jaki olej do e34 525 TDS?
Moderator: Moderatorzy
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 sty 2008, 10:59
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław / Prudnik
- Kontakt:
jaki olej do e34 525 TDS?
obecnie jezdze na Castrol Magnatec 10/40 ale po paru tysiacach olej wydaje sie byc ciut za gesty...
czy znacie jakies lepsze oleje? przebieg to 300 tys udokumentowany
czy znacie jakies lepsze oleje? przebieg to 300 tys udokumentowany
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, 18:28 przez ASCII, łącznie zmieniany 1 raz.
- Łosiowy
- Administrator
- Posty: 946
- Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
- Seria: E65-68
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Sopot
Re: jaki olej do e34 525 TDS?
Witaj.ASCII pisze:obecnie jezdze na Castrol Magnatec 10/40 ale po paru tysiacach olej wydaje sie byc ciut za gesty...
czy znacie jakies lepsze oleje? przebieg to 300 tys udokumentowany
Zalewam ten sam olej Castrol Magnatec 10W40 do swojej.Od kupna wymieniałem już 4 razy i jest ok.Żadnych problemów z olejem.Na 10tys dolewaka 1l teraz ciut wiecej bo turbinka sie poci.Czemu uważasz że jest za gesty??
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 677
- Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
- Seria: Opel
- Model: RR P38a
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
ja ostatnio zalalem mobil1 15w40 i jest ok.
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów
POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI
POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI
-
- zbanowany
- Posty: 147
- Rejestracja: 01 sty 2008, 14:44
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Puck
HEHE:) Zdrowy silnik, zdrowa turbina to podstawa. Nie mecze auta, rzadko kiedy przekraczam 120km/h (nie mowie ze nie wcisne czasami do 190 ;p i wtedy spalanie podchodzi do 8.0 L). Zjazd z wiekszych wzniesien pokonuje na "luzie", jesli sa tylko ku temu warunki, a silnika nie krece wysoko. Biegi zmieniam przy 2500-3000 obr/min.sebos76 pisze:tak troche off topic: rieder: masz skandalicznie małe spalanie... jak to robisz???? robisz trasy tylko czy jak???? ja takie spalanie miałem w 318 tds...
Pozdrawiam
- Pawik83
- Bywalec Gadulec
- Posty: 344
- Rejestracja: 28 gru 2007, 13:04
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2002
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: pomorze
10W40 MOBIL 1 , gdy kupiłem auto było na pełnym syntetyku castrola
Ostatnio zmieniony 12 lut 2008, 15:20 przez Pawik83, łącznie zmieniany 1 raz.
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
"Na luzie"???lieder_r pisze:. Zjazd z wiekszych wzniesien pokonuje na "luzie",sebos76 pisze:tak troche off topic: rieder: masz skandalicznie małe spalanie... jak to robisz???? robisz trasy tylko czy jak???? ja takie spalanie miałem w 318 tds...
Pozdrawiam
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
-
- zbanowany
- Posty: 147
- Rejestracja: 01 sty 2008, 14:44
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Puck
Zeby nie byc goloslowny, prosze podaje kolejne przyklady zdrowych TDS Patrzac na apetyt mojego auta smiem twierdzic, ze ponizsze spalania sa jak najbardziej realne.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/180497.html
http://www.spritmonitor.de/en/detail/181626.html
http://www.spritmonitor.de/en/detail/180497.html
http://www.spritmonitor.de/en/detail/181626.html
- Łosiowy
- Administrator
- Posty: 946
- Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
- Seria: E65-68
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Sopot
Panowie aby nie robić zamieszania w temacie "jaki olej do e34 525 TDS?" to w sprawie spalania zapraszam tu http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=32
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
I będzie dobrze!tomi5 pisze:Ja jak kupiłem auto jeździło na Castrol 15W40, zmieniając olej wlałem Castrol diesel 10W40 i jak na razie jest ok.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Wiem to z własnego doswiadczenia.Auto"chodziło" na nie wiadomo jakim oleju.A,że jeżdziłem ciężarówką(Scania),to przeszedłem na taki olej(Shell mineralny) jak w ciężarówce.Odkąd znalazłem się na forum beemek i naczytałem się o przykrych doświadczeniach użytkowników z olejami,zmieniłem na półsynetyk.
Nigdy nie "wierzyłem" w zbawienny wpływ olejów na żywotność silników... lecz w materiały z którego jest wykonany np.(w tym przypadku) silnik.
No bo jak wytłumaczyć fakt,że ciężarówką "robiłem"na mineralnym oleju(od wymiany do wymiany) kilkadziesiąt tkm.a osobowym na półsyntetyku "grzechem" jest przekroczenie 10tkm!Ciężarówki pracują niekiedy w bardzo ciężkich warunkach i "robią"spokojnie "grubo"ponad milion km a dziś niektóre firmy gwarancję dają na 2mln.km.
Silniki tak w ogóle i niezależnie od marki(Alfę i jej podobne wynalazki pominę milczeniem) "robią"duże przebiegi.Przeszkodą dla długiej żywotności silnika jest zazwyczaj osprzęt(czujniki,stare lub wadliwe przewody,zawory,obsługi robione zbyt póżno lub wcale).
Pamiętam czasy,kiedy"LUX"był olejem uniwersalnym(do dwusuwuw i czterosuwuw) ale bardzo kiepskiej jakości(i się jeżdziło).Miałem najczęściej do czynienia z "dwusuwami".Często się "łapało"nagar na świecach,komory silników "zabite"czarną,niemal skamieniałą skorupą.
Pod koniec lat 70-tych pojawił się"MIXOL".Wtedy dwusuwy "odżyły"."Ciężko"było "złapać nagar na świecy,koniec z czarną skamieliną.Końcówka tłumika w moim motocyklu "MZ" pokryta była żółto-ceglastym proszkiem.
W latach 80-tych poznałem (już jako kierowca)olej"SUPEROL"do diesla i "SELEKTOL"do benzyniaków.W latach 90-tych na ich bazie powstało dużo ulepszonych,ale i pojawiły się mineralne tzw."płuczące"oleje.(Ja pamiętam SHELL).Ale i wkrótce poznałem też oleje syntetyczne.
I właśnie wtedy po raz pierwszy odważyłem się zmienić olej w swojej Ładzie na olej SHELLa ale chyba jeszcze nie syntetyk).Wiedziałem ile mam nagaru pod pokrywą "klawiatury"
Jakież było moje zdziwienie,że po wymianie oleju nic nie cieknie z silnika
Jeszcze większe było moje miłe zaskoczenie,kiedy regulując luz na zaworach(należało to do obsługi serwisoej co kilkanaście tkm),nagar znikł i pozostał tylko żółto-brązowy nalot gdzie niegdzie.
Być może,że część tego postu pasowała by do jakiegoś działu typu "Histora","Wspomnienia"albo "Inne" ale nie koniecznie,bo w końcu "chodzi"o oleje.
Nigdy nie "wierzyłem" w zbawienny wpływ olejów na żywotność silników... lecz w materiały z którego jest wykonany np.(w tym przypadku) silnik.
No bo jak wytłumaczyć fakt,że ciężarówką "robiłem"na mineralnym oleju(od wymiany do wymiany) kilkadziesiąt tkm.a osobowym na półsyntetyku "grzechem" jest przekroczenie 10tkm!Ciężarówki pracują niekiedy w bardzo ciężkich warunkach i "robią"spokojnie "grubo"ponad milion km a dziś niektóre firmy gwarancję dają na 2mln.km.
Silniki tak w ogóle i niezależnie od marki(Alfę i jej podobne wynalazki pominę milczeniem) "robią"duże przebiegi.Przeszkodą dla długiej żywotności silnika jest zazwyczaj osprzęt(czujniki,stare lub wadliwe przewody,zawory,obsługi robione zbyt póżno lub wcale).
Pamiętam czasy,kiedy"LUX"był olejem uniwersalnym(do dwusuwuw i czterosuwuw) ale bardzo kiepskiej jakości(i się jeżdziło).Miałem najczęściej do czynienia z "dwusuwami".Często się "łapało"nagar na świecach,komory silników "zabite"czarną,niemal skamieniałą skorupą.
Pod koniec lat 70-tych pojawił się"MIXOL".Wtedy dwusuwy "odżyły"."Ciężko"było "złapać nagar na świecy,koniec z czarną skamieliną.Końcówka tłumika w moim motocyklu "MZ" pokryta była żółto-ceglastym proszkiem.
W latach 80-tych poznałem (już jako kierowca)olej"SUPEROL"do diesla i "SELEKTOL"do benzyniaków.W latach 90-tych na ich bazie powstało dużo ulepszonych,ale i pojawiły się mineralne tzw."płuczące"oleje.(Ja pamiętam SHELL).Ale i wkrótce poznałem też oleje syntetyczne.
I właśnie wtedy po raz pierwszy odważyłem się zmienić olej w swojej Ładzie na olej SHELLa ale chyba jeszcze nie syntetyk).Wiedziałem ile mam nagaru pod pokrywą "klawiatury"
Jakież było moje zdziwienie,że po wymianie oleju nic nie cieknie z silnika
Jeszcze większe było moje miłe zaskoczenie,kiedy regulując luz na zaworach(należało to do obsługi serwisoej co kilkanaście tkm),nagar znikł i pozostał tylko żółto-brązowy nalot gdzie niegdzie.
Być może,że część tego postu pasowała by do jakiegoś działu typu "Histora","Wspomnienia"albo "Inne" ale nie koniecznie,bo w końcu "chodzi"o oleje.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- biernus
- Bywalec Gadulec
- Posty: 419
- Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Łada, ładą...rexman pisze:Wiem to z własnego doswiadczenia. <ciach>
Ciezko jest zaryzykowac zycie zadbanego TDS-a. Chociaz ja bym dal wiele aby smigac chociaz na polsyntetyku! 10W40
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl