Wczoraj kupiłem e39 2.5 tds, za kwotę małą nie będę zdradzał ile, wiedziałem, że będzie do zrobienia kilka rzeczy. Dzisiaj byłem na sprawdzeniu na kompie co jest nie tak i wyszedł taki błąd jak w tytule "Element wykonawczy kąta wyprzedzenia wtrysku" nie wiem czy to jest błąd nastawnika, samej w sobie pompy czy może po prostu poprzedni właściciel źle ją ustawił.
Ogólnie auto ciężko odpala na ciepło, znaczy na zimno 2 zagrzania świec i pali ok, na ciepło 3 razy i też nawet jakoś pali, wg mnie dostaje za dużo paliwa i go zalewa bo przez 5 sekund w ogóle się nie wkręca, później wyrzuca chmurę dymu z któregoś gara i pracuje jak zegarek. Czyżby zalewało któreś gary? Aha i na kompie wyszło, że wyprzedzenie kąta wtrysku jest 7,4 stopnia, a nominał niby 2,5 stopnia.
Czy może być to wszystko spowodowane źle ustawioną pompą wtryskową?
Do tego komputer pokazał błąd przepływki, czy może to być związane bezpośrednio z ciężkim odpalaniem?
Aha i może takie głupie pytanie, ale nie mogę znaleźć zbiorniczka płynu hamulcowego
Element wykonawczy kąta wyprzedzenia wtrysku
Moderator: Moderatorzy
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 sie 2015, 22:33
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Wałbrzych
-
- Bywalec
- Posty: 258
- Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Głogów
Re: Element wykonawczy kąta wyprzedzenia wtrysku
daj parametry z kompa, kąt na pewno do poprawienia i ma duży wplyw na odpalanie i kopcenie, daj fotki z komputera i cos wiecej napiszemy
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: Element wykonawczy kąta wyprzedzenia wtrysku
Tak,jak kolega @ctiv powyżej pisze-kąt wtrysku na pewno do poprawy.TDS powinien palić po jednokrotnym podgrzaniu.
Nastawnik nie wykaże błędów,ten element nastawczy to po prostu przestawiacz kąta wtrysku-znajdujący się w dolnej części pompy.On reguluje kąt wtrysku w pewnym zakresie +/-,a jeżeli pompa jest ustawiona poza tym zakresem (a w tym przypadku jest),to pokazuje błąd.
Błąd przepływki-EGR nie jest zaślepiony?
Zbiorniczek płynu hamulcowego znajduje się po stronie kierowcy pod filtrem kabinowym-musisz go zdemontować.
Nastawnik nie wykaże błędów,ten element nastawczy to po prostu przestawiacz kąta wtrysku-znajdujący się w dolnej części pompy.On reguluje kąt wtrysku w pewnym zakresie +/-,a jeżeli pompa jest ustawiona poza tym zakresem (a w tym przypadku jest),to pokazuje błąd.
Błąd przepływki-EGR nie jest zaślepiony?
Zbiorniczek płynu hamulcowego znajduje się po stronie kierowcy pod filtrem kabinowym-musisz go zdemontować.
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 sie 2015, 22:33
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Element wykonawczy kąta wyprzedzenia wtrysku
Problem odpalania powiedzmy że ustał, nie ma problemu na ciepłym odpalić. Na zimnym przez zły kąt zalewa go najprawdopodobniej i dlatego dymi bo czuć jak ten silnik kula przez 15 sekund po odpaleniu jak stoi dzień albo dwa.
Na początku dość mocno klekotał i myślałem, że to wina pompy, pojechałem do "speca" od pomp, a on do mnie, że to rozrząd, więc telefon do kolegi, mechanika, posłuchał obejrzał i powiedział, że to nie ma nic wspólnego z rozrządem. Od pewnego czasu silnik pracuje cichutko
EGR nie sprawdzałem jeszcze bo nie miałem na to czasu na razie, ale zrobiłem nim ostatnio 200 Km bez problemu chociaż nie byłem pewny czy da radę
Na początku dość mocno klekotał i myślałem, że to wina pompy, pojechałem do "speca" od pomp, a on do mnie, że to rozrząd, więc telefon do kolegi, mechanika, posłuchał obejrzał i powiedział, że to nie ma nic wspólnego z rozrządem. Od pewnego czasu silnik pracuje cichutko
EGR nie sprawdzałem jeszcze bo nie miałem na to czasu na razie, ale zrobiłem nim ostatnio 200 Km bez problemu chociaż nie byłem pewny czy da radę