[e39] Kupuje benzyne...

Porady na co zwrócić uwagę i jak kupować, opinie o bieżących ogłoszeniach sprzedaży.
Chcesz kupić? Bądź spokojniejszy - zapytaj!

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
Posty: 467
Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

[e39] Kupuje benzyne...

Post autor: ded »

W przyszlym roku przymierzam sie do zmiany auta. Poczatkowo myslalem nad 525tds ale nawet najdrozsze na allegro wygladaja jakby mialy 30 lat. Ostatnio sytuacja sie zmienila i mam mozliwosc kupic cos drozszego. Zaczalem ogladac 530d ale przebiegi maja ogromne (te realne) no i w przypadku awarii to wychodzi duuuuzo drozej niz tds. Doszedlem do wniosku ze chce cos mocnego i zaczalem ogladac wersje benzynowe. Zaskoczyly mnie niskie ceny e39 z silnikiem 4.4...

Auto kupuje z mysla o rozwijajacej sie dzialalnosci (komputery) i powiekszeniu rodziny. Moje tanie zrodelko ropy powoli wysycha wiec z prostego wyliczenia 100km tdsem kosztuje 30zl, natomiast 540i w LPG 40zl (do tego pojdzie w koszty wiec mozna powiedziec ze POROWNYWALNIE). Zamierzam smigac 20-25 tys w roku, zwykle poza miastem na odcinkach 20-30km jednorazowo.

Co mnie kusi w 540i? Oczywiscie moc, spalanie na lpg poza miastem 18-20l z tego co wiem jest jak najbardziej realne. Wygoda i komfort a jednoczesnie mozna czasem zaszalec. Czesto podrozuje z predkosciami ok 140-150km/h wiec v8 moze wychodzic korzystnie przy takiej jezdzie. Cena zakupu auta jest stosunkowo niska. Za 20 tys mozna nawet z nalezc krajowe auto z gazem ale o dobra sztuke ciezko. Sciagniete z zagranicy zamknie sie w 30 tys. Stosunkowo latwo znalezc auto z dobrym wypasem. Wersja z manualem wystepuje rzadko ale jak dobrze poszukac to mozna znalezc autko wykorzystywane weekendowo. Mozna trafic z gazem (tylko wtedy duza szansa na ogromny przebieg) np prins czy LR co daje nadzieje na bezproblemowa eksploatacje na LPG.

Naprawy: To auto potrafi kosztowac- dlatego tak wazne jest zeby kupic je w dobrym stanie. Jak auto po 98roku to vanosy lubia sie sypnac, dwumas tani nie jest, niektore elementy zawiasu w V8 sa dostepne tylko ori. W razie zabawy z glowica koszty sa x2. Do tego trzeba liczyc sie z zakupem drozszych opon, ktore zminie czesciej niz w aucie 200km, podobnie sprzeglo. Generalnie kalkuluje nawet 10 tys dokladki przez 1. rok i potem w okolicach 5 tys roczenie na serwis (jakies 80% rzeczy w e36 robie sam i mam upusty na czesci).

Jak wy to widzicie? TDS tez potrafi kosztowac: pompa, dwumas, glowica. Niski koszty zakupu v8 wynikaja z wysokich kosztow napraw. Mimo to mam wielka chec zmienic auto na cos mocniejszego i z tego co czytam koszty napraw 3.0d potrafia byc niewiele mniejsze od wspomianego 4.4i.

Bardzo prosze o wasze opinie.
Awatar użytkownika
Julian
Bywalec
Posty: 74
Rejestracja: 04 gru 2008, 21:01
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

[e39] Kupuje benzyne...

Post autor: Julian »

V8 nie nadają się do LPG, bo wnoszę że taką opcję paliwową bierzesz głównie pod uwagę, ze względu na aluminiową głowicę, którą łatwo przegrzać - koszty wiadomo jakie.
Zamiast tego polecam 528i lub trochę droższą opcję 530i - wiem wiem, prawie 100 kucy mniej (w przypadku 528; przy 530 tylko 50), ale coś za coś.
o2o Yamaha XJ600N

Obrazek
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
Posty: 467
Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

[e39] Kupuje benzyne...

Post autor: ded »

Co do gazu to sledze ostatnio forum 7er i mam inne zdanie na ten temat. Fakt ze musi byc to porzadna instalka bez oszczednosci. 2.8 to bylaby chyba najbardziej optymalna opcja a 3.0i dosc drogie sa z uwagi na rocznik.

Wypatrzylem taka: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=1 wychodzi 25 tys zl auto juz z instalka prinsa, troche felgi za duze ale jak to ori bbs to pozbyc sie nie trudno. Nie pasuje mi tylko ten wydech bo chyba to jakas modyfikacja. Generalnie czegos takiego wlasnie szukam.
Awatar użytkownika
Julian
Bywalec
Posty: 74
Rejestracja: 04 gru 2008, 21:01
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

[e39] Kupuje benzyne...

Post autor: Julian »

no to takie 528 do porównania => łotomoto
o2o Yamaha XJ600N

Obrazek
pietrek525
Bywalec
Posty: 187
Rejestracja: 07 gru 2009, 17:53
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Åšwidnica

[e39] Kupuje benzyne...

Post autor: pietrek525 »

Panowie na gaz to są kuchenki gazowe,nie samochody :mrgreen:
Dominik86
Bywalec
Posty: 200
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:43
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 330d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

[e39] Kupuje benzyne...

Post autor: Dominik86 »

kumpel ma e39 540i w gazie, pali mu srednio 17L... tak wiec polecam

kuchenki w gazie i diesle do traktorow ;] niech kazdy jezdzi tym na co go stac
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
Posty: 467
Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

[e39] Kupuje benzyne...

Post autor: ded »

Julian pisze:no to takie 528 do porównania => łotomoto
Piekna, jak wyszperasz taka 540tke to smialo wal na pw :lol:
kumpel ma e39 540i w gazie, pali mu srednio 17L... tak wiec polecam
No ja licze 18-20l LPG wiec mysle ze zle nie bedzie.
Panowie na gaz to są kuchenki gazowe,nie samochody
Tak, nawet porzadne zapalniczki sa na benzyne :P
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

[e39] Kupuje benzyne...

Post autor: siudek »

...no właśnie, porządne zapalniczki są na benzynę, a nie na gaz. :D Temat rzeka... jak już to wszystko skalkulujesz i upatrzysz sobie nową Panią to opisz na forum, bo jestem ciekaw. Może w związku ze słabą jakością polskiego paliwa, ekologią, dużymi kosztami napraw silników CR i rosnących cen paliw zaobserwujemy masowy odpływ użytkowników na forum. :D

Wszystko zależy ile robisz km (żeby Ci się dobra instalacja zwróciła) i w jakim stanie dorwiesz silnik (to tyczy się zarówno diesla jak i benzyny). Ja już się odchorowałem z dużej zagazowanej jednostki benzynowej (kiedyś byłem bliski kupna e32 750i i zagazowaniu samemu, nawet dorwałem taką z dobrym gazem na pokładzie, ale okazało się że słabo to chodzi, a koszt utrzymania silnika i tak mnie zabił i w tym momencie napatoczył się TDS...no i wdepłem :D).

Pozdrawiam.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
niebo
Bywalec Gadulec
Posty: 539
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

[e39] Kupuje benzyne...

Post autor: niebo »

siudek pisze:... i w tym momencie napatoczył się TDS...no i wdepłem :D).

Pozdrawiam.
No i całe szczęście :D
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
Posty: 467
Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

[e39] Kupuje benzyne...

Post autor: ded »

Wiesz siudek. Jesli juz bede bral cos to stan przynajmniej bardzo dobry. Co do cen napraw to TDS wychodzi jeszcze znosnie ale szukajac mocniejszej jednostki np okolice 200km bez zastanowienia bralbym 2.8 lpg. Ktos podsumowal ze caly silnik 2.8 moze kosztowac podobnie co konkretniejsza awaria 3.0d.

Mysle ze nie ma co sie bac v8 tyle ze rok szukania to calkiem realny termin :(

Co do samego gazu to nigdy nie bylem przeciwnikiem ani zwolennikiem ale prawda jest taka ze koszty paliwa 4.4 i tds sa podobne a 100km roznicy to bardzo duzo.
Dominik86
Bywalec
Posty: 200
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:43
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 330d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

[e39] Kupuje benzyne...

Post autor: Dominik86 »

siudek pisze:.Może w związku ze słabą jakością polskiego paliwa, ekologią, dużymi kosztami napraw silników CR i rosnących cen paliw zaobserwujemy masowy odpływ użytkowników na forum. :D

czy mi się wydaje, czy Ciebie to cieszy? :P
piratez
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 26 sty 2011, 12:49
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: [e39] Kupuje benzyne...

Post autor: piratez »

mialem 528i i bylem bardzo zadowolony (w gazie)
naprawy?? zawieszenie....co roku jest cos do wymiany
uklad chlodzenia...z tym sie meczylem...problem rozwiazala wymiana chlodnicy
no i standard e39...badpixele, klimatronik i wypadajace przyciski (do kupienia w aso), slabe audio i problem z zamontowaniem porzadnego radia itd

silnik ogolnie nie do zarzniecia (jesli uklad chlodzenia jest sprawny), pamietam jak trase szczecin - krakow (przez niemcy) zrobilem w niecale 5 godzin. Predkosci powyzej 200km/h (wszystko na gazie).

Koszty podobne co do 525tds...chociaz zawieszenie w e34 jest duzo bardziej wytrzymale
Awatar użytkownika
Mecenas
Bywalec
Posty: 58
Rejestracja: 18 mar 2010, 8:44
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Biłgoraj

Re: [e39] Kupuje benzyne...

Post autor: Mecenas »

piratez pisze:Koszty podobne co do 525tds...chociaz zawieszenie w e34 jest duzo bardziej wytrzymale
i tansze wiem po sobie :)
Doradca d/s odszkodowan.

2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: [e39] Kupuje benzyne...

Post autor: siudek »

Zależy... moje nie. :D
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
eazzy
Bywalec
Posty: 22
Rejestracja: 27 lut 2012, 15:54
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Podlaskie

Re: [e39] Kupuje benzyne...

Post autor: eazzy »

W gazie to raczej tylko rzędówka. Brat miał 528 w gazie i jeździło się rewelacyjnie. Kolega miał 525 w gazie i też hulało. Lepiej w E39 kupić silnik CR i po problemie
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
Posty: 467
Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: [e39] Kupuje benzyne...

Post autor: ded »

Trafilem na ten temat przypadkiem wiec pozwole sobie odgrzac. Od niemal roku smigam 528i z gazem. Trojke sprzedalem za dobre pieniadze jak cena ropy zaczela robic sie niekorzystna. Nie zaglebiajac sie w kwestie zawieszenia itp to silnik jednak jest bez porownania mniej klopotliwy. Mam m52b28, instalacja gazowa co prawda swoje kosztowala, ale spisuje sie bezproblemowo. Sam silnik jak i osprzet stosunkowo bezawaryjny- wymienilem jakies niedrogie p******. Spalanie srednio 13,5l lpg gdzie w tds wychodzilo 10l. Elastycznosc nie taka jak w dieslu i wkurzal mnie ciezko chodzacy gaz na lince, ale kwestia przyzwyczajenia. TDS nie puscil mnie z torbami jak niektorych pechowcow, ale 2.8 jednak wydaje sie trwalszy, mniej usterkowy i tanszy w utrzymaniu.
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Gadulec
Posty: 550
Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Re: [e39] Kupuje benzyne...

Post autor: GuLuN »

eazzy pisze:W gazie to raczej tylko rzędówka. Brat miał 528 w gazie i jeździło się rewelacyjnie. Kolega miał 525 w gazie i też hulało. Lepiej w E39 kupić silnik CR i po problemie
Szczerze 525 i 528 to za słabe silniki do e39 najlepszą opcją 3.0 w benzynie lub mała V8 gdzie m62b35 pali 15 w mieście a ma już sporo ponad 200 kucy i jadą od dołu a silniki m52 budzą się dopiero od 3000 obrotów.
Spalanie ded wyjątkowo delikatne Ci wychodzi bo u mnie w mieście nikomu poniżej 17l nie zejdzie 528 a w automacie poniżej 19l LPG.
Ja się zdecydowałem na 540iA m62b44 bo spalanie lpg wychodzi mi 20 w automacie.
Ale nie oszukujmy się e39 waży swoje i bez mocnej motorowni to nie jest ekonomiczne
Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Re: [e39] Kupuje benzyne...

Post autor: wojtek_blekitny »

A mocna motorownia z zasady nie jest ekonomiczna (przypominam, że wartość opałową bierzemy pod uwagę z paliwa, a nie z utleniacza :wink: ).
A efektywniej pracują silniki bardziej obciążone, z mniejszą liczbą cylindrów (mniejsze straty mechaniczne).
Taniej wyjdzie Ci przyciskać mocniej 2,0 R6, niż toczyć się 4,0 V8 :wink:
Oczywiście mówimy o jednakowym odbiorze mocy (np. 40-80kW).
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
pirczek
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 12 wrz 2015, 13:31
Seria: E34
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie

Re: [e39] Kupuje benzyne...

Post autor: pirczek »

Bardzo dziękuję za wszystkie wskazówki i porady.
ODPOWIEDZ