Wkład filtra powietrza K&N

Polecane materiały eksploatacyjne (płyny, klocki, opony etc.) i kosmetyki - dyskusje, opinie, informacje.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Diler
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:44
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Dęblin

Wkład filtra powietrza K&N

Post autor: Diler »

Witam.
Ostatnio zaczął mi chodzić pomysł na wsadzenie do swojego 318 tds sportowej wkładki filtra powietrza firmy K&N dokładniej takie coś:
http://www.knfilters.com/search/appsear ... ngine=1.8L

I teraz moje pytania: czy warto, co mi to da, czy ktoś używa takiego filtra, czy zmieni się dzwięk silnika, czy faktycznie silnik dostaje więcej powietrza? Ogólnie interesuje mnie wszystko co możecie mi powiedzieć o takich filtrach.
Pozdro.
Jedyny słuszny wybór - BMW
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: Wkład filtra powietrza K&N

Post autor: carl0s »

Daje to tyle samo co magnetyzery. Przy 318 tds jedyne co możesz robić, to chipować, założyć mbc i tylko i wyłącznie to coś da. Dźwięku silnika nie zmienisz, bo pucha w której filtr siedzi to jest nie tylko obudowa, ale także tłumik szmerów. Więcej powietrza? A po co ono? Tzn zakładasz, że specjaliści z BMW projektując taką właśnie wielkość filtra celowo zaniżyli jego przepustowość? To jest silnik turbo, weźmie tyle powietrza ile potrzebuje, i ani grama więcej. A jak powietrza zaczyna brakować, to znaczy, że trzeba wymienić filtr. Z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że nawet przy MBC standartowy filtr powietrza wystarczy - testowane bez filtra z samą pustą puszką - różnicy brak.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Awatar użytkownika
Diler
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:44
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Dęblin

Re: Wkład filtra powietrza K&N

Post autor: Diler »

Dzwięku silnika zmieniac nie chcę, bo mój pracuje pięknie.
Co do tej wkładki to myślałem właśnie, że dzięki temu auto dostanie więcej powietrza, ale w sumie masz rację co do tego turbo. A powiedz mi coś wiecej na temat tego MBC? przerabiałeś ten temat u siebie? Co to dokładnie daje?
Moje auto jest po chipie od Bagora na około 115km teraz. Co mi da MBC? Jaka jest wartość ciśnienia doładowania, a jaką można osiągnąć dzięki MBC?
Jedyny słuszny wybór - BMW
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wkład filtra powietrza K&N

Post autor: raven_1983 »

Mam wrażenie, że temat MBC był bardzo głęboko wałkowany na forum...

MBC daje tyle, że pozwala zmienić punkt przy którym otwierany jest upust w turbinie, co/jak/gdzie -> szukaj.
mario1981
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 19 cze 2011, 19:40
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

Re: Wkład filtra powietrza K&N

Post autor: mario1981 »

Nic nie da, a do tego może rozwalić przepływkę...i tyle w temacie.
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: Wkład filtra powietrza K&N

Post autor: carl0s »

tak tak, zwłaszcza w 318 tds...

Myśl co mówisz, nie na odwrót.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
piwosz192
Bywalec
Posty: 24
Rejestracja: 17 sie 2013, 16:03
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 740d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Łódzkie

Re: Wkład filtra powietrza K&N

Post autor: piwosz192 »

Też sie zastanawiałem nad wkładem filtra, ale chyba nic nie będe kombinował.
Awatar użytkownika
Diler
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:44
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Dęblin

Re: Wkład filtra powietrza K&N

Post autor: Diler »

a ja kupiłem wkład k&n do 318tds i jestem zadowolony. Udało mi sie kupić promocyjnie i różnica jest - nie jest to nie wiadomo jaka różnica, ale silnik oddycha lepiej, czuć to w dolnej partii obrotów dopóki nie działa turbinka. ja szczerze polecam!!!
Jedyny słuszny wybór - BMW
kolejarz77
Bywalec
Posty: 21
Rejestracja: 19 sie 2013, 9:21
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

Re: Wkład filtra powietrza K&N

Post autor: kolejarz77 »

Nie polecam sportowych wkładek... a jeżeli już to lepiej niech zrobi to specjalista. Mam przykre doświadczenia
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Re: Wkład filtra powietrza K&N

Post autor: clubGRANT »

Tak filtr na alledrogo do 2.5 tds kosztuje prawie 300pln i można go ponoć myć i jest trwalszy od zwykłego co przekłada się na zasysane powietrze.
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Re: Wkład filtra powietrza K&N

Post autor: wojtek_blekitny »

Po czasie, ale wtrącę się.
Różnica miedzy takim filtrem, a seryjnym polega na tym, że filtry "sportowe" mają zwiększone średnice porów, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie większego przepływu MASY powietrza. Zwiększone średnice porów powodują jednocześnie przepuszczanie zanieczyszczeń o większej średnicy, które łatwo dostają się do cylindra i chętnie osiadają na zwilżonych gładziach cylindrów w suwie ssania i sprężania, a w konsekwencji przyczyniają się do przyspieszonego (w stosunku do filtrów seryjnych) zużycia gładzi cylindrów, tłoków i pierścieni.
Odnośnie czyszczenia i nawilżania, to w praktyce mało kto się do tego właściwie stosuje, co tylko pogarsza sprawę.
W sporcie, gdzie silnik pracuje niewielki okres czasu, a liczy się każdy kW gra jest warta świeczki, a w autach cywilnych, nawet lekko tuningowanych zysk JEST NIEWSPÓŁMIERNY do strat.
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
ODPOWIEDZ