Kupić? Nie kupić ? E39 525TDS 1997 - proszę o poradę

Porady na co zwrócić uwagę i jak kupować, opinie o bieżących ogłoszeniach sprzedaży.
Chcesz kupić? Bądź spokojniejszy - zapytaj!

Moderator: Moderatorzy

JackRM
Bywalec
Posty: 13
Rejestracja: 24 lis 2010, 11:03
Seria: E53-70
Nadwozie: SAV
Model: Nie mam
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Roma, Italia
Kontakt:

Kupić? Nie kupić ? E39 525TDS 1997 - proszę o poradę

Post autor: JackRM »

Witam Szanownych Forumowiczów,

zupełnie przez przypadek trafiło mi się takie oto autko: BMW 525tds 1997.
"Sedan.Kolor czarny. Ma kilka rzeczy do roboty" - usłyszałem w słuchawce podczas ustawiania się z właścicielem na wstępne oglądanie.
"Z głosu chyba jakiś starszy facet" - pomyślałem sobie. Wiedząc, że tu we Włoszech często auta są rejestrowane rok później pytam go "a to jest E34 czy E39?" - "chyba E36.." - odpowiada zmieszany właściciel. :mrgreen:
No nic. Trzeba obejrzeć.

Po pracy o 19.00 na umówione miejsce podjeżdża czarne BMW E39. Szkoda, że jest ciemno i szkoda, że właśnie skończyło padać więc auto totalnie uświnione.. Trudno.
Właściciel to 62letni Pan który chce zmienić go na E60. Budzik wskazuje 218k km. Silniczek chodzi zaskakująco cicho (porównując go do klekotu mojego 3.0dCi Renaulta Espace) Facet używa go głównie do wycieczek do rodziny (220km autostrady od domu) i pokazuje mi auto. W środku żona i dwójka dzieci więc nie za wiele się wewnątrz napatrzyłem.
Auto ma kilka felerów estetycznych jak lekko ryśnięty przedni prawy błotnik, dziura w tylnym zderzaku oraz nie działające tylne podnośniki szyb.

Zrobiłem kilka fotek na szybciora: http://foto.motocykleroma.com/E39_525TDS_97/

wiedząc, że skoro to E39 to pewnie zaśpiewa niezłą cenę.

"1500E do uzgodnienia" - no i tu jestem lekko zaskoczony. Rozumiem, że ma trochę rzeczy do roboty, ale jakbym to urwał za 1300E (skoro do uzgodnienia) to już byłoby godnie..

Dziś wieczór mam mu dać znać czy chcę go zobaczyć na spokojnie w dzień i mu się przyjrzeć (zastosuje się na pewno do instrukcji w postach obok pt. Jak kupować TDS-a..)

Z racji, że nie widziałem wcześniej BMW 525tds z otwartą maską tak aby się mu przyglądać to chciałem się Was zapytać:
czy widać coś z tych fotek ? Czy rzuca się w oczy coś ewidentnego ? Wiadomo, że auto ma 13 lat ale może coś tam dojrzycie ?
Jeśli nie rzuca się nic w oczy to na pewno podjadę do niego w dzień i porobię fotki i filmik z pracy silnika..
Sorry za jakość fotek bo robione po 19.00..

Pozdrawiam i z góry uprzejmie dziękuję za każdą sugestię..
Jacek
Ostatnio zmieniony 25 lis 2010, 12:32 przez JackRM, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Kupić? Nie kupić ? E39 525TDS 1997 - wasze opinie

Post autor: Jawor »

Sprawdź go bardzo dokładnie na jakiejś stacji diagnostycznej, niech właściciel pojedzie umyć samochód bo podejrzane jest że sprzedaje go znaczni poniżej wartości rynkowej. Weź pod uwagę że koszta naprawy we Włoszech mogą być nieporównywalnie wyższe niż w PL.
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
JackRM
Bywalec
Posty: 13
Rejestracja: 24 lis 2010, 11:03
Seria: E53-70
Nadwozie: SAV
Model: Nie mam
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Roma, Italia
Kontakt:

Kupić? Nie kupić ? E39 525TDS 1997 - wasze opinie

Post autor: JackRM »

Jawor pisze:Sprawdź go bardzo dokładnie na jakiejś stacji diagnostycznej, niech właściciel pojedzie umyć samochód bo podejrzane jest że sprzedaje go znaczni poniżej wartości rynkowej. Weź pod uwagę że koszta naprawy we Włoszech mogą być nieporównywalnie wyższe niż w PL.
Dzieki Jawor,
Jesli chodzi o cene to nie jest ona az taka strasznie ponizej rynkowej bo u nas takie auta (bez skory i automatu) w tym roczniku sa wystawione za ok. 2000EUR ale sa juz wylizane i wypieszczone przez handlarzy.. Jesli policzyc, ze zeby to auto doprowadzic do takiego stanu jak sa tu wystawione to trzeba (po wloskich cenach) dorzucic min.400-500E samemu lakiernikowi za ten blotnik i tylny zderzak plus 200-300E za naprawe tylnych podnosnikow szyb. Dlatego tez chce tylko tyle bo wie ile musi doplacic zanim moglby je wystawic na sprzedaz... pozatym podczas rozmowy wyszlo, ze mu sie lekko spieszy bo auto nowe juz ma w garazu a tego nie ma gdzie teraz parkowac.
A ja to juz w PL za znacznie mniejsza kase na wiosne jak bede to moglbym smialo doprowadzic do odpowiedniego stanu.

Chodzilo mi o to czy na fotkach silnika widac jakies wycieki gdzie nie powinno ich byc lub cos podejrzanego tudziez jakies inne "rzezby"..

Edit: w miedzyczasie zdobylem VIN autka: WBADF71040BS28785
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Kupić? Nie kupić ? E39 525TDS 1997 - proszę o poradę

Post autor: Jawor »

Na zdjęciach cokolwiek trudno ocenić.
Znając włoskie zwyczaje to auto będzie pewnie do lakierowania z każdej strony.

Zwróc uwagę na zawieszenie, skrzynię, odpalanie etc.
A w szczególności niuanse typu nivo itd.

I podeślij wyraźne zdjęcia, za dnia :)

pozdr
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Kupić? Nie kupić ? E39 525TDS 1997 - proszę o poradę

Post autor: wojtek_blekitny »

Jawor pisze: A w szczególności niuanse typu nivo itd.
A tego bym się bał na Twoim miejscu :roll:
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
JackRM
Bywalec
Posty: 13
Rejestracja: 24 lis 2010, 11:03
Seria: E53-70
Nadwozie: SAV
Model: Nie mam
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Roma, Italia
Kontakt:

Kupić? Nie kupić ? E39 525TDS 1997 - proszę o poradę

Post autor: JackRM »

Update: wczoraj wróciłem z oględzin za dnia.
Przejechaliśmy się w 3 osoby (każda po min 95kg :) ) po dość dziurawej drodze i ku mojemu zdziwieniu zawieszenia w ogóle nie słychać. Nic nie stuka, nic nie puka ani nie trzeszczy...
Silnik ładnie się wkręca i ciągnie równo bez dławienia się ani innych udziwnień.
Biegi wchodzą ładnie, szybka redukcja z 3 na 2 idzie jak po maśle, na wolnych nie szarpie na dwójce. Ogólnie OK. Przynajmniej z miejsca kierowcy..

Tak to wyglądało: http://foto.motocykleroma.com/E39_1997_za_dnia/

A tu filmik z uruchomienia i pracy silnika z koncowa przegazowka: http://www.youtube.com/watch?v=Uwf3-5-uNXE

Pozwolę sobie zauważyć dwie rzeczy:
1. aspekt wizualny mało mnie interesuje. To czy jest tu czy tam obity też. I tak auto całe będzie malowane w Polsce na wiosnę.
2. Cenę w razie zakupu ugadałem na 1200E więc nie jest to majątek.

Nie jest moim obiektywem zrobić z niego perełkę i sobie go polerować w garażu szmatka co niedzielę tylko zrobić tym autem 5 tys. km bo do wiosny i tak więcej nie nalatam...
Pytanie tylko czy ten silnik tyle zrobi?
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Kupić? Nie kupić ? E39 525TDS 1997 - proszę o poradę

Post autor: wojtek_blekitny »

Silnik pracuje całkiem spoko [może nieco smoli, choć tragicznie nie jest. Przy odpalaniu i czasem przy przegazówce szedł jakiś dymek z silnika, nieco dziwne, ale odpaliła żwawo], sprawdź ją miernikiem grubości lakieru, bo wygląda na malowaną
z każdej strony [póki to obcierki, to nie ma problemu, ale żebyś nie kupił szczepana].
Turbo nieco się odezwało na koniec (choć nie sprecyzowałeś, czy silnik był rozgrzany).
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
JackRM
Bywalec
Posty: 13
Rejestracja: 24 lis 2010, 11:03
Seria: E53-70
Nadwozie: SAV
Model: Nie mam
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Roma, Italia
Kontakt:

Kupić? Nie kupić ? E39 525TDS 1997 - proszę o poradę

Post autor: JackRM »

silnik byl prawie w temperaturze (koniec niebieskiego pola)..
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Kupić? Nie kupić ? E39 525TDS 1997 - proszę o poradę

Post autor: siudek »

1. Nie podobają mi się te wszystkie powyginane i poobrywane osłony plastikowe na progach/błotnikach. Wygląda albo jakby gnił (w co wątpię) albo jakby był składany na szybkiego (nie jest zbyt niski, więc to nie od "drapania ziemi"). Coś za bardzo poobrywane to po bokach na dole, dziwne to...
2. Obijankami bym się nie martwił (Włochy :D ostatnio będąc w Milano myślałem, że umrę za kierownicą :D), ale sprawdził bym grubość lakieru dla spokojności i czy wszystkie szyby są oryginalne. Możesz też spojrzeć pod tapicerkę w bagażniku, jak wyglądają blachy, czy malowane/spawane czy OE.
3. Co to tam dymi spod maski???? :o Łącznik elastyczny tłumika ma pęknięty oplot czy jak? Czy coś z turbo?? Jeśli łącznik to spoko, widocznie nieźle ktoś mu dawał w palnik, tylko pamiętaj, że czasami ciężko dopasować go dobrze, a oryginał jest niesamowicie drogi i tylko w całości (tak jest w e34, podejrzewam, że tu nie będzie inaczej). No i jak na moje to dymi na czarno za mocno przy gazowaniu, ale to mogą być wtryski/zła dawka etc., więc ciężko powiedzieć.

Z tego co mi się rzuciło w oczy i ewentualnie by martwiło: zdarta uszczelka sparciała (stara), wygłaskane osłonki pedałów, zobacz jak cofają się pasy bezpieczeństwa. Dalej niespasowany reflektor prawy, naklejki z lakierem wyglądają jak przeklejone (obje zmarszczone od odrywania prawy górny róg, dolna krzywo przyklejona). Pasek wielorowkowy jakiś taki starawy się wydaje, sprawdź stan napinacza. Zdjęcie "P1010553", co to za kolorowy śmieć?? :D No i osłona wentylatora chłodnicy, z góry jest popękana. Czy to wygląda jakby miał zerwany pasek i połamało czy tylko jakiś przypadek?

Obejrzyj generalnie od spodu na stacji diagnostycznej, przy okazji zrób test zawieszenia. Zainwestuj, bo możesz stracić więcej...
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
JackRM
Bywalec
Posty: 13
Rejestracja: 24 lis 2010, 11:03
Seria: E53-70
Nadwozie: SAV
Model: Nie mam
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Roma, Italia
Kontakt:

Kupić? Nie kupić ? E39 525TDS 1997 - proszę o poradę

Post autor: JackRM »

no Panowie obejrzalem to cudo wczoraj od spodu.
Mokro mial od oleju z przodu silnika, od dolu chyba w cos mocno przydzwonil bo sa slady, tlumik chyba nieoryginalny i zjedzony juz troche przez ruda, zawieszenie tez nieciekawe..
Po przegazowce kopcil jak autobus, nawet na dobrze cieplym silniku.
Dalem sobie spokoj z tym autem.. tam wszystko jest do roboty, w srodku chlew i z zewnatrz. Poza tym cos nie za dobrze spasowana byla tylna klapa wiec pewnie i z tylu byl dzwonek poza przodem biorac pod uwage poliftowe przednie reflektory..

No nic... poszukiwania nadal trwaja... moze niedlugo obczaje srebrnego Touringa w automacie z podobna cena rocznikiem. i przebiegiem..

Dziekuje serdecznie za Wasze rady i pomoc.
Pozdrawiam
Jacek
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Kupić? Nie kupić ? E39 525TDS 1997 - proszę o poradę

Post autor: siudek »

Cieszę się, że udało się uniknąć kłopotów. :]

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
ODPOWIEDZ