Jaki macie akumulator (pojemnosc/moc rozruchu/firma) opinie

Polecane materiały eksploatacyjne (płyny, klocki, opony etc.) i kosmetyki - dyskusje, opinie, informacje.

Moderator: Moderatorzy

Tomek 85
Bywalec Gadulec
Posty: 479
Rejestracja: 02 sty 2009, 23:57
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Tomek 85 »

w moim tds"ie pod siedzeniem jest 110Ah Auto Parts jaki, prąd rozruchowy nie pamiętam musiał bym zerknąć. sprawuje się dobrze, staram się jeździć bez świateł , spisuje sie, taki był jak kupiłem auto, mam wrażenie że go nie doładowuję, Za duży źle za mały 2x źle bo jest przeładowywany non stop i płyty się zasiarczają jak ktoś wcześniej napisał,kipi z niego kwas bo go cały czas gotuje.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2009, 15:41 przez Tomek 85, łącznie zmieniany 3 razy.
kifiu
Bywalec Wyjadacz
Posty: 677
Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
Seria: Opel
Model: RR P38a
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kifiu »

sory tomek za wyrazenie ale glupio postepujesz.na swiatlach nie jezdzi sie ot tak tylko dla bezpieczenstwa.a jazda na wylaczonych swiatlach zeby sie aku nie zuzywalo - troszke idiotyczne.po 1 dlatego ze swiatla sa po to zeby wlaczac a po 2 nie wiem czy sie orientujesz ze masz w aucie alternator a nie pradnice ktory daje tyle ladowania ile potrzeba w danym momencie.i wlaczone swiatla wcale nie zuzywaja ci pradu w aku.
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów

POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI :)

Obrazek
OpTo
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 27 wrz 2008, 14:22
Lokalizacja: Kalisz - WLKP

Post autor: OpTo »

U mnie pod kanapą 88Ah ok 800A dokładnie nie pamiętam. akumulator obsługowy, przed zimą uzupełniłem go wodą destylowaną, podłączyłem pod prostownik na 24hi się kula głownie po mieście cały czas przy włączonych światłach. Zero problemów ze strony akumulatora :mrgreen:
1/4 mili z BMW to jak Å‚owienie ryb z dziwkÄ…....jest fajnie ale nie po to ja masz ;)
bes_pieczniq
Bywalec Gadulec
Posty: 301
Rejestracja: 05 sty 2009, 19:15
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: GrudziÄ…dz

Post autor: bes_pieczniq »

bosh, 88 Ah ale mocy rozruchoiwej niepamietam:P
Awatar użytkownika
miki100o
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, 21:40
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: skarzysko

Post autor: miki100o »

ZAP Piastow 85aH,uzytkuje rok czasu..jeszcze rok gwarancji :smile:
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Post autor: wojtek_blekitny »

100Ah i 760A prąd rozruchu. 0 problemów, nie daje w ogóle o sobie znać.
Firma, jakaś ...... mniej znana :wink:
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
arturos49
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 29 gru 2008, 1:12
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: zamość

Post autor: arturos49 »

centra futura+ 100Ah i 900A na rozruch... nie jest tani ale radzi sobie bardzo dobrze i się doładowuje... :wink:
dj_tygrys
Bywalec
Posty: 107
Rejestracja: 23 gru 2008, 21:31
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 740d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dj_tygrys »

Ja mam aku Eurostart 74ah oraz 680A prądu rozruchowego, rano przy mrozie kluczyk na poziom 1 + radio włączone na chwile potem na zapłon i odpala bez problemu wystarczy go "pobudzić"

ale za rok upatrzyłem sobie aku Bosch 74ah 760a bardzo fajny akumulatorek i napewno starczy

ps. mój aku napędza solidne car audio i nie ma z nim problemów być może dlatego że auto jest garażowane
czarny21
Bywalec
Posty: 13
Rejestracja: 10 sty 2009, 13:39
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czarny21 »

ja jestem tu nowy kupiłem swoje bmw jakieś pół roku temu nie miałem problemów z bateriom dopóki nie przyszły mrozy teraz kupiłem ad centra 74 ah taką polecił mi sprzedawca ,nie za mała miałem 100 ah ładowanie sprawdzałem w normie 14.30
czarny21
krisztof2000
Bywalec
Posty: 92
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:47
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: lubin

Post autor: krisztof2000 »

a ja właśnie mam problem z aku zmieniłem na nowy 4 max 74ah w grudniu
nie wiem czy ten problem nie jest związany z tym ze do pracy dojeżdżam 3 km tylko.
wcześniej jak gdzieś pojechałem w dalszą trasę to na ok 2 tygodnie spokój auto paliło ok. później sie zaczynał odzywać aku znaczy nie odzywać bo nie ma siły kręcić.tak już miałem 3 razy ze mi padał. ale teraz to już sie zregenerować nie chce i nawet rano nie ma siły ruszyć jak dzień wcześniej zrobię nawet 20 km nie gasząc auta. i właśnie nie wiem czy to wina aku czy coś może z alternatorem zaczyna się dziać. może ktoś miał coś podobnego.
a najgorsze jest to ze niema mnie w polsce a tu nawet sprawnego prostownika nie maja i jak mi padnie to tylko zapych i się zastanawiam czy coś się nie stanie w końcu jak tak na za pych będę palić. jutro pojadę poszukać jakiegoś miernika w jakimś sklepie i ładowanie sprawdzę.
Awatar użytkownika
kwiatek
Bywalec Gadulec
Posty: 337
Rejestracja: 16 paź 2008, 22:07
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kwiatek »

witam . tak jak piszesz na poczatek sprawdz jakie masz ładowanie, ale cos mi sie wydaje , że masz za maly akumulator bo chyba powinien być 92Ah :idea: przynajmniej ja taki mam . Jesli ładowanie masz ok to sprawdz tez rozrusznik :wink: Zapomniałem dodać,że jak masz brac auto na zapych to lepiej z kabli odpal wtedy bedziesz mial pewność czy czasami rozrusznik nie stawia zbyt duzego oporu, a moze byc tez opcja ,że coś ci pobiera prąd jak auto nawet stoi i nie jest odpalone
Ostatnio zmieniony 08 mar 2009, 18:42 przez kwiatek, łącznie zmieniany 1 raz.
DUCHU 77
Bywalec
Posty: 82
Rejestracja: 21 gru 2008, 21:58
Lokalizacja: BRZEG

Post autor: DUCHU 77 »

ja mam jakiś CITIZEN 94ah i 760A, całom zimę dawał rady
JEDYNA SŁUSZNA MARKA BMW

ZOBACZ MOJĄ BYŁĄ BUNIE

http://www.bmw-tds.pl/forum/viewtopic.php?t=1162
krisztof2000
Bywalec
Posty: 92
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:47
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: lubin

Post autor: krisztof2000 »

jak stoi to nic mi nie pobiera prądu bo jak pali to i 2 dni stoi i odpala normalnie tylko jak właśnie jeżdżę na krótkich odcinkach to się doładować nie może a teraz to ogólnie chyba padł bo w ogóle nie chce palić nie mam miernika narazie więc nie mam jak sprawdzić chyba się wstrzymam i do powrocie do polski to posprawdzam bo w sumie za 2 tygodnie wracam a na trasie bedzie wszystko ok bo w sumie auta nie gasze. a to na bank aku nie rozrusznik bo jak włączam zapłon to mi się sciamnia bardzo tablica tak jak jest to przy za małym napieciu... po odpaleniu jest ok jadę na światłach z włączonym nawiewem w climatronic na maxa i radio działa i nic się nie ściemnia.
a jak chce odpalić rozrusznik zaczyna kręcić ze 3 -4 obroty jakby chciał a niemógł i po chwili przestaje bo prądu brak. wczesniej też tak mi robił ale aku po przejechaniu paru kilometrów sie łądował i było ok a teraz to już padł na max... w polsce oddam tego 4maxa i kupie coś konkretnego.
a z ta pojemnościa to nawet nie pamietam jaka mam bo to mi machanior zamawiał z hurtowni ale chyba 90 albo 88 nie 74.

i okazało się ze aku padł miałem 88 ah 4 max kupiony w połowie grudnia wytrzymał aż 3 miesiące a może i nie bo się już wcześniej odzywał teraz w ogóle prądu nie przyjmuje 5 minut po zgaszeniu auta już nie da się odpalić...
włożyłem stary aku który znajomy wyciągną 3 miesiące temu z auta bo już podupadał chyba 74 ah problem maiłem z odpaleniem ale jak odpaliłem pochodził 5 minut i teraz pali tak jak powinien. po powrocie do polski wymienię tego 4 max na coś porządnego jakiegoś bosch lub inna dobra firmę.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2009, 21:22 przez krisztof2000, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Post autor: clubGRANT »

ZAP SILVER 96Ah 780a
tomek_olecko
Bywalec
Posty: 212
Rejestracja: 09 kwie 2008, 22:10
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olecko

Post autor: tomek_olecko »

Gigawatt (Bosch bez naklejki boscha :) ) 74ah
;>
Maros76
Bywalec
Posty: 16
Rejestracja: 26 sty 2008, 23:39
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Maros76 »

wg instrukcji bmw - w e34 tds powinien być akumulator 85 Ah ... a ja tu widzę że co nie którzy montują 90 i zwyż ... alternator może nie dawać rady ładować przy pełnym obciążeniu. :roll:
a co sądzicie o tym : http://www.allegro.pl/item571293787_now ... ginal.html
Ostatnio zmieniony 14 mar 2009, 12:53 przez Maros76, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Post autor: clubGRANT »

Gdyby był to oryginalny akum montowany w BMW to raczej kosztował by więcej :cool:
Awatar użytkownika
Bagor
Partner
Partner
Posty: 365
Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bagor »

Maros76 pisze:wg instrukcji bmw - w e34 tds powinien być akumulator 85 Ah ... a ja tu widzę że co nie którzy montują 90 i zwyż ... alternator może nie dawać rady ładować przy pełnym obciążeniu. :roll:
a co sądzicie o tym : http://www.allegro.pl/item571293787_now ... ginal.html
Ten akumulator w polskim ASO kosztuje dokładnie: 929.68zł
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
Karington
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: 19 kwie 2009, 0:46
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: Karington »

W mojej siódemce siedzi jeszcze oryginalny BMW ma 5 lat ale juz zaczyna szwankować ma 110ah i 810 mocy rozruchowej.Nadszedł czas na jego wymiane ale nie wiem czy zakladac o samych parametrach czy troszke mniejszy??Co sądzicie??
Sambor
Bywalec
Posty: 55
Rejestracja: 31 sty 2009, 0:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Sambor »

Karington pisze:W mojej siódemce siedzi jeszcze oryginalny BMW ma 5 lat ale juz zaczyna szwankować ma 110ah i 810 mocy rozruchowej.Nadszedł czas na jego wymiane ale nie wiem czy zakladac o samych parametrach czy troszke mniejszy??Co sądzicie??
Osobiście uważam, że optymalnie jest 100Ah pojemności i 900A prądu rozruchowego. Przy większej pojemności alternator może się już troche męczyć, a 900A na rozruch jest dobre, zwłaszcza w zime :wink:
"Możesz mieć każde auto. M5 i tak jest szybsze." - Jeremy Clarkson
ODPOWIEDZ