Uszlachetniacze i inne dodatki do ON

Problematyka związana ze spalaniem oraz paliwami (w tym biopaliwa i ekologia).

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Re: Uszlachetniacze i inne dodatki do ON

Post autor: clubGRANT »

Dominik86 pisze:a nie był to depresator? ;)
Jakiś dodatek cało roczny, rzekomo poprawiający różne parametry

Dodano: 10 Sty 2012 10:43
siudek pisze:Drogi ten depresator, chyba w zimę. :D Szczególnie że w takich ilościach może wręcz zaszkodzić zamiast pomóc (nie rozumiem, skoro wydałeś nie małe pieniądze i kupiłeś w specjalistycznym miejscu, to dlaczego pomimo iż w instrukcji jest napisane na 1000l, zrobiłeś zupełnie inaczej? ...jakieś 10x inaczej? :]).

Poza tym zawsze nurtuje mnie sformułowanie "nie widzę efektów", często już o tym dyskutowaliśmy. Taką wypowiedź powinno się rozwinąć, bo wszystko zależy od tego czego kto oczekuje. To że stosujesz np. depresator w zimę i jeździsz dalej normalnie... to to jest właśnie efekt. ;] To że od czasu do czasu przeczyścisz wtryski jakimś markowym specyfikiem, też nie doda Ci od razu +30KM i kopa, ale przecież nie o to tu chodzi.

Pzdr.
Był dodatek jak wyżej i na początku lałem jak pisało, ale ile baków trzeba wypalić,aby "poczuć efekt" ???.
Ja po pierwszym wypalonym baku zwiększyłem dawkę i starczyło tylko na dwa baki.
Niektórzy piszą, że po zastosowaniu B100 poczuli efekt w postaci wyciszenia silnika, natomiast chyba szkoda kasy na takie dodatki co rzekomo zwiększają moc i zmniejszają spalanie, prędzej już dodatki do czyszczenia układu paliwowego, ale to też może chyba zaszkodzić (nie wiem bo nie używałem konkretnie do czyszczenia) silnikowi - pompa, wtryski - jak się zapchają jakimś szlamem ???
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: Uszlachetniacze i inne dodatki do ON

Post autor: siudek »

No tak, tylko skąd ma ten "szlam" się wziąć? :] No cóż, ja jeśli bym "nie poczuł efektu" to i tak nie przekraczałbym kilkukrotnie zalecanej dawki - nigdy nie wiesz co tak do końca jest w tym dodatku, czy nie jest za suchy dla układu paliwowego (odpowiednia ilość może czyścić, ale zbyt duża może zaszkodzić) etc. Wolałbym po prostu zużyć według zaleceń do końca i wtedy się przekonać czy coś się zmieniło - lub jeśli nie masz pewności, po prostu wyrzucić.

Z dodatków do ON ja uznaję depresatory (kupuję szwedzkie w Szwecji) oraz czyszczące LM (jakoś tylko tej firmie ufam i póki co mnie nie zawiodła). Tyle dla mnie, wszelkie cuda tak jak piszesz "poprawiające parametry i podnoszące moc" wkładam raczej między bajki - wystarczą mi te w BP Ultimate. ;] Raz zalałem STP i powiem, że chyba sobie narobiłem, bo później stwardniały mi nagle stare przewody przelewowe (niby stare, ale nagle?) i silnik bardzo nierówno chodził. Ale wymieniłem przewody, filtr, zatankowałem porządnego paliwa i wróciło do normy. Wszystko z umiarem, ale też nie ma co cudować.

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Re: Uszlachetniacze i inne dodatki do ON

Post autor: clubGRANT »

Ja już nie wierzę żadnym dodatkom, jak i jakości paliwa (tankuje bo muszę B100 lub ON - moja sprawa), wszystko jest możliwe i może być tak że paliwo złej jakości będzie osadzać jakiś "szlam" który dodatkiem do ON zostanie "zmyty" i zapcha wtryski ???
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: Uszlachetniacze i inne dodatki do ON

Post autor: siudek »

Raczej takowe powinno zostać w filtrze paliwa, gdyż żadnego "szlamu" w paliwie nie ma jak być, chyba że parafina z brudami. To jednak zostanie w filtrze, tak samo jak ewentualne zaciągnięte "śmieci" (drobinki kurzu, piasku etc.) z dna baku. Prędzej pompkę w baku szlag trafi, jej sitko, a dalej przez przewody paliwowe zatka filtr. Ale w praktyce faktycznie jest to możliwe - dlatego między innymi przy płukaniu układu paliwowego odpina się silnik i podłącza do maszyny, następnie dobry nowy filtr i masz 100% pewności że układ czysty - o ile szczelny, to nic nie ma prawa się stać. Filtr tak samo, porządny lub częściej zmieniany.

Moim skromnym zdaniem nie ma co "wierzyć" dodatkom do ON, bo to złe określenie. Tak samo jak i do oleju - czyszczące czyszczą, tyle, używasz jeśli potrzebujesz i zgodnie ze wskazaniami, nigdy po swojemu (chyba że naprawdę wypróbowany i dobrze znany sposób). Resztę potrzebnych/niepotrzebnych substancji mamy już w paliwach premium - ja nie stosuję żadnych dodatków do ON oprócz depresatora zimą. W zamian za to raz na jakiś czas tankuję jakieś premium do pełna (SHELL V-power Diesel, BP Ultimate Diesel, Statoil Diesel Gold). Oprócz tego co jakiś czas tankuję LOTOS Dynamic, filtr zakładam tylko KNECHTa (jeśli nie ma akurat a muszę kupić to MANNa) i staram się w sumie zmieniać co roku, a przynajmniej przy każdym serwisie. Póki co mam spokój.

Skoro jesteś już takim entuzjastą B100 to może w innym wątku (bardziej odpowiednim) podzielisz się z nami eksploatacją? Co ile i jaki robisz serwis, co ile wymieniasz filtr paliwa i na jakim jeździsz, już pytałem jak wyglądała pompa po B100. Zawsze to jakaś praktyczna wiedza, którą można analizować.

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Manolito77
Moderator
Moderator
Posty: 273
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:31
Seria: F07-18
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: DW

Re: Uszlachetniacze i inne dodatki do ON

Post autor: Manolito77 »

Ja od kilku miesięcy dodaję do tankowanego ON oleju 2T. Silnik pracuje bardziej gładko, paliw jest trochę bardziej tłuste przez co lżej ma cały układ paliwowy a i korekcje wtrysków poprawiły się o wiele bardziej niż po stosowaniu LM Diesel Spulung (i mam tu na myśli wlanie puszki LM DS do nowego filtra paliwa bo zalewanie do baku praktycznie nic nie zmieniło na plus).
Przed stosowaniem oleju 2T korekcje dochodziły mi do około 1,2-1,3 - po około 6 tygodniach podłączyłem INPĘ i byłem niekiepsko zdziwiony bo korekcje nie wychodziły poza 0,5.
Ja stosuję przeważnie ten Orlenowski 2T Semisynthetic - biała butelczyna, czerwony olej lub - ostatnio Elf Moto Off Road (olej ma kolor niebiesko-zielonkawy). Orlenowski ma tę zaletę, że dostępny na każdej ich stacji. Elf jest ponoć trochę lepszy niż orlenowski tylko nie jest tak powszechnie dostępny.
Pzdr.
http://aso-bmw.pl/?src=link&ref=MJqK0dn3YdKMOucL - czesci oryginalne i zamienniki w dobrych cenach, rabaty, promocje. Polecam.

https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
Mamamuszi
Bywalec Gadulec
Posty: 361
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Uszlachetniacze i inne dodatki do ON

Post autor: Mamamuszi »

Manolito77 pisze:Ja od kilku miesięcy dodaję do tankowanego ON oleju 2T. Silnik pracuje bardziej gładko, paliw jest trochę bardziej tłuste przez co lżej ma cały układ paliwowy a i korekcje wtrysków poprawiły się o wiele bardziej niż po stosowaniu LM Diesel Spulung (i mam tu na myśli wlanie puszki LM DS do nowego filtra paliwa bo zalewanie do baku praktycznie nic nie zmieniło na plus).
Przed stosowaniem oleju 2T korekcje dochodziły mi do około 1,2-1,3 - po około 6 tygodniach podłączyłem INPĘ i byłem niekiepsko zdziwiony bo korekcje nie wychodziły poza 0,5.
Ja stosuję przeważnie ten Orlenowski 2T Semisynthetic - biała butelczyna, czerwony olej lub - ostatnio Elf Moto Off Road (olej ma kolor niebiesko-zielonkawy). Orlenowski ma tę zaletę, że dostępny na każdej ich stacji. Elf jest ponoć trochę lepszy niż orlenowski tylko nie jest tak powszechnie dostępny.
Pzdr.
W jakiej proporcji , kolega stosuje
Manolito77
Moderator
Moderator
Posty: 273
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:31
Seria: F07-18
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: DW

Re: Uszlachetniacze i inne dodatki do ON

Post autor: Manolito77 »

Najbardziej optymalna proporcja (nie zamula silnika ale ma odpowiednią moc czyszczącą) to 4-5 ml na każdy tankowany litr paliwa.
Pzdr.
http://aso-bmw.pl/?src=link&ref=MJqK0dn3YdKMOucL - czesci oryginalne i zamienniki w dobrych cenach, rabaty, promocje. Polecam.

https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
Mamamuszi
Bywalec Gadulec
Posty: 361
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Uszlachetniacze i inne dodatki do ON

Post autor: Mamamuszi »

Manolito77 pisze:Najbardziej optymalna proporcja (nie zamula silnika ale ma odpowiednią moc czyszczącą) to 4-5 ml na każdy tankowany litr paliwa.
Pzdr.
Dzięki , ciekawość , na ile może wydłużyć życie pompie dodanie oleju
Mamamuszi
Bywalec Gadulec
Posty: 361
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Uszlachetniacze i inne dodatki do ON

Post autor: Mamamuszi »

Mamamuszi pisze:
Manolito77 pisze:Najbardziej optymalna proporcja (nie zamula silnika ale ma odpowiednią moc czyszczącą) to 4-5 ml na każdy tankowany litr paliwa.
Pzdr.
Dzięki , ciekawość , na ile może wydłużyć życie pompie dodanie oleju
Dawam 1;100 , jest ciszej , płynniej i jakby na gorącym lepiej się uruchamiał
Awatar użytkownika
AdamDMI
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: 08 lip 2015, 21:20
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Re: Uszlachetniacze i inne dodatki do ON

Post autor: AdamDMI »

Czołem, ja do swojego TDSa czy też teraz do Opla X20DTH lałem i leję 2T semisyntetyk czy to miksol s czy to ostatnio Venol 2T. Lałem , leję i będę lał. od Października także leci porządny chlust Skydd Black Arrow plus zawsze staram się tankować albo na lotosie albo na auchan gdańsk. ale to tylko moje prywatne obserwacje.
BMW Diesel <3
kilof
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 27 maja 2014, 12:18
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie

Re: Uszlachetniacze i inne dodatki do ON

Post autor: kilof »

Ja też staram się stosować jakieś dodatki do paliwa, jest to szczególnie ważne w okresie zimowym. Zasięgnąłem opinii mechanika i też twierdził, że warto stosować tego typu preparaty. Ostatnio kupiłem coś takiego https://www.ucando.pl/p/dodatek-mini-do ... QHY5QCK-IT i fajnie się sprawdza. Z tego co czytałem to wiele kierowców stosuje takie dodatki ;)
Ostatnio zmieniony 18 lis 2019, 8:31 przez kilof, łącznie zmieniany 1 raz.
Manolito77
Moderator
Moderator
Posty: 273
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:31
Seria: F07-18
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: DW

Re: Uszlachetniacze i inne dodatki do ON

Post autor: Manolito77 »

Obecnie z racji posiadanego f11 525d 3.0 (silnik delikatniejszy, dpfy itp) do paliwa dodaję Archoil 6900D-Max a do oleju silnikowego po wymianie Archoil 9100.
Pzdr.
http://aso-bmw.pl/?src=link&ref=MJqK0dn3YdKMOucL - czesci oryginalne i zamienniki w dobrych cenach, rabaty, promocje. Polecam.

https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
Awatar użytkownika
AdamDMI
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: 08 lip 2015, 21:20
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Re: Uszlachetniacze i inne dodatki do ON

Post autor: AdamDMI »

Manolito77 proszę pochwal się jakie zmiany zaobserwowałeś latając z dodatkiem Archoila 6900D-Max. :)
BMW Diesel <3
kilof
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 27 maja 2014, 12:18
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie

Re: Uszlachetniacze i inne dodatki do ON

Post autor: kilof »

Ja też stosuję takie uszlachetniacze i w zasadzie już od dłuższego czasu stosuję sprawdzoną na rynku markę Liqui Moly. Nie kosztuje on dużo bo około 30 zł ;) Popularne są też produkty firmy K2, która oferuje takie dodatki już nawet za ok. 10 zł. Do samochodów benzynowych z LPG zalecane są produkty Liqui Moly.
Manolito77
Moderator
Moderator
Posty: 273
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:31
Seria: F07-18
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: DW

Re: Uszlachetniacze i inne dodatki do ON

Post autor: Manolito77 »

Co do zmian jakie zaobserwowalem - to w zupełności wystarczy mi to, że korekty wtrysków się nie pogarszają. Miałem generalnie bardzo dobre i takie pozostają. Teraz stosuję inny dodatek, bardziej wydajny, też z koncernu Archoil. Oilem Hybrogen Road.
Pzdr.
http://aso-bmw.pl/?src=link&ref=MJqK0dn3YdKMOucL - czesci oryginalne i zamienniki w dobrych cenach, rabaty, promocje. Polecam.

https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
ODPOWIEDZ