E39 530d 2002r wspomaganie
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 08 gru 2009, 20:04
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2002
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
E39 530d 2002r wspomaganie
witam, wiem że było o podobnym temacie pisane, ale ja potrzebuje sprecyzować pewne rzeczy. Jakiś czas temu wymieniłem maglownice, niestety na regenerowaną. Tą maglownice wymieniłem na kolejną, w ramach gwarancji. Powodem reklamacji było m.in ciężko chodzące i nierównomierne wspomaganie. Niestety po wymianie na kolejną wspomaganie chodzi jeszcze gorzej tzn jest jeszcze bardziej nierównomierne. Dzisiaj zauważyłem, że siła wspomagania w całym zakresie obrotu kierownicą poprawia się w miarę zwiększenia obrotów silnika tzn zaczyna działać mocniej jak zbliżę się do 2tyś obr/min (mówię o postoju) Teraz pytam, czy to wina pompy czy dostałem nową nieudolnie zregenerowaną maglownice?. Pompa nie ma żadnych wycieków. Zresztą zanim ruszyłem oryginalny magiel to wszystko było ok. wspomaganie działało równo w całym zakresie i nie ważne od obrotów, chociaż było trochę cięższe od obecnego, ale może to byłą wina płynu, nie wymienianego od urodzenia.
- adasiek185
- Bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 gru 2012, 12:58
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 524d/td
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: DZG / Zgorzelec
Re: E39 530d 2002r wspomaganie
jesli stary magiel byl ok, to podejrzewam ze lipa z regenaracja moze byc. Pompa podaje, tylko z reszta sa jaja
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 08 gru 2009, 20:04
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2002
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
Re: E39 530d 2002r wspomaganie
właśnie jestem po raz trzeci po wymianie maglownicy, również na zregenerowaną, ale po dość mocnych negocjacjach z gwarantem tym razem z nową listwą. Po wymianie sytuacja ze wspomaganiem nie zmieniła się, wciąż słabo wspomagało. W związku z tym wymieniłem pompę (zakup używki na allegro) wspomaganie poprawiło się z tym, że nowa używana pompa chyba dogorywa. O ile stara pompa nie wspomagała, ale była cicha to nowo założona wspomaga tylko jest bardzo głośna. Nie pozostaje mi nic innego jak poddać regeneracji swoją, wyjętą już, oryginalna pompę. Ostatnio od jednego mechanika dowiedziałem się, w zaufaniu, że regeneracja polega na rozebraniu pompy, wyczyszczeniu jakiegoś zaworka, o ile jest potrzeba łożyska ( w moim przypadku chyba nie konieczne, gdyż pompa była cicha) i ponownym złożeniu w całość. Czy ktoś z Was mógłby to potwierdzić i napisać coś bliżej (jakiś schemat pompy)?