Olej Rzepakowy Do BMW E39 TDS 1998r. ??

Problematyka związana ze spalaniem oraz paliwami (w tym biopaliwa i ekologia).

Moderator: Moderatorzy

longer3c3f
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 25 paź 2009, 21:44
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Turze Rogi

Olej Rzepakowy Do BMW E39 TDS 1998r. ??

Post autor: longer3c3f »

Witam . Ceny Diesla są cholernie drogie i nic nie wskazuje na to aby te paliwo potaniało .
Ostatnio słyszałem że ludziska wykupują olej rzepakowy ze sklepów i na tym jeżdżą. :D
Słyszałem także że lepiej go wlewać do starszych diesli wolnossących, bez elektronicznych układów wtryskowych. :?

Czy do Bmw e39 tds nadaje się tego rodzaju paliwo, na etykietce od wlewu pisze tylko Don't mix Benzin.
Więc zastanawiam się .

temat warty rozwinięcia bo taki olej o złotówkę tańszy !!

pozdrawiam. RafaŁ :mrgreen:
Awatar użytkownika
bieniek
Bywalec
Posty: 227
Rejestracja: 02 gru 2009, 15:13
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Oslo

Re: Olej Rzepakowy Do BMW E39 TDS 1998r. ??

Post autor: bieniek »

Witamy kolejnego posiadacza BMW, którego po zakupie nie stać na paliwo.

Powodzenia w użytkowaniu.

Naprawdę nie dowierzam.

Ropa naftowa (olej skalny, czarne złoto) – ciekła kopalina, złożona z mieszaniny naturalnych węglowodorów gazowych, ciekłych i stałych (bituminów), z niewielkimi domieszkami azotu, tlenu, siarki i zanieczyszczeń.

Olej napędowy jest mieszaniną węglowodorów parafinowych, naftenowych i aromatycznych, wydzielonych z ropy naftowej w procesach destylacyjnych. Destylaty oleju napędowego mają temperatury wrzenia znacznie wyższe (180-350 °C) niż destylaty, z których produkuje się benzynę. Z uwagi na dużą zawartość siarki w tych destylatach, konieczne jest jej usuwanie poprzez obróbkę wodorową w procesach katalitycznych (hydrorafinacja).

Oleje napędowe to również produkty otrzymywane z frakcji pozostałych po destylacji, ale w tym wypadku konieczne są katalityczne procesy rozkładowe (kraking katalityczny, hydrokraking). Skład i wzajemne proporcje węglowodorów zawartych w olejach napędowych są różne w zależności od charakteru przerabianej ropy oraz od procesów technologicznych zastosowanych przy ich produkcji.

Ze względu na sposób zapłonu mieszanki olejowo-powietrznej w silnikach, który ma charakter nie iskrowy lecz temperaturowy (samozapłon) nie występuje problem niekontrolowanego spalania paliwa (tzw. stukania, spalania stukowego). Stąd ustalanie liczby oktanowej dla olejów nie ma sensu. Kluczowym parametrem dla tych paliw jest natomiast zdolność do szybkiego samozapłonu pod wpływem wysokiej temperatury, której miarą jest liczba cetanowa.

Olej rzepakowy stosowany jest także jako domieszka do oleju napędowego albo jako samodzielne paliwo, w postaci nieprzerobionej (instalacje do zasilania silników olejem rzepakowym podgrzewają go dla ułatwienia jego przepływu i cyrkulacji w układzie wtryskowym i paliwowym).

Służy też jako surowiec do produkcji biodiesla - biopaliwa będącego zazwyczaj olejem napędowym do silników Diesla. Paliwo to nie jest czystym olejem rzepakowym, lecz jest przetworzone chemicznie (do postaci estrów kwasów tłuszczowych). Biodiesel może być stosowany samodzielnie lub jako domieszka do zwykłych olejów napędowych, najczęściej w ilości kilku (3-5) procent.
Nigdy więcej diesel.
Nigdy więcej manual.
Nigdy więcej Mercedes.
ODPOWIEDZ