kolektor + klapki zawirowujace :)
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 maja 2009, 17:38
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 730d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
kolektor + klapki zawirowujace :)
Witam dzisiaj zabrałem się do usunięcia klapek zawirowywujących w kolektorze ssącym silnik m57 193km e38 2001r, odrazu zacząłem czyścić egr oraz sam kolektor. Udało mi się wszystko rozebrać u usunąć te klapki ale moje pytanie brzmi czy po ich usunięciu mogę wyrzucić ta gruszkę która nimi steruje a przewód od podciśnienia zaślepić czy lepiej zostawić tą gruszkę i podlączyć ten przewód i niech on sobie pracuje chodzi mi o to czy jak go zaślepię to nie pojawią się jakieś błędy?
BMW-Bardzo Mądry Wybór
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 maja 2009, 17:38
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 730d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: kolektor + klapki zawirowujace :)
niestety nik mi nie pomogl klapki wywalone postanowilem ze zostawie ta "gruszke" gdyz ida do niej dwa czujniki i w obawie przed bledami zostawilem ja w spokoju wszystko podlaczone autko jezdzi narazie nie widze roznicy ale mam ten komfort psychiczny ze nie mysle kiedy te klapki wpadna i z silnika zrobia sajgon . Dodam ze nowy kolektor to koszt 2500zl a BMW zaleca jego wymiane co 150000tys km a koszt zaslepek to jakies 60zl i spokoj pozdro
BMW-Bardzo Mądry Wybór
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: kolektor + klapki zawirowujace :)
Witaj.
Trzeba było napisać tutaj, zapewne szybciej byś otrzymał jakąś odpowiedź:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=37&t=3585
Mało się interesuję CRami, ale z tego co rozumiem to nie ma sensu zostawiać gruszki i podłączonego do niej podciśnienia. Ten elektrozawór nie ma żadnych czujników - to tylko elektrozawór sterujący. Jeśli obawiasz się błędów - odepnij od niego zasilanie, przejedź się, 2-3 starty silnika i sprawdź czy masz jakiś błąd (z tego co kiedyś czytałem to silniki N miały takowe problemy, Ty masz M57). Jeśli nie - oszczędzajmy podciśnienie i nie woźmy bezużytecznych gratów pod maską, podciśnienie przyda się do hamulców, vacumm mniej się zmęczy. Kolega z Kliniki BMW używa takiego ustrojstwa:
http://www.klinika-bmw.pl/feat/usuwanie ... ktora-m47/
Pzdr.
Trzeba było napisać tutaj, zapewne szybciej byś otrzymał jakąś odpowiedź:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=37&t=3585
Mało się interesuję CRami, ale z tego co rozumiem to nie ma sensu zostawiać gruszki i podłączonego do niej podciśnienia. Ten elektrozawór nie ma żadnych czujników - to tylko elektrozawór sterujący. Jeśli obawiasz się błędów - odepnij od niego zasilanie, przejedź się, 2-3 starty silnika i sprawdź czy masz jakiś błąd (z tego co kiedyś czytałem to silniki N miały takowe problemy, Ty masz M57). Jeśli nie - oszczędzajmy podciśnienie i nie woźmy bezużytecznych gratów pod maską, podciśnienie przyda się do hamulców, vacumm mniej się zmęczy. Kolega z Kliniki BMW używa takiego ustrojstwa:
http://www.klinika-bmw.pl/feat/usuwanie ... ktora-m47/
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 cze 2012, 15:14
- Seria: E46
- Nadwozie: Coupe
- Model: 320d
- Rocznik: 2004
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: kolektor + klapki zawirowujace :)
Dzisiaj BMW dostalo nowe świece żarowe,nowe wężyki ciśnieniowe, wyczyszczony EGR i kolektor,a także wywalone oraz zaślepione klapki zawirowań,które po urwaniu się potrafią narobić poważnych szkód w silniku na pare tysięcy ,auto po zaślepieniu klapek,niema turbo dziury i delikatnie mi się wydaje że moment ma lepszy !
- GRZES
- Bywalec
- Posty: 216
- Rejestracja: 14 sty 2009, 19:07
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
Re: kolektor + klapki zawirowujace :)
Nie ma to tamto - profesjonalne zaslepki
I niech mi nikt nie wmawia ze TDS jest zlym silnikiem!!!
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 cze 2012, 15:14
- Seria: E46
- Nadwozie: Coupe
- Model: 320d
- Rocznik: 2004
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: kolektor + klapki zawirowujace :)
noo,a jaak:D 15zł sztuka
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 lis 2012, 22:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: kolektor + klapki zawirowujace :)
pytanko skąd skołować takie zaślepki ?
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 cze 2012, 15:14
- Seria: E46
- Nadwozie: Coupe
- Model: 320d
- Rocznik: 2004
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: kolektor + klapki zawirowujace :)
z allegro
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 maja 2013, 7:26
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 330d
- Rocznik: 2003
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: kolektor + klapki zawirowujace :)
Ok,ją mam 330 M57N, na próbę zanim wymontowlem klapy z kolektora zablokowałem je w pozycji otwartej i był gorszy efekt niż z normalnie działającymi. Turbo-dziura była większą,gorzej wkreacal się na obroty... Jak to możliwe że w waszych autach jest poprawa a u mnie pogorszenie osiągów?!