Witam.
Ostatnio zaczął mi chodzić pomysł na wsadzenie do swojego 318 tds sportowej wkładki filtra powietrza firmy K&N dokładniej takie coś:
http://www.knfilters.com/search/appsear ... ngine=1.8L
I teraz moje pytania: czy warto, co mi to da, czy ktoś używa takiego filtra, czy zmieni się dzwięk silnika, czy faktycznie silnik dostaje więcej powietrza? Ogólnie interesuje mnie wszystko co możecie mi powiedzieć o takich filtrach.
Pozdro.
Wkład filtra powietrza K&N
Moderator: Moderatorzy
- Diler
- Bywalec
- Posty: 118
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:44
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Dęblin
Wkład filtra powietrza K&N
Jedyny słuszny wybór - BMW
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Wkład filtra powietrza K&N
Daje to tyle samo co magnetyzery. Przy 318 tds jedyne co możesz robić, to chipować, założyć mbc i tylko i wyłącznie to coś da. Dźwięku silnika nie zmienisz, bo pucha w której filtr siedzi to jest nie tylko obudowa, ale także tłumik szmerów. Więcej powietrza? A po co ono? Tzn zakładasz, że specjaliści z BMW projektując taką właśnie wielkość filtra celowo zaniżyli jego przepustowość? To jest silnik turbo, weźmie tyle powietrza ile potrzebuje, i ani grama więcej. A jak powietrza zaczyna brakować, to znaczy, że trzeba wymienić filtr. Z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że nawet przy MBC standartowy filtr powietrza wystarczy - testowane bez filtra z samą pustą puszką - różnicy brak.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
- Diler
- Bywalec
- Posty: 118
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:44
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Dęblin
Re: Wkład filtra powietrza K&N
Dzwięku silnika zmieniac nie chcę, bo mój pracuje pięknie.
Co do tej wkładki to myślałem właśnie, że dzięki temu auto dostanie więcej powietrza, ale w sumie masz rację co do tego turbo. A powiedz mi coś wiecej na temat tego MBC? przerabiałeś ten temat u siebie? Co to dokładnie daje?
Moje auto jest po chipie od Bagora na około 115km teraz. Co mi da MBC? Jaka jest wartość ciśnienia doładowania, a jaką można osiągnąć dzięki MBC?
Co do tej wkładki to myślałem właśnie, że dzięki temu auto dostanie więcej powietrza, ale w sumie masz rację co do tego turbo. A powiedz mi coś wiecej na temat tego MBC? przerabiałeś ten temat u siebie? Co to dokładnie daje?
Moje auto jest po chipie od Bagora na około 115km teraz. Co mi da MBC? Jaka jest wartość ciśnienia doładowania, a jaką można osiągnąć dzięki MBC?
Jedyny słuszny wybór - BMW
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wkład filtra powietrza K&N
Mam wrażenie, że temat MBC był bardzo głęboko wałkowany na forum...
MBC daje tyle, że pozwala zmienić punkt przy którym otwierany jest upust w turbinie, co/jak/gdzie -> szukaj.
MBC daje tyle, że pozwala zmienić punkt przy którym otwierany jest upust w turbinie, co/jak/gdzie -> szukaj.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 cze 2011, 19:40
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Wkład filtra powietrza K&N
Nic nie da, a do tego może rozwalić przepływkę...i tyle w temacie.
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Wkład filtra powietrza K&N
tak tak, zwłaszcza w 318 tds...
Myśl co mówisz, nie na odwrót.
Myśl co mówisz, nie na odwrót.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 24
- Rejestracja: 17 sie 2013, 16:03
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 740d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Łódzkie
Re: Wkład filtra powietrza K&N
Też sie zastanawiałem nad wkładem filtra, ale chyba nic nie będe kombinował.
- Diler
- Bywalec
- Posty: 118
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:44
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Dęblin
Re: Wkład filtra powietrza K&N
a ja kupiłem wkład k&n do 318tds i jestem zadowolony. Udało mi sie kupić promocyjnie i różnica jest - nie jest to nie wiadomo jaka różnica, ale silnik oddycha lepiej, czuć to w dolnej partii obrotów dopóki nie działa turbinka. ja szczerze polecam!!!
Jedyny słuszny wybór - BMW
-
- Bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 sie 2013, 9:21
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Opolskie
Re: Wkład filtra powietrza K&N
Nie polecam sportowych wkładek... a jeżeli już to lepiej niech zrobi to specjalista. Mam przykre doświadczenia
- clubGRANT
- Bywalec Gadulec
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Re: Wkład filtra powietrza K&N
Tak filtr na alledrogo do 2.5 tds kosztuje prawie 300pln i można go ponoć myć i jest trwalszy od zwykłego co przekłada się na zasysane powietrze.
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
Re: Wkład filtra powietrza K&N
Po czasie, ale wtrącę się.
Różnica miedzy takim filtrem, a seryjnym polega na tym, że filtry "sportowe" mają zwiększone średnice porów, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie większego przepływu MASY powietrza. Zwiększone średnice porów powodują jednocześnie przepuszczanie zanieczyszczeń o większej średnicy, które łatwo dostają się do cylindra i chętnie osiadają na zwilżonych gładziach cylindrów w suwie ssania i sprężania, a w konsekwencji przyczyniają się do przyspieszonego (w stosunku do filtrów seryjnych) zużycia gładzi cylindrów, tłoków i pierścieni.
Odnośnie czyszczenia i nawilżania, to w praktyce mało kto się do tego właściwie stosuje, co tylko pogarsza sprawę.
W sporcie, gdzie silnik pracuje niewielki okres czasu, a liczy się każdy kW gra jest warta świeczki, a w autach cywilnych, nawet lekko tuningowanych zysk JEST NIEWSPÓŁMIERNY do strat.
Różnica miedzy takim filtrem, a seryjnym polega na tym, że filtry "sportowe" mają zwiększone średnice porów, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie większego przepływu MASY powietrza. Zwiększone średnice porów powodują jednocześnie przepuszczanie zanieczyszczeń o większej średnicy, które łatwo dostają się do cylindra i chętnie osiadają na zwilżonych gładziach cylindrów w suwie ssania i sprężania, a w konsekwencji przyczyniają się do przyspieszonego (w stosunku do filtrów seryjnych) zużycia gładzi cylindrów, tłoków i pierścieni.
Odnośnie czyszczenia i nawilżania, to w praktyce mało kto się do tego właściwie stosuje, co tylko pogarsza sprawę.
W sporcie, gdzie silnik pracuje niewielki okres czasu, a liczy się każdy kW gra jest warta świeczki, a w autach cywilnych, nawet lekko tuningowanych zysk JEST NIEWSPÓŁMIERNY do strat.
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"