Panowie, pojawił się - a w sumie od pewnego czasu narasta - następujący problem:
auto na pierwszym i drugim biegu przyspiesza ok i nic się nie dzieje. Natomiast od trzeciego wzwyż , jeśli nacisnę gaz mocniej niż delikatnie, następują bardzo silne drgania budy. Im wyższy bieg tym gorzej, najgorsze w przedziale 1.5-3 tys rpm, później przechodzi.
Dawniej występowało to tylko na 5, potem też na 4, a teraz zaczyna się już na 3 biegu.
Wymienione: łącznik elastyczny wału, sprzęgło kompletne wraz z dwumasą, poduszki silnika i skrzyni, turbo, elektrozawór turbo, tuleje tylnej belki, egr zaślepione, wymieniona pompka progowa.
Na luzie silniczek chodzi równo i nawet się nie zatrzęsie, odgłosy wydaje mi się iż w normie.
korekcje:
1 +0.15
2 +0.5
3 -1.2
4 -0.2
5 +1.3
6 -0.4
Dymienia etc brak, odpala bez problemu, inpa pokazuje że turbo działa ok, przepływka zawyża delikatnie po zaślepieniu egr.
Jakieś pomysły?
[E39 530d] Trzęsie podczas przyśpieszania.
Moderator: Moderatorzy
- Markiej
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 19 sty 2011, 12:00
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1986
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: [E39 530d] Trzęsie podczas przyśpieszania.
podpora wału do sprawdzenia
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 mar 2014, 21:27
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2002
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
Re: [E39 530d] Trzęsie podczas przyśpieszania.
Gwoli uaktualnienia: ściągnąłem dziś kolektor dolotowy żeby jeszcze raz wszystko dokładnie obejrzeć. Okazało się , że zerwał się gwint jednej ze śrub trzymających kopytko drugiego wtrysku. Był on przez to lekko podniesiony z jednej strony i cały w oleju / ropie. Całe szczęście pryskałem je smarem ceramicznym podczas wkładania bo pewnie bym już nie wyciągnął ( dobra praktyka, polecam! ). Dałem lekko nadwymiarową śrubę , oblepiłem dodatkowo epoxydowym klejem do metalu - wkręciła się bardzo pewnie i mocno. Jutro zobaczymy czy to było przyczyną problemów, dam Wam znać
Update:
Klej nie wytrzymał i musiałem nagwintować na szpilkę o numer większą. Auto chodzi lepiej ale to nie to było przyczyną wibracji. Przyjrzę się wałowi / podporze.
Update:
Klej nie wytrzymał i musiałem nagwintować na szpilkę o numer większą. Auto chodzi lepiej ale to nie to było przyczyną wibracji. Przyjrzę się wałowi / podporze.