[e39] Kupuje benzyne...
Moderator: Moderatorzy
- ded
- Bywalec Gadulec
- Posty: 467
- Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
[e39] Kupuje benzyne...
W przyszlym roku przymierzam sie do zmiany auta. Poczatkowo myslalem nad 525tds ale nawet najdrozsze na allegro wygladaja jakby mialy 30 lat. Ostatnio sytuacja sie zmienila i mam mozliwosc kupic cos drozszego. Zaczalem ogladac 530d ale przebiegi maja ogromne (te realne) no i w przypadku awarii to wychodzi duuuuzo drozej niz tds. Doszedlem do wniosku ze chce cos mocnego i zaczalem ogladac wersje benzynowe. Zaskoczyly mnie niskie ceny e39 z silnikiem 4.4...
Auto kupuje z mysla o rozwijajacej sie dzialalnosci (komputery) i powiekszeniu rodziny. Moje tanie zrodelko ropy powoli wysycha wiec z prostego wyliczenia 100km tdsem kosztuje 30zl, natomiast 540i w LPG 40zl (do tego pojdzie w koszty wiec mozna powiedziec ze POROWNYWALNIE). Zamierzam smigac 20-25 tys w roku, zwykle poza miastem na odcinkach 20-30km jednorazowo.
Co mnie kusi w 540i? Oczywiscie moc, spalanie na lpg poza miastem 18-20l z tego co wiem jest jak najbardziej realne. Wygoda i komfort a jednoczesnie mozna czasem zaszalec. Czesto podrozuje z predkosciami ok 140-150km/h wiec v8 moze wychodzic korzystnie przy takiej jezdzie. Cena zakupu auta jest stosunkowo niska. Za 20 tys mozna nawet z nalezc krajowe auto z gazem ale o dobra sztuke ciezko. Sciagniete z zagranicy zamknie sie w 30 tys. Stosunkowo latwo znalezc auto z dobrym wypasem. Wersja z manualem wystepuje rzadko ale jak dobrze poszukac to mozna znalezc autko wykorzystywane weekendowo. Mozna trafic z gazem (tylko wtedy duza szansa na ogromny przebieg) np prins czy LR co daje nadzieje na bezproblemowa eksploatacje na LPG.
Naprawy: To auto potrafi kosztowac- dlatego tak wazne jest zeby kupic je w dobrym stanie. Jak auto po 98roku to vanosy lubia sie sypnac, dwumas tani nie jest, niektore elementy zawiasu w V8 sa dostepne tylko ori. W razie zabawy z glowica koszty sa x2. Do tego trzeba liczyc sie z zakupem drozszych opon, ktore zminie czesciej niz w aucie 200km, podobnie sprzeglo. Generalnie kalkuluje nawet 10 tys dokladki przez 1. rok i potem w okolicach 5 tys roczenie na serwis (jakies 80% rzeczy w e36 robie sam i mam upusty na czesci).
Jak wy to widzicie? TDS tez potrafi kosztowac: pompa, dwumas, glowica. Niski koszty zakupu v8 wynikaja z wysokich kosztow napraw. Mimo to mam wielka chec zmienic auto na cos mocniejszego i z tego co czytam koszty napraw 3.0d potrafia byc niewiele mniejsze od wspomianego 4.4i.
Bardzo prosze o wasze opinie.
Auto kupuje z mysla o rozwijajacej sie dzialalnosci (komputery) i powiekszeniu rodziny. Moje tanie zrodelko ropy powoli wysycha wiec z prostego wyliczenia 100km tdsem kosztuje 30zl, natomiast 540i w LPG 40zl (do tego pojdzie w koszty wiec mozna powiedziec ze POROWNYWALNIE). Zamierzam smigac 20-25 tys w roku, zwykle poza miastem na odcinkach 20-30km jednorazowo.
Co mnie kusi w 540i? Oczywiscie moc, spalanie na lpg poza miastem 18-20l z tego co wiem jest jak najbardziej realne. Wygoda i komfort a jednoczesnie mozna czasem zaszalec. Czesto podrozuje z predkosciami ok 140-150km/h wiec v8 moze wychodzic korzystnie przy takiej jezdzie. Cena zakupu auta jest stosunkowo niska. Za 20 tys mozna nawet z nalezc krajowe auto z gazem ale o dobra sztuke ciezko. Sciagniete z zagranicy zamknie sie w 30 tys. Stosunkowo latwo znalezc auto z dobrym wypasem. Wersja z manualem wystepuje rzadko ale jak dobrze poszukac to mozna znalezc autko wykorzystywane weekendowo. Mozna trafic z gazem (tylko wtedy duza szansa na ogromny przebieg) np prins czy LR co daje nadzieje na bezproblemowa eksploatacje na LPG.
Naprawy: To auto potrafi kosztowac- dlatego tak wazne jest zeby kupic je w dobrym stanie. Jak auto po 98roku to vanosy lubia sie sypnac, dwumas tani nie jest, niektore elementy zawiasu w V8 sa dostepne tylko ori. W razie zabawy z glowica koszty sa x2. Do tego trzeba liczyc sie z zakupem drozszych opon, ktore zminie czesciej niz w aucie 200km, podobnie sprzeglo. Generalnie kalkuluje nawet 10 tys dokladki przez 1. rok i potem w okolicach 5 tys roczenie na serwis (jakies 80% rzeczy w e36 robie sam i mam upusty na czesci).
Jak wy to widzicie? TDS tez potrafi kosztowac: pompa, dwumas, glowica. Niski koszty zakupu v8 wynikaja z wysokich kosztow napraw. Mimo to mam wielka chec zmienic auto na cos mocniejszego i z tego co czytam koszty napraw 3.0d potrafia byc niewiele mniejsze od wspomianego 4.4i.
Bardzo prosze o wasze opinie.
- Julian
- Bywalec
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 gru 2008, 21:01
- Seria: E36
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: 318tds
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
[e39] Kupuje benzyne...
V8 nie nadają się do LPG, bo wnoszę że taką opcję paliwową bierzesz głównie pod uwagę, ze względu na aluminiową głowicę, którą łatwo przegrzać - koszty wiadomo jakie.
Zamiast tego polecam 528i lub trochę droższą opcję 530i - wiem wiem, prawie 100 kucy mniej (w przypadku 528; przy 530 tylko 50), ale coś za coś.
Zamiast tego polecam 528i lub trochę droższą opcję 530i - wiem wiem, prawie 100 kucy mniej (w przypadku 528; przy 530 tylko 50), ale coś za coś.
o2o Yamaha XJ600N
- ded
- Bywalec Gadulec
- Posty: 467
- Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
[e39] Kupuje benzyne...
Co do gazu to sledze ostatnio forum 7er i mam inne zdanie na ten temat. Fakt ze musi byc to porzadna instalka bez oszczednosci. 2.8 to bylaby chyba najbardziej optymalna opcja a 3.0i dosc drogie sa z uwagi na rocznik.
Wypatrzylem taka: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=1 wychodzi 25 tys zl auto juz z instalka prinsa, troche felgi za duze ale jak to ori bbs to pozbyc sie nie trudno. Nie pasuje mi tylko ten wydech bo chyba to jakas modyfikacja. Generalnie czegos takiego wlasnie szukam.
Wypatrzylem taka: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=1 wychodzi 25 tys zl auto juz z instalka prinsa, troche felgi za duze ale jak to ori bbs to pozbyc sie nie trudno. Nie pasuje mi tylko ten wydech bo chyba to jakas modyfikacja. Generalnie czegos takiego wlasnie szukam.
-
- Bywalec
- Posty: 187
- Rejestracja: 07 gru 2009, 17:53
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Åšwidnica
[e39] Kupuje benzyne...
Panowie na gaz to są kuchenki gazowe,nie samochody
-
- Bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 08 gru 2009, 17:43
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 330d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
[e39] Kupuje benzyne...
kumpel ma e39 540i w gazie, pali mu srednio 17L... tak wiec polecam
kuchenki w gazie i diesle do traktorow ;] niech kazdy jezdzi tym na co go stac
kuchenki w gazie i diesle do traktorow ;] niech kazdy jezdzi tym na co go stac
- ded
- Bywalec Gadulec
- Posty: 467
- Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
[e39] Kupuje benzyne...
Piekna, jak wyszperasz taka 540tke to smialo wal na pwJulian pisze:no to takie 528 do porównania => łotomoto
No ja licze 18-20l LPG wiec mysle ze zle nie bedzie.kumpel ma e39 540i w gazie, pali mu srednio 17L... tak wiec polecam
Tak, nawet porzadne zapalniczki sa na benzynePanowie na gaz to są kuchenki gazowe,nie samochody
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
[e39] Kupuje benzyne...
...no właśnie, porządne zapalniczki są na benzynę, a nie na gaz. Temat rzeka... jak już to wszystko skalkulujesz i upatrzysz sobie nową Panią to opisz na forum, bo jestem ciekaw. Może w związku ze słabą jakością polskiego paliwa, ekologią, dużymi kosztami napraw silników CR i rosnących cen paliw zaobserwujemy masowy odpływ użytkowników na forum.
Wszystko zależy ile robisz km (żeby Ci się dobra instalacja zwróciła) i w jakim stanie dorwiesz silnik (to tyczy się zarówno diesla jak i benzyny). Ja już się odchorowałem z dużej zagazowanej jednostki benzynowej (kiedyś byłem bliski kupna e32 750i i zagazowaniu samemu, nawet dorwałem taką z dobrym gazem na pokładzie, ale okazało się że słabo to chodzi, a koszt utrzymania silnika i tak mnie zabił i w tym momencie napatoczył się TDS...no i wdepłem ).
Pozdrawiam.
Wszystko zależy ile robisz km (żeby Ci się dobra instalacja zwróciła) i w jakim stanie dorwiesz silnik (to tyczy się zarówno diesla jak i benzyny). Ja już się odchorowałem z dużej zagazowanej jednostki benzynowej (kiedyś byłem bliski kupna e32 750i i zagazowaniu samemu, nawet dorwałem taką z dobrym gazem na pokładzie, ale okazało się że słabo to chodzi, a koszt utrzymania silnika i tak mnie zabił i w tym momencie napatoczył się TDS...no i wdepłem ).
Pozdrawiam.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
- niebo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 539
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
[e39] Kupuje benzyne...
No i całe szczęściesiudek pisze:... i w tym momencie napatoczył się TDS...no i wdepłem ).
Pozdrawiam.
Na drodze nie jesteÅ› sam/a...
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
- ded
- Bywalec Gadulec
- Posty: 467
- Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
[e39] Kupuje benzyne...
Wiesz siudek. Jesli juz bede bral cos to stan przynajmniej bardzo dobry. Co do cen napraw to TDS wychodzi jeszcze znosnie ale szukajac mocniejszej jednostki np okolice 200km bez zastanowienia bralbym 2.8 lpg. Ktos podsumowal ze caly silnik 2.8 moze kosztowac podobnie co konkretniejsza awaria 3.0d.
Mysle ze nie ma co sie bac v8 tyle ze rok szukania to calkiem realny termin
Co do samego gazu to nigdy nie bylem przeciwnikiem ani zwolennikiem ale prawda jest taka ze koszty paliwa 4.4 i tds sa podobne a 100km roznicy to bardzo duzo.
Mysle ze nie ma co sie bac v8 tyle ze rok szukania to calkiem realny termin
Co do samego gazu to nigdy nie bylem przeciwnikiem ani zwolennikiem ale prawda jest taka ze koszty paliwa 4.4 i tds sa podobne a 100km roznicy to bardzo duzo.
-
- Bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 08 gru 2009, 17:43
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 330d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
[e39] Kupuje benzyne...
siudek pisze:.Może w związku ze słabą jakością polskiego paliwa, ekologią, dużymi kosztami napraw silników CR i rosnących cen paliw zaobserwujemy masowy odpływ użytkowników na forum.
czy mi się wydaje, czy Ciebie to cieszy?
-
- Bywalec
- Posty: 12
- Rejestracja: 26 sty 2011, 12:49
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Zachodniopomorskie
Re: [e39] Kupuje benzyne...
mialem 528i i bylem bardzo zadowolony (w gazie)
naprawy?? zawieszenie....co roku jest cos do wymiany
uklad chlodzenia...z tym sie meczylem...problem rozwiazala wymiana chlodnicy
no i standard e39...badpixele, klimatronik i wypadajace przyciski (do kupienia w aso), slabe audio i problem z zamontowaniem porzadnego radia itd
silnik ogolnie nie do zarzniecia (jesli uklad chlodzenia jest sprawny), pamietam jak trase szczecin - krakow (przez niemcy) zrobilem w niecale 5 godzin. Predkosci powyzej 200km/h (wszystko na gazie).
Koszty podobne co do 525tds...chociaz zawieszenie w e34 jest duzo bardziej wytrzymale
naprawy?? zawieszenie....co roku jest cos do wymiany
uklad chlodzenia...z tym sie meczylem...problem rozwiazala wymiana chlodnicy
no i standard e39...badpixele, klimatronik i wypadajace przyciski (do kupienia w aso), slabe audio i problem z zamontowaniem porzadnego radia itd
silnik ogolnie nie do zarzniecia (jesli uklad chlodzenia jest sprawny), pamietam jak trase szczecin - krakow (przez niemcy) zrobilem w niecale 5 godzin. Predkosci powyzej 200km/h (wszystko na gazie).
Koszty podobne co do 525tds...chociaz zawieszenie w e34 jest duzo bardziej wytrzymale
- Mecenas
- Bywalec
- Posty: 58
- Rejestracja: 18 mar 2010, 8:44
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Biłgoraj
Re: [e39] Kupuje benzyne...
i tansze wiem po sobiepiratez pisze:Koszty podobne co do 525tds...chociaz zawieszenie w e34 jest duzo bardziej wytrzymale
Doradca d/s odszkodowan.
2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.
2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: [e39] Kupuje benzyne...
Zależy... moje nie.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 lut 2012, 15:54
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Podlaskie
Re: [e39] Kupuje benzyne...
W gazie to raczej tylko rzędówka. Brat miał 528 w gazie i jeździło się rewelacyjnie. Kolega miał 525 w gazie i też hulało. Lepiej w E39 kupić silnik CR i po problemie
- ded
- Bywalec Gadulec
- Posty: 467
- Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: [e39] Kupuje benzyne...
Trafilem na ten temat przypadkiem wiec pozwole sobie odgrzac. Od niemal roku smigam 528i z gazem. Trojke sprzedalem za dobre pieniadze jak cena ropy zaczela robic sie niekorzystna. Nie zaglebiajac sie w kwestie zawieszenia itp to silnik jednak jest bez porownania mniej klopotliwy. Mam m52b28, instalacja gazowa co prawda swoje kosztowala, ale spisuje sie bezproblemowo. Sam silnik jak i osprzet stosunkowo bezawaryjny- wymienilem jakies niedrogie p******. Spalanie srednio 13,5l lpg gdzie w tds wychodzilo 10l. Elastycznosc nie taka jak w dieslu i wkurzal mnie ciezko chodzacy gaz na lince, ale kwestia przyzwyczajenia. TDS nie puscil mnie z torbami jak niektorych pechowcow, ale 2.8 jednak wydaje sie trwalszy, mniej usterkowy i tanszy w utrzymaniu.
- GuLuN
- Bywalec Gadulec
- Posty: 550
- Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Toruń
Re: [e39] Kupuje benzyne...
Szczerze 525 i 528 to za słabe silniki do e39 najlepszą opcją 3.0 w benzynie lub mała V8 gdzie m62b35 pali 15 w mieście a ma już sporo ponad 200 kucy i jadą od dołu a silniki m52 budzą się dopiero od 3000 obrotów.eazzy pisze:W gazie to raczej tylko rzędówka. Brat miał 528 w gazie i jeździło się rewelacyjnie. Kolega miał 525 w gazie i też hulało. Lepiej w E39 kupić silnik CR i po problemie
Spalanie ded wyjątkowo delikatne Ci wychodzi bo u mnie w mieście nikomu poniżej 17l nie zejdzie 528 a w automacie poniżej 19l LPG.
Ja się zdecydowałem na 540iA m62b44 bo spalanie lpg wychodzi mi 20 w automacie.
Ale nie oszukujmy się e39 waży swoje i bez mocnej motorowni to nie jest ekonomiczne
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
Re: [e39] Kupuje benzyne...
A mocna motorownia z zasady nie jest ekonomiczna (przypominam, że wartość opałową bierzemy pod uwagę z paliwa, a nie z utleniacza ).
A efektywniej pracują silniki bardziej obciążone, z mniejszą liczbą cylindrów (mniejsze straty mechaniczne).
Taniej wyjdzie Ci przyciskać mocniej 2,0 R6, niż toczyć się 4,0 V8
Oczywiście mówimy o jednakowym odbiorze mocy (np. 40-80kW).
A efektywniej pracują silniki bardziej obciążone, z mniejszą liczbą cylindrów (mniejsze straty mechaniczne).
Taniej wyjdzie Ci przyciskać mocniej 2,0 R6, niż toczyć się 4,0 V8
Oczywiście mówimy o jednakowym odbiorze mocy (np. 40-80kW).
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 wrz 2015, 13:31
- Seria: E34
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: X5 3.0d/sd
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: [e39] Kupuje benzyne...
Bardzo dziękuję za wszystkie wskazówki i porady.