Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

henryy1987
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 31 maja 2015, 20:54
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo

Post autor: henryy1987 »

Witam
Jak w temacie zauważyłem olej w kolektorze dolotowym BMW E39 525TDS chip od Bagor ok 170km na 10 tys km dolałem ok 1,2l oleju. Podkreślam że Turbo było regenerowane w maju. Co to może być?
woogle2
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: 24 lip 2014, 23:32
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo

Post autor: woogle2 »

Cześć

Poprostu może już pierścienie olejowe liche, a olej w kolektorze to norma :) bo masz podłączoną odmę do ukł ssącego....

sprawdź ciśnienie na wszystkich cylindrach :)
henryy1987
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 31 maja 2015, 20:54
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo

Post autor: henryy1987 »

silnik pracuje jak zegarek równo nie telepocze nim nie faluje moc ma :) a ten olej mnie denerwuje w dolocie :(
woogle2
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: 24 lip 2014, 23:32
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo

Post autor: woogle2 »

trzeba by wyprowadzić odmę na zewnątrz i po problemie :) wtedy czyścisz ukł ssący i czyściocha masz :)
Awatar użytkownika
Lobuziak
Bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 28 lis 2015, 21:36
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo

Post autor: Lobuziak »

Pozostałośći oleju w chłodnicy powietrza z przed naprawy turbo?????Płukałeś ja czyśćiłeś???
Obrazek
Awatar użytkownika
Lobuziak
Bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 28 lis 2015, 21:36
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo

Post autor: Lobuziak »

woogle2 pisze:trzeba by wyprowadzić odmę na zewnątrz i po problemie :) wtedy czyścisz ukł ssący i czyściocha masz :)
Nie bez potrzeby odma połączona jest z filtrem powietrza i dolotem do turbiny nic nie zmieniajcie chyba że jesteśćie mądrzejśi niż inżynierowie BMW :?:
Obrazek
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo

Post autor: Dimo »

Samą odmę czyściłeś?
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
mariusz76a
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 16 paź 2015, 22:43
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo

Post autor: mariusz76a »

Lobuziak pisze:
woogle2 pisze:trzeba by wyprowadzić odmę na zewnątrz i po problemie :) wtedy czyścisz ukł ssący i czyściocha masz :)
Nie bez potrzeby odma połączona jest z filtrem powietrza i dolotem do turbiny nic nie zmieniajcie chyba że jesteśćie mądrzejśi niż inżynierowie BMW :?:
W tym wypadku to inżynierowie nie byli mądrzejsi tylko zaprojektowali odmę zgodnie z wymogami ochrony środowiska.
Awatar użytkownika
Lobuziak
Bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 28 lis 2015, 21:36
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo

Post autor: Lobuziak »

A gdzieś ty widział odmę fabrycznie wyprowadzoną poza silnik???albo jest podpięta pod filtr powietrza albo połączona z komorą silnika i tego lepiej nie zmieniać
Obrazek
Awatar użytkownika
Markiej
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 19 sty 2011, 12:00
Seria: E28
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1986
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie

Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo

Post autor: Markiej »

dlaczego nie? to przecież w niczym nie przeszkadza, oprócz tego ze się będzie dymiło pod maska ;)
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo

Post autor: wojtek_blekitny »

Niewielkie podciśnienie przed sprężarką ułatwia usuwanie gazów ze skrzyni korbowej.
W przypadku bardziej zużytego silnika, czyt. większych przedmuchach może się zdarzyć, że będzie wypychało bagnet oleju. Sprawdzone na forum- odsyłam do tematów puszczania odmy pod auto...

Do Autora tematu...odkręć korek wlewu oleju na pracującym silniku i zobacz, czy poleci fontanna oleju, czy tylko raz na jakiś czas poleci mała kropelka i daj znać.
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
Awatar użytkownika
Lobuziak
Bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 28 lis 2015, 21:36
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo

Post autor: Lobuziak »

wojtek_blekitny pisze:Niewielkie podciśnienie przed sprężarką ułatwia usuwanie gazów ze skrzyni korbowej.
W przypadku bardziej zużytego silnika, czyt. większych przedmuchach może się zdarzyć, że będzie wypychało bagnet oleju. Sprawdzone na forum- odsyłam do tematów puszczania odmy pod auto...

Do Autora tematu...odkręć korek wlewu oleju na pracującym silniku i zobacz, czy poleci fontanna oleju, czy tylko raz na jakiś czas poleci mała kropelka i daj znać.
Po odkręceniu korka zawsze będzie chlapało olejem a to dlatego że łańcuch rozrządu masz zaraz obok korka wlewu oleju nawet widać ten łancuch i z niego przez otwarty korek będzie ci rzucać olejem.Odprowadzanie odmy pod sinik to tylko chwilowe załatwienie problemu jeśli jest już aż tak tragicznie że są duże ubytki oleju i że olej jest w kolektorze dolotowym kłania się wymiana pierścieni tłokowych oraz wymiana trzonków zaworów
(doszczelnią głowice nie będzie przedmuchów do odmy) -to samo miałem u siebie po wymianie mam 0 ubytku oleju w silniku czysty EGR oraz kolektor dolotowy.Stan oleju w silniku utrzymuje się na stałym poziomie bez zmian już od pół roku.Za pierśćienie niemieckiej firmy zapłaciłem 300zl za komplet wiec wydatek nie duży.
Obrazek
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Re: Olej w kolektorze dolotowym E39 525TDS nowe turbo

Post autor: wojtek_blekitny »

Czytaj ze zrozumieniem, Łobuziak. Mgła olejowa pod korkiem wlewu oleju w sprawnym M51 to nie fontanna, tylko "kilka kropel na krzyż".
Łańcuch nie jest w osi otworu wlewu oleju, więc nie ma prawa mocno chlapać.
Tutaj przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=b9liOlDM0Yo
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
ODPOWIEDZ