[E39] M57 co jakiś czas nie odpala

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

krychu
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 20 sty 2010, 22:23
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

[E39] M57 co jakiś czas nie odpala

Post autor: krychu »

Witam Kolegów,
wiem, że temat jest znany ale każdy przypadek jednak inny.
Moja buma co jakiś czas nie odpala, ostatnio nawet często. Myślałem, że to immo albo kluczyki, ale nie ma błędu a kluczyki zakodowane i nie pomaga. Czujnik położenia wału również wymieniony miesiąc temu.
Auto jak odpali to jeździ bez problemu, nie odczuwam spadku mocy, nie przerywa i nie gaśnie. Ale ciągle co jakiś czas nie odpala.
Zastanawiam się czy to nie któraś pompa paliwa zwłaszcza, że słyszę pod siedzeniem buczenie z delikatnym terkotaniem, w zasadzie brzęczenie. Ale skoro w ogóle słychac to pompa chyba działa....
I tutaj mam pytanie jak sprawdzić która pompa może być walnięta?
Jeśli jest za małe ciśnienie w układzie paliwowym (powinno być chyba ok. 4 bar) to jak sprawdzić jakie jest w rzeczywistości (czy INPA albo CarSoft pokazuje?).
I ostatnie pytanie jesli okazałoby się, że mam słabe napięcie na pompie to jakie powinno być, żeby pompa działała poprawnie?
Będę wdzięczny za pomoc.[/size]
Awatar użytkownika
marcinbociek
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 08 sty 2010, 18:15
Lokalizacja: Irlandia

E39 M57 co jakiś czas nie odpala

Post autor: marcinbociek »

Witaj Krychu,
znajomy miał identyczny problem (525d automat 2002 lub 2003) jaki jest u Ciebie, pod jakimś kompem ktoś mu stwierdził, że to wtrysk, ale niestety po wymianie wtrysku nie pomogło. W servisie BMW ustalili, że to niestety pompa wtryskowa - w Irlandii zapłacił po zniżce 1300euro. I wszystko działa pięknie - na razie zawsze mu odpala.
... Jeśli chcesz sprawdzić która pompa jest uszkodzona najlepiej jak byś mógł zdobyć od kogoś i wtedy wyciągasz swoją (najlepiej najpierw tą spod siedzenia, ponieważ łatwiej ją wyciągnąć) wkładasz czyjąś no i wiesz co i jak działa.
Mechanicy mówią, że osoby które wymienią tą uszkodzoną pompkę, po krótkim czasie znów przyjeżdżają wymienić drugą...
U mnie też komp pokazywał za małe ciśnienie i wymieniłem obydwie.

Pozdrawiam
sprzedam mojÄ… maszynkÄ™...
krychu
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 20 sty 2010, 22:23
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

E39 M57 co jakiś czas nie odpala

Post autor: krychu »

Próbuję różnych sposobów żeby sprawdzić, na razie zalałem bak do pełna i sprawdzam czy utrzymywanie poziomu paliwa pow. 20L coś poprawi bo to wg różnych wpisów wskazywałoby na pompę w zbiorniku. I na razie odpala od 3 dni bez problemu :). Jeśli padła by pompa wtryskowa to chyba komputer zarejetrowałby jakieś błędy a poza tym auto chyba powinno inaczej jeździć, słabiej przyspieszać, przerywać itp.
Awatar użytkownika
marcinbociek
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 08 sty 2010, 18:15
Lokalizacja: Irlandia

E39 M57 co jakiś czas nie odpala

Post autor: marcinbociek »

"Jeśli padła by pompa wtryskowa to chyba komputer zarejetrowałby jakieś błędy a poza tym auto chyba powinno inaczej jeździć, słabiej przyspieszać, przerywać itp."

Nie wiem co pokazał komp jak go podłączyli...
a co do innej jazdy, to Ci powiem, ze roznicy nie było widać. Autko super się rozpędzało, nie przerywało. Może gdyby jezdził z tą usterką przez kilka miesięcy, to objawy by się pogarszały. A pierwszym objawem w jego przypadku było nie odpalanie.

Jak znajdziesz przyczynę to daj znać. Pozdrawiam.
sprzedam mojÄ… maszynkÄ™...
Marekb
Świeżak
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 15 cze 2008, 22:17
Lokalizacja: gdańsk

E39 M57 co jakiś czas nie odpala

Post autor: Marekb »

Witam
Miałem taki sa przypadek i wymieniłem pompe progową i problemu już nie mam....
Pozdrawiam
jacekmury1
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 31 sty 2010, 14:13

E39 M57 co jakiś czas nie odpala

Post autor: jacekmury1 »

Sprawdz na kompie niema co wymieniac w ciemno szkoda kasy
coboss
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 27 lip 2010, 18:47
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

E39 M57 co jakiś czas nie odpala

Post autor: coboss »

marcinbociek pisze:Witaj Krychu,
znajomy miał identyczny problem (525d automat 2002 lub 2003) jaki jest u Ciebie, pod jakimś kompem ktoś mu stwierdził, że to wtrysk, ale niestety po wymianie wtrysku nie pomogło. W servisie BMW ustalili, że to niestety pompa wtryskowa - w Irlandii zapłacił po zniżce 1300euro. I wszystko działa pięknie - na razie zawsze mu odpala.
... Jeśli chcesz sprawdzić która pompa jest uszkodzona najlepiej jak byś mógł zdobyć od kogoś i wtedy wyciągasz swoją (najlepiej najpierw tą spod siedzenia, ponieważ łatwiej ją wyciągnąć) wkładasz czyjąś no i wiesz co i jak działa.
Mechanicy mówią, że osoby które wymienią tą uszkodzoną pompkę, po krótkim czasie znów przyjeżdżają wymienić drugą...
U mnie też komp pokazywał za małe ciśnienie i wymieniłem obydwie.

Pozdrawiam
Widzę chodzącą skarbnicę wiedzy.
Aby sprawdzić problemy trzeba sprawdzić błędy INPĄ względnie zdiagnozować DISem jeżeli takie nie występują (błędy).
Piszesz o jakich obu pompach? Bo jeżeli masz w swoim M57 pompę wtryskową to gratuluję bo według mojej wiedzy M57 to system common rail a więc masz po kolei:
1. Pompa niskiego ciśnienia w baku (ok 0,5 bar)
2. Pompa średniego ciśnienia pod podłogą (ok 4bar)
3. Filtr paliwa (z czujnikiem ciśnień)
4. Pompa wysokiego ciśnienia przy silniku z regulatorem ciśnienia
5. Zaworek zwrotny
6. Listwa wtryskowa z czujnikiem ciśnienia na listwie (ciśnienie ok 400bar)
7. Wtryskiwacze paliwa (ok 1500bar)

Co do danych podałem je z głowy dane zbliżone jak ktoś chcę dokładne dane zapraszam do lektury WDS
Jeżeli o czymś zapomniałem to będę wdzięczny za zwrócenie uwagi ;)

Co do tematu to jeżeli auto nie chcę od razu odpalić na ciepłym to jest to niemal na pewno czujnik położenia wałka rozrządu.
Jeżeli zawsze to jak najbardziej może być pompa pod podłogą. To, że robi hałas to właśnie bardzo źle! To znaczy, że się kończy. Jeżeli nie jest to oryginalna pompa to może się tak blokować, że w którymś momencie w ogóle nie przepuści paliwa albo będzie robiła inne sceny, niestety chińszczyzna nie do BMW...
patt505
Bywalec
Posty: 52
Rejestracja: 16 lut 2009, 11:06
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: okolice Warki

Re: [E39] M57 co jakiś czas nie odpala

Post autor: patt505 »

Odgrzeję troszkę kotlecika :D
To że nie odpala na ciepłym to może to byc wina czujnika wałka -to już wyczytałem a jeżeli do łączymy do tego przechodzenie w tryb awaryjny po przekroczeniu 3tysięcy obr/min ale tylko na ciepłym silniku to czy za to też może odpowiadac ten czujnik :?: Czy jest jakiś inny problem :?: Byłem na kompie to mechanik powiedział , że jest jakiś problem z ciśnieniem , pomożecie ( w miarę możliwości , na odległośc) :?:
SPRZEDAM SWOJĄ LALKĘ E34 TDS
Awatar użytkownika
jacb82
Bywalec
Posty: 34
Rejestracja: 13 kwie 2012, 20:57
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: [E39] M57 co jakiś czas nie odpala

Post autor: jacb82 »

patt505 miałem taki problem z nie odpalaniem na ciepłym silniku. Wymiana czujnika położenia wału w 100% pomogła.
patt505
Bywalec
Posty: 52
Rejestracja: 16 lut 2009, 11:06
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: okolice Warki

Re: [E39] M57 co jakiś czas nie odpala

Post autor: patt505 »

jacb82 pisze:patt505 miałem taki problem z nie odpalaniem na ciepłym silniku. Wymiana czujnika położenia wału w 100% pomogła.
Czujnik położenia wału czy czujnik wałka rozrządu bo są sprzeczne informacje :?:
SPRZEDAM SWOJĄ LALKĘ E34 TDS
ODPOWIEDZ