[exx]Pękające przepustniczki w kolektorze

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

marek6
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 16 kwie 2008, 15:57
Seria: E60-61
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: slÄ…sk

[exx]Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: marek6 »

Czy ktoś z was zdecydował się na wycięcie tych blaszek i zaślepienie, ponoć lubią pękać te przepustnice i wpadać do silnika dość czesta przypadłość w e-60 na początku produkcji. I tak się zastanawiam czy u mnie je wyciąć czy olać temat i czekać aż się rozsypią ...??? :shock:
wasssup
Szamil
Bywalec
Posty: 255
Rejestracja: 19 lis 2009, 20:50
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdansk

Re: Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: Szamil »

Witam.
Twoje autko jest z 2002 wiec masz te klapki u siebie w kolektorze. Niestety nie jest to chluba tego silnika. Bylo wiele przypadkow ze po jakims przebiegu urywaly sie i wpadaly do silnika. Rezultat? Wiadomo. NIe zycze nikomu.
Jesli masz jakiegos zaufanego mechanika to rozbierz ten kolektor u siebie i zdemontuj. To jest moja rada. Zdemontuj i zaslep otwory jakimis srubami z odrobina 'locktite'a". Bylo wiele dyskusji na temat czy demontowac czy zostawiac. Ci co zdemotowali ( e39 i e60) nie zauwazyli jakis zmian. Spia spokojniej:)
Ja u siebie na szczescie nie mam tego problemu, gdyz klapki byly montowane od 2000r.

Pozdrawiam
Rzuc okiem na moje byłe 540i

Obrazek
marek6
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 16 kwie 2008, 15:57
Seria: E60-61
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: slÄ…sk

Re: Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: marek6 »

Tak tylko mój mechanik powiedział mi że ta przypadłość trapi głównie e-60 z początku produkcji i że w e-39 może ze trzy razy mu się coś takiego przydarzyło ....słyszałem też opinie że autko gorzej się w tedy zbiera że łapie dopiero od 3 tyś/ob kurcze sam nie wiem...
wasssup
Szamil
Bywalec
Posty: 255
Rejestracja: 19 lis 2009, 20:50
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdansk

Re: Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: Szamil »

Jesli zdarzylo sie 3 razy w e39 to nigdy nic nie wiadomo. Zdarzylo sie i jest regula.
A co do slabszego wkrecania sie to ja z kolei slyszalem co innego, tzn ze auto ma mocniejszy dol.

POzdrawiam
Rzuc okiem na moje byłe 540i

Obrazek
marek6
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 16 kwie 2008, 15:57
Seria: E60-61
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: slÄ…sk

Re: Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: marek6 »

Dziś rozmawiałem z kumplem on je usunął i mówi że nie ma różnicy jestem umówiony na piątek u mechanika zobaczymy dam znać....pzdr
wasssup
Szamil
Bywalec
Posty: 255
Rejestracja: 19 lis 2009, 20:50
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdansk

Re: Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: Szamil »

Zrob jakas fotorelacje jesli bedziesz mial mozliwosc.

Pozdrawiam
Rzuc okiem na moje byłe 540i

Obrazek
marek6
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 16 kwie 2008, 15:57
Seria: E60-61
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: slÄ…sk

Re: Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: marek6 »

wizyta przełożona na przyszły tydzień ale wpadłem wczoraj do mechanika i akurat robił to w e-60 ,wygląda na to że to żadna filozofia odkręcił kolektor ,usunął blaszki zaślepił śrubkami dziury po nich i wsjo....


edit mod: nie przeklinamy na forum !!!
wasssup
Adam530
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 20 sty 2010, 19:56

Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: Adam530 »

Wyluzujcie chlopaki :) Tez sie przestraszylem tych klapek. Rowniez mialem koszmary nocne :) ale bez przesady. Po rozebraniu kolektora i przemyciu okazało sie ze blaszki wygladaja idealnie i trzymaja jak szatan. Zadnych oznak korozji czy jakiegos zuzycia mimo przebiegu 230tys km. Namawiano mnie zebym je usunal ale nie bede przeciez amputowal zdrowej reki :) Kolektor byl strasznie zasyfialy wiec przypuszczam ze blaszki wczesniej nie byly zmieniane. Poprzedni wlasciciel na pewno nie przykladal zbytnio wagi do tych rzeczy po tym jak zobaczylem filtr odmy (zwiekszona objetosc dwukrotnie i czarny jak smola). Wiec uspokajam wszystkich...temat nie jest tak straszny jak go maluja. Prawda jest taka ze wiekszosc diesli jest zajezdzona stad te przypadki urwanych klapek.

pozdrawiam
Szamil
Bywalec
Posty: 255
Rejestracja: 19 lis 2009, 20:50
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdansk

Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: Szamil »

Witam,

no to mozesz spac spokojnie. Najlepszym remedium jest rozebrac kolektor i ocenic jego stan. Jesli jest ok jak u Ciebie -to wyczyscic i zostawic w spokoju. Jak minimalne luzy - wywalac .
Takie moje zdanie.

Pozdrawiam
Rzuc okiem na moje byłe 540i

Obrazek
Valdi85
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 14 sty 2010, 12:25
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 2003
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: Valdi85 »

Witam koledzy, sam jakiś czas temu zmagałem się z tymi nieszczęsnymi klapkami. Dla jasności dodam moje BMW to 320d, 180 tyś przebiegu, klapki w stanie idealnym ale dla spokoju ducha usunąłem. Od momentu modyfikacji przejechałem już ok 5 tyś. km i żadnych negatywnych skutków nie zauważyłem. W miejsce wykręconych klapek wstawiłem dorobione z aluminium zaślepki, które moim zdaniem zapewniają większą szczelność układu niż nawet oryginalny mechanizm zamocowania i obracania klapek. Jeżeli któryś z kolegów byłby zainteresowany szczegółowymi informacjami na ten temat służę pomocą.
Teraz moje zdanie jest takie, że lepiej przy okazji usunąć niż później w razie urwania płacić za remont.

Jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać :wink:
red_p
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 04 sty 2010, 20:42

Re: Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: red_p »

Szamil pisze:Ja u siebie na szczescie nie mam tego problemu, gdyz klapki byly montowane od 2000r.
Czytałem gdzieś, że wersje z automatem miały je wcześniej. Jak jest naprawdę?
zapraszam => www.playzamosc.pl <=
marek6
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 16 kwie 2008, 15:57
Seria: E60-61
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: slÄ…sk

Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: marek6 »

Jak dla mnie nie ma żadnej różnicy ,u mnie też były ok ale jak już to rozebrałem to wycieliśmy je żeby do tematu nie wracać i tyle,śmiało można to robić nie ma żadnych konsekwencji ani różnicy czy z klapkami czy bez ja już chyba ze 20 tyś przejechałem pzdr
wasssup
Szamil
Bywalec
Posty: 255
Rejestracja: 19 lis 2009, 20:50
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdansk

Re: Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: Szamil »

red_p pisze:
Szamil pisze:Ja u siebie na szczescie nie mam tego problemu, gdyz klapki byly montowane od 2000r.
Czytałem gdzieś, że wersje z automatem miały je wcześniej. Jak jest naprawdę?

Temat walkowany byl chyba na BKP albo bmw-sport i z kilka osob potwierdzilo to co napisalem wczesniej.

pozdrawiam
Rzuc okiem na moje byłe 540i

Obrazek
Manolito77
Moderator
Moderator
Posty: 273
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:31
Seria: F07-18
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: DW

Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: Manolito77 »

Ogólnie to słyszałem, ze automaty miały je zdecydowanie częściej niż manualne wersje. Ja mam e39 z kwietnia 2003 z manualem i u mnie już fabrycznie jest zamontowany kolektor BEZ BLASZEK i tego całego sterowania nimi. Specjalnie właśnie kazałem zdemontować kolektor żeby to sprawdzić i okazało się, że nie ma u mnie tego problemu. Co do ich funkcji to słyszałem, że chodzi głównie o zielonych - czyli utrzymywanie dużej czystości/jakości normy spalin. Ponoć po wywaleniu klapek te normy delikatnie się pogarszają ale też bez przesady - dowodu rejestracyjnego na przeglądzie nie zabiorą.
Poza tym - te klapki sa wrzodem na **** użytkowników e39 i e60 więc jeśli ktoś je ma to niech lepiej je wywali.
Pzdr.
http://aso-bmw.pl/?src=link&ref=MJqK0dn3YdKMOucL - czesci oryginalne i zamienniki w dobrych cenach, rabaty, promocje. Polecam.

https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
Jimmi
Bywalec
Posty: 50
Rejestracja: 15 sty 2009, 17:13
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Częstochowa

Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: Jimmi »

A macie jakieś fotki takiego kolektora z tymi klapkami? Bo jakoś nie mogę skojarzyć jak to wygląda?
BMW E39 TDS TOURING...srebrna strzała--->
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: Jawor »

Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
kuchar02
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 13 wrz 2010, 14:32

Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: kuchar02 »

cześć

szukam informacji na temat tych 'klapek' w kolektorach ssących.

podobno nie występowały we wszystkich ? czy można to sprawdzić po oznaczeniach na kolektorze ssącym (jesli takie jest) ?
moje auto to BMW E46 320d 150km 01/02r
marek6
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 16 kwie 2008, 15:57
Seria: E60-61
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: slÄ…sk

Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: marek6 »

kupiłem niedawno e60 oczywiscie 530dA i pierwsze co zrobiłem to znowu wyciąłem blaszki z kolektora ,jestem ciekaw jak zachowa się filtr cząstek ale na razie jest ok.
te blaszki(przepustniczki) to tylko ponoć własnie żeby normy spalin na postoju były niższe i dopasowane do UE .
Ja tam wycinam w kazdym aucie na dzień dobry ....pzdr
wasssup
Szamil
Bywalec
Posty: 255
Rejestracja: 19 lis 2009, 20:50
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdansk

Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: Szamil »

kuchar02 pisze:cześć

szukam informacji na temat tych 'klapek' w kolektorach ssących.

podobno nie występowały we wszystkich ? czy można to sprawdzić po oznaczeniach na kolektorze ssącym (jesli takie jest) ?
moje auto to BMW E46 320d 150km 01/02r
Wydaje mi sie ze sa te klapki u Ciebie.
marek6 pisze:Ja tam wycinam w kazdym aucie na dzień dobry ....pzdr
I prawidlowo. SPisz i jezdzisz spokojnie.

Pozdrawiam
Rzuc okiem na moje byłe 540i

Obrazek
Mich
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 08 cze 2011, 21:39
Seria: E46
Nadwozie: Coupe
Model: 330d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: [exx]Pękające przepustniczki w kolektorze

Post autor: Mich »

Witam!
A czy orientujecie się czy w M57N e46 330d manual z 2004 też są te klapki? jeśli ktoś ma taką wiedzę proszę o odp.pozdrawiam
ODPOWIEDZ