320d 150km dymi i duzo pali

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

ArekR
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 21 lip 2013, 22:13
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 520d
Rocznik: 2003
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

320d 150km dymi i duzo pali

Post autor: ArekR »

Witam serdecznie wszystkich!
Na forum jestem nowy, diesla w BMW mam pierwszy raz ale od początku nie jest zadowolony. Mam nadzieje ze mi pomożecie :)
A więc posiadam od 1,5 miesiąca e46 320d z 2003r, od początku auto kopci, a szczególnie przy przyśpieszaniu ale najbardziej puszcza chmury gdy jeżdżę normalnie kilka km i gwałtownie dodam gazu, wtedy idzie duża czarna chmura. Styl jazdy mam bardzo dynamiczny ale nawet gdy jeżdżę spokojnie na trasie to auto spala minimum 9-9.5l/100km wiec wydaje mi się ze to troszkę za dużo jak na diesla. Przyśpieszenie ma chyba dobre, zaczyna ciągnąć od 2,5tys obrotów. Jeszcze jedna rzecz jaką zauważyłem to gdy np. Jadę i staję na światłach to auto po jakiś 2s zmienia swoją pracę, tak jak by obroty spadały na niższe. Spalanie oleju też jest chyba wysokie bo od zmiany zrobiłem ok 4000km i dolałem ok 1l przez ten czas. Co myślicie o tym wszystkim? Najbardziej zależy mi na mniejszym spalaniu, czy to może być wina przepływomierza? Od razu po kupnie byłem na kompie i nie pokazał żadnych błędów. Spalanie na kompie zawsze jest 5,5-6l/100km ale to nie realne.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: 320d 150km dymi i duzo pali

Post autor: carl0s »

Przepływomierz do sprawdzenia, to jako pierwsze bym zrobił. Nie da się tego jednak określić prostym odczytaniem błędów - przepływomierz nie musi być elektronicznie martwy, może działać, ale np. zaniżać wartości. Ogarnięty diagnosta będzie wiedział jak to sprawdzić. To, że praca silnika się zmienia po zatrzymaniu wozu to normalna sprawa dla całej serii M47, także tej na commonrailu, po przekroczeniu kilku km/h silnik nieznacznie podnosi obroty, poniżej tej prędkości zmniejsza je. Zużycie oleju horrendalne, o ile gdzieś nie gubisz, to turbina do sprawdzenia na pierwszy ogień (to też może być przyczyna kłopotów ze spalaniem, dymieniem i mocą).
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
ArekR
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 21 lip 2013, 22:13
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 520d
Rocznik: 2003
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: 320d 150km dymi i duzo pali

Post autor: ArekR »

Musze poszukać kogoś kto sprawdzi mi dokładnie parametry silnika choć u mnie w mieście i okolicach będzie ciężko o takiego. Oleju raczej nigdzie nie gubię, nigdy nie widziałem żadnych śladów pod autem lub na silniku. A jak sprawdzić turbo?
ArekR
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 21 lip 2013, 22:13
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 520d
Rocznik: 2003
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: 320d 150km dymi i duzo pali

Post autor: ArekR »

Dziś byłem u mechanika, sprawdzil kompem wtryski i powiedzial ze wszystko z nimi ok. Przepływki powiedział ze nie da rady sprawdzić, jedyny co zauważyłem to jest za słabe doładowanie czy cos takiego. Stwierdził ze slabe doladowanie może być przez turbo padniete, zacinajacy sie jakis zawór przy turbinie który jest sterowany podcisnieniowo albo może przeływka . Co o tym myślicie? Auto zaczyna porządnie ciagąc od 2,5tys obrotów a mechanik stwierdzil ze powinno ciągnać od samego dołu.
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: 320d 150km dymi i duzo pali

Post autor: carl0s »

Czyli nie powiedział Ci tak naprawdę nic. Korekcje wtrysków mogłeś sam sprawdzić robiąc próbę przelewową, też byś się "mniej więcej" dowiedział, czy jest OK czy zaczyna się coś z nimi dziać.
Podciśnienia to w miarę poprawna diagnoza, ale to strzelanie z armaty do wróbla - może to, a może tamto. d***, a nie diagnosta.

Ale dobra, idźmy po kolei. Auto zaczyna ciągnąć od 2500 rpm. A jak zachowuje się do 2500? Czy jedzie w miarę płynnie, ale bez mocy, czy może początkowo ma moc, ale przy 2000 się tak jakby przydławia, żeby od 2500 wystrzelić? Jak zachowuje się ekonomizer na 4 biegu przy gazie wciśniętym do oporu? Do ilu litrów wychyla się wskazówka? Czy idzie jednostajnie, czy np. idzie do 15 po czym się cofa, a po przekroczeniu 2500 rpm idzie dalej, ale nie dochodzi do 20 litrów? Do ilu dochodzi z sandałem w podłodze na 4 biegu?

Dalej, faktycznie, najtańszą sprawą jest tutaj czyszczenie zaworów AGR i turbo, wymiana ich węży podciśnieniowych. Jak to zrobisz jest opisane i tu, i na innych forach, wystarczy poszukać. Jeśli wszystko zrobisz dobrze, ale nie pomoże, to sprawdzenie turbiny mechanicznie pod kątem luzu wirnika i czy mechanizm zmiennej geometrii nie jest zapieczony, a ostatnie co to przepływomierz - ale tutaj to już tylko ogarnięty gość z kompem z INPA i odczyt parametrów podczas jazdy.

Masz trochę do porobienia, ale jak zrobisz systematycznie, to będzie dobrze.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
ArekR
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 21 lip 2013, 22:13
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 520d
Rocznik: 2003
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: 320d 150km dymi i duzo pali

Post autor: ArekR »

Auto ciągnie w miare pyłynnie ale ale zdecydowanie lepiej od 2,5tys. Ekonomizer na 4 biegu bez problemu dochodzi do końca i idzie jednostajnie. Byłem nad morzem w jedna strone 350km i jechałem autostradą 150-160km/h a czasem nawet 180km/h. W jedna strone stanie w korkach 10kma może nawet więcej, caly czas wlaczona klima i ogolnie nie oszczędzałem jej. Spalanie wyszło nie całe 8,5l/100km co Wy na to na takie spalanie?? Aha i do tego spaliła 0.5l oleju :D
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: 320d 150km dymi i duzo pali

Post autor: carl0s »

Spalanie zarówno paliwa jak i oleju wysokie. Dla przykładu moje M47, a więc bez CR, słabsze (136 BHP), zapakowane po dach - 4 osoby + bagaże, na trasie do Chorwacji, czyli 90% autostrada i to w zróżnicowanym jeśli chodzi o teren, przepalała 56 litrów ropy (czyli od zapalenia się księgowego do tankowania na pierwsze odbicie pistoletu) na dystansie ~ 930 km. Czyli okolice 6 litrów, przy prędkości w przedziale okolice 120 - 170, ale czasami szybciej, czasami wolniej - wiadomo, ograniczenia, roboty drogowe, korki w okolicy Monachium znają chyba wszyscy jeżdżący w tamte rejony, w drodze powrotnej dwa spowodowane wypadkami, jeden pod samym Salzburgiem, ponad godzina stania, drugi na Ringu, pół godziny czekania na objazd. No i wiadomo, klima non stop. Łącznie podczas wyjazdu pokonałem około 4300 kilometrów - oleju nie zniknęło nic, poziom jak był przed wyjazdem, tak jest teraz.

Czyli coś jest na rzeczy z Twoim silnikiem. Zużycie paliwa powinieneś mieć niższe, oleju nie powinien brać aż tyle, bo wychodzi ze na 1000 przejechanych kilometrów należałoby dolać niecały litr oleju. Za dużo, dużo za dużo. Tak jak pisałem, sprawdź turbo.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
ArekR
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 21 lip 2013, 22:13
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 520d
Rocznik: 2003
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: 320d 150km dymi i duzo pali

Post autor: ArekR »

Byłem u fachowca ktory regeneruje turbo i powiedział ze to nie turbo na 100% bo dymi na czarno a przy padniętej turbinie by kopciło na niebiesko/biało. Zrobiłem kolejne kilka tyś kilometrów i dolałem kolejne litry oleju a najmniejsze spalanie jakie udało mi się uzyskać to 7,5l/100km na trasie przy wolnej jeździe :D :D :D Jakiegoś ogarnietego mechanika niestety nie znalazłem w okolicy żeby miał inpe. Ale postanowiłem zdjąć osłonę pod silnikiem i okazało się ze troszeczkę leci z pod korka do spustu oleju bo jest świeży ślad oleju ale baaaaaaaaardzo dużo oleju leci chyba z turbo ponieważ sprężarka od klimy i wszystko nad nią jest w oleju, niestety nie udało mi się ustalić miejsca gdzie to dokładnie leci. Jedyna pozytywna rzecz w tym aucie to ze w drodze na zlot cultstyle.pl dawało sobie rade z 530d :D
ArekR
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 21 lip 2013, 22:13
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 520d
Rocznik: 2003
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: 320d 150km dymi i duzo pali

Post autor: ArekR »

Witam ponownie!
Dzis wymienialem poduszke pod silnikiem od strony turbo i okazało sie ze wyciek oleju jest przy turbinie ale mechanik nie stwierdził gdzie dokładnie. Czy to możliwe ze turbo puszcza olej na zewnątrz? Jesli turbo to jest sens regenerowac?
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: 320d 150km dymi i duzo pali

Post autor: carl0s »

Możliwe, ale to jest stwierdzenie bardzo ogólne, że turbo cieknie na zewnątrz - po prostu turbina ma dwie linie olejowe - zasilanie i powrót, tędy może się pocić, ale to nie oznacza końca samej turbiny, trzeba by zweryfikować luzy na wirniku, możliwe też, że po prostu pękł któryś z węży powietrznych (najczęściej ciśnieniowy), i chlapie przez dziurę olejem z samej turbo albo z odmy (w zależności od stanu filtra / separatora odmy). Za dużo rzeczy żeby tak o sobie stwierdzić "turbo". Pierwszy krok to umycie silnika i stwierdzenie skąd olej, a potem dopiero cała reszta.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
ArekR
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 21 lip 2013, 22:13
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 520d
Rocznik: 2003
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: 320d 150km dymi i duzo pali

Post autor: ArekR »

Separator wyczysciłem ostatnio ale nie był za bardzo brudny, delikaty osad oleju. Dodatkowo montowalem downpipa wiec był dostep do turbo i wirnik ma delikatny luz, mysle ze 1mm moze 1,5mm. Olej leci na sprezarke od klimy i leci po wezy ktory idzie do IC.
ArekR
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 21 lip 2013, 22:13
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 520d
Rocznik: 2003
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: 320d 150km dymi i duzo pali

Post autor: ArekR »

Czy taki luz jest dopuszczalny?? Dziś odczepiłem węże od IC i z jednego poleciały dwie krople oleju, na wężach jest osad z oleju, czy jak jest tyle oleju to norma? Czy to już oznaka ze jednak turbo padnięte?
michal931
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 18 sie 2013, 18:42
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie

Re: 320d 150km dymi i duzo pali

Post autor: michal931 »

Tez chętnie bym się dowiedział, bo u mnie w TDS-ie całe przewody od IC są w oleju a kolektor zasyfiony nagarem.
Diagnostyka BMW INPA- Podlaskie..
ODPOWIEDZ