[E39] 530dA Problem z nową pompką podprogową.

Tematy dotyczące układu paliwowego, mechanizmu CR i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

lupino
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2011, 20:17
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podkarpackie

[E39] 530dA Problem z nową pompką podprogową.

Post autor: lupino »

Witam, gdy kupiłem samochód sprzedający powiedział mi ,że do wymiany jest pompka podprogowa. Gdy w zbiorniku było poniżej 15 litrów samochód cięzko odpalał, a raz miałem nawet przypadek że zgasł mi kilka razy i w końcu nie odpalił, lecz gdy go zatankowałem zapalił po chwili i nadal miał tylko problemy ponieżej 15 litrów. Pompke sam sprawdzałem INPĄ na wolnych obrotach miała 3,6-3,7bara a po wciśnięciu gazu spadało do 3,1-3,4. Zakupiłem więc nową pomke, po przekręceniu kluczyka jest ledwo słyszalna przy wyłączonym radiu natomiast podczas jazdy nawet gdy radio jest włączone dość głośno buczy, buczenie jest takie falujące. Moję pytanie brzmi co trzeba zrobić żeby to zlikwidować.
Awatar użytkownika
kdawcewicz
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 17 sie 2010, 7:18
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: JABŁONNA

Re: [E39] 530dA Problem z nową pompką podprogową.

Post autor: kdawcewicz »

Witam kolegę, właśnie w ten weekend walczyłem z tym samym, jeśli gaśnie przy stanie około 15 litrów, to czeka Cię wymiana pomki w zbiorniku, dość mało skomplikowana operacja, ale dwie godziny nie twoje, jeśli oczywiście robisz to sam i pierwszy raz, jeśli będziesz chciał, to krok po kroczku opisze Ci jak to zrobić.
Co do pompki progowej, to mam podstawowe pytanie, kupiłeś chińszczyzne z allegro za 150zł, czy dobry produkt, na forum i w dobrych warsztatach każdy odradzi Ci kupować dziadostwo, bo za miesiąc polecisz do sklepu po nową i juz nie będziesz żałował 5 stów.
Jeśli będziesz chciał, to mam taką pierburga, kupiłem ją w sobotę, ale gdy okazało się, że moja jest jednak dobra, a tą nową chciałem zwrócić, to mi w sklepie nie przyjeli, bo śmierdziała ropką i uznali ją za używaną, a jedynie podłączyłem ją na 10 minut. Przynajmniej mam pewność, że działa.
Sprawdź też szczelność całego układu, podokręcaj wszystkie opaski zaciskowe na wężykach, bo u mnie z tym był problem, układ łapał lewe powietrze i nie mógł się odpowietrzyć.
No ale zacznij od zbiornikowej, wyeliminujesz problem 15litrów.
PS. spróbuj też odkręcić jeszcze rar progówkę i ponownie dobrze dokręcić, może wydawać się głupie, zardzewiała śruba czasem wydaje się być dokręcona, a nie jest i pmpka drga delikatnie uderzając w podłogę,,,,może pomoże...
B ędziesz
M iał
W szystkie

F1 bez Robcia, to jak BMW z przednim napędem, wracaj kolego
lupino
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2011, 20:17
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podkarpackie

Re: [E39] 530dA Problem z nową pompką podprogową.

Post autor: lupino »

Pomkę podprogową kupiłem w inter carsie za niecałe 600zł. Narazie zobacze czy dalej będzie przy 15 litrach miała problem z zapaleniem, ale mam nadzieje że nie masz racji.
Awatar użytkownika
kdawcewicz
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 17 sie 2010, 7:18
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: JABŁONNA

Re: [E39] 530dA Problem z nową pompką podprogową.

Post autor: kdawcewicz »

To raczej podprogowa będzie ok, jeśli nie wymieniłeś zbiornikowej, to proponuje wozić ze sobą kanisterek z paliwkiem, bo ja wczoraj musiałem odbyć spacer na stacje około 1km, a w samochodzie zostawiłem żonę z córeczką, dobrze, że na parkingu pod sklepem, oczywiście jak wróciłem dziewczyny znalazłem w przymierzalni w sklepie obok :D
B ędziesz
M iał
W szystkie

F1 bez Robcia, to jak BMW z przednim napędem, wracaj kolego
Manolito77
Moderator
Moderator
Posty: 273
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:31
Seria: F07-18
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: DW

Re: [E39] 530dA Problem z nową pompką podprogową.

Post autor: Manolito77 »

lupino pisze:Pomkę podprogową kupiłem w inter carsie za niecałe 600zł. Narazie zobacze czy dalej będzie przy 15 litrach miała problem z zapaleniem, ale mam nadzieje że nie masz racji.
Jeśli problem pojawia się tylko przy stanie paliwa w okolicy 15 litrów to na 99% procent wymiany/naprawy wymaga pompka ale ta w baku. Progówka buczy dlatego, że jest mniejsze cisnienie/parcie paliwa z baku dlatego może głośniej pracować. Może też buczeć jeśli się kupiło jakiś zamiennik - te potrafią szybko padać lub właśnie dość głośno lub mało wydajnie pracują. Jeśli kupować to tylko TI Automotive, Pierburg lub zdaje się też VDO robiło. chyba, że ktoś ma za dużo kasy to może sobie jechać do ASO kupić pompkę BMW (będzie to pewnikiem któraś z tych wcześniej wspomnianych ale w snobistycznej cenie).
Na przyszłość:
uwalona progówka - objawi się niemożliwością odpalenia auta (chyba, ze potupiesz kilka razy w podłoge to wtedy masz szansę, że załapie jakoś) i ewentualną zamułą silnika w trakcie jazdy. Progówka nigdy natomiast nie zgasi Ci silnika - ona odpowiada w największym stopniu za moment odpalenia auta.
uwalona pompka w baku - zdławi pracujący silnik, może powodować głośniejszą pracę pompki progowej i z reguły problemy objawiają się jak jest mało paliwa w baku (około 15 litrów). Jeśli przy takim niskim stanie paliwa doleje się z 5-10litrów i objawy ustają to na 100% do wymiany pompka w baku.
Pzdr.
http://aso-bmw.pl/?src=link&ref=MJqK0dn3YdKMOucL - czesci oryginalne i zamienniki w dobrych cenach, rabaty, promocje. Polecam.

https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
lupino
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2011, 20:17
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podkarpackie

Re: [E39] 530dA Problem z nową pompką podprogową.

Post autor: lupino »

Niestety w mim przypadku najprawdopodobniej były dwie pompki walnięte, stara podprogowa miała niższe ciśnienie i głośno chodziła po przekręceniu kluczyka, nowa chodzi ciszej tylko podczas jazdy buczy. Ale na 100% do wymiany jest ta w zbiorniku bo dzisiaj przy około 15litrach w baku na krzywiźnie nie odpaliło gdy dolałem paliwa po kilku próbach zapaliła i teraz zapala normalnie. Jak sprawdzić inpą czy to na 100% pompka w zbiorniku i jaką polecacie.
Awatar użytkownika
kdawcewicz
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 17 sie 2010, 7:18
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: JABŁONNA

Re: [E39] 530dA Problem z nową pompką podprogową.

Post autor: kdawcewicz »

Jeśli masz takie objawy, daruj sobie komputer, kup pompkę i zmieniaj, najlepiej VDO, ja kupiłem za 200 w inter cars niemiecki zamiennik i działa rewelacyjnie, cicho i daje paliwo jak szalona, ta pompka działa tylko jak masz mało paliwa w zbiorniku, więc jeśli zawsze będziesz pilnował stanu ponad 20 litrów, to będzie Ci działała do końca życia auta.
B ędziesz
M iał
W szystkie

F1 bez Robcia, to jak BMW z przednim napędem, wracaj kolego
lupino
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2011, 20:17
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podkarpackie

Re: [E39] 530dA Problem z nową pompką podprogową.

Post autor: lupino »

Właśnie tego pewiem nie jestem bo ostatnio przy 20 litrach miała problem z odpaleniem, jak odpaliła to zaraz zgasła i już nie zapaliła i musiałem zrobić sobie wycieczke z bańką na stacje.
Awatar użytkownika
kdawcewicz
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 17 sie 2010, 7:18
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: JABŁONNA

Re: [E39] 530dA Problem z nową pompką podprogową.

Post autor: kdawcewicz »

Możesz jeszcze zrobić jeden test, weż bańkę z paliwem, kawałek węża, podłącz wężyk do pompki progowej, jeśli pompka zaciągnie paliwo a silnik zamruczy, to pompka jest ok, jeśli nie to diagnoza prosta. Możesz też sprawdzić połączenie wężyków idących od progówki do filtra i od filtra dalej, ja miałem niedawno niedokręconą jedną opaskę, układ łapał powietrze i nie odpalał.
Jeśli nie wiesz jak dobrać się do progówki, to daj znać, opiszę Ci krok po kroczku, sprawa dość prosta.
B ędziesz
M iał
W szystkie

F1 bez Robcia, to jak BMW z przednim napędem, wracaj kolego
ODPOWIEDZ