problem z tds`em inny niz wszytkie potrzebna pomoc

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

areczek
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 05 gru 2010, 13:26

problem z tds`em inny niz wszytkie potrzebna pomoc

Post autor: areczek »

Witam wszystkich przeszukałem całe forum i nie znalazłem podobnego przypadku otóż:
mam tdsa dde2.2 e39 i autko jeździło bez najmniejszych problemów aż do teraz problem wygląda tak że bardzo często autko przerywa i to nie ma znaczenia czy na jałowym czy w trakcie jazdy (to przerwanie na jałowym czasami powoduje zgaśnięciem autka) wygląda to tak jakby nagle zabrakło paliwa. Po podpięciu autka pod komputer był błąd związany z bodajże z ustawieniem iglicy leczy on wyskakuje dopiero po mniej więcej 3 dniach jazdy lecz za każdym razem kiedy autko przerwie pojawia się błąd regulator prędkości obrotowej. Jest jeszcze jedna rzecz jak jest autko zgaszone i tylko włączony zapłon, podłączony jest do niego komputer to po jakimś czasie przypominam na zgaszonym silniku, coś dziwnie brzęczy w okolicach pompy wtryskowej, wtedy na desce mrugną świece żarowe i od razu wywala błąd regulator prędkości obrotowej i po skasowaniu znowu coś zabrzęczy w tym samym czasie mrugnie świecą i znów ten sam błąd i tak w kółko. Autko na zimno czy na ciepło czy po zgaśnięciu na jałowym odpala od razu i bez problemów. Jeszcze jedno to brzęczenie nie jest zasilane głównym przewodem do pompy gdyż po odpięciu pompy wtryskowej dalej jest ten dziwny dźwięk. Mam nadzieje ze w miarę dokładnie opisałem usterkę i jeżeli ktoś miał podobny problem lub wie co to może być prosiłbym o kontakt. POZDRAWIAM i mam nadzieje ze ktoś pomoże
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

problem z tds`em inny niz wszytkie potrzebna pomoc

Post autor: carl0s »

ale nie rozumiem twojego postu. komputer pokazuje Ci ktora czesc jest wadliwa. wymien to, co komputer nazywa regulatorem predkosci obrotowej i sprawdz czy pomoglo.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
areczek
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 05 gru 2010, 13:26

problem z tds`em inny niz wszytkie potrzebna pomoc

Post autor: areczek »

tylko napisz mi co to jest i gdzie to jest?bo jeżeli jest to czujnik na wale to był on wymieniany i nic nie pomogło
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

problem z tds`em inny niz wszytkie potrzebna pomoc

Post autor: carl0s »

kolego - najpierw powiedz jaki był kod błędu generowany przez DDE? Opis nic nie da. Musisz znać kod, wtedy można będzie poszukać dokładniej. Czujnik prędkości obrotowej wału (położenia) nic tu nie ma do rzeczy.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
areczek
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 05 gru 2010, 13:26

problem z tds`em inny niz wszytkie potrzebna pomoc

Post autor: areczek »

nie wiem jaki jest kod bledu do autka byl podlaczany cdif i wyskakuje regulator prędkości obrotów i tyle wiem i pytam sie co to jest???
Awatar użytkownika
Waski
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 02 sty 2009, 1:08
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olsztyn

problem z tds`em inny niz wszytkie potrzebna pomoc

Post autor: Waski »

Zapewne jest to błąd nastawnika w pompie wtryskowej. Jedynie to że rzuca go w trakcie jazdy poddaje moja wątpliwość, bo już nie pamiętam, ale jak mi siadał nastawnik to chyba w czasie jazdy tez kulał (choć de facto powinien nastawiać wolne obroty) Były 2 rodzaje ( znam to z e36 i e34 ale zakładam że w e39 akurat to się nie zmieniło). Potencjometryczne i indukcyjne. Potencjometryczne skończyły się podajże w 94r. Tak czy tak, objawy i opis błędu pasują do nastawnika. element wymienny ( u pompiarza ), niestety nowy dość drogi (z 1,5 r temu kosztował ok 1500zł obecnie nie wiem).
Pozdrawiam
Beemki mają fabrycznie zaszczepionego chochlika, który bez przerwy szepcze Ci do ucha... Co tak wolno, słabo, dawaj ,Ostro... A My wciąż ulegamy pokusie:):)
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

problem z tds`em inny niz wszytkie potrzebna pomoc

Post autor: carl0s »

Cytuję za moim mechanikiem:
jak masz problem z "regulatorem prędkości obrotowej", to zapewne jest to błąd 4b10:
Błąd ten pokazuje się zawsze wtedy, kiedy komputer nie jest w stanie podać prawidłowej dawki paliwa przez wtryskiwacz. A konkretniej, jeśli wartość korekcji dawki wykracza poza dopuszczalne granice. I teraz przyczyn może być kilka - albo któryś wtrysk jest uszkodzony, albo któryś cylinder nie trzyma kompresji. Trzeba sprawdzić wtryskiwacze na stole probierczym, sprawdzić kompresję. Dopiero po tych pomiarach można coś powiedzieć.
Aha, na stwierdzenie, że "rzuca silnikiem", bez wahania powiedział, że to wtryski.

tyle mogę pomóc, reszta to już chyba tylko dobry warsztat.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Awatar użytkownika
janpiotrek1
Świeżak
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 17 paź 2017, 19:33

Re: problem z tds`em inny niz wszytkie potrzebna pomoc

Post autor: janpiotrek1 »

Wiem że ten temat to stary kotlet ale 7 letnie whiskey pija się :) może moderator pomoże ? :D
pacjent to e60 530d Euro 4 z DPF 2004rm218KM
wyskakują błędy 4B10 i 4B11
korekty no biegu jałowym są blisko 0
korekty podczas jazdy są tu [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lsNNfho1VgQ[/youtube] https://www.youtube.com/watch?v=lsNNfho1VgQ rozjeżdżają się.
kompresja 21-22 bary na wszystkich 6ściu garach
wszystkie wtryski były regenerowane i sprawdzane po raz kolejny przez inny warsztat ( wtryski były regenerowane ponieważ silnik pracował nierówno zaraz po odpaleniu).

błędy dalej się pojawiają zawsze podczas jazdy przez co filtr DPF co chwilę się zapycha i co chwilę włącza się procedura wypalania co wiąże się z dużo wyższym spalaniem.
moc nie była podnoszona, silnik nie je ani grama oleju, ma pełną moc dopóki nie zatka DPFa.
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: problem z tds`em inny niz wszytkie potrzebna pomoc

Post autor: Jawor »

Cześć.
A robiłeś test przelewowy?
Błędy 4B11 i 4B10 jednoznacznie wskazują że któryś wtrysk wyszedł z korektą ponad +5 i we wtryskiwaczach szukałbym przyczyny.

Pozdro
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Awatar użytkownika
janpiotrek1
Świeżak
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 17 paź 2017, 19:33

Re: problem z tds`em inny niz wszytkie potrzebna pomoc

Post autor: janpiotrek1 »

Jawor pisze:Cześć.
A robiłeś test przelewowy?
Błędy 4B11 i 4B10 jednoznacznie wskazują że któryś wtrysk wyszedł z korektą ponad +5 i we wtryskiwaczach szukałbym przyczyny.

Pozdro
rozpisałem się we właściwym dziale :)
forum/viewtopic.php?f=38&t=9930
ODPOWIEDZ