Witam, mam maly problem po swapie do E34 silnika z E39 530d po lifcie. Mianowicie sprzeglo przy wciskaniu najpierw jest odpowiednio twarde a potem po przekroczeniu połowy idzie lżej i wpada w podloge. W nastepstwie ciezko jest delikatnie ruszac czy zmieniac biegi. Przy swapie wpadł nowy komplet sprzegla. Skrzynia zostala od TDSa. Nie mam CDV. Nie jest to kwestia wysprzeglika, zostal zmieniony na nowy i nie ma roznicy. Sterownie sprzegla jest dobrze odpowietrzone, pompe tez zregenerowalem przy swapie profilaktycznie. Pomyslalbym ze to jest jeden ze skutkow ubocznych swapa (np za duzy ruch wysprzeglika) ale wyczytalem ze ludzie w nie swapowanych samochodach maja ten sam problem, zazwyczaj po wymianie sprzegla, co ciekawe znalazlem tylko przypadki w ktorych wystepuje ten model sprzegla czyli M57 zarówno E46 i E39 oraz M62. Czy ktos z was mial taki problem, jest w stanie okreslic w jakich okolicznosciach wystapil albo najlepiej zna jego rozwiazanie? Pozdr!
MOD: Papwil, na litość, CAPS LOCK!!! Popraw się...
E34 530d DWUSTOPNIOWE, WPADAJÄ„CE SPRZĘGŁO
Moderator: Moderatorzy
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
Re: E34 530d DWUSTOPNIOWE, WPADAJĄCE SPRZEGŁO
a jak sprzęgło było zakładane to docisk został cofnięty, bo jeśli nie to może właśnie to być to http://www.youtube.com/watch?v=1zT2mGAvT1M
-
- Bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 08 gru 2009, 17:43
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 330d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
Re: E34 530d DWUSTOPNIOWE, WPADAJĄCE SPRZEGŁO
SZYBKOŚĆ przedewszystkim!
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 502
- Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E34 530d DWUSTOPNIOWE, WPADAJĄCE SPRZEGŁO
docisk tak jak cale sprzeglo bylo nowe - zreszta napisalem o tym. pierwszym podstawowym bledem okazalo sie zalozenie lozyska oporowego od m57 ktore ma srednice wewnetrzna ok 2mm wieksza niz lozysko oporowe w m51. po zmianie jest duzo lepiej.
w sumie bledem bylo umieszczenie pytania na forum, nikt raczej nie ma takich doswiadczen a takie pomysly co ma kazdy to raczej sam dawno wyeliminowalem. ja obstawiam ze to jest gdzies na linii pompa - wysprzeglik - lapa ale w tym momencie nie jest to bardzo uciazliwe albo sie przyzwyczailem.
w sumie bledem bylo umieszczenie pytania na forum, nikt raczej nie ma takich doswiadczen a takie pomysly co ma kazdy to raczej sam dawno wyeliminowalem. ja obstawiam ze to jest gdzies na linii pompa - wysprzeglik - lapa ale w tym momencie nie jest to bardzo uciazliwe albo sie przyzwyczailem.
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
Re: E34 530d DWUSTOPNIOWE, WPADAJĄCE SPRZEGŁO
papwil miałem to samo zaraz po zakupie samochodu wymieniałem sprzęgło i po jakimś pół roku sprzęgło zaczynało się robić coraz dziwniejsze tzn czasami poszarpywało, a na koniec tak jak piszesz zaczęło być jakby na dwa razy najpierw z oporem potem wpadało a jakiś tydzień przed ponownym wywaleniem skrzyni w momencie zmiany oporu zaczęło strzelać, skontaktowałem się z osobą co mi je zakładała czy jak montował to naciągnął docisk a on że nic takiego nie robił bo pierwszy raz takie sprzęgło widział i jak się okazało przez zły montaż tarcza uległa szybszemu zużyciu i w dodatku docisk szlak trafił, sprzęgło zostało wymienione na nowe tym razem zrobiłem to sam, tak jak mówi instrukcja luk-a do sprzęgieł SAC i wszystko jest ok