[e46] 320d 150km 2002 rok - brak mocy

Tematy dotyczące układu paliwowego, mechanizmu CR i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

robug
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 16 cze 2010, 22:51
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Człuchów

[e46] 320d 150km 2002 rok - brak mocy

Post autor: robug »

Witam. Mam problem z moim silnikiem. Wczesniej co jakis czas, moze co ok. 1000 km, auto nie reagowało na nacisniecie pedału gazu, nabierało obrotów bardzo powoli, dopiero po osiągnieciu ok. 3 tys obrotów dostawał "kopa". Po ostatniej ulewie przejechałem przez dość dużą kałużę. Po tym samochód wogóle nie chciał sie rozpędzac, bardzo powoli wchodził na obroty, tak jakby turbina nie działała. Teraz jest lepiej, ale wciąż jest zamulony, stracił całkiem dynamikę. Częściej nie moge się rozpędzić, nie wchodzi na obroty, nie mam mocy. Odpala bez problemów. Czy możliwe jest, że zalałem wodą coś z elektryki czy może wina leży po stronie turbiny? Brak mi pomysłów a dobrego mechanika nie mam w pobliżu. Pozdrawiam. Robert
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

E 46 150km 2002 rok - brak mocy

Post autor: Jawor »

Sprawdziłeś filtr powietrza, paliwa, przepływkę?

Jeździsz na jakimś dobrym paliwie czy na oranżadzie?
Zmieniałeś filtr odmy?
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Szamil
Bywalec
Posty: 255
Rejestracja: 19 lis 2009, 20:50
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdansk

E 46 150km 2002 rok - brak mocy

Post autor: Szamil »

Witam, tak na szybko to przychodzi mi do glowy:

- jak pisal Jawor paliwo!!
- sprawdz przeplywomierz
- doloty i inne przewody przy turbinie
- wezyki od podcisnienia
- zawor EGR i elektrozawory (EGR i turbo)

Pozdrawiam
Rzuc okiem na moje byłe 540i

Obrazek
robug
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 16 cze 2010, 22:51
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Człuchów

E 46 150km 2002 rok - brak mocy

Post autor: robug »

Filtr powietrza sprawdzony, zawór EGR czysty, paliwo tylko z orlenu. . . bez zmian. Jak sprawdzić przepływomierz? i elektrozawory EGR i Turbo?
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

E 46 150km 2002 rok - brak mocy

Post autor: rexman »

Widzę że wiesz o co pytać, więc poszukaj na naszym forum, bo było o tym i to sporo. :wink: (Jest taka opcja "szukaj" w nagłówku).
robug
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 16 cze 2010, 22:51
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Człuchów

E 46 150km 2002 rok - brak mocy

Post autor: robug »

Witam ponownie. Trochę poszperałem przy aucie i nic..... Przewody od podciśnienia na swoim miejscu, filtr powietrza czysty, zawór EGR czysty. Jutro wyczyszczę odmę. Podejrzewam że przyczyną jest przepływomierz. Ciekawe jest to, że po wypieciu kostki z przepływomierza auto reaguje lepiej niż z nim, za to strasznie kopci. Postaram sie podpiąć na próbe inny przepływomierz i mam nadzieję, że to bedzie to. Znalazłem też mały wyciek przy wlocie do chłodnicy intercoolera. Czy olej w niej to skutek zapchanej odmy???? Czy taka nieszczelność może wpływać na ciśnienie doładowania??? Prosze o pomoc....
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

E 46 150km 2002 rok - brak mocy

Post autor: raven_1983 »

Skoro wycieka przy wlocie z intercoolera to jest tam nieszczelność... jak ucieka olej to tym bardziej ucieknie powietrze w czasie jazdy.

Dokręć/usuń/uszczelnij i sprawdź jak będzie dalej...

Odrobina oleju w dolocie zawsze będzie, nawet jeśli odmę wyprowadzi się na zewnątrz.
Szamil
Bywalec
Posty: 255
Rejestracja: 19 lis 2009, 20:50
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdansk

E 46 150km 2002 rok - brak mocy

Post autor: Szamil »

Witam

Jesli odpinasz przeplywke i roznica jest zauwazalna tzn ze stara przeplywka do kosza.

PS pamietaj ze nowa przeplywke trzeba zaadoptowac.

pozdrawiam
Rzuc okiem na moje byłe 540i

Obrazek
ODPOWIEDZ