E36 2,5TDS Zmiana dwumasy na sztywne koło
Moderator: Moderatorzy
E36 2,5TDS Zmiana dwumasy na sztywne koło
Witam. Czy ktoś zmieniał i wie z czego pasuje sztywne koło do TDSa 2,5 ? chce zmienić cały komplet sprzęgło, docisk i koło zamachowe
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2404
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: E36 2,5TDS Zmiana dwumasy na sztywne koło
Cześć,
planowałem ale finalnie rozbiłem auto.
Zdaje się że LUC produkował takie zestawy około 2k za nówkę ze sprzęgłem, nie wiem czy ktoś próbował rzeźbić.
Pozdrawiam
planowałem ale finalnie rozbiłem auto.
Zdaje się że LUC produkował takie zestawy około 2k za nówkę ze sprzęgłem, nie wiem czy ktoś próbował rzeźbić.
Pozdrawiam
- AdamDMI
- Bywalec
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lip 2015, 21:20
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
Re: E36 2,5TDS Zmiana dwumasy na sztywne koło
Zastanawiam się jaki jest sens zmieniać dwumasę na sztywne... tak czy inaczej, daj znać, jakie koło wytrzasnąłeś
BMW Diesel <3
- Jezior
- Bywalec
- Posty: 95
- Rejestracja: 27 gru 2008, 22:48
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: E36 2,5TDS Zmiana dwumasy na sztywne koło
Sa na allegro nowe zestawy koło 1,5 tys. Pogrzeb na forum, było o tym- ogólne wrażenia osób które zmieniły to drżenie na jałowym i drgania przy ruszaniu.
Re: E36 2,5TDS Zmiana dwumasy na sztywne koło
Kupiłem zestaw valeo 4p, czyli cały zestaw zmieniający dwumas na jednomas. Zestaw był dedykowany do 2.5 tds jednak ja go zamontowałem w 1.8 tds ( do 1.8 tds nie występuje). Musiałem zmienić bolce do czujnika na kole zamachowym od strony silnika żeby to podeszło do 1.8 tds. Zdecydowanie nie polecam. Tak jak pisał kolega wyżej wystąpiły delikatne drgania budy na biegu jałowy ale to akurat dolegliwość do zaakceptowania. Najgorzej było przy przyspieszaniu na 3, 4 i 5 biegu przy niskich obrotach. Nie dało się autem jeździć. Na 4 i 5 biegu nawet delikatne wciśnięcie gazu przy 1500 obr. skutkowało ogromnym drganiem budy. Gdybym wcisnął mu więcej gazu, to chyba by się ten Jednomas w kabinie znalazł, takie miałem wrażenie. Od okolic 2500 obr. drgania już nie występowały nawet przy butowaniu. Jak dla mnie porażka wiec szybko zmieniłem z powrotem na dwumas. Pozdro