[E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Tematy dotyczące układu paliwowego, mechanizmu CR i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: Dimo »

Dr.Frank-jak z tym klekotaniem? Co było przyczyną?
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
Dr. Frank
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 13 lis 2011, 18:19
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: Dr. Frank »

kurde nie widzialem pytania, przepraszam. a wiec klekotanie to najprawdopodobniej byl wtrysk, ustalo po wizycie wtrysków na "serwisie"... niestety to nie jedyna rzecz jaka klekotala, nadal cos sie odzywa z głębi silnika i nie wiadomo co to jest, dowiem sie jak kupie inny silnik a ten rozbiore..
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: Dimo »

Dr. Frank pisze: kupie inny silnik a ten rozbiore..
Qrcze-aż tak zdeterminowany jesteś :shock:
Ale ten zawór wysokiego ciśnienia wymieniłes?
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
Dr. Frank
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 13 lis 2011, 18:19
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: Dr. Frank »

nie, zawor pozostal ten sam, stukalo strasznie, podszedlem do tego tematu z przekonaniem, ze albo sie rozleci albo przestanie, przytrzymalem silnik na 2500 obrotow i po jakims czasie ustalo, zdecydowanie byl to odglos wtrysku, pozniej dalem wtryski do sprawdzenia - diagnoza: jeden martwy, jeden slaby, ale do uratowania - 500zl za poprawe wszystkich, przed usluga byla mowa, ze beda super.. po usludze uslyszalem, ze nie sa super, ale sa duzo lepsze niz byly. Moral z tego taki, ze mnie koles pewnie oszukal a wina moja bo nie mialem czasu sam zawiezc do zaufanego warsztatu 50 km dalej tylko poprosilem kumpla i on zawiozl u nas do kolesia... Mechanicy mi mowia, ze albo mam tlok pekniety, albo przygrzal sie pierscien i jak zlapal to rozszerzyla sie jego szczelina na cylindrze albo ewentualnie to panewka teraz daje odglos klekotania. Generalnie auto juz troche km zrobilo w tym stanie, kilka razy autostrada po 200km/h cisnalem i nic, olej w normie, woda tez.. przy rozpedzaniu jest drzenie - ale moim zdaniem spowodowane niedomaganiem jeszcze jednego wtrysku. Narazie odkladam na silnik, jak kupie to ten sobie rozbiore i zrobie z niego stolik :D Nigdy wiecej nie kupie BMW z uszkodzonym dieslem :evil:
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: siudek »

Taka moja tylko luźna sugestia - zanim kupisz ten silnik, może podjedź do porządnego fachowca, niech Ci sprawdzi wtryski i ciśnienie na szynie później.

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: Dimo »

Watpie,żeby to był pekniety tłok lub zapieczony pierscień albo luźna panewka-miałbyś duże przedmuchy i takie usterki nie wytrzymałyby gonitwy 200km/h. Tak,jak pisze Siudek-podjedż może do porządnego zaufanego warsztatu na sprawdzenie wtrysków i szyny,niech zrobią Ci korekcje wtrysków,żeby wszystko było git.
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
Dr. Frank
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 13 lis 2011, 18:19
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: Dr. Frank »

problem jest z porzadnym zaufanym warsztatem w okolicy :( jedyna mozliwosc to wymontowac wtryski i zawiezc do Jarocina na sprawdzenie, bo gosc co sie tym zajmuje powiedzial zebym przyjechal z wyjetymi.
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: siudek »

A stąd nic nie jest Ci w miarę blisko? Może zapytaj?

http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=53
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Dr. Frank
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 13 lis 2011, 18:19
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: Dr. Frank »

tak sobie wczoraj myslalem o waszych radach i mi odklapło, ze nie napisalem jeszcze o zachowaniu silnika przy odpalaniu - a wiec zaraz po odpaleniu slychac kilka glosniejszych stuków i przez jakies 4-9 sekund silnik pracuje nierowno, pozniej juz wszystko jest ok - czy komus jakies nowe sugestie sie w zwiazku z tym nasuwaja?
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: siudek »

Nie bardzo - przy okazji, na jakim oleju jeździsz, jaki był poprzednio i jak hydropopychacze?

A poza tym, ponownie piszę - podjedź do dobrego fachowca na sprawdzenie tych wtrysków. Po drugie - wklej nam screen z INPA z wartościami korekcji wtrysków i ciśnieniem pompy. Korekcje zmieniają się z temperaturą, zatem też należy podać na ciepłym i na zimnym. Zrób porządną diagnostykę jak należy i sprawdzenie tych wtrysków, bo inaczej to takie gadanie sobie o dupie maryni.

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: Dimo »

Dr. Frank pisze: gosc co sie tym zajmuje powiedzial zebym przyjechal z wyjetymi.
Dr.Frank-już u jednego takiego byłeś.. Bardzo istotne jest,abyś pojechał całym autem do warsztatu,aby zrobiono diagnostyke również z wtryskami na silniku,a nie tylko pomiary wyjetych wtrysków. To znacznie taniej niż kupowanie drugiego silnika (a szczerze mówiac-kota w worku). A sądze,iż przyczyna tkwi w układzie wtryskowym-choc trudno diagnozowac na odległośc.
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
h4cker
Bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: h4cker »

Dr. Frank jak Twoje auto? Ogarnąłeś temat? Prawdopodobnie mam ten sam problem co Ty... mój chodzi jak grzechotnik albo jak przestawiony kąt wtrysku w 1.9tdi :(
Dr. Frank
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 13 lis 2011, 18:19
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: Dr. Frank »

nie ogarnalem jeszcze wszystkiego, narazie rejestracja pochlonela duzo srodkow a musialem zarejestrowac zeby moc sie do jakiegos przyzwoitego warsztatu dostac.. Klepie jak klepalo, dzisiaj znowu zrobilem tak blisko 600km.
h4cker
Bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: h4cker »

Nie dobrze... ja też jeżdżę ale boję się bo jeżeli to wtryski to nie chce żeby zrobiły dziury w tłoku... a powiedz mi ile byś chciał za wypożyczenie tego magicznego ściągacza do pompy cr? Pozdrawiam.
Dr. Frank
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 13 lis 2011, 18:19
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: Dr. Frank »

sciagacze sa w tak niskich cenach, ze nie wiem czy koszty przesylki nie beda wieksze niz zakup wlasnego
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: Dimo »

h4cker pisze: ja też jeżdżę ale boję się bo jeżeli to wtryski to nie chce żeby zrobiły dziury w tłoku...
Właśnie..nieszczelne wtryski też potrafią tak hałasowac i zrobic dziury w tłokach..
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
h4cker
Bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: h4cker »

Dr Frank gdzie znajdę taki ściągacz?
Dr. Frank
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 13 lis 2011, 18:19
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: Dr. Frank »

h4cker
Bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: h4cker »

I to wystarczy? Chodzi mi o rozrząd żeby się nie przestawił :(
Dr. Frank
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 13 lis 2011, 18:19
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska

Re: [E39] 525d jak zdemontowac pompe wysokiego cisnienia?

Post autor: Dr. Frank »

tak, nic Ci sie nie przestawi. kolko bedzie na swoim miejscu a pompe obojetnie jak zalozysz a i tak bedzie dzialac jesli jest sprawna
ODPOWIEDZ