jaki olej do e34 525 TDS?

Polecane materiały eksploatacyjne (płyny, klocki, opony etc.) i kosmetyki - dyskusje, opinie, informacje.

Moderator: Moderatorzy

ASCII
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 02 sty 2008, 10:59
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław / Prudnik
Kontakt:

jaki olej do e34 525 TDS?

Post autor: ASCII »

obecnie jezdze na Castrol Magnatec 10/40 ale po paru tysiacach olej wydaje sie byc ciut za gesty...

czy znacie jakies lepsze oleje? przebieg to 300 tys udokumentowany
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, 18:28 przez ASCII, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Re: jaki olej do e34 525 TDS?

Post autor: Łosiowy »

ASCII pisze:obecnie jezdze na Castrol Magnatec 10/40 ale po paru tysiacach olej wydaje sie byc ciut za gesty...

czy znacie jakies lepsze oleje? przebieg to 300 tys udokumentowany
Witaj.
Zalewam ten sam olej Castrol Magnatec 10W40 do swojej.Od kupna wymieniałem już 4 razy i jest ok.Żadnych problemów z olejem.Na 10tys dolewaka 1l teraz ciut wiecej bo turbinka sie poci.Czemu uważasz że jest za gesty??
Obrazek
ASCII
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 02 sty 2008, 10:59
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław / Prudnik
Kontakt:

Post autor: ASCII »

Jest po prostu gestszy niz nowy ;) Nie wiem czy nie za bardzo...

Turbina troche puszcza ale nie ma duzego luzu

Slyszalem ze Valvoline Max life 10/40 jest dobry bo nie jest rozlewany w Polsce a u nas jak wiadomo nieraz olej jest podrabiany :/
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: sebos76 »

ja kupuje castrola magnateca diesel 10W40 na allegro w 5 l baniakach z niemiec- polecam.
zalewam tym obecną i zalewałem poprzednią bunie - wszystko ok
przebieg przeszło 300 tkm
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
lieder_r
zbanowany
zbanowany
Posty: 147
Rejestracja: 01 sty 2008, 14:44
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Puck

Post autor: lieder_r »

Ja natomiast swojego TDS zalewam Castrol Magnatec Diesel 5W40. Zrobilem 2 przebiegi po 10 000 km i nie mam zadnych ubytkow (no moze o grubosc paznokcia na miarce ponizej MAX). Na liczniku mam 218000km.

Pozdrawiam
Mój TDS połyka średnio:
Obrazek
kifiu
Bywalec Wyjadacz
Posty: 677
Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
Seria: Opel
Model: RR P38a
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kifiu »

ja ostatnio zalalem mobil1 15w40 i jest ok.
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów

POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI :)

Obrazek
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: sebos76 »

tak troche off topic: rieder: masz skandalicznie małe spalanie... jak to robisz???? robisz trasy tylko czy jak???? ja takie spalanie miałem w 318 tds... :shock:
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
lieder_r
zbanowany
zbanowany
Posty: 147
Rejestracja: 01 sty 2008, 14:44
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Puck

Post autor: lieder_r »

sebos76 pisze:tak troche off topic: rieder: masz skandalicznie małe spalanie... jak to robisz???? robisz trasy tylko czy jak???? ja takie spalanie miałem w 318 tds... :shock:
HEHE:) Zdrowy silnik, zdrowa turbina to podstawa. Nie mecze auta, rzadko kiedy przekraczam 120km/h (nie mowie ze nie wcisne czasami do 190 ;p i wtedy spalanie podchodzi do 8.0 L). Zjazd z wiekszych wzniesien pokonuje na "luzie", jesli sa tylko ku temu warunki, a silnika nie krece wysoko. Biegi zmieniam przy 2500-3000 obr/min.

Pozdrawiam
Mój TDS połyka średnio:
Obrazek
Awatar użytkownika
Pawik83
Bywalec Gadulec
Posty: 344
Rejestracja: 28 gru 2007, 13:04
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Pawik83 »

10W40 MOBIL 1 , gdy kupiłem auto było na pełnym syntetyku castrola
Ostatnio zmieniony 12 lut 2008, 15:20 przez Pawik83, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

lieder_r pisze:
sebos76 pisze:tak troche off topic: rieder: masz skandalicznie małe spalanie... jak to robisz???? robisz trasy tylko czy jak???? ja takie spalanie miałem w 318 tds... :shock:
. Zjazd z wiekszych wzniesien pokonuje na "luzie",

Pozdrawiam
"Na luzie"??? :shock:
lieder_r
zbanowany
zbanowany
Posty: 147
Rejestracja: 01 sty 2008, 14:44
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Puck

Post autor: lieder_r »

Tak, "na luzie". W manualu jak najbardziej wykonalne.

Pozdrawiam
Mój TDS połyka średnio:
Obrazek
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

lieder_r pisze:Tak, "na luzie". W manualu jak najbardziej wykonalne.

Pozdrawiam
Jestem pełen podziwu dla spalania Twojej betki spalania :shock: .To pierwszy TDS z takim spalaniem o którym słyszałem. :D
Obrazek
lieder_r
zbanowany
zbanowany
Posty: 147
Rejestracja: 01 sty 2008, 14:44
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Puck

Post autor: lieder_r »

Zeby nie byc goloslowny, prosze podaje kolejne przyklady zdrowych TDS :D Patrzac na apetyt mojego auta smiem twierdzic, ze ponizsze spalania sa jak najbardziej realne.


http://www.spritmonitor.de/en/detail/180497.html


http://www.spritmonitor.de/en/detail/181626.html
Mój TDS połyka średnio:
Obrazek
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Panowie aby nie robić zamieszania w temacie "jaki olej do e34 525 TDS?" to w sprawie spalania zapraszam tu http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=32

Pozdrawiam
Obrazek
tomi5
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 08 sty 2008, 9:55

Post autor: tomi5 »

Ja jak kupiłem auto jeździło na Castrol 15W40, zmieniając olej wlałem Castrol diesel 10W40 i jak na razie jest ok.
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

tomi5 pisze:Ja jak kupiłem auto jeździło na Castrol 15W40, zmieniając olej wlałem Castrol diesel 10W40 i jak na razie jest ok.
I będzie dobrze! :D
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
Posty: 419
Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: biernus »

rexman pisze:
tomi5 pisze:Ja jak kupiłem auto jeździło na Castrol 15W40, zmieniając olej wlałem Castrol diesel 10W40 i jak na razie jest ok.
I będzie dobrze! :D
A branie oleju? Wyplukanie nagaru? rozszczelnienie silnika?
;D
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Wiem to z własnego doswiadczenia.Auto"chodziło" na nie wiadomo jakim oleju.A,że jeżdziłem ciężarówką(Scania),to przeszedłem na taki olej(Shell mineralny) jak w ciężarówce.Odkąd znalazłem się na forum beemek i naczytałem się o przykrych doświadczeniach użytkowników z olejami,zmieniłem na półsynetyk.
Nigdy nie "wierzyłem" w zbawienny wpływ olejów na żywotność silników... lecz w materiały z którego jest wykonany np.(w tym przypadku) silnik.
No bo jak wytłumaczyć fakt,że ciężarówką "robiłem"na mineralnym oleju(od wymiany do wymiany) kilkadziesiąt tkm.a osobowym na półsyntetyku "grzechem" jest przekroczenie 10tkm!Ciężarówki pracują niekiedy w bardzo ciężkich warunkach i "robią"spokojnie "grubo"ponad milion km a dziś niektóre firmy gwarancję dają na 2mln.km.
Silniki tak w ogóle i niezależnie od marki(Alfę i jej podobne wynalazki pominę milczeniem) "robią"duże przebiegi.Przeszkodą dla długiej żywotności silnika jest zazwyczaj osprzęt(czujniki,stare lub wadliwe przewody,zawory,obsługi robione zbyt póżno lub wcale). :wink:
Pamiętam czasy,kiedy"LUX"był olejem uniwersalnym(do dwusuwuw i czterosuwuw) ale bardzo kiepskiej jakości(i się jeżdziło).Miałem najczęściej do czynienia z "dwusuwami".Często się "łapało"nagar na świecach,komory silników "zabite"czarną,niemal skamieniałą skorupą.
Pod koniec lat 70-tych pojawił się"MIXOL".Wtedy dwusuwy "odżyły"."Ciężko"było "złapać nagar na świecy,koniec z czarną skamieliną.Końcówka tłumika w moim motocyklu "MZ" pokryta była żółto-ceglastym proszkiem. :D
W latach 80-tych poznałem (już jako kierowca)olej"SUPEROL"do diesla i "SELEKTOL"do benzyniaków.W latach 90-tych na ich bazie powstało dużo ulepszonych,ale i pojawiły się mineralne tzw."płuczące"oleje.(Ja pamiętam SHELL).Ale i wkrótce poznałem też oleje syntetyczne. :idea:
I właśnie wtedy po raz pierwszy odważyłem się zmienić olej w swojej Ładzie na olej SHELLa ale chyba jeszcze nie syntetyk).Wiedziałem ile mam nagaru pod pokrywą "klawiatury" :evil:
Jakież było moje zdziwienie,że po wymianie oleju nic nie cieknie z silnika :wink:
Jeszcze większe było moje miłe zaskoczenie,kiedy regulując luz na zaworach(należało to do obsługi serwisoej co kilkanaście tkm),nagar znikł i pozostał tylko żółto-brązowy nalot gdzie niegdzie. :D
Być może,że część tego postu pasowała by do jakiegoś działu typu "Histora","Wspomnienia"albo "Inne" ale nie koniecznie,bo w końcu "chodzi"o oleje. :idea: :wink:
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
Posty: 419
Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: biernus »

rexman pisze:Wiem to z własnego doswiadczenia. <ciach>
Łada, ładą...
Ciezko jest zaryzykowac zycie zadbanego TDS-a. Chociaz ja bym dal wiele aby smigac chociaz na polsyntetyku! 10W40
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

Dokładnie. Mój TDS ma przejechane ponad 100 000km na mineralu i za nic w świecie nie zaryzykowałbym zmiany oleju na inny typ.
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
ODPOWIEDZ