E36 2,5TDS Zmiana dwumasy na sztywne koło

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

ŁukaszTDS
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 11 sie 2017, 22:39

E36 2,5TDS Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: ŁukaszTDS »

Witam. Czy ktoś zmieniał i wie z czego pasuje sztywne koło do TDSa 2,5 ? chce zmienić cały komplet sprzęgło, docisk i koło zamachowe
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: E36 2,5TDS Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: Jawor »

Cześć,

planowałem ale finalnie rozbiłem auto.
Zdaje się że LUC produkował takie zestawy około 2k za nówkę ze sprzęgłem, nie wiem czy ktoś próbował rzeźbić.

Pozdrawiam
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Awatar użytkownika
AdamDMI
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: 08 lip 2015, 21:20
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Re: E36 2,5TDS Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: AdamDMI »

Zastanawiam się jaki jest sens zmieniać dwumasę na sztywne... tak czy inaczej, daj znać, jakie koło wytrzasnąłeś :)
BMW Diesel <3
Awatar użytkownika
Jezior
Bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 27 gru 2008, 22:48
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: E36 2,5TDS Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: Jezior »

Sa na allegro nowe zestawy koło 1,5 tys. Pogrzeb na forum, było o tym- ogólne wrażenia osób które zmieniły to drżenie na jałowym i drgania przy ruszaniu.
Obrazek
Piotsztyk
Bywalec
Posty: 22
Rejestracja: 18 lis 2017, 10:50

Re: E36 2,5TDS Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: Piotsztyk »

Kupiłem zestaw valeo 4p, czyli cały zestaw zmieniający dwumas na jednomas. Zestaw był dedykowany do 2.5 tds jednak ja go zamontowałem w 1.8 tds ( do 1.8 tds nie występuje). Musiałem zmienić bolce do czujnika na kole zamachowym od strony silnika żeby to podeszło do 1.8 tds. Zdecydowanie nie polecam. Tak jak pisał kolega wyżej wystąpiły delikatne drgania budy na biegu jałowy ale to akurat dolegliwość do zaakceptowania. Najgorzej było przy przyspieszaniu na 3, 4 i 5 biegu przy niskich obrotach. Nie dało się autem jeździć. Na 4 i 5 biegu nawet delikatne wciśnięcie gazu przy 1500 obr. skutkowało ogromnym drganiem budy. Gdybym wcisnął mu więcej gazu, to chyba by się ten Jednomas w kabinie znalazł, takie miałem wrażenie. Od okolic 2500 obr. drgania już nie występowały nawet przy butowaniu. Jak dla mnie porażka wiec szybko zmieniłem z powrotem na dwumas. Pozdro
ODPOWIEDZ