E39 530d 2002r wspomaganie

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

hyszkin
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 08 gru 2009, 20:04
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

E39 530d 2002r wspomaganie

Post autor: hyszkin »

witam, wiem że było o podobnym temacie pisane, ale ja potrzebuje sprecyzować pewne rzeczy. Jakiś czas temu wymieniłem maglownice, niestety na regenerowaną. Tą maglownice wymieniłem na kolejną, w ramach gwarancji. Powodem reklamacji było m.in ciężko chodzące i nierównomierne wspomaganie. Niestety po wymianie na kolejną wspomaganie chodzi jeszcze gorzej tzn jest jeszcze bardziej nierównomierne. Dzisiaj zauważyłem, że siła wspomagania w całym zakresie obrotu kierownicą poprawia się w miarę zwiększenia obrotów silnika tzn zaczyna działać mocniej jak zbliżę się do 2tyś obr/min (mówię o postoju) Teraz pytam, czy to wina pompy czy dostałem nową nieudolnie zregenerowaną maglownice?. Pompa nie ma żadnych wycieków. Zresztą zanim ruszyłem oryginalny magiel to wszystko było ok. wspomaganie działało równo w całym zakresie i nie ważne od obrotów, chociaż było trochę cięższe od obecnego, ale może to byłą wina płynu, nie wymienianego od urodzenia.
Awatar użytkownika
adasiek185
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 23 gru 2012, 12:58
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 524d/td
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: DZG / Zgorzelec

Re: E39 530d 2002r wspomaganie

Post autor: adasiek185 »

jesli stary magiel byl ok, to podejrzewam ze lipa z regenaracja moze byc. Pompa podaje, tylko z reszta sa jaja
hyszkin
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 08 gru 2009, 20:04
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Re: E39 530d 2002r wspomaganie

Post autor: hyszkin »

właśnie jestem po raz trzeci po wymianie maglownicy, również na zregenerowaną, ale po dość mocnych negocjacjach z gwarantem tym razem z nową listwą. Po wymianie sytuacja ze wspomaganiem nie zmieniła się, wciąż słabo wspomagało. W związku z tym wymieniłem pompę (zakup używki na allegro) wspomaganie poprawiło się z tym, że nowa używana pompa chyba dogorywa. O ile stara pompa nie wspomagała, ale była cicha to nowo założona wspomaga tylko jest bardzo głośna. Nie pozostaje mi nic innego jak poddać regeneracji swoją, wyjętą już, oryginalna pompę. Ostatnio od jednego mechanika dowiedziałem się, w zaufaniu, że regeneracja polega na rozebraniu pompy, wyczyszczeniu jakiegoś zaworka, o ile jest potrzeba łożyska ( w moim przypadku chyba nie konieczne, gdyż pompa była cicha) i ponownym złożeniu w całość. Czy ktoś z Was mógłby to potwierdzić i napisać coś bliżej (jakiś schemat pompy)?
ODPOWIEDZ