Cześć wszystkim,
Od pewnego czasu przeglądam te forum aż w końcu zdobyłem się na odwagę przywitać się i napisać
Jestem szczęśliwym posiadaczem M47 z 2001r po FL.
O silnik dbam jak mogę najlepiej : serwis robiony co 8-9tys km, f. powietrza wymieniany 2-3x w roku, zalewany zawsze Lotos Dynamic, turbo chłodzone itd...
Teraz do pytania : aby zwiększyć moc czy nadal opłaca się inwestować w ten silnik wymieniając turbo, FMIC itp. czy lepiej zrobić od razu swap'a np na N47D20A ?
Pytanie może mało precyzyjne ale chodzi mi o to czy warto zostawić zadbane M47 czy wymienić na nowszy egzemplarz...?
Temat swapów w starszych autach był omawiany, po prostu się to nie opłaca. Jak szukasz mocy to polecam chipowanie, na forum jest kolega Bagor, i chyba nikt z chipujących złego słowa nie powie. A od siebie to bym się nie bawił w wyciąganie 4cylindrowego motoru i wsadzenie też 4ki... jak coś to m57. Ale pewnie lepiej będzie zmienić auto, bo i układ hamulcowy będzie lepszy z np 330d... pozdro
Temat chipu już mam obcykany Hamownia dała idealne 115KM - po wirusie jest 143HM i coś koło 330Nm
Cały czas bije się z myślami : wsadzać GTB1752V bądź GT1752V i zostać przy obecnym silniku, czy raczej już swapować ale na nadal na R4 - właśnie by ominąć wymianę hebli, wydechu itp itp itp...
Ale to będzie tylko zmiana dla samego faktu zmiany.. Zamontujesz ten sam silnik 2-litrowy,ale nieco "odswieżony" technologicznie (m.in.rozrząd z tylu).. Jeżeli będziesz chcial go zchipować,to i tak będziesz musial pomyśleć m.in.nad wzmocnieniem hamulców-bo 318d ma baardzo standardowy zestaw do hamowania.
Tak jak kolega tdbezs napisal-lepiej zastanowić się nad M57.
Jeżeli już-to lepiej zostać przy swoim silniku i zmienić turbinkę+mbc i nowa mapa do tego wszystkiego. A i tak warto byloby pomyśleć przy tym nad wzmocnieniem chociażby przednich hamulców-bo do podnoszonej mocy trzeba przystosowywać także inne podzespoly auta.
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
Zgadza się - i heble i sprzęgło ori nie spełniłoby zadania..
Dlatego tak rozmyślam i rozmyślam - swap ? Lepsze turbo do obecnego - wg mnie bardzo zadbanego - M47 ?
No to zapytam-co chcesz osiągnąć przez zamontowanie "lepszej" turbiny? Więcej KM i Nm? Ile? Do tej innej turbiny i tak będziesz musial zrobić nową mapę.
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
Uważasz,że przez samo zamontowanie nowej turbiny uzyskasz te parametry? Powtórzę jeszcze raz-do turbiny o większej wydajności trzeba zrobić nową mapę-bo ta moc nie weźmie się z samego powietrza. Do tego ew.mbc-żeby bardziej wykorzystać potencjal turbiny. A przy takich parametrach trzeba pomyśleć o sprzęgle i hamulcach.
I wziąć pod uwagę mniejszą trwalość tak wysilonego silnika.
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
Tą decyzję musisz podjąć sam. Ja akurat zostawilbym tą jednostkę i zwiększylbym jej parametry w opisana wyżej stronę,a kasę nie wydaną na N47 przeznaczylbym na drobiazgowe przystosowanie auta do tych parametrów (nowe sprzęglo z dwumasem,hamulce,ew.delikatne obniżenie i utwardzenie zawiasu,mody związane ze zmiana przelożeń).
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
Dokładnie tak samo mi się zdaje..
Dosłownie cały zawias został wymieniony, Eibach Sport Street jako gwint także tylko ten silnik mi nie do końca pasował / pasuje
Odświeżam
Serducho zostało ze mną. Pewnie kiedyś je zamienię na jakieś z E90/E60 czy może nawet FXX ... ale to kiedyś.
Jakie mody wpadły?
Wymienione wszystkie przewody
Klapa gasząca z E60
Wirus na 143KM i 340Nm
Down - pipe i końcówka wydechu od RM Motors
Turbo zostało stare. Po rozmowach z dwoma niezależnymi tunerami dowiedziałem się, że mając silnik z pompą paliwa - nie wtryskiem bezpośrednim jak CR - nie opłaca się wsadzać większego turbo (koszty byłyby niewspółmierne do rezultatów...)
Dam kolejne odświeżenie
Otóż kilka m-cy temu pod maską zagościło M57
Większy IC, przelot - rura zaraz za turbo owinięta profilaktycznie bandażem, EGR elektronicznie zamknięty, docisk w kevlarze.
Celuje w minimum 250/550