Witam poruszałem już temat w kategorii układu wtryskowego , lecz ostatnimi czasy mój problem powrócił wiec grzebałem dalej i usłyszałem od pewnego mechanika ciekawą rzecz i dlatego powracam w silnikach bo tutaj może być problem...
W skrócie : problemem było to że szarpało Mi silnikiem na wolnych obrotach : BMW e39 530D 2001rok 193KM skrzynia AUTOMAT ( GM )
wymieniłem między innymi : regulator na pompie CR , uszczelnienie wtryskiwacza (ciut przepuszczał), kompletna odma olejowa , filtr paliwa chyba z 5 razy , usunięcie klapek w kolektorze ssącym, map sensor w kolektorze, olej w skrzyni biegów, nawet konwerter skrzyni (nie polecam firmy MIDPARTS - dopiero trzeci konwerter pracuje znośnie - znośnie oznacza że da się jeździć a już brak nerwów na kolejny demontaż), czyszczenie całego układu wtryskowego łącznie z zbiornikiem, pompka progowa (2 razy) + parę innych części które były wymieniane na forum, już nie liczę ile razy podpinałem pod komputer (nawet w specialistycznym serwisie BOSCH-DIESEL)...
A problem nadal jest i nie myśli zniknąć......
Lecz jadąc ostatnio (wcześniej przez 600 a nawet więcej kilometrów było ok - jazda spokojna - normalna) przykręciłem lekko Bunie na wyższe obroty i gdy zjechałem na parking, zawracając zauważyłem że znów dławi Mi silnik, i nie jest to przerywanie tylko ewidentnie DŁAWIENIE tak gdyby zatkać mu kolektor czyli coś w rodzaju jak by silnik się dusił !!!
Rozmawiając ze znajomym mechanikiem (koleś kuma więcej niż trochę w temacie DIESLA) powiedział że kiedyś miał podobną przypadłość że sprężyny na zaworach już nie są pierwszej świeżości i nie dopina spowrotem zaworów a gdy olej będzie ciut za gęsty to zawór nie chowa się do końca (mowa o setkach milimetrów) co powoduje że silnik tak właśnie się zachowuje.
I ponoć najtańszym sposobem który może pomóc może być wymiana oleju na ciut rzadszy (obecnie leję CASTROL EDGE 5w30), przebieg 237tyś KM.
Co o tym myślicie ? I jaki olej ? Bo ponoć CASTROL ostatnio nie ma dobrych opini ?
Z tego co widziałem na stronie naprzykład MOTULA (ponoć dobry olej) to do mojego silnika rekomenduje pare rodzajów :
Produkty : 8100 X-CLEAN+ 5W-30
8100 X-CLEAN 5W-30
8100 X-CLEAN 5W-40
8100 X-CESS 5W-40
8100 X-MAX 0W-40 <<<---- MYŚLAŁEM NAD TYM OLEJEM ?
SPECIFIC LL-04 5W-40
Jakieś sugestie lub przemyślenia ?
e39 530D - silnik się dławi ( + info o oleju silnikowym )
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 730d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: e39 530D - silnik się dławi ( + info o oleju silnikowym
Masz jeszcze do wyboru LiquiMoly, Valvoline, Millers, ogólnie co byś z nich nie wybrał będzie OK, Z Motula spróbuj x-clean 5w40, możesz też nowy valvoline maxlife który jest teraz pełnym syntetykiem, a nie tak jak dawniej na bazie mineralnej.
-
- Moderator
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 lip 2010, 11:31
- Seria: F07-18
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525d
- Rocznik: 2011
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: DW
Re: e39 530D - silnik się dławi ( + info o oleju silnikowym
Jeśli chcesz bardziej "RZADKI" olej (choć w przypadku oleju nie mówi się o rzadkości tylko o jego LEPKOŚCI) to 0W-40 będzie właściwym wyborem. Byle tylko pochodził z pewnego źródła i był ORYGINALNY i najlepiej w 100% syntetyczny a nie syntetyczny ale z bazami półsyntetycznymi.
Pzdr.
Pzdr.
http://aso-bmw.pl/?src=link&ref=MJqK0dn3YdKMOucL - czesci oryginalne i zamienniki w dobrych cenach, rabaty, promocje. Polecam.
https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 lis 2012, 22:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: e39 530D - silnik się dławi ( + info o oleju silnikowym
A naprzykład taki olej jak VALVOLINE SynPower 0W-40 ( jako płukankę - czyli pojeżdżę akurat do wymiany - około 6-7tyś. )
*** czytałem że VALVOLINE ogólnie ma właściwości czyszczące ( akurat może syf po dotychczasowym CASTROLU EDGE 5w30 wypłuka )
ma normy:
SAE 0W-40
API SN/CF
ACEA A3/B4-10
BMW LL-01
MB-229.5*
Porsche A40
Renault RN 0700/0710
VW 502.00/505.00
*includes MB 229.3
a potem przy wymianie właśnie wrócić do VALVOLINE SynPower 5W-30 albo SynPower 5W-40 ( takie zalecane do mojego samochodu na stronie producenta )
ewentualnie MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-30 lub 8100 X-CLEAN 5W-40 (cały rok)
które mają normy:
5w30:
ACEA Standardy: ACEA C3
API Standardy: API SM/CF
Dopuszczenia producentów : BMW LL-04 ; MB-Approval 229.31 / 229.51
5w40:
ACEA Standardy: ACEA C3
API Standardy: API SN
Dopuszczenia producentów : BMW LL-04 ; FORD WSS M2C 917A ; MB-Approval 229.51 ; VW 502 00 / 505 00 / 505 01 ; PORSCHE A40 ; Renault RN0710 / 0700 ; GM-OPEL dexos2 - License number: GB2B0325011
no chyba że już zostać przy 0w40 VALVOLINE lub MOTUL ? ( lub coś wyżej wymienionego o tych parametrach ) ?
CO MYŚLICIE ?
*** czytałem że VALVOLINE ogólnie ma właściwości czyszczące ( akurat może syf po dotychczasowym CASTROLU EDGE 5w30 wypłuka )
ma normy:
SAE 0W-40
API SN/CF
ACEA A3/B4-10
BMW LL-01
MB-229.5*
Porsche A40
Renault RN 0700/0710
VW 502.00/505.00
*includes MB 229.3
a potem przy wymianie właśnie wrócić do VALVOLINE SynPower 5W-30 albo SynPower 5W-40 ( takie zalecane do mojego samochodu na stronie producenta )
ewentualnie MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-30 lub 8100 X-CLEAN 5W-40 (cały rok)
które mają normy:
5w30:
ACEA Standardy: ACEA C3
API Standardy: API SM/CF
Dopuszczenia producentów : BMW LL-04 ; MB-Approval 229.31 / 229.51
5w40:
ACEA Standardy: ACEA C3
API Standardy: API SN
Dopuszczenia producentów : BMW LL-04 ; FORD WSS M2C 917A ; MB-Approval 229.51 ; VW 502 00 / 505 00 / 505 01 ; PORSCHE A40 ; Renault RN0710 / 0700 ; GM-OPEL dexos2 - License number: GB2B0325011
no chyba że już zostać przy 0w40 VALVOLINE lub MOTUL ? ( lub coś wyżej wymienionego o tych parametrach ) ?
CO MYŚLICIE ?
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 730d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: e39 530D - silnik się dławi ( + info o oleju silnikowym
Chcesz robić płukankę lepszym olejem a potem zalewać gorszy?
Ja z własnego wyboru leje tylko valvoline, do BMW synpower extreme, a do dwóch Hond maxlife
Ja z własnego wyboru leje tylko valvoline, do BMW synpower extreme, a do dwóch Hond maxlife
-
- Bywalec
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 sty 2015, 23:09
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2002
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Dolnośląskie
Re: e39 530D - silnik się dławi ( + info o oleju silnikowym
płukanka i Motul X Clean 5W40
-
- Bywalec
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 maja 2014, 12:18
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2004
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: e39 530D - silnik się dławi ( + info o oleju silnikowym
A oleje Fuchs? Słyszał ktoś coś o nich? tutaj można przeczytać na ich temat: http://ipartspl.wix.com/iparts#!Oleje-F ... f35a12ed80
Szczerze to nie słyszałem za wiele, chociaż gdzieś wyczytałem że są bardzo dobre. Chyba je wypróbuję
Szczerze to nie słyszałem za wiele, chociaż gdzieś wyczytałem że są bardzo dobre. Chyba je wypróbuję
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 kwie 2015, 20:27
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: e39 530D - silnik się dławi ( + info o oleju silnikowym
Mmmnm kolego jeśli mogę to dodam swoje trzy grosze-olejem go raczej nie wyleczysz,trzeba szukać w układzie paliwowo-powietrznym