kolektor + klapki zawirowujace :)

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

vegossj1
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:38
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

kolektor + klapki zawirowujace :)

Post autor: vegossj1 »

Witam dzisiaj zabrałem się do usunięcia klapek zawirowywujących w kolektorze ssącym silnik m57 193km e38 2001r, odrazu zacząłem czyścić egr oraz sam kolektor. Udało mi się wszystko rozebrać u usunąć te klapki ale moje pytanie brzmi czy po ich usunięciu mogę wyrzucić ta gruszkę która nimi steruje a przewód od podciśnienia zaślepić czy lepiej zostawić tą gruszkę i podlączyć ten przewód i niech on sobie pracuje chodzi mi o to czy jak go zaślepię to nie pojawią się jakieś błędy?
BMW-Bardzo Mądry Wybór
vegossj1
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:38
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: kolektor + klapki zawirowujace :)

Post autor: vegossj1 »

niestety nik mi nie pomogl :D klapki wywalone postanowilem ze zostawie ta "gruszke" gdyz ida do niej dwa czujniki i w obawie przed bledami zostawilem ja w spokoju :) wszystko podlaczone autko jezdzi narazie nie widze roznicy ale mam ten komfort psychiczny ze nie mysle kiedy te klapki wpadna i z silnika zrobia sajgon :D. Dodam ze nowy kolektor to koszt 2500zl a BMW zaleca jego wymiane co 150000tys km a koszt zaslepek to jakies 60zl i spokoj :D pozdro
BMW-Bardzo Mądry Wybór
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: kolektor + klapki zawirowujace :)

Post autor: siudek »

Witaj.

Trzeba było napisać tutaj, zapewne szybciej byś otrzymał jakąś odpowiedź:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=37&t=3585

Mało się interesuję CRami, ale z tego co rozumiem to nie ma sensu zostawiać gruszki i podłączonego do niej podciśnienia. Ten elektrozawór nie ma żadnych czujników - to tylko elektrozawór sterujący. Jeśli obawiasz się błędów - odepnij od niego zasilanie, przejedź się, 2-3 starty silnika i sprawdź czy masz jakiś błąd (z tego co kiedyś czytałem to silniki N miały takowe problemy, Ty masz M57). Jeśli nie - oszczędzajmy podciśnienie i nie woźmy bezużytecznych gratów pod maską, podciśnienie przyda się do hamulców, vacumm mniej się zmęczy. Kolega z Kliniki BMW używa takiego ustrojstwa:
Obrazek
http://www.klinika-bmw.pl/feat/usuwanie ... ktora-m47/

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Shakal_ek
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 24 cze 2012, 15:14
Seria: E46
Nadwozie: Coupe
Model: 320d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie

Re: kolektor + klapki zawirowujace :)

Post autor: Shakal_ek »

Dzisiaj BMW dostalo nowe świece żarowe,nowe wężyki ciśnieniowe, wyczyszczony EGR i kolektor,a także wywalone oraz zaślepione klapki zawirowań,które po urwaniu się potrafią narobić poważnych szkód w silniku na pare tysięcy :shock: ,auto po zaślepieniu klapek,niema turbo dziury i delikatnie mi się wydaje że moment ma lepszy :) :-) !
Obrazek
Awatar użytkownika
GRZES
Bywalec
Posty: 216
Rejestracja: 14 sty 2009, 19:07
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: kolektor + klapki zawirowujace :)

Post autor: GRZES »

Nie ma to tamto - profesjonalne zaslepki :D
Obrazek I niech mi nikt nie wmawia ze TDS jest zlym silnikiem!!!
Shakal_ek
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 24 cze 2012, 15:14
Seria: E46
Nadwozie: Coupe
Model: 320d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie

Re: kolektor + klapki zawirowujace :)

Post autor: Shakal_ek »

noo,a jaak:D 15zł sztuka :)
-mauro-
Bywalec
Posty: 38
Rejestracja: 13 lis 2012, 22:45
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podkarpackie

Re: kolektor + klapki zawirowujace :)

Post autor: -mauro- »

pytanko skąd skołować takie zaślepki ?
Shakal_ek
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 24 cze 2012, 15:14
Seria: E46
Nadwozie: Coupe
Model: 320d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie

Re: kolektor + klapki zawirowujace :)

Post autor: Shakal_ek »

z allegro :)
piotras2026
Świeżak
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 20 maja 2013, 7:26
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 330d
Rocznik: 2003
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: kolektor + klapki zawirowujace :)

Post autor: piotras2026 »

Ok,ją mam 330 M57N, na próbę zanim wymontowlem klapy z kolektora zablokowałem je w pozycji otwartej i był gorszy efekt niż z normalnie działającymi. Turbo-dziura była większą,gorzej wkreacal się na obroty... Jak to możliwe że w waszych autach jest poprawa a u mnie pogorszenie osiągów?!
ODPOWIEDZ