bio-ester a tds

Problematyka związana ze spalaniem oraz paliwami (w tym biopaliwa i ekologia).

Moderator: Moderatorzy

Duch
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 20 cze 2009, 10:27
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Duch »

czesc wszystkim.

moja e34 525 TDS od roku tankuje na bliskiej, oczywiscie BIO. Jedyne zmiany jakie zaszly w niej to takie ze jak zapala to pusci czasami bialego dymka - norma jesli chodzi o BIO. Z zapalaniem nie mam najmniejszego problemu. czy zimna czy ciepla pali od razu bez najmniejszego problemu. zrobilem nia jakies 25000 km i caly czas jezdzi na BIO. Nie wiem jak sie zapatruja na to producenci ale w moim przypadku nic sie zlego nie stalo... Autko smiga bez najmniejszych oporow. odiagi i spalanie sa takie same jak w przypadku dieselka z Shella. A propo - jak raz zatankowalem v-povera, bo mi kumpel powiedzial ze powinienem od czasu do czasu wpuscic w nia szlachetniejszego paliwa to sie okazalo ze spalila zamiast 8 l/100 -> 12l/100 przy takiej samej kulturze jazdy...

Ale wiadomo ze kazdy zdecyduje za siebie...

pozdrowka
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

mój kumpel pracuje na stacji i powiedział mi że jedyne paliwo sprzedawane w polsce a pochodzące z niemiec to schel v-power i benzyna i diesel reszta to krajowe produkty
OpTo
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 27 wrz 2008, 14:22
Lokalizacja: Kalisz - WLKP

Post autor: OpTo »

zalałem ostatnio verve na orlenie po przejechaniu ok 300km silnik zrobil się nerwowy i wpadał w drgania na jałowym biegu ... wiem że nastawnik jest do robienia ... na Ultimate tego nie było zalałem więc znów zalałm paliwa Ultimate i spokój jak ręką odjął ;) a to o czymś świadczy :)
1/4 mili z BMW to jak Å‚owienie ryb z dziwkÄ…....jest fajnie ale nie po to ja masz ;)
Awatar użytkownika
Eskimos
Bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 04 lut 2009, 15:55
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Eskimos »

OpTo pisze:a to o czymś świadczy :)
Jedynie o tym, że masz nastawnik (a może i coś jeszcze, czego nie życzę ;) ) do roboty. Zrób nastawnik i co tam jeszcze trzeba, sprawdź wtryski itp. i zalej Vervę jeszcze raz. Stawiam dolary przeciw orzechom, że będzie OK :razz:
Darz Bór!
Eskimos
OpTo
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 27 wrz 2008, 14:22
Lokalizacja: Kalisz - WLKP

Post autor: OpTo »

to dlaczego na Ultimate jest ok ??
1/4 mili z BMW to jak Å‚owienie ryb z dziwkÄ…....jest fajnie ale nie po to ja masz ;)
Awatar użytkownika
Eskimos
Bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 04 lut 2009, 15:55
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Eskimos »

OpTo pisze:to dlaczego na Ultimate jest ok ??
Bo ma nieco inne dodatki, bo nieco inaczej się spala, bo ma minimalnie inną liczbę cetanową itp. i w przypadku Vervy Twój rozregulowany układ wtryskowy nie jest w stanie tego skorygować i się dostosować. Może dodatki z Vervy rozpuszczają nieco więcej syfu i ruszył się jakiś odsad z filtra paliwa (kiedy go zmieniałeś?) i przybrudziło wtryski? Zwłaszcza, że piszesz, że zaczął drżeć dopiero po 300km.

Druga opcja to za niska dawka, na granicy falowania obrotów. Mój TDS przed serwisem nastawnika i wtrysków też drżał i był bardzo wrażliwy na rodzaj paliwa, a V-Power nie tolerował wcale. Po regulacji dawki na odpowiednią mu przeszło i teraz mogę lać każdy jeden ON.
Darz Bór!
Eskimos
OpTo
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 27 wrz 2008, 14:22
Lokalizacja: Kalisz - WLKP

Post autor: OpTo »

Filtr zmieniany ok 15tkm temu poprzedni był czysty tak przynajmniej mechanik stwierdził po rozcięciu ;) ... autkiem przyjechałem z niemiec sam i tam było pięknie i dosłownie po zalaniu paliwa w Polsce zaczęły się niedomagania układu wtryskowego. Po przejechaniu 50km na Ultimate problem prawie całkowicie zniknął ;) dam pompę profilaktycznie do przejrzenia ;) na szczęście mam dwa dobre warsztaty pod nosem ;) ... na V-power nie było problemów ;)
1/4 mili z BMW to jak Å‚owienie ryb z dziwkÄ…....jest fajnie ale nie po to ja masz ;)
Awatar użytkownika
Tymbark
Bywalec
Posty: 31
Rejestracja: 25 sie 2008, 8:50
Lokalizacja: Ze ÅšlÄ…ska

Post autor: Tymbark »

Zatankowałem dwa razy Bio i juz tego nie zrobie... :neutral:

Spalanie żadna rewelacja , bardzo ładny zapach z wydechu, wszystkie wężyki do wymiany ehh :neutral:

Autko cięzko wkręcalo sie na wyzsze obroty :neutral:

Wole zapłacic 70 gr wiecej i miec " prawie" pewność , że jest wszystko okey :wink:
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
Posty: 467
Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: ded »

Dziwi mnie to co piszecie bo ostatnio smigalem zarowno na OO jak i na ropce z orlenu. Co do spalania to nie wiem bo malo powtazalna jazda (gory) ale roznicy w mocy nie czuc wcale. Wydaje mi sie ze nowoczesne wysilone silniki moga pyskowac ale zachowanie waszych TDSow mnie bardzo dziwi. Ide o zaklad ze na rzepakowym z biedronki byloby tez ok puki mrozy nie przyjda.

Osobiscie praktykuje najtansze mozliwe paliwo ktore nie jest "chrzczone" i sprawdza sie to swietnie.
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raven_1983 »

TDS jest wyjątkowo mało kapryśny na paliwo.

Pojedzie prawie na wszystkim, co najwyżej będzie miał inną pracę i inne spalanie.

OO ma w zasadzie tylko jedną wadę - jest suchy.
mati
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 14 cze 2009, 9:35
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: toruń

Post autor: mati »

nigdy nie lałem bio estra ani czegoś podobnego do mojego TDS'a i zasadniczo nie powinienem mieć nic do powiedzenia ale jeżdżę stale na paliwach wzbogacanych czy to V-Power czy Dynamic, jednego razu byłem zmuszony zalać auto zwykłym Diesel'm Extra z Shella i auto zrobiło się trochę bardziej ospałe i spalanie po niżej 6/100 było nie osiągalne. Zatem wnioskuję że skoro odczuwalna była różnica między wzbogacanym paliwem a zwykłym to na bio to już bym chyba znienawidził jeżdżenie moim Tadkiem.

PS w Passacie 1,9 TD testowałem kiedyś "biedronkowe" paliwo i różnica w spalaniu i mocy nie była aż tak odczuwalna ale zapach z rury był drażniący
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raven_1983 »

Mógł byś się bardzo zdziwić zalewając niektóre paliwa typu "samo zło"... gdy okazało by się, że auto jeździ tak samo lub dynamiczniej, a silnik chodzi równiej i bardziej mrucząc.

Eksperymentatorzy bez wątpienia wiedzą o którym paliwie piszę ;)

Osobiście też zalewam v-power on i autko jeździ całkiem miło.
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Re: bio-ester a tds

Post autor: Łosiowy »

Obrazek
rudesmen
Bywalec
Posty: 152
Rejestracja: 19 paź 2008, 0:33
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: bio-ester a tds

Post autor: rudesmen »

To prawda ze TDS pojedzie na wszystkim, pełny przekrój od ON przez OO do OR. Jedynie na OR nie wkręca się na wysokie obroty (powyżej 2,8 i im wyższy bieg tym spadają max obroty) i praktycznie nie da się wyprzedzać.
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
Posty: 467
Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: bio-ester a tds

Post autor: ded »

Kujawskiego nie probowalem w BMW ale w Oplu z silnikiem isuzu juz tak. Osiagnalem na nim v-max identyczny jak na innych paliwach. Troche dluzej zapalal (2s zamias 1s).
Max
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 18 mar 2010, 13:18

bio-ester a tds

Post autor: Max »

Witam! Widzę wiele "ciekawych" opinii na temat estrów metylowych(biodiesla) mitów jest sporo natomiast ja z doświadczenia mogę powiedziec wam tak.Pracuje jako operator procesu technologicznego w jednej z największych w Polsce fabryce biopaliw, paliwa które są u nas produkowane są wysokiej jakości gdyż jesteśmy bardzo rygorystycznie sprawdzani przez naszego kontrachenta czyli PKN Orlen.Natomiast co dzieje się z estrami trafiającymi do mniejszych stacji to już trudno powiedzic.Prawda jest taka że i tak wszyscy tankujecie biopaliwo ponieważ Polskie koncerny naftowe mają obecnie obowiązek wprowadzania na rynek 5% paliw odnawialnych i może byc to sprzedawane jako B100 czyli estry metylowe jako samoistne paliwo lub jako 5% domieszka do ON o której nie jestesmy informowani na stacjach!Natomiast Narodowy Cel Wskaznikowy będzie pomału dązył do wprowadzenia 20% dodatku.
Jeżeli chodzi o skutki stosowania to nie polecal bym stosowania B100(czystych estrów) gdyż na dłuższą metę-ale podkreślam po dłuższym okresie stosowania! mogą miec negatywny wpływ na gumowe cześci(bardzo ciekawa teoria kolegi ktoremu metalowy zbiornik przeżarły :) nie ma takiej możliwosci) , natomiast stosowanie domieszki do normalnego oleju napędowego jest zupełnie bezpieczne.
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
Posty: 467
Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

bio-ester a tds

Post autor: ded »

Rozmawialem z pompiarzem ktory twierdzil ze probowal juz wszystkie paliwa i na takim urzadzeniu do testowania wtryskow rurki mu sie zapychaly gdy lal bio.
mlody.bydgoszcz
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 04 lip 2010, 20:59
Lokalizacja: Bydgoszcz

bio-ester a tds

Post autor: mlody.bydgoszcz »

witam
ja mam troche doświadczenia chyba jesli chodzi o ON BIO i OO moge powiedziec co o tym wszystkim sadze.
Kupowałem ON z rozlewni która znajduje sie niedaleko Bydgoszczy i paliwo idzie na całą Polske i Niemcy to wam powiem ze z tej rozlewni zaopatrują sie nie tylko stacje Orlen ale tez inne tylko paliwo różni sie tym ze każda stacja taka jak shel orlen i inne dodaja swoje dodatki uszlachetniajace do paliw zeby puźniej je nazwac np VIPOWER i tego podobne.Podstawa która kupuja do stacji wszedzie jest taka sama.
Zrobiliśmy test z kolega który pracuje w wojsku .Wzieliśmy kupiliśmy OO z rozlewni w Gdańsku która została sprawdzone w laboratoriu wojskowym i wynik wyszedł taki sam jak ON wszystkie składniki jak i steżenie jest takie samo tylko różnia sie barwnikiem i dowiedzieliśmy sie ze oprucz znanej "czerwonki" wystepuje tez kolor zielony i niebieski w zależnosci do czego ropa zostaje wykożystana i jaki sie za nią płaci wtedy podatek i akcyze.
Jesli chodzi o Bio to mozna używac w silnikach TDI mieszając w proporcji poł na poł i chodzi pieknie zrobilismy na tym duzo kilometrów ale do bmw wszyscy raczej nie polecają .
taksiarztds
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 05 lip 2010, 8:27

bio-ester a tds

Post autor: taksiarztds »

Ja jezdze na taxi bmw 325 tds leje tylko bio ! narazie nic sie nie dzieje za 100zl robie 260km po miescie w porownaniu na on 200km
ponczek
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 13 sty 2010, 22:15
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: janówek pierwszy

bio-ester a tds

Post autor: ponczek »

witam, dieslem jezdze od niedawna. mialem juz 524td i na bio chodzi pieknie pomimo klekoczacej pompy.
W maju kupiłem tds`a.
niedawno jechalem nad morze i zatankowalem bio w proporcji(65l bio i 15 normalnej ropy).
na trasie odnotowalem spalanie 7-8,5l przy 110km/h podczas gdy na trasie z niemiec spalila 5,5-6,5l przy tej samej predkosci na normalnej ropie. :cry: czy to jest normalne?? faktem jest ze palila szybciej, dodam ze jest to automat.
ODPOWIEDZ