ON GTL - próbował ktoś?

Problematyka związana ze spalaniem oraz paliwami (w tym biopaliwa i ekologia).

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Eskimos
Bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 04 lut 2009, 15:55
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

ON GTL - próbował ktoś?

Post autor: Eskimos »

Heja,
próbowal ktoś już nowego V-Powera GTL? Na inych forach (Ford, Mercedes) piszą, że silniki mniej dymią i mniej klekoczą. Spalanie ponoć bez zmian. Wg materiałów reklamowych Shella, paliwo to ma jeszcze wyższą liczbę cetanową niż dotychczasowe paliwa typu premium i to faktycznie może nieco wyciszać pracę silnika (przynajniej w teorii). A jak w praktyce? Próbowaliście?
Darz Bór!
Eskimos
Awatar użytkownika
Bagor
Partner
Partner
Posty: 365
Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bagor »

"Nowe paliwo V-POWER DIESEL GTL...padły mi po nim wtryski!!!!"

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=108684

:wink:
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
Awatar użytkownika
Eskimos
Bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 04 lut 2009, 15:55
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Eskimos »

Hmm, myślisz, że to faktycznie od paliwa? Bo ja jakoś nie jestem przekonany. Raczej stawiałbym na bardzo długo nie zmieniany filtr paliwa albo na jakieś stare osady, które nowe paliwo rozpuściło, ruszyło i zakleiło wtryski. Bo niby czemu samo paliwo miałoby zaszkodzic tylko temu komuś, a innym nie? Z kolei gdyby zaszkodziło wszystkim co je zalali, to Shell by w papcie nie trafił ;) No a poza tym, opinii na różnych forach jest już kilka, a tylko ta jedna tak zdecydowanie negatywna. No nic, poczekam, może ktoś ma inne doświadczenia ;)
Darz Bór!
Eskimos
Paweł
Bywalec
Posty: 18
Rejestracja: 15 lut 2009, 12:01
Lokalizacja: Ostrów Maz.

Post autor: PaweÅ‚ »

Najlepiej tankować jeden rodzaj ropy, a nie zmienić verva nie verva , pawer........,,
do tds-a trza lać zwykłe ON.jest najlepsze.Kolega Bagor ma rację.pozdr.
Awatar użytkownika
Deacon
Bywalec Wyjadacz
Posty: 728
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Rocznik: 2005
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków

Post autor: Deacon »

Shel V-Power Diesel zostal zastapione wlasnie V-Power Diesel GTL. nie wierze, ze kolesiowi polecialy wtryski bo zatankowal to paliwo. musialy byc inne przyczyny. Shell to duza firma i nie pozwolilaby sobie na takie zagrania.
ja od wymiany pompy wtryskowej leje tylko V-Powera, wczoraj rozcinalem filtr paliwa po 10tys km. byl czysciutki - zero jakiegokolwiek czarnego brudu.
jesli kolega wyzej uwaza, ze do TDS,a tylko zwykly ON to niech pamieta, zeby go lac tylko na koncernowych stacjach bo na stacjach drucik moze byc kuku. ja uwazam, ze to 10zl na baku wiecej za V-Power mnie nie zbawi a silnik dostanie lepsze, czystsze paliwo.
Awatar użytkownika
Eskimos
Bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 04 lut 2009, 15:55
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Eskimos »

Deacon pisze:jesli kolega wyzej uwaza, ze do TDS,a tylko zwykly ON to niech pamieta, zeby go lac tylko na koncernowych stacjach bo na stacjach drucik moze byc kuku.
Z tego co widzę również w innych wątkach, kolega Paweł lubi zdecydowane, jednoznaczne sądy, niestety, bez specjalnego uzasadnienia...
Darz Bór!
Eskimos
Paweł
Bywalec
Posty: 18
Rejestracja: 15 lut 2009, 12:01
Lokalizacja: Ostrów Maz.

Post autor: PaweÅ‚ »

Jesli chodzi o wyjasnienia i poparcie argumentami.,
Mam tds-a, znajomych którzy je posiadają, znam troche te silniki i wiem jak je eksploatować by dobrze służyły i cieszyły.
Jestem wielbicielem BMW i jeśli się wypowiadam , to po to by wyrazić swoje spostrzezenia.Jeśli raz tankujesz ON, raz VERVE raz POWER to wiedz że nie idzie to na dobre twojemu silnikowi.VERVA czy POQWER są uszlachetnione , owszem, ale te paliwa nie służą starej generacii motorom jak TDS-om, no chyba że trzymasz się jednego rodzaju.Te paliwa przeczyszczają i tego nie zmienisz Deacon.
Leje zwykłą ON na dużych stacjach , a nie na jakichś dziurach.Nie kupywałem i kupie lewej ropy, a nawet za darmo bym jej nie wlał do swojej Kaśki.
i nie musisz mi mówić Deacon co mam robić a i o radę nie prosiłem.Pozdr.
Awatar użytkownika
Eskimos
Bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 04 lut 2009, 15:55
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Eskimos »

No i nadal bez żadnego konkretu czy argumentu.
Paweł pisze:Jeśli raz tankujesz ON, raz VERVE raz POWER to wiedz że nie idzie to na dobre twojemu silnikowi.
Bo?
Paweł pisze:VERVA czy POQWER są uszlachetnione , owszem, ale te paliwa nie służą starej generacii motorom jak TDS-om
Bo?
Paweł pisze:no chyba że trzymasz się jednego rodzaju.
Bo?
Paweł pisze:Te paliwa przeczyszczają
No i? To chyba dobrze, nie?
Darz Bór!
Eskimos
Paweł
Bywalec
Posty: 18
Rejestracja: 15 lut 2009, 12:01
Lokalizacja: Ostrów Maz.

Post autor: PaweÅ‚ »

czyszczenie a smarowanie to różnica .....przynajmniej dla mnie.
(włoaściwości przeczyszczające;zruszony nagar np. pompie wtr.)
Awatar użytkownika
Deacon
Bywalec Wyjadacz
Posty: 728
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Rocznik: 2005
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków

Post autor: Deacon »

hahaha dobre dobre, dawno takich glupot nie szlyszalem :)
nie sluza silnikom tej generacji bo przeczyszczaja - kolego ale to nie dziala jak laxigen :lol:
a tak serio to nie widzialem, zeby gdzies pisalo "Uwaga - nie lac do starych diesli". czyli jak posiadam stare auto z silnikiem benzynowym to mam lac tylko PB 95? bo 98 i Verva/Ultimate/V-Power nie sluzy tej generacji i przeczysci mi silnik?
nie zartuj.
Tomek 85
Bywalec Gadulec
Posty: 479
Rejestracja: 02 sty 2009, 23:57
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Tomek 85 »

Paweł pisze:czyszczenie a smarowanie to różnica .....przynajmniej dla mnie.
(włoaściwości przeczyszczające;zruszony nagar np. pompie wtr.)
Skąd w pompie wtryskowej nagar?
rozumie osad z zanieczyszczonego paliwa ale nagaru tam nie ma bo w pompie te paliwo się nie spala.
Ja tankuje w zależności od tego jaki mam humor
V-Power Diesel (teraz-GTL), Verve i ON zmiany są na + a nie na -
ON teraz każdy jest B-5 czyli 5% bio -dla mnie to syf,bo jak bym chciał jeździć na bio to bym tankował pod biedronką kujawski..... jak większość taksiarzy ale niestety już nie ma wyboru :???:
Awatar użytkownika
Deacon
Bywalec Wyjadacz
Posty: 728
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Rocznik: 2005
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków

Post autor: Deacon »

zrobilem na tym GTL z 250km i nie czuje zadnej roznicy w stosunku do starego V-Power diesla. no i nic mi nie pozatykalo :)
Awatar użytkownika
Eskimos
Bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 04 lut 2009, 15:55
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Eskimos »

Deacon pisze:no i nic mi nie pozatykalo :)
Dobra dobra. Padła Ci pompa, wtryski i lusterko samościemniające, tylko się nie chcesz przyznać :mrgreen:
Darz Bór!
Eskimos
bes_pieczniq
Bywalec Gadulec
Posty: 301
Rejestracja: 05 sty 2009, 19:15
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: GrudziÄ…dz

Post autor: bes_pieczniq »

Paweł pisze:VERVA czy POQWER są uszlachetnione , owszem, ale te paliwa nie służą starej generacii motorom jak TDS-om, no chyba że trzymasz się jednego rodzaju.Te paliwa przeczyszczają i tego nie zmienisz Deacon.
Leje zwykłą ON na dużych stacjach ,

mowisz ze lejesz ciągle te samo paliwo... a ja Ci powiem ze zawsze lejesz co innego :D powiedz mi jaka masz pewnosc ze to jest zawsze taka sama ropa? bo mi sie wydaje ze nie zawsze na stacje trafia ta sama ropa, raz jest lepsza raz gorsza... a wedlug mnie zmiany wychodzą na dobre... wogole to nie wiem czemu niby takie koncerny jak shell czy orlem mialy by sobie zawężać rynek tworząc ropę tylko do nowych diesli, bo z tego by tak wynikalo... a raczej starych diesli widac na ulicach wiecej niz nowych common rail-ow.... ale z drugiej strony ja ostatnio wlałem do pełna zwyklego V-power Diesel i nie poczułem zadnej wiekszej ani mniejszej róznicy... jedynie w spalaniu, ale to moze dletego ze przedtem zatankowalem na jakiejs przypadkowej stacji w jakiejs wsi... ale mialem do wyboru to albo dreptanie z banką kupe kilometrow.... pozdrawiam;)
Nitroo1987
Bywalec
Posty: 42
Rejestracja: 12 mar 2009, 11:37
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: Nitroo1987 »

Robiłem w miniony weekend teścik na tym paliwie i albo moja podświadomość działała albo naprawdę te paliwo daje małego kopa(bardzo małego)
Jechałem Działdowa do małej miejscowości znajdującej się za Kutnem kupić z moim szwagrem auto (400km w obie strony) w jedną stronę jechałem na ON z BP, w Kutnie zatankowałem na Shellu ów olejem napędowym i czułem jakby auto było troszkę bardziej dynamiczne (być może moja podświadomość mi to wmawiała) Nie mówię tu iż to jakieś pełne energii paliwo, być może przeczyściły się po prostu wtryski w mojej Buni od tego paliwa
Ostatnio zmieniony 02 cze 2009, 8:04 przez Nitroo1987, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek Obrazek
morsik20ncdldz
Bywalec
Posty: 221
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:18
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: morsik20ncdldz »

ja tankuje od jakiegoś czasu V-Power GTL i powiem że jest różnica i to duża;) i mniej kopci, i szybciej się wkręca, słyszeliście przypadek że w nissanie 200sx s13 CA18DET (1.8t) pomiar na hamowni wykonany na zwykłym PB98 wykazał 179konii, a na v-power racing + wykazał 197konii? jednak coś musi w tym być.
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raven_1983 »

A w jaki sposób wyniki dla benzyny (podana w przykładzie ma znacząco więcej oktanów) przekładają się na olej napędowy?

Niestety jak by nie było nadal jest to typowe badziewie z polskich rafinerii z "fabrycznie" dodanymi dodatkami...

Samolotu z samochodu nie zrobi - chociaż kierowca będzie pewny, że musi mieć licencję pilota.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2009, 8:21 przez raven_1983, łącznie zmieniany 1 raz.
Nitroo1987
Bywalec
Posty: 42
Rejestracja: 12 mar 2009, 11:37
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: Nitroo1987 »

Być może V-Power GTL dodaje mocy, ale moim zdaniem może to być przyrost rzędu kilku procent - podczas gdy użytkownicy silników o dużej mocy nie odczują różnicy, to Ci którzy mają 90-115 KM będą widzieli lekką poprawę
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Post autor: wojtek_blekitny »

raven_1983 pisze:A w jaki sposób wyniki dla benzyny (podana w przykładzie ma znacząco więcej oktanów) przekładają się na olej napędowy?
W żaden sposób się nie przekładają- nie ma to razem związku.
Za to jest bardzo duży związek między liczbą oktanową [odpornością na spalanie stukowe], a momentem nowoczesnych silników ZI. Podobnie jak związek między liczbą cetanową, a osiągami silników ZS.
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
KosA11
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 21 kwie 2009, 9:17
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KosA11 »

Zacznijmy od tego że generalnie ON w Polsce to shit. Kto tankuje trochę za granicą wie o czym mówię... Mamy najgorszy ON EuROPIE! A jeżeli chodzi o stary silnik to właśnie stare silniki są mniej wybredne. Możesz lać i Kujawski tylko, że chyba nie wychodzi taniej :roll: .
Zgadzam się natomiast z tym że można wyczuć różnicę w mocy zależnie od paliwa.
Ja na przykład odczuwam znaczną poprawę dynamiki kiedy tankuję... nie w Polsce :lol:
ODPOWIEDZ