e39 kopci

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

mucha
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 11 mar 2009, 20:00
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: kwidzyn

e39 kopci

Post autor: mucha »

witam

auto : e39 2002r. automat 2.5d czyli common rail
problem : spalanie w okolicach 13l, kopci na czarno niewazne czy cieply czy zimny, na jalowym i przy obciazeniu oczywiscie przy obciazeniu bardziej, odpala ladnie cieply i zimny

podobno wtryski byly wymienione jednak nie byla robiona - o ile byla potrzebna zadna ich regulacja - korekty itd podobno nie ma potrzeby

z gory dziekuje za kazda sugestie
Tomek 85
Bywalec Gadulec
Posty: 479
Rejestracja: 02 sty 2009, 23:57
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Tomek 85 »

Sprawdź turbine jak dymi pod obciążeniem na czarno to ma ubogo powietrza, przewód doprowadzający powietrze do kolektora lub IC, mogł pęknąć i zamiast dmuchać w kolektor wszystko idzie w atmosfere.
Wniosek:
nieszczelność ,albo turbo padło

Jeśli coś by było z wtryskami to wywalił by komunikat i heck by świecił.

[ Dodano: Sro Mar 11, 2009 8:56 pm ]
Koszt zrobienia jednego wtrysku w tym silniczku to ok.1000PLN
6x1000=6000
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Post autor: wojtek_blekitny »

Turbo raczej nie, skoro spalanie przy tym silniku aż 13/100 i kopci na wolnych obrotach.
Dużo paliwa- coś z układem wtryskowym.
Adaptacja po wymianie elementów takich jak wtryskiwacze w silnikach z common rail jest konieczna. Wtryskiwacze zmieniane na nowe?
Jeśli używki to mogą lać, tym bardziej wizyta u porządnego pompiarza nieodzowna, a i warto podłączyć autko do komputera, sprawdzić błędy.
Tomek- np. rozkalibrowane końcówki wtryskiwaczy nie wywalają komunikatów- a źle rozpylone paliwo utrudnia spalanie zupełne
Ostatnio zmieniony 11 mar 2009, 21:05 przez wojtek_blekitny, łącznie zmieniany 1 raz.
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
mucha
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 11 mar 2009, 20:00
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: mucha »

pod kompem byl dzisiaj i specjalnie nic nie wyszlo, cisnienie na listwie w normie, wtryskiwacze podobno nowe - co sie i jak adaptuje czy podobnie jak w fordach koduje numer z wtryskiwacza do ecu ?

myslalem o zapchanym filtrze powietrza
Ostatnio zmieniony 11 mar 2009, 21:09 przez mucha, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek 85
Bywalec Gadulec
Posty: 479
Rejestracja: 02 sty 2009, 23:57
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Tomek 85 »

No masz racje a na upartego mógł ktoś założyć od 3,0d (pasują) bez kalibracji i wyjaśniało by to dlaczego tyle pali
Ostatnio zmieniony 11 mar 2009, 21:12 przez Tomek 85, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ