Witam dziś wziołem pod lupę zaworek jak w temacie
Test polegał na tym czy jest sprawny czy nie ))
oto część:
Podłączamy z lewej strony +12V z prawej -0V jak na rysunku
Zaworek nie działa na ciśnienie i nie da sie go w ten sposób sprawdziś po puszcza powietrze w obydwie strony
Jedynem rozwiązaniem jeśli ktoś nie ma popmy próżniowej tak jak ja )) jest otwór gębowy czyli zasysamy powietrze przez wężyk.
Filterek może zostawić na miejscu do pozostałych dwuch wystających rurek podłączamy wężyki i zaciągnąć powietrze, a następnie włączać i wyłączaś zasilanie wtedy zaworek powinien się zamykać albo otwierać. Gdy przyłożymy drugą rurkę do ucha nie tą którą akurat mamy w ustach bo będzie również słychać czy powietrze przepływa czy nie, bo nie każdy jest trębaczemi ma mega płuca ))
poniżej złe podłączenie
w ten sposób zaworek niedziała gdy zasysamy powietrze z prawej rurki czylli czy jest napięcie czy go nie ma to i tak przepływa powietrze
Prawidłowe podłączenie
lewa rurka to zasysanie (czyli pompa VACUM), a prawa rurka słuchamy czy powietrze jest zasysane (czyli sterowanie EGR) i w takim przypadku, gdy podajemy 12v i wyłączamy czuć, że zaworek się zamyka i nie można wciągnąć więcej powietrza, a analogocznie przestajemy słyszeć powietrze w wężyku z prawej strony
I tu moje pytanie czemu na schemacie na samej górze posta jest na odwrót
czyli podciśnienie z pompy vacum jest podpięte do prawej czyli górnej rurki a sterowanie EGR jest podpięte poniżej czyli do dolnej rurki.
Diagnoza zaworu podciąnienia sterującego EGR 'em
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 25 lut 2009, 2:02
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Diagnoza zaworu podciąnienia sterującego EGR 'em
ALBO BMW, ALBO NIC