Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: 31 maja 2015, 20:54
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo
Witam
Jak w temacie zauważyłem olej w kolektorze dolotowym BMW E39 525TDS chip od Bagor ok 170km na 10 tys km dolałem ok 1,2l oleju. Podkreślam że Turbo było regenerowane w maju. Co to może być?
Jak w temacie zauważyłem olej w kolektorze dolotowym BMW E39 525TDS chip od Bagor ok 170km na 10 tys km dolałem ok 1,2l oleju. Podkreślam że Turbo było regenerowane w maju. Co to może być?
-
- Bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: 24 lip 2014, 23:32
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo
Cześć
Poprostu może już pierścienie olejowe liche, a olej w kolektorze to norma bo masz podłączoną odmę do ukł ssącego....
sprawdź ciśnienie na wszystkich cylindrach
Poprostu może już pierścienie olejowe liche, a olej w kolektorze to norma bo masz podłączoną odmę do ukł ssącego....
sprawdź ciśnienie na wszystkich cylindrach
-
- Bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: 31 maja 2015, 20:54
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo
silnik pracuje jak zegarek równo nie telepocze nim nie faluje moc ma a ten olej mnie denerwuje w dolocie
-
- Bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: 24 lip 2014, 23:32
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo
trzeba by wyprowadzić odmę na zewnątrz i po problemie wtedy czyścisz ukł ssący i czyściocha masz
- Lobuziak
- Bywalec
- Posty: 57
- Rejestracja: 28 lis 2015, 21:36
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Lublin
Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo
Pozostałośći oleju w chłodnicy powietrza z przed naprawy turbo?????Płukałeś ja czyśćiłeś???
- Lobuziak
- Bywalec
- Posty: 57
- Rejestracja: 28 lis 2015, 21:36
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Lublin
Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo
Nie bez potrzeby odma połączona jest z filtrem powietrza i dolotem do turbiny nic nie zmieniajcie chyba że jesteśćie mądrzejśi niż inżynierowie BMWwoogle2 pisze:trzeba by wyprowadzić odmę na zewnątrz i po problemie wtedy czyścisz ukł ssący i czyściocha masz
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo
Samą odmę czyściłeś?
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 paź 2015, 22:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo
W tym wypadku to inżynierowie nie byli mądrzejsi tylko zaprojektowali odmę zgodnie z wymogami ochrony środowiska.Lobuziak pisze:Nie bez potrzeby odma połączona jest z filtrem powietrza i dolotem do turbiny nic nie zmieniajcie chyba że jesteśćie mądrzejśi niż inżynierowie BMWwoogle2 pisze:trzeba by wyprowadzić odmę na zewnątrz i po problemie wtedy czyścisz ukł ssący i czyściocha masz
- Lobuziak
- Bywalec
- Posty: 57
- Rejestracja: 28 lis 2015, 21:36
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Lublin
Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo
A gdzieś ty widział odmę fabrycznie wyprowadzoną poza silnik???albo jest podpięta pod filtr powietrza albo połączona z komorą silnika i tego lepiej nie zmieniać
- Markiej
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 19 sty 2011, 12:00
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1986
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo
dlaczego nie? to przecież w niczym nie przeszkadza, oprócz tego ze się będzie dymiło pod maska
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo
Niewielkie podciśnienie przed sprężarką ułatwia usuwanie gazów ze skrzyni korbowej.
W przypadku bardziej zużytego silnika, czyt. większych przedmuchach może się zdarzyć, że będzie wypychało bagnet oleju. Sprawdzone na forum- odsyłam do tematów puszczania odmy pod auto...
Do Autora tematu...odkręć korek wlewu oleju na pracującym silniku i zobacz, czy poleci fontanna oleju, czy tylko raz na jakiś czas poleci mała kropelka i daj znać.
W przypadku bardziej zużytego silnika, czyt. większych przedmuchach może się zdarzyć, że będzie wypychało bagnet oleju. Sprawdzone na forum- odsyłam do tematów puszczania odmy pod auto...
Do Autora tematu...odkręć korek wlewu oleju na pracującym silniku i zobacz, czy poleci fontanna oleju, czy tylko raz na jakiś czas poleci mała kropelka i daj znać.
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
- Lobuziak
- Bywalec
- Posty: 57
- Rejestracja: 28 lis 2015, 21:36
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Lublin
Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo
Po odkręceniu korka zawsze będzie chlapało olejem a to dlatego że łańcuch rozrządu masz zaraz obok korka wlewu oleju nawet widać ten łancuch i z niego przez otwarty korek będzie ci rzucać olejem.Odprowadzanie odmy pod sinik to tylko chwilowe załatwienie problemu jeśli jest już aż tak tragicznie że są duże ubytki oleju i że olej jest w kolektorze dolotowym kłania się wymiana pierścieni tłokowych oraz wymiana trzonków zaworówwojtek_blekitny pisze:Niewielkie podciśnienie przed sprężarką ułatwia usuwanie gazów ze skrzyni korbowej.
W przypadku bardziej zużytego silnika, czyt. większych przedmuchach może się zdarzyć, że będzie wypychało bagnet oleju. Sprawdzone na forum- odsyłam do tematów puszczania odmy pod auto...
Do Autora tematu...odkręć korek wlewu oleju na pracującym silniku i zobacz, czy poleci fontanna oleju, czy tylko raz na jakiś czas poleci mała kropelka i daj znać.
(doszczelnią głowice nie będzie przedmuchów do odmy) -to samo miałem u siebie po wymianie mam 0 ubytku oleju w silniku czysty EGR oraz kolektor dolotowy.Stan oleju w silniku utrzymuje się na stałym poziomie bez zmian już od pół roku.Za pierśćienie niemieckiej firmy zapłaciłem 300zl za komplet wiec wydatek nie duży.
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo
Czytaj ze zrozumieniem, Łobuziak. Mgła olejowa pod korkiem wlewu oleju w sprawnym M51 to nie fontanna, tylko "kilka kropel na krzyż".
Łańcuch nie jest w osi otworu wlewu oleju, więc nie ma prawa mocno chlapać.
Tutaj przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=b9liOlDM0Yo
Łańcuch nie jest w osi otworu wlewu oleju, więc nie ma prawa mocno chlapać.
Tutaj przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=b9liOlDM0Yo
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"