e39 520d przerywa i gasnie na ciepłym silniku
Moderator: Moderatorzy
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 520d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
e39 520d przerywa i gasnie na ciepłym silniku
Witam wszystkich.
Proszę o pomoc i wyrozumiałość ponieważ jest to mój pierwszy Temat.
Mam problem z moim BMW, gdy silnik zagrzeje się do 90C-100C zaczynają się problemy silnik przy dodawaniu gazu 2000-3000 obr/min zaczyna się "dławic" i traci moc i zgon. Podobnie dzieje się na wolnych obr. za dławi się i gaśnie. Lec w każdym przypadku odpala bez najmniejszego problemu. Dodam, że jak silnik jest w miarę chłodny to mam pełną game mocy do wykorzystania autko zbiera się się z miejsca bez problemu. Autko jest po wymianie wszystkich filtrów ( ok miesiąca temu). Dzisiaj zostały wymienione podciśnienia z turbiny. W baku jest wlane Shell V-Power Diesel więc wina paliwa to chyba nie będzie?
Po podpięciu do kompa (CDF) wykrył następujące błędy:
72 - Nastawnik początku wtrysku
5 - Położenie iglicy
73 - Czujnik prędkości obr. pompy wtryskowej
Chciałbym uniknąć drogich napraw typu wymiany pompy lub wtrysków więc liczę na waszą pomoc
Przeszukałem już w miarę możliwości wiele forum w poszukiwaniu odp. na mój problem lecz nic takiego nie znalazłem.
Jeśli ktoś mnie może pokierować na podobny temat byłbym wdzięczny
Proszę o pomoc i wyrozumiałość ponieważ jest to mój pierwszy Temat.
Mam problem z moim BMW, gdy silnik zagrzeje się do 90C-100C zaczynają się problemy silnik przy dodawaniu gazu 2000-3000 obr/min zaczyna się "dławic" i traci moc i zgon. Podobnie dzieje się na wolnych obr. za dławi się i gaśnie. Lec w każdym przypadku odpala bez najmniejszego problemu. Dodam, że jak silnik jest w miarę chłodny to mam pełną game mocy do wykorzystania autko zbiera się się z miejsca bez problemu. Autko jest po wymianie wszystkich filtrów ( ok miesiąca temu). Dzisiaj zostały wymienione podciśnienia z turbiny. W baku jest wlane Shell V-Power Diesel więc wina paliwa to chyba nie będzie?
Po podpięciu do kompa (CDF) wykrył następujące błędy:
72 - Nastawnik początku wtrysku
5 - Położenie iglicy
73 - Czujnik prędkości obr. pompy wtryskowej
Chciałbym uniknąć drogich napraw typu wymiany pompy lub wtrysków więc liczę na waszą pomoc
Przeszukałem już w miarę możliwości wiele forum w poszukiwaniu odp. na mój problem lecz nic takiego nie znalazłem.
Jeśli ktoś mnie może pokierować na podobny temat byłbym wdzięczny
-
- Bywalec
- Posty: 90
- Rejestracja: 05 cze 2008, 20:06
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Toruń
Re: e39 520d przerywa i gasnie na ciepłym silniku
A co po skasowaniu błędów ? wyskoczyły na nowo czy już komputer ich nie wykrył ? Jakaś różnica była po kasowaniu błędów?
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 520d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
Re: e39 520d przerywa i gasnie na ciepłym silniku
Po przejechaniu się pare metrów błędy wyskoczyły na nowo. a zachowanie auta bez zmian.
Czyli jak tylko się zagrzał problem był dalej
Czyli jak tylko się zagrzał problem był dalej
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 520d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
Re: e39 520d przerywa i gasnie na ciepłym silniku
Czy nikt niema żadnego pomysłu?
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2404
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: e39 520d przerywa i gasnie na ciepłym silniku
Sprawdzałeś pompę podprogową?
Potraktuj ją bardziej siłowo i sprawdź jak wtedy się sprawuje silnik, kwestia ile masz przy tym paliwa.
W dodatku przydałby się dobry komp i sprawdzenie live data oraz wrzucenie danych na forum, może będziemy w stanie coś powiedzieć,
chociaż komunikaty które wyświetliły się poprzednio nie wróżą zbyt dobrze.
Potraktuj ją bardziej siłowo i sprawdź jak wtedy się sprawuje silnik, kwestia ile masz przy tym paliwa.
W dodatku przydałby się dobry komp i sprawdzenie live data oraz wrzucenie danych na forum, może będziemy w stanie coś powiedzieć,
chociaż komunikaty które wyświetliły się poprzednio nie wróżą zbyt dobrze.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 520d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
Re: e39 520d przerywa i gasnie na ciepłym silniku
Problem "rozwiązany" przyczyną błędów i wszystkich kłopotów jest pompa wtryskowa
Mechanik stwierdził że mój silnik nie jest na Common Rail czy te silniki wychodziły bez tego rodzaju wtrysku?
Mechanik stwierdził że mój silnik nie jest na Common Rail czy te silniki wychodziły bez tego rodzaju wtrysku?
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: e39 520d przerywa i gasnie na ciepłym silniku
Zadał bym pytanie odwrotne... czy chociaż jeden M47 posiadał układ CR?
Rzut oka na katalog części zamiennych sugeruje, że występowały wyłącznie ze "zwykłą" pompą rozdzielaczową...
Rzut oka na katalog części zamiennych sugeruje, że występowały wyłącznie ze "zwykłą" pompą rozdzielaczową...
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: e39 520d przerywa i gasnie na ciepłym silniku
M47D20 to pompa rozdzielaczowa, pierwsza wersja silnika diesla BMW po TDS (powstała w 1998r.). Silnik to 134KM i 280Nm i montowany był 1999-2001r. w e46 i 2000-2003 w e39.
M47TUD20 to już ta sama konstrukcja silnika ale z systemem wtrysku Common Rail. Moc 148KM i 330Nm, montowany w latach 2001-2005 w e46 i w e83 do końca 2006r.
M47TU2D20 to najnowsza modyfikacja tej konstrukcji, nowy CR, 161KM przy 340Nm. Montowany w e60/e61, e87, e90/e91 i e83.
Zatem m47 istnieje oczywiście z układem CR, ale nie w e39. Niestety(stety?) Twój silnik nie posiada CR (o ile jest oryginalnie w tym aucie), jest tzw. przedliftowy jak to często się mówi dla rozróżnienia w e46. Podałem wersje 2.0l, bo ta sama konstrukcja to silnik 1.8d.
Z tym że jedna uwaga z mojej strony - skoro nie było żadnych problemów z odpalaniem, to skąd diagnoza że pompa do wymiany? Dość śmiała decyzja, czy ktoś podpinał pod diagnostykę, sprawdził ustawienia pompy? Tu tak samo jest czujnik położenia wału i wtrysk sterujący, tak samo zatem może wahać się wartość kąta wyprzedzenia wtrysku. Kwestia samych ustawień również wchodzi w grę. Czy pompa cieknie? Czy problem jest od początku posiadania auta czy dopiero od jakiegoś czasu (jeśli tak to od jakiego)?
Pozdrawiam.
M47TUD20 to już ta sama konstrukcja silnika ale z systemem wtrysku Common Rail. Moc 148KM i 330Nm, montowany w latach 2001-2005 w e46 i w e83 do końca 2006r.
M47TU2D20 to najnowsza modyfikacja tej konstrukcji, nowy CR, 161KM przy 340Nm. Montowany w e60/e61, e87, e90/e91 i e83.
Zatem m47 istnieje oczywiście z układem CR, ale nie w e39. Niestety(stety?) Twój silnik nie posiada CR (o ile jest oryginalnie w tym aucie), jest tzw. przedliftowy jak to często się mówi dla rozróżnienia w e46. Podałem wersje 2.0l, bo ta sama konstrukcja to silnik 1.8d.
Z tym że jedna uwaga z mojej strony - skoro nie było żadnych problemów z odpalaniem, to skąd diagnoza że pompa do wymiany? Dość śmiała decyzja, czy ktoś podpinał pod diagnostykę, sprawdził ustawienia pompy? Tu tak samo jest czujnik położenia wału i wtrysk sterujący, tak samo zatem może wahać się wartość kąta wyprzedzenia wtrysku. Kwestia samych ustawień również wchodzi w grę. Czy pompa cieknie? Czy problem jest od początku posiadania auta czy dopiero od jakiegoś czasu (jeśli tak to od jakiego)?
Pozdrawiam.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: e39 520d przerywa i gasnie na ciepłym silniku
Um... punkt dla Siudka
A ja ze względu na nieprecyzyjne pytanie (chodziło oczywiście o M47 w E39...) zakrywam się zasłoną wstydu
A ja ze względu na nieprecyzyjne pytanie (chodziło oczywiście o M47 w E39...) zakrywam się zasłoną wstydu
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: e39 520d przerywa i gasnie na ciepłym silniku
...a kiedy będę mógł punkty wymienić na nagrody?
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 520d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
Re: e39 520d przerywa i gasnie na ciepłym silniku
Samochód posiadam od 1.5 miesiąca a problemy pojawiły się około tygodnia temu
Mechanik stwierdził że to częsty problem w tych autach że one (pompy) padają jak samochód ma przejechane ponad 200tyś. A mój problem tłumaczył tak ze jak samochód się rozgrzeje to jest podawane cieplejsze paliwo czyli mniej gęste i poprostu pompa nie wyrabia i autko umiera.
A co do pompy to, chyba niema wycieków w każdym razie nie czuć ropy.
Autko odpala za każdym razem bez najmniejszego problemu nawet jak teraz stało 3dni bez odpalania.
Gdyby to były same ustawienia to czy problem nie występował ciągle nawet jak silnik jest zimny?
Dzisiaj zaworze go do mechanika na warsztat I ma do porządku wszystko posprawdzać zanim zacznie demontować pompe
Dzięki siudek za odp na mam CR czy nie.
i każe mu rzucić okiem nate ustawienia kąta wtrysku
Pozdrawiam
Mechanik stwierdził że to częsty problem w tych autach że one (pompy) padają jak samochód ma przejechane ponad 200tyś. A mój problem tłumaczył tak ze jak samochód się rozgrzeje to jest podawane cieplejsze paliwo czyli mniej gęste i poprostu pompa nie wyrabia i autko umiera.
A co do pompy to, chyba niema wycieków w każdym razie nie czuć ropy.
Autko odpala za każdym razem bez najmniejszego problemu nawet jak teraz stało 3dni bez odpalania.
Gdyby to były same ustawienia to czy problem nie występował ciągle nawet jak silnik jest zimny?
Dzisiaj zaworze go do mechanika na warsztat I ma do porządku wszystko posprawdzać zanim zacznie demontować pompe
Dzięki siudek za odp na mam CR czy nie.
i każe mu rzucić okiem nate ustawienia kąta wtrysku
Pozdrawiam
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: e39 520d przerywa i gasnie na ciepłym silniku
A widzisz. Nie znam się za bardzo na tych silnikach, jednak to jest przecież pompa VP44 czyli wałkowany temat. Masz błąd 73, zatem mechanik z marszu obstawił pompę. Ma rację co do tego założenia, bo w tych pompach z popularnych uszkodzeń to zacieranie się tłoczka - jednak to nieco inne objawy są (zaniki mocy podczas szybszej jazdy, zacinanie na obrotach, gaśnięcie - raczej mało związane z temperaturą), więc proponowałbym się poważnie zastanowić zanim zaczniesz zmieniać pompę. U Ciebie skoro nie ma żadnych problemów z odpalaniem, cyrki są związane z temperaturą, a błędy wskazują ewidentnie na dawkę (a dokładnie kąt wyprzedzenia wtrysku tej dawki tak naprawdę, bo 72 to opóźnienie wtrysku paliwa), to problem może leżeć w czujniku temperatury paliwa w pompie. U nas w m51 w nastawniku wystarczyło wymienić sam czujnik temperatury, dzięki czemu auto nabiera wigoru i prawidłowo jeździ jak ręką odjął, bez wymiany pompy (a nawet bez jej wyjmowania). Ty masz taki mały płaski nastawniczek nie wiem jak to tam rozwiązane, jednak zapewne podobnie. Jeśli mechanik uczciwy i dobry, może poproś go wpierw żeby sprawdził tą możliwość, zanim zaczniecie szukać nowej pompy.
Z ciekawostek to słyszałem, że co niektórzy cwani mechanicy naprawiają pompę poprzez wymianę tranzystora zabezpieczającego (w sterowniku pompy), co skutkuje daniem pompie trochę życia na jakiś czas (gdyż zacierający się tłoczek który generuje większe obciążenie nadal się zaciera...). W dodatku niektórzy kasują za to jak za regenerację i wciskają też ludziom, że trzeba do tego pompę zdejmować (a nie trzeba - tranzystor jest w sterowniku pompy). Zatem uważać trzeba. Ale to tak na marginesie, oczywiście nie twierdzę w żaden sposób, że Twój mechanik do takich się zalicza.
Pytanie do diagnosty też jak rozjeżdża się wartość kąta wyprzedzenia w zależności od obrotów silnika. To żeby wstępnie wykluczyć uszkodzenie samej pompy - jeśli odchylenie jest w normie to zainteresował bym się czujnikiem temperatury, jeśli rozjeżdżać się będzie mocno, no to może oznaczać, że pompa wymaga większej ingerencji. Sam błąd jeszcze nie przesądza o usterce. Trzeba też pamiętać, że te pompy po montażu należy koniecznie zresetować poprzez komputer (ale to dobry mechanik wie).
Na koniec jakbyś się zastanawiał jak to się robi, żeby mieć chociaż pojęcie, polecam: http://tis.spaghetticoder.org/
Oraz przy okazji do Twojego silniczka: Pzdr.
Z ciekawostek to słyszałem, że co niektórzy cwani mechanicy naprawiają pompę poprzez wymianę tranzystora zabezpieczającego (w sterowniku pompy), co skutkuje daniem pompie trochę życia na jakiś czas (gdyż zacierający się tłoczek który generuje większe obciążenie nadal się zaciera...). W dodatku niektórzy kasują za to jak za regenerację i wciskają też ludziom, że trzeba do tego pompę zdejmować (a nie trzeba - tranzystor jest w sterowniku pompy). Zatem uważać trzeba. Ale to tak na marginesie, oczywiście nie twierdzę w żaden sposób, że Twój mechanik do takich się zalicza.
Pytanie do diagnosty też jak rozjeżdża się wartość kąta wyprzedzenia w zależności od obrotów silnika. To żeby wstępnie wykluczyć uszkodzenie samej pompy - jeśli odchylenie jest w normie to zainteresował bym się czujnikiem temperatury, jeśli rozjeżdżać się będzie mocno, no to może oznaczać, że pompa wymaga większej ingerencji. Sam błąd jeszcze nie przesądza o usterce. Trzeba też pamiętać, że te pompy po montażu należy koniecznie zresetować poprzez komputer (ale to dobry mechanik wie).
Na koniec jakbyś się zastanawiał jak to się robi, żeby mieć chociaż pojęcie, polecam: http://tis.spaghetticoder.org/
Oraz przy okazji do Twojego silniczka: Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!