E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

neverix
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?

Post autor: neverix »

Witam Serdecznie,to mój pierwszy post tutaj,jednakże wasze forum przeglądam od dłuższego czasu,w zasadzie odkąd mam swoją pierwszą bawarkę,czyli jakoś półtorej roku temu.
Dziś zrobiłem głupią rzecz,przez mój pośpiech spaliłem chyba komputer,chyba na pewno.
Mianowicie wyglądało to tak.
Naprawiałem sobie wycieraczki,kable z przekaźników pod wpływem zapchanego otworu odpływu odczepily się od kostek.
Znalazłem e39 z silnikiem tds w żorach na złomie,no nie ważne,kupiłem te przekaźniki,wymieniłem.
By sprawdzić czy wycieraczki działają przekręciłem kluczyk i zarzuciłem wycieraczki do góry,beng działają,super.
Z braku doświadczenia itp. itd.. w gorącej wodzie kąpany chyba jestem,.. Nie wyłączyłem zapłonu i zacząłem podłączać sobie komputer.
Komputery podpięte,kostki podpięte i teraz podpinam ostatnią kostkę,która idzie do ECU i dwa kabelki do kluczyka/stacyjki(żółty i żółto-niebieski) i robi się cichutkie "bzz" tuż pod moim uchem.
Myślę sobie bezpiecznik,jednakże bezpieczniki okej...(sprawdzałem xxx razy :/ )
Przekręcam kluczyk,raz,dwa,trzy nic ?
Spaliłem ECU+immo ?
Teraz pytanie moje takie,na tym złomie stoi dalej ta e39,silnik bodajże ten sam. Intercooler ma ten sam i wszystko inne też,jednakże ona ma tylko jednego kompa,moja ma dwa. Co zrobić ? Wysłać kompa do naprawy,tutaj blisko chłopak naprawia kompy z samochodów,no i czy to zadziała,czy jechać na złom
i wykręcać kompa+stacyjke i kluczyk z tamtej ?
Dodam tylko,ze tej ostatniej kostki nie wpiąłem,bo ledwo po dotknięciu styków było słychać,że coś nie halo.
Nie mam pomysłów,wszystko okej,kontrolki,sygnały,jednakże rozrusznik ani drgnie...Wygląda na to,że upalilem immo co chłopaki ?


Edit' tzn. podpiąłem,ale już w późniejszym etapie. i nic się nie zmieniło,jak nie chciał odpalać,tak dalej nie chce.
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?

Post autor: Jawor »

Sprawdź numery sterownika i szukaj sterownika o tym samym numerze.
Teoretycznie EWS powinien działać jak trzeba, stary moduł i transpondery zostają, być może potrzebny będzie jego update w sterowniku. W tej kwestii pewnie Bagor pomoze.

Pojawiają się w ogóle jakieś kontrolki na desce rodzielczej?
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
neverix
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?

Post autor: neverix »

Witam kolego. Tak wszystkie kontrolki świecą tak jak świeciły,bez zmian.
Samochód tak jakby w ogóle nie ucierpiał,z tym że nie reaguje.
Tak jakby impuls nie dochodził,nawet rozrusznik nie "cyknie"
Już raz tak miałem,gdy walczyłem z kabelkami i wtedy odłączyłem czarną kostkę i podłączyłem na nowo.
Po czym działał bez problemu. Teraz to nie poskutkowało.
Wczoraj zostawiłem go na całą noc bez aku,dziś pójdę do garażu i zobaczymy czy zatrybi.
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?

Post autor: Jawor »

Podłącz jakiś interfejs diagnostyczny, może się wyjasni.
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
neverix
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?

Post autor: neverix »

Podłączyliśmy kompa,ale ziomeczkowi chyba coś inpa nie działa...
Słuchaj zrobiliśmy tak,przekręciliśmy kluczyk do włączonej pozycji.
Zetknęliśmy styki na rozruszniku i samochód odpalił.
Zgasić też się da normalnie.
Jedynie skrzynia działa na trybie awaryjnym i akumulator się świeci jakbym upalił alternator ?
Spaliła się kostka stacyjki ?
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?

Post autor: Jawor »

Jeśli skrzynia działa w awaryjnym to może nie sfajczyłeś ECU tylko sterownik skrzyni?
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
neverix
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?

Post autor: neverix »

Widzisz,człowiek uczy się całe życie,teraz wiem dlaczego w tamtej e39 byl jeden komputer,a u mnie dwa.
Tamta jest manualna i ma jeden,moja ma dwa,bo i automat.
Wyjdzie chyba na to,że masz rację.
Mówisz,że być może dlatego nie pali ?

Edit.a i wiesz,ze ta kostka którą na końcu podłączyłem i z niej było spięcie ma dwa kabelki pod stacyjkę,a resztę do tego kompa.
Tylko skąd ten akumulator na desce rozdzielczej ? Obieg prądu ?
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?

Post autor: Jawor »

Kontrolka akumulatora jest zapewne z uszkodzonego alternatora.
W kwestii odpalania to kończą mi się pomysły: sprawdź bezpieczniki, przekaźniki, elektromagnes rozrusznika.
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
@ctiv
Bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Głogów

Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?

Post autor: @ctiv »

nie sspaliles ecu skrzyni, jesli masz automat musisz miec tez sterownik silnika przeznaczony do automata, na kompie od manuala odpalisz auto ale skrzynia bedzie w awaryjnym, dopadnij komputer silnika taki jak miales i koniecznie z automata
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
neverix
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?

Post autor: neverix »

Tak też zrobiłem ;) Czekam na przesyłkę,dziś ew. w Pn ma być ;) Będę wam pisał czy już działa ;)
Troche pech,bo samochód miałem do blacharza tydzien temu oddac,teraz tydzien stoi w garazu ,moze
to znak,bym nie oddawał jednak do tego blacharza. hahaha
neverix
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?

Post autor: neverix »

Witam Panowie,niestety nic z tego.
Wymieniłem komputer silnika,również skrzyni.
Kostke stacyjki.
Problem pozostał,teraz w mej glowie tylko jedno stwierdzenie-Upalony immobilizer ?
neverix
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?

Post autor: neverix »

Jeśli się mylę pokierujcie mnie,co do przekaźników to się nie znam,ale wydaje mi się,że wszystkie sprawdziłem i nie ma poprzepalanych styków.
Teraz będę śledził schemat instalacji na Reaolem i zobaczymy dokąd mnie to doprowadzi.

Edit.Panowie to na bank nie immo i nie komp,na tym nowym kompie kręce go na krótko i nie odpala,ze stacyjki też nic,czyli immo blokuje doplyw.
Wrzucam starego kompa ide pod rozrusznik,przykladam blaszke/klucz,1 sekunda i fura pali.
neverix
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?

Post autor: neverix »

Dodam ciekawostkę,bo dziś troche pojeździłem. Biegi mam,ale na ekranie ich nie widzę,alternator też zjarałem,bo aku zdycha.
Jutro jak tego nie wywalcze oddam fure do elektryka,sęk w tym,że juz kiedyś oddałem inny do elektryka i stał tam miesiąc...
Do elektryków to jakiś dystans mam,ale co zrobic.


Ten sam problem gość miał
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=9535

tam jest ten moduł ews,tylko że u siebie go nie widziałem,teraz go odszukam i myślę będzie po problemie...
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?

Post autor: Jawor »

Ale moment, może źle rozumuje, ale skoro auto odpala na krótko to na pewno problem tkwi w EWSie?
Bladze trochę po omacku bo nie miałem takiego kłopotu nigdy: może sparuj kluczyk?
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
neverix
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?

Post autor: neverix »

Czytam teraz troszkę o zasadzie działania "EWS" piszą,że blokuje impuls do rozrusznika.
Cóż masz na myśli ze sparowaniem kluczyka ? Zakodowanie go na nowo?
To już próbowałem,nic z tego. Kilka dni przed tą przykrą sytuacją coś z centralki zdechło,bo
już się na pilot nie otwierał.
Teraz może wszystko się naprawi. Haha miejmy nadzieję :D
neverix
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?

Post autor: neverix »

Wszystko jasne EWS upalone. Temat close,dzieki mordeczki.
Awatar użytkownika
Bagor
Partner
Partner
Posty: 365
Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?

Post autor: Bagor »

neverix pisze:Witam Panowie,niestety nic z tego.
Wymieniłem komputer silnika,również skrzyni.
Kostke stacyjki.
Problem pozostał,teraz w mej glowie tylko jedno stwierdzenie-Upalony immobilizer ?
Wszystkie BMW wyprodukowane po 95 roku mają fabryczny imobilajzer. Jeśli podmieniasz sterownik z innego TDSa, to na pewno silnik nie odpali, bo kod imobilajzera nie będzie się zgadzał. W tym sterowniku immo znajduje się w dwóch kościach 93C46 (B58323). Musiałbyś przelutować te kości z nowego sterownika do starego żeby taki test miał sens.
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
ODPOWIEDZ