E36 318TDS wtrysk sterujący..
Moderator: Moderatorzy
- maniek42
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 10 sty 2013, 12:07
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
E36 318TDS wtrysk sterujący..
Witam kolegów szukałem na forum ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem dla tego piszę ten post a mianowicie na którym cylindrze powinien znajdować się wtrysk sterujący w silniku 1.8 TDS,widziałem na tym forum wiele wypowiedzi że to bez znaczenia czy czwarty czy trzeci itp. ale jednoznacznej i potwierdzonej wypowiedzi nie znalazłem więc pytam jeszcze raz jak to z tym wtryskiem jest. Dodam że w moim aucie znajduje się on na czwartym cylindrze.... pozdrawiam...
-
- Bywalec
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 lut 2011, 20:48
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Re: E36 318TDS wtrysk sterujący..
Z tego co wiem, w 318 ma być na trzecim.
- Pieter
- Moderator
- Posty: 216
- Rejestracja: 03 maja 2009, 9:47
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Zamość
Re: E36 318TDS wtrysk sterujący..
u mnie też, tak było jak je wyciągałem do sprawdzenia i regulacji i tak też założyłemmaniek42 pisze: Dodam że w moim aucie znajduje się on na czwartym cylindrze
Są… auta i jest BMW
- maniek42
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 10 sty 2013, 12:07
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Re: E36 318TDS wtrysk sterujący..
U mnie jest na czwartym jak już pisałem i zastanawiam się czy może mieć to wpływ na prawidłowe działanie silnika , chociaż wydaje mi się że wszystko jest ok. pali dobrze na zimnym jak i na ciepłym,nie dymi tylko jak na moje oko dużo pali bo około 10-11 w mieście.
- Pieter
- Moderator
- Posty: 216
- Rejestracja: 03 maja 2009, 9:47
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Zamość
Re: E36 318TDS wtrysk sterujący..
No moja też tyle wessie szczególnie jak jeżdżę krótkie odcinki, znaczy tylko do pracy ok 6-7 km - zimny silnik ale w trasie poniżej 6l.
no tego nie wiem bo specem nie jestemmaniek42 pisze:zastanawiam się czy może mieć to wpływ na prawidłowe działanie silnika
Są… auta i jest BMW
- michu83
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 08 lip 2013, 20:11
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: E36 318TDS wtrysk sterujący..
Ja też miałem na 4 ale przy okazji naprawy pompy okazało się że powinien być na 3.Autko zaczęło mniej palić i silnik pracuję dużo ciszej...no i jak by dostało większego kopa
-
- Bywalec
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 18:49
- Lokalizacja: łódź
Re: E36 318TDS wtrysk sterujący..
mam nadzieje ze ktoś może to przeczyta z kolegów którzy się wpisali.
jestem właśnie przeddzień przełożenia wtrysku sterującego z 4 na 3 cylinder.
Proszę o opinię osoby które zmieniły położenie też wtrysku w 318 tds.
Z tego co mi mechanik mówił w 4 cylindrowych jednostkach wtrysk sterujący powinien być na 3 a w 6-ścio na 4 cylindrze.
jestem właśnie przeddzień przełożenia wtrysku sterującego z 4 na 3 cylinder.
Proszę o opinię osoby które zmieniły położenie też wtrysku w 318 tds.
Z tego co mi mechanik mówił w 4 cylindrowych jednostkach wtrysk sterujący powinien być na 3 a w 6-ścio na 4 cylindrze.
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 mar 2016, 0:29
- Seria: E65-68
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 740d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Poza Polską
Re: E36 318TDS wtrysk sterujący..
Ja zmieniłem, po zmianie kompletnie nic nie zauważyłem.
btw. w schemacie bmw dla 318tds inaczej są podłączone przewody wysokiego ciśnienia z pompy wtryskowej dla wtrysków niż fizycznie w moim aucie, może schemat tyczył się umiejscowienia wtrysku sterującego zasilajacego przez odpowiedni króciec pompy?
btw. w schemacie bmw dla 318tds inaczej są podłączone przewody wysokiego ciśnienia z pompy wtryskowej dla wtrysków niż fizycznie w moim aucie, może schemat tyczył się umiejscowienia wtrysku sterującego zasilajacego przez odpowiedni króciec pompy?
- AdamDMI
- Bywalec
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lip 2015, 21:20
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
Re: E36 318TDS wtrysk sterujący..
dobrze mówił.globus_318tds pisze: Z tego co mi mechanik mówił w 4 cylindrowych jednostkach wtrysk sterujący powinien być na 3 a w 6-ścio na 4 cylindrze.
BMW Diesel <3
-
- Bywalec
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 18:49
- Lokalizacja: łódź
Re: E36 318TDS wtrysk sterujący..
Tylko czego sie spodziewac po zmianie z 4 na 3 cylinder??? Codziennie korzystam z auta i nie mam kiedy odstawic...
- Pieter
- Moderator
- Posty: 216
- Rejestracja: 03 maja 2009, 9:47
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Zamość
Re: E36 318TDS wtrysk sterujący..
no dobra, to jeszcze jakby ktoś z Was chłopaki powiedział właśnie dlaczego na 3 a nie na 4. Sam miałem na 4 w 1,7.AdamDMI pisze:dobrze mówił.globus_318tds pisze: Z tego co mi mechanik mówił w 4 cylindrowych jednostkach wtrysk sterujący powinien być na 3 a w 6-ścio na 4 cylindrze.
Są… auta i jest BMW
- AdamDMI
- Bywalec
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lip 2015, 21:20
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
Re: E36 318TDS wtrysk sterujący..
teraz będę teoretyzował.
W tdsach nie ma czujnika, który byłby w stanie określić , który cylinder jest w GMP. Nie ma w nich czujnika który mierzy na którym cylindrze silnik skończył pracę. Dlatego, dla określenia na którym pracuje silnik, potrzebny jest minimum jeden wtrysk z czujnikiem - sterujący. Dla pomiaru najlepiej na ostatnim GMP. ( Podłączany albo białą albo brązową końcówką. Biała w starszych modelach z TDS )
Może to być powiązane także z równomiernością / płynnością pracy silnika - liczby cylindrów a kątu wykorbienia. w czterocylindrowych kąt wykorbienia to 180 stopni, a w sześciocylindrowych 120 stopni -> idąc dalej tym tropem, zapłon także jest dobierany z uwzględnieniem równomierności silnika . Najlepiej jest wtedy, gdy następujące po sobie suwy pracy nie występują w sąsiednich cylindrach.
Kolejność GMP w czterogarowym 1-3-4-2, kolejność GMP w sześciogarowym 1-5-3-6-2-4. ( tak jak i rurek na pompie )
Myślę, że właśnie dlatego, w małym tadziu sterujacy jest na trzecim, a w dużym tadziu , na czwartym.
W tdsach nie ma czujnika, który byłby w stanie określić , który cylinder jest w GMP. Nie ma w nich czujnika który mierzy na którym cylindrze silnik skończył pracę. Dlatego, dla określenia na którym pracuje silnik, potrzebny jest minimum jeden wtrysk z czujnikiem - sterujący. Dla pomiaru najlepiej na ostatnim GMP. ( Podłączany albo białą albo brązową końcówką. Biała w starszych modelach z TDS )
Może to być powiązane także z równomiernością / płynnością pracy silnika - liczby cylindrów a kątu wykorbienia. w czterocylindrowych kąt wykorbienia to 180 stopni, a w sześciocylindrowych 120 stopni -> idąc dalej tym tropem, zapłon także jest dobierany z uwzględnieniem równomierności silnika . Najlepiej jest wtedy, gdy następujące po sobie suwy pracy nie występują w sąsiednich cylindrach.
Kolejność GMP w czterogarowym 1-3-4-2, kolejność GMP w sześciogarowym 1-5-3-6-2-4. ( tak jak i rurek na pompie )
Myślę, że właśnie dlatego, w małym tadziu sterujacy jest na trzecim, a w dużym tadziu , na czwartym.
BMW Diesel <3
-
- Bywalec
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 18:49
- Lokalizacja: łódź
Re: E36 318TDS wtrysk sterujący..
Idąc twoim tokiem rozumowania ( który wydaje się być naprawdę rozsądnym) po przełożeniu wtrysku na 3 gar powinienem uzyskać lepszą kulturę pracy silnika.
A tak nieco poza konkursem ale też związane z wtryskami. Przełożenie wtrysku z 3 na 4 cylinder to po prostu odkręć-wkręć czy konieczne są jakieś dodatkowe czynności??
PS. podejrzewam, że nic więcej poza kulturą pracy nie uda mi się uzyskać, spalanie liczone z prawie 6000km z ostatnich dwóch miesięcy wychodzi mi 5,75 dm3. I pewnie tu nie zyskam... a przy 150 km dziennie każda setka mniej mile widziana:)
A tak nieco poza konkursem ale też związane z wtryskami. Przełożenie wtrysku z 3 na 4 cylinder to po prostu odkręć-wkręć czy konieczne są jakieś dodatkowe czynności??
PS. podejrzewam, że nic więcej poza kulturą pracy nie uda mi się uzyskać, spalanie liczone z prawie 6000km z ostatnich dwóch miesięcy wychodzi mi 5,75 dm3. I pewnie tu nie zyskam... a przy 150 km dziennie każda setka mniej mile widziana:)
- AdamDMI
- Bywalec
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lip 2015, 21:20
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
Re: E36 318TDS wtrysk sterujący..
no tak jak mówisz z tym sterującym dla 4 garowca - on powinien być na 3 , czyli na tym, który kończy cykl. analogcznie ze sterującym na czwartym, dla dużego tadzia.
tak po prostu odkręć - wkręć + podłącz sterujący.
jeżeli chcesz pobawić się w oszczędność , pytanie na jakich oponach jeździsz. z obserwacji zauważyłem, że to także jednak miało wpływ na spalanie. Szerszy kapeć i zaraz wciąga więcej, choć swoje i tak musi spalić...
tak po prostu odkręć - wkręć + podłącz sterujący.
jeżeli chcesz pobawić się w oszczędność , pytanie na jakich oponach jeździsz. z obserwacji zauważyłem, że to także jednak miało wpływ na spalanie. Szerszy kapeć i zaraz wciąga więcej, choć swoje i tak musi spalić...
BMW Diesel <3
-
- Bywalec
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 18:49
- Lokalizacja: łódź
Re: E36 318TDS wtrysk sterujący..
Na zime zalozylem lekko wezsze chyba kapcie
- AdamDMI
- Bywalec
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lip 2015, 21:20
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
Re: E36 318TDS wtrysk sterujący..
i teraz będzie mały off top. ja za czasów latania w poTURBOwanej E36 zimą uzywałem 195 i w zupełności starczyło ... ekonomia i przyczepność znośne.globus_318tds pisze:Na zime zalozylem lekko wezsze chyba kapcie
I nie ma porównania do kapcia 225 który miałem w E34. węższa opona zimą + bardziej delikatne operowanie gazem = ekonomia. czy lepsze spalanie w TDS na węższych zimówkach ? nie wiem. zawsze poniżej dychy TDS <3
BMW Diesel <3
- Pieter
- Moderator
- Posty: 216
- Rejestracja: 03 maja 2009, 9:47
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Zamość
Re: E36 318TDS wtrysk sterujący..
czyli przy zmianie/zamianie nie trzeba nic rozbić? Tylko zamieniamy miejscami i tyle?AdamDMI pisze:tak po prostu odkręć - wkręć + podłącz sterujący.
Są… auta i jest BMW
- AdamDMI
- Bywalec
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lip 2015, 21:20
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
Re: E36 318TDS wtrysk sterujący..
no zajebiste są tds'y nie ?Pieter pisze:czyli przy zmianie/zamianie nie trzeba nic rozbić? Tylko zamieniamy miejscami i tyle?AdamDMI pisze:tak po prostu odkręć - wkręć + podłącz sterujący.
ale tu dolałeś mi oliwy do ognia... jak to nic nie robić...
a mbc + ic + chip to co ? sam się nie zrobi... BMW <3
BMW Diesel <3
-
- Bywalec
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 18:49
- Lokalizacja: łódź
Re: E36 318TDS wtrysk sterujący..
29stycznia ide na podmianke... ciekawe co wyjdzie