E34 530d DWUSTOPNIOWE, WPADAJÄ„CE SPRZĘGŁO

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

papwil
Bywalec Gadulec
Posty: 502
Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

E34 530d DWUSTOPNIOWE, WPADAJĄCE SPRZEGŁO

Post autor: papwil »

Witam, mam maly problem po swapie do E34 silnika z E39 530d po lifcie. Mianowicie sprzeglo przy wciskaniu najpierw jest odpowiednio twarde a potem po przekroczeniu połowy idzie lżej i wpada w podloge. W nastepstwie ciezko jest delikatnie ruszac czy zmieniac biegi. Przy swapie wpadł nowy komplet sprzegla. Skrzynia zostala od TDSa. Nie mam CDV. Nie jest to kwestia wysprzeglika, zostal zmieniony na nowy i nie ma roznicy. Sterownie sprzegla jest dobrze odpowietrzone, pompe tez zregenerowalem przy swapie profilaktycznie. Pomyslalbym ze to jest jeden ze skutkow ubocznych swapa (np za duzy ruch wysprzeglika) ale wyczytalem ze ludzie w nie swapowanych samochodach maja ten sam problem, zazwyczaj po wymianie sprzegla, co ciekawe znalazlem tylko przypadki w ktorych wystepuje ten model sprzegla czyli M57 zarówno E46 i E39 oraz M62. Czy ktos z was mial taki problem, jest w stanie okreslic w jakich okolicznosciach wystapil albo najlepiej zna jego rozwiazanie? Pozdr!

MOD: Papwil, na litość, CAPS LOCK!!! Popraw się...
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Re: E34 530d DWUSTOPNIOWE, WPADAJĄCE SPRZEGŁO

Post autor: adam-bmw »

a jak sprzęgło było zakładane to docisk został cofnięty, bo jeśli nie to może właśnie to być to http://www.youtube.com/watch?v=1zT2mGAvT1M
Dominik86
Bywalec
Posty: 200
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:43
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 330d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: E34 530d DWUSTOPNIOWE, WPADAJĄCE SPRZEGŁO

Post autor: Dominik86 »

SZYBKOŚĆ przedewszystkim! :)
papwil
Bywalec Gadulec
Posty: 502
Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: E34 530d DWUSTOPNIOWE, WPADAJĄCE SPRZEGŁO

Post autor: papwil »

docisk tak jak cale sprzeglo bylo nowe - zreszta napisalem o tym. pierwszym podstawowym bledem okazalo sie zalozenie lozyska oporowego od m57 ktore ma srednice wewnetrzna ok 2mm wieksza niz lozysko oporowe w m51. po zmianie jest duzo lepiej.

w sumie bledem bylo umieszczenie pytania na forum, nikt raczej nie ma takich doswiadczen a takie pomysly co ma kazdy to raczej sam dawno wyeliminowalem. ja obstawiam ze to jest gdzies na linii pompa - wysprzeglik - lapa ale w tym momencie nie jest to bardzo uciazliwe albo sie przyzwyczailem.
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Re: E34 530d DWUSTOPNIOWE, WPADAJĄCE SPRZEGŁO

Post autor: adam-bmw »

papwil miałem to samo zaraz po zakupie samochodu wymieniałem sprzęgło i po jakimś pół roku sprzęgło zaczynało się robić coraz dziwniejsze tzn czasami poszarpywało, a na koniec tak jak piszesz zaczęło być jakby na dwa razy najpierw z oporem potem wpadało a jakiś tydzień przed ponownym wywaleniem skrzyni w momencie zmiany oporu zaczęło strzelać, skontaktowałem się z osobą co mi je zakładała czy jak montował to naciągnął docisk a on że nic takiego nie robił bo pierwszy raz takie sprzęgło widział i jak się okazało przez zły montaż tarcza uległa szybszemu zużyciu i w dodatku docisk szlak trafił, sprzęgło zostało wymienione na nowe tym razem zrobiłem to sam, tak jak mówi instrukcja luk-a do sprzęgieł SAC i wszystko jest ok
ODPOWIEDZ