[exx]e46 320d - Szarpanie na biegu

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

sylvasgo
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 01 gru 2010, 10:21
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdynia

[exx]e46 320d - Szarpanie na biegu

Post autor: sylvasgo »

Witam Wszystkich

Mam problem z moja bunia:( a mianowicie chodzi o szarpanie na biegu w zakresie 1800-2000obr, robi tak tylko gdy silnik jest zimny. Moze Panowie wiecie co moze jej dolegać?. A jeszcze jedno, zaniepokoila mnie jeszcze jedna sprawa bo ostatnio musialem dolac 1,5 l oleju do silnika i postanowilem sciagnac rurę od intercoolera a tam ciurkiem leci olej, czy to wina turbin ze puszcza olej ? a moze odma ma z tym zwiazek, bo na dzien dzisiejszy mam zwykly wkład filtra oleju, mysle na zmianą na separator + obudowa( takie sa niby zalencenia roznyc osob)

Model: e46 320d 150km, 2002r. Przeb - 185000km
olej: castrol edge 5w30

Z góry Dziekuje za pomoc
Pozdrawam
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

e46 320d - Szarpanie na biegu

Post autor: carl0s »

1. Nie ten dział, spodziewaj się wystrzelenia go na orbitę dookołaśmietnikową.
2. Szarpanie podczas jazdy w tym zakresie obrotów może świadczyć o usterce w układzie wtryskowym - a konkretniej wtryskach. Wadą common rail, na którym zbudowano ten silnik jest wrażliwość na kiepskie paliwo - byle pierdoła i wtryskiwacze szlag trafia. I jak dawka wtryskiwana różni się miedzy cylindrami (wynik brudnego/uszkodzonego wtrysku) kierownik wycieczki czuje to jako szarpanie.

3. Turbo ewidentnie wymiana / regeneracja. Odma ma tu niewiele wspólnego z tematem - z odmy, pomimo, iż jej wyprowadzenie kończy się w układzie dolotowym, nie ma prawa lać się olej - mogą pojawić się pary oleju / kropelki oleju, ale nie "wyciek".
Zakładanie "oil catch tank" (czyli ustrojstwa o którym piszesz, chwytającego olej wydostający się przez odmę) dobra jest do VW albo traktorów marki Ferguson. Natomiast wpisu obudowa/separator oleju nie rozumiem - albo obudowa, albo separator - i jeżeli separator, to co chcesz separować od czego - olej od oleju czy wodę z oleju?
Ale w takim razie, skąd w oleju woda? Nieprawdaż drogi Watsonie?
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

e46 320d - Szarpanie na biegu :( Pomocy

Post autor: siudek »

carl0s pisze:1. Nie ten dział, spodziewaj się wystrzelenia go na orbitę dookołaśmietnikową.
:D Temat przeniesiony, tytuł poprawiony. Polecam jednak patrzeć co się robi, jak się to robi. ;]
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Szamil
Bywalec
Posty: 255
Rejestracja: 19 lis 2009, 20:50
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdansk

e46 320d - Szarpanie na biegu

Post autor: Szamil »

Witam,

- co do szarpania to spraw jeszcze poduszki od skrzyni
-ubytek ok 1,5 l oleju to duzo, ba nawet bardzo duzo, najprawdopodobniej turbo zdycha jak pisal Kolega
- filtr oleju a odma to 2 zupelnie inne sprawy. Odme wymieniamy co 3cia wymiane oleju
- oil catch tank stosuje sie w TDSach, w CR ze swieza odma nie ma sensu-nic nie cieknie

Pozdrawiam
Rzuc okiem na moje byłe 540i

Obrazek
ODPOWIEDZ