E46 320D EGR

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

intex92
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 11 gru 2013, 19:27
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

E46 320D EGR

Post autor: intex92 »

Witam serdecznie koledzy

Mam takie pytanie bo jedni mówią tak a drudzy tak

czy przewód który nachodzi na EGR ten od elektrozaworku po zdjęciu jego ma być tam podciśnienie cały czas w sensie powietrze? bo mi coś EGR nie pracuje a jak nie pracuje to nie ma podcisnienia a dodam,że elektrozaworek wymieniłem na nowy
Awatar użytkownika
mack
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 20 paź 2012, 21:19
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: E46 320D EGR

Post autor: mack »

nie podciśnienie a nadciśnienie
intex92
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 11 gru 2013, 19:27
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: E46 320D EGR

Post autor: intex92 »

przetestowałem dzisiaj auto z odłączonym i podłączonym EGR co zauważyłem po zdjęciu wężyka jest delikatne ssanie(po przejechaniu 2km) po zdjęciu rury EGR na biegu jałowym wysunie się i stoi zablokowany nie zasówa się spowrotem tutaj filmik.Aha jak zdjeme wężyk z EGR tak na 15 sekund to powietrze przestaje lecieć i już nie ssa i egr nie działa....

tak było zanim zacząłem tam grzebać:

http://www.youtube.com/watch?v=DXniBiqV ... e=youtu.be

jak widać na biegu jałowym się wysuwał delikatnie i zasuwał a teraz co się dzieje:

http://www.youtube.com/watch?v=KqIZEQOKbL8

jak by się zacinał na biegu jałowym bo na pierwszym filmiku widać,że pracuje a tutaj nie




i jak ma być w końcu? bo coś tu nie gra
Awatar użytkownika
mack
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 20 paź 2012, 21:19
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: E46 320D EGR

Post autor: mack »

sorry za zamieszanie trochę namotałem masz racje podciśnienie bo egr jest podpięty pod vakum ;) a nie pod kolektor ;) jeszcze raz sorry ;)
Ostatnio zmieniony 11 gru 2013, 21:40 przez mack, łącznie zmieniany 2 razy.
intex92
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 11 gru 2013, 19:27
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: E46 320D EGR

Post autor: intex92 »

a gdzie w kolektorze to nadciśnienie jest?

to co może się dziać??
Awatar użytkownika
mack
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 20 paź 2012, 21:19
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: E46 320D EGR

Post autor: mack »

EGR na wolnych obrotach ma być otwarty a jak potrzebna jest moc (dajesz gazu ) to ma się zamykać
intex92
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 11 gru 2013, 19:27
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: E46 320D EGR

Post autor: intex92 »

no właśnie a widzisz na filmiku pierwszym? na wolnych obrotach się delikatnie otwierał zamykał a na drugim po odpaleniu jest otwart i nie pracuje jak by zacięty... ale nie może być zacięty bo go śrubokrętem rozruszałem
Awatar użytkownika
mack
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 20 paź 2012, 21:19
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: E46 320D EGR

Post autor: mack »

no i u mnie chodzi tak jak na tym 1 filmiku na drugim filmiku strasznie duży ruch wykonuje
intex92
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 11 gru 2013, 19:27
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: E46 320D EGR

Post autor: intex92 »

no właśnie a u mnie teraz chodzi tak jak na tym drugim filmiku to co się może dziać? co byś obstawiał?
intex92
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 11 gru 2013, 19:27
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: E46 320D EGR

Post autor: intex92 »

Nie dawał mi EGR spokoju.Odpaliłem auto rano EGR nie działa(jak i brak podciśnienia) przejechałem się 2km auto totalny muł,2 bieg gaz na chwile do dechy i nic... i wtedy EGR wgl nie pracował ssania nie było w wężyku a po 1km znów 2bieg gaz do dechy i auto torpeda i wtedy EGR chodził bo było podciśnienie w wężyku ale co dziwne po zdjęciu rury z IC tej od EGR tłoczek na biegu jałowym nie pracuje jak wcześniej(wcześniej się delikatnie wysuwał i zasuwał i to było na zimnym silniku na pewno)tylko jest otwarty,po przegazowaniu do 2500obrotów i przytrzymaniu na tych obrotach zamyka się jak powinien więc dla czego wcześniej na biegu jałowym chodził dobrze,a teraz jest otwarty?(nie całkowicie,trochę uchylony)elektrozaworek nowy,EGR raczej się nie zacina bo wyczyszczony i śrubokrętem go spokojnie dam radę otworzyć to co się dzieje.Dodam wcześniej nawet po 3km było minimalnie nagaru już a teraz po 20km wgl nagaru nie ma co się mogło porobić? wężyki nowe,dobrze podłączone,elektrozaworek sprawny bo...

jak silnik osiągnie temperaturę 90stp(rzadko się zdarza bo mam termostaty do wymiany dwa dla tego osiąga minimalnie nad niebieskie pole tylko temperaturę) to ssanie jest cały czas a na zimnym nie dla czego na zimnym nie ma ssania? i EGR nie pracuje???

do tego ten mul dzisiaj nie wiem czy nie jest od tego,że jak się jedzie to przeważnie obroty są 1800,1700 i wtedy EGR jest otwarty tak to rozumie bo wcześniej jak kupiłem auto i wyczyściłem to zeszło 2h więc silnik ostygł i pracował od razu po odpaleniu uchylał się itp a teraz jak jest to ssanie to nie pracuje na biegu jałowym tylko wysunie się trochę i tyle a nic nie było więcej grzebane więc co się porbilo???
ODPOWIEDZ