E39 525TDS M51 brak mocy na wysokich obrotach

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

szwagrrr
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2017, 12:40
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

E39 525TDS M51 brak mocy na wysokich obrotach

Post autor: szwagrrr »

Witam.
Mam problem. Wszystko wskazuje na błędny pomiar przepływomierza - 3 bieg, obroty ok 3.500 i ekonomizer z 18l zjeżdza na 15 i auto przestaje przyspieszać; 4 bieg 3000 obrotów i ekonomizer z 15 na 10 i zamula.
Kat wtrysku 2.4 - 2.6 (rozrząd już troszkę zużyty)
Dawka paliwa 3mg
Odpala zimny i ciepły bardzo dobrze.
Zauważyłem też w INPIE, że w momencie kiedy zaczyna zamulać, kąt wyprzedzenie wtrysku Spritsbegin Ist zaczyna gwałtownie spadać - Spritsbeginn Soll nie zmiejsza wartości. Normalnie wraz z obrotami kąt się zwiększa, ale wraz ekonomizerem zjeżdża w dół.
Czy niesprawny przepływomierz oprócz wpływu na dawkę paliwa ma też wpływ na kąt wtrysku?
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: E39 525TDS M51 brak mocy na wysokich obrotach

Post autor: tdbezs »

odepnij przepływomierz(wypnij kostkę) i zobacz czy auto będzie bardziej dynamiczne
szwagrrr
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2017, 12:40
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: E39 525TDS M51 brak mocy na wysokich obrotach

Post autor: szwagrrr »

powyżej 3000 bez zmian, ale na niskich jakby odrobinę gorzej z wypiętą kostką.
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: E39 525TDS M51 brak mocy na wysokich obrotach

Post autor: tdbezs »

sprawdź drożność przewodu z kolektora dolotowego do MAP sensora
szwagrrr
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2017, 12:40
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: E39 525TDS M51 brak mocy na wysokich obrotach

Post autor: szwagrrr »

sprawdziłem, przewód i króciec kolektora - są drożne. egr też odłączałem , zaślepiałem...
Awatar użytkownika
elzoz
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 30 gru 2016, 12:09
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: E39 525TDS M51 brak mocy na wysokich obrotach

Post autor: elzoz »

Może przeczyszczenie filtru elektrozaworu od turbiny pomoże.
szwagrrr
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2017, 12:40
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: E39 525TDS M51 brak mocy na wysokich obrotach

Post autor: szwagrrr »

Filtr czysty. Obawiam się że to coś z regulatorem kąta wtrysku w pompie.
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: E39 525TDS M51 brak mocy na wysokich obrotach

Post autor: N2O »

Wymień filtr paliwa i sprawdź czy pompka w zbiorniku działa. Spadek wyprzedzenia wtrysku może wynikać ze spadku ciśnienia wewnętrznego w pompie, a ten wynika z niedostatecznej ilości paliwa na zasilaniu.
Jeśli zimny i ciepły pali na dotyk, to statyczny kąt wtrysku raczej jest ok.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
szwagrrr
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2017, 12:40
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: E39 525TDS M51 brak mocy na wysokich obrotach

Post autor: szwagrrr »

Dzięki za zainteresowanie. Filtr wymieniony, pompka ładnie pompuje, żadnych bąbelków itp w układzie zasilania nie ma. Dawka skorygowana na 4,5mg. Wygląda to bardzo podobnie jak na tym filmiku 16.30min - 17.20.
https://www.youtube.com/watch?v=U0pZyZCExuE
po takiej akcji pojawia się błąd: 10 Spritzbeginnregelung. Wtrysk steryjący niby dobry - nie wywala błędów, ale postaram się podmienić. Jak to nie pomoże to chyba coś z przestawiaczem wtrysku w pompie.
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: E39 525TDS M51 brak mocy na wysokich obrotach

Post autor: N2O »

Jeśli wywala błąd kąta wtrysku, to statyczny zazwyczaj jest za bardzo wyprzedzony
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
szwagrrr
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2017, 12:40
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: E39 525TDS M51 brak mocy na wysokich obrotach

Post autor: szwagrrr »

Czyli ustawić tak, aby statyczny absolutnie nie wchodził powyżej 2.51?
ODPOWIEDZ