Witam jestem nowy na forum i bmw e46 330d posiadam od tygodnia i chyba jestem strasznym pechowcem ponieważ:
kupiłem w piatek a w sobote poleciał elektyczny pdnośnik tylnej szyby,
w poniedziałek na praniu auta urwali słonecznik myslałem ze szału dostane,
a w środe jechałem nagle zapaliła sie kontrolka od swiec żarowych auto osłabło, po wcisnieciu sprzęgła zgasło i kaplica, plama oleju pod autem i nie pali. Mechanik stwierdził ze cieknie pompa wysokiego ciśnienia i mam pytanie do doświadczonych bo chyba bedzie sporo pracy przy wymianie na co musi uwazać i jak mocna ingerencja w silnik to bedzie bo chyba misu dostać sie do łańcucha? No i jesli ktoś wie to gdzie najlepiej kupić pompe uzywaną bo nowa chyba kosztuje ok 2 tyś
Pozdrawiam
[e46]330d cieknie pompa wysokiego cisnienia
Moderator: Moderatorzy
- martinobmw
- Bywalec
- Posty: 16
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:32
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: działdowo
E46 330d cieknie pompa wysokiego cisnienia
ale która pompa ci cieknie progowa czy wysokiego ciśnienia? dlaczego od razu wymiana pompy? wystarczy zlokalizować wyciek i usczelnic na moje mechanik chce cie naciognac. może wężyk spadł nie czaje jak mogła od razu stanąć.zawołaj innego mechanika niech zdiagnozuje potwierdzi teorie tamtego. sorki zauważyłem wysokiego .CR
''Prędkość jeszcze nikogo nie zabiła, Nagłe zatrzymanie to jest to co cie pozbawi życia ''
-
- Bywalec
- Posty: 255
- Rejestracja: 19 lis 2009, 20:50
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2002
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdansk
E46 330d cieknie pompa wysokiego cisnienia
Witam,
po pierwsze uzupelnij do konca swoj profil.
Po drugie witamy na forum.
Po trzecie wreszcie a co ma pompa wysokiego cisnienia do plamy oleju pod samochodem. Jesli auto padlo i nie odpala to rzeczywiscie cos nie tak jest z zasilaniem. Do sprawdzenia pompa progowa oraz czujnik polozenia walu. jesli okaze sie pompa to nie warto regenerowac. Dlugo nie wytrzymuja. Nie daj sie tez naciagnac. Nowa oryginalna firmy "PIERBURG" to ok 1400zl.
To tyle co na szybko mi sie nasuwa.
Zastanawia mnie tylko ta plama oleju pod autem. Sprawdz rowniez odme (separator oleju).
Pozdrawiam
po pierwsze uzupelnij do konca swoj profil.
Po drugie witamy na forum.
Po trzecie wreszcie a co ma pompa wysokiego cisnienia do plamy oleju pod samochodem. Jesli auto padlo i nie odpala to rzeczywiscie cos nie tak jest z zasilaniem. Do sprawdzenia pompa progowa oraz czujnik polozenia walu. jesli okaze sie pompa to nie warto regenerowac. Dlugo nie wytrzymuja. Nie daj sie tez naciagnac. Nowa oryginalna firmy "PIERBURG" to ok 1400zl.
To tyle co na szybko mi sie nasuwa.
Zastanawia mnie tylko ta plama oleju pod autem. Sprawdz rowniez odme (separator oleju).
Pozdrawiam
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 03 cze 2010, 14:00
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 330d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
E46 330d cieknie pompa wysokiego cisnienia
Chodzi o pale oleju napędowego, po zdjęci kolektora widać ze wyciek jest z pompy wysokiego ciśnienia wiec napewno pompa jest uszkodzona. Jutro atko idzie do innego mechanika wiec zobacze co powie ale jesli nowa kosztuje 1500zł a uzywka 1000 to chyba nie warto ryzykować.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
E46 330d cieknie pompa wysokiego cisnienia
Obym się mylił... ale ktoś chyba nieźle naszykował padlinę na sprzedaż
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 lip 2010, 18:47
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 730d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Leszno
- Kontakt:
E46 330d cieknie pompa wysokiego cisnienia
Plama okazała się od paliwa nie od oleju. Z reguły jak coś sika z okolic tej pompy to nieszczelności na wężach nie wiem jak może cieknąć sama pompa. Jeżeli wężyk perfidnie nie był stary i zmurszały to zostaw auto u jakiegoś szpeca bo jak wzrasta Ci ciśnienie w układzie CR to może się to bardzo źle skończyć i to długo nie będzie trwało. Trzeba ustalić co powoduje wzrost ciśnienia który spowodował uszkodzenie przewodów, najlepiej aby ktoś rozumny zdiagnozował Ci samochód.
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
E46 330d cieknie pompa wysokiego cisnienia
coboss - pompa "sama w sobie" może ciec najzwyklej w świecie na uszczelniaczach... Jakoś do kupy ją musieli składać
-
- Moderator
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 lip 2010, 11:31
- Seria: F07-18
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525d
- Rocznik: 2011
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: DW
E46 330d cieknie pompa wysokiego cisnienia
Prawdopodobnie puściły Ci uszczelnienia na jednej (bądź kilku) sekcjach pompy-stąd gnojówka pod autem (u mnie przy rozszczelnieniu się tylko jednej sekcji gnojówka zatopiła calutką osłonę pod silnikiem).
Sekcja to te kopułki przykręcane śrubami do głównej obudowy pompy - są 4 sztuki. W sekcjach są uszczelki/simeringi i one powinny być miękkie. U mnie jak puściła jedna sekcja to po rozkręceniu pompy/sekcji okazało się, że uszczelki były już twarde jak plastik (czas robi swoje). Żeby rozkręcić sekcje trzeba niestety wypiąć pompę z rozrządu. Mając pompę na wierzchu rozebraną najlepszym rozwiązaniem jest wymiana WSZYSTKICH uszczelnień (jak poszły w jednej sekcji to w niedługim czasie pójdą w innych). Ja kupiłem gotowy zestaw naprawczy (coś około 27 elementów - uszczelki/simeringi, tuleki plastikowe itp) do swojej pompy CR Boscha w tej firmie:
http://www.diesel-pol.pl/diesel_sklep/i ... 290ec014b4
Montujesz to, składasz do kupy, wpinasz pompę w rozrząd i masz spokój na kilka lat z uszczelnieniami.
Pzdr.
Sekcja to te kopułki przykręcane śrubami do głównej obudowy pompy - są 4 sztuki. W sekcjach są uszczelki/simeringi i one powinny być miękkie. U mnie jak puściła jedna sekcja to po rozkręceniu pompy/sekcji okazało się, że uszczelki były już twarde jak plastik (czas robi swoje). Żeby rozkręcić sekcje trzeba niestety wypiąć pompę z rozrządu. Mając pompę na wierzchu rozebraną najlepszym rozwiązaniem jest wymiana WSZYSTKICH uszczelnień (jak poszły w jednej sekcji to w niedługim czasie pójdą w innych). Ja kupiłem gotowy zestaw naprawczy (coś około 27 elementów - uszczelki/simeringi, tuleki plastikowe itp) do swojej pompy CR Boscha w tej firmie:
http://www.diesel-pol.pl/diesel_sklep/i ... 290ec014b4
Montujesz to, składasz do kupy, wpinasz pompę w rozrząd i masz spokój na kilka lat z uszczelnieniami.
Pzdr.
http://aso-bmw.pl/?src=link&ref=MJqK0dn3YdKMOucL - czesci oryginalne i zamienniki w dobrych cenach, rabaty, promocje. Polecam.
https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
- zdeniu
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:26
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2002
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: SÅ‚upsk
E46 330d cieknie pompa wysokiego cisnienia
kolego Manolito77 nie bardzo rozumiem o czym piszesz
bo ewidentnie z opisu wychodzi że mówisz o pompie VP44 a u xanders jest pompa wysokiego ciśnienia, tam nie ma żadnych sekcji, to jest układ zasilania CR (Common Rail)
tu masz fotkę jak wygląda taka pompa
bo ewidentnie z opisu wychodzi że mówisz o pompie VP44 a u xanders jest pompa wysokiego ciśnienia, tam nie ma żadnych sekcji, to jest układ zasilania CR (Common Rail)
tu masz fotkę jak wygląda taka pompa
-
- Moderator
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 lip 2010, 11:31
- Seria: F07-18
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525d
- Rocznik: 2011
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: DW
E46 330d cieknie pompa wysokiego cisnienia
Opisywałem przykład swojej pompy w 525d CR, której uszczelenienie juz przerabiałem parę miesięcy temu. O ile mi dobrze wiadomo to w 525d raczej ciężko znaleźc VP44.zdeniu pisze:kolego Manolito77 nie bardzo rozumiem o czym piszesz
bo ewidentnie z opisu wychodzi że mówisz o pompie VP44 a u xanders jest pompa wysokiego ciśnienia, tam nie ma żadnych sekcji, to jest układ zasilania CR (Common Rail)
tu masz fotkę jak wygląda taka pompa
Przez sekcje rozumiałem właśnie te dodatkowe obudowy przykręcane do głównej głowicy/obudowy pompy - co zresztą ładnie widac na zdjęciu. Przykręcane na 4 śruby torx. Między tymi "sekcjami" a głowicą pompy są także uszczelnienia i jak puszczą to gnojówka płynie szerokim strumieniem po silniku na osłony i potem przez dziury w osłonach znakuje glebę. Chyba, że puściła ta pompa gdzieś indziej. U mnie rozszczelniło się właśnie między jedną "sekcją" a obudową. Pompę wyjęto i zestawem naprawczym Boscha - bodajże zestaw 27 uszczelek na całą pompę - (za około 60pln) uszczelniono WSZYSTKIE "sekcje" żeby był spokój na długo. Zresztą po rozebraniu pompy okazało się, że w pozostałych "sekcjach" uszczelnienia także zamiast by miękkie i gumowe były już twarde i jak z plastiku.
Pzdr.
http://aso-bmw.pl/?src=link&ref=MJqK0dn3YdKMOucL - czesci oryginalne i zamienniki w dobrych cenach, rabaty, promocje. Polecam.
https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
- zdeniu
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:26
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2002
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: SÅ‚upsk
E46 330d cieknie pompa wysokiego cisnienia
ja nie zrozumiałem co miałeś na myśli
Ty nie dokładnie napisałeś
Ty nie dokładnie napisałeś
z tego zdania można wywnioskować że miałeś na myśli iż są 4 sekcje a nie 4 śrubkiManolito77 pisze:... Sekcja to te kopułki przykręcane śrubami do głównej obudowy pompy - są 4 sztuki