[E46] 330d - Regulacja ciśnienia RAIL (kontrolka dde)
Moderator: Moderatorzy
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 gru 2011, 11:09
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 330d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
[E46] 330d - Regulacja ciśnienia RAIL (kontrolka dde)
Witam serdecznie.
Proszę o pomoc w moim ciężkim przypadku. Otóż od około miesiąca podczas "agresywniejszego" przyspieszania zapala mi się kontrolka dde świec żarowych i silnik wchodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu silnika i ponownym rozruchu jest ok (do następnego przyśpieszania).
Diagnoza - regulacja ciśnienia RAIL.
Autko stało u mechanika 2 tygodnie i zostały wykonane następujące czynności:
- wymieniony filtr paliwa
- wymienione przewody od turbiny
- sprawdzone: zawór regulujący ciśnienie w pompie wysokiego ciśnienia, czujnik ciśnienia na listwie RAIL, pompa podprogowa, pompa w zbiorniku, zawór sterujący turbiną, czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - wszystkie te podzespołu mają prawidłowe parametry.
- Wymontowano wtryskiwacze - 2 z nich były nieszczelne - zregenerowano, wszystkie zostały wyczyszczone w wanience ultradźwiękowej - wyglądają jak nowe, parametry prawidłowe.
- sprawdzono i wyczyszczono turbinę
- czyszczenie zbiornika paliwa
- czyszczenie zaworu egr (przy okazji)
Wszystkie możliwe rzeczy (chyba że coś pominąłem) związane z układem paliwowym zostały sprawdzone, fakt autko dostało prawdziwej mocy, ale problem pozostał.
Proszę o pomoc
BMW 330D, 2001R, 193 KM, MANUAL
Wojtek_blekitny: Regulamin zakładania tematów się kłania. Tym razem, wyjątkowo, poprawiłem.
Proszę o pomoc w moim ciężkim przypadku. Otóż od około miesiąca podczas "agresywniejszego" przyspieszania zapala mi się kontrolka dde świec żarowych i silnik wchodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu silnika i ponownym rozruchu jest ok (do następnego przyśpieszania).
Diagnoza - regulacja ciśnienia RAIL.
Autko stało u mechanika 2 tygodnie i zostały wykonane następujące czynności:
- wymieniony filtr paliwa
- wymienione przewody od turbiny
- sprawdzone: zawór regulujący ciśnienie w pompie wysokiego ciśnienia, czujnik ciśnienia na listwie RAIL, pompa podprogowa, pompa w zbiorniku, zawór sterujący turbiną, czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - wszystkie te podzespołu mają prawidłowe parametry.
- Wymontowano wtryskiwacze - 2 z nich były nieszczelne - zregenerowano, wszystkie zostały wyczyszczone w wanience ultradźwiękowej - wyglądają jak nowe, parametry prawidłowe.
- sprawdzono i wyczyszczono turbinę
- czyszczenie zbiornika paliwa
- czyszczenie zaworu egr (przy okazji)
Wszystkie możliwe rzeczy (chyba że coś pominąłem) związane z układem paliwowym zostały sprawdzone, fakt autko dostało prawdziwej mocy, ale problem pozostał.
Proszę o pomoc
BMW 330D, 2001R, 193 KM, MANUAL
Wojtek_blekitny: Regulamin zakładania tematów się kłania. Tym razem, wyjątkowo, poprawiłem.
-
- Bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 08 gru 2009, 17:43
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 330d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
Re: [E46] 330d - Regulacja ciśnienia RAIL (kontrolka dde)
a czy po tym wszytskim wywala dokładnie te same błędy? prosiłbym o zrzut z IMPY najlepiej
czy czujnik ciśnienia na listwie został wyczyszczony?
czy czujnik ciśnienia na listwie został wyczyszczony?
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 gru 2011, 11:09
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 330d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: [E46] 330d - Regulacja ciśnienia RAIL (kontrolka dde)
Błąd jest ciągle jeden - nieprawidłowe ciśnienie RAILDominik86 pisze:a czy po tym wszytskim wywala dokładnie te same błędy? prosiłbym o zrzut z IMPY najlepiej
czy czujnik ciśnienia na listwie został wyczyszczony?
Tak czujnik został wyczyszczony.
Nie posiadam wydruków z kompa.
Dziś sprawdziłem jeszcze katalizator - przepuszcza spaliny w normie.
Tez bym stawiał na ten czujnik, ale mechanik twierdzi, że podmienił na inny i było to samo.
Nie mam pojęcia co dalej z tym tematem zrobić.
-
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 27 cze 2009, 19:08
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Radziejów
Re: [E46] 330d - Regulacja ciśnienia RAIL (kontrolka dde)
Jaki filtr założyłeś?
Filtr może mieć małą przepustowość i jak przyśpieszasz to zaciąga dużo paliwa i może dostać za mało i gaśnie
Też siedziałem dwie noce nad tym i dopiero założyłem filtr Mana i wszystko było ok
Objawy były takie a po tygodniu jeżdżenia zaczęła gasnąć było coraz gorzej aż doszło do takiego momentu aż odpaliła na 10 sekund i zgasł
Wyciąga paliwo do końca?
POMPKA wysokiego ciśnienia co jest między zbiornikiem a filtrem paliwa jest dobra bo to Ona jest odpowiedzialna za utrzymanie ciśnienia w układzie paliwowym.
Powinna mieć ok 4bar
Twoja ile ma?
Ta co jest w zbiorniku odpowiada za to żeby paliwo się przelewało między zbiornikami i wyciągało wszystko.
Jak chcesz to mogę Ci odsprzedać taką pompkę oryginalną sprawną
Filtr może mieć małą przepustowość i jak przyśpieszasz to zaciąga dużo paliwa i może dostać za mało i gaśnie
Też siedziałem dwie noce nad tym i dopiero założyłem filtr Mana i wszystko było ok
Objawy były takie a po tygodniu jeżdżenia zaczęła gasnąć było coraz gorzej aż doszło do takiego momentu aż odpaliła na 10 sekund i zgasł
Wyciąga paliwo do końca?
POMPKA wysokiego ciśnienia co jest między zbiornikiem a filtrem paliwa jest dobra bo to Ona jest odpowiedzialna za utrzymanie ciśnienia w układzie paliwowym.
Powinna mieć ok 4bar
Twoja ile ma?
Ta co jest w zbiorniku odpowiada za to żeby paliwo się przelewało między zbiornikami i wyciągało wszystko.
Jak chcesz to mogę Ci odsprzedać taką pompkę oryginalną sprawną
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 gru 2011, 11:09
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 330d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: [E46] 330d - Regulacja ciśnienia RAIL (kontrolka dde)
Filtr mam również świeżo zamontowany (mana).
Pompa ma prawidłowe ciśnienie - wszystko to było sprawdzane.
Przecież nie ma tam żadnej magi do jasnej.....
Nie wiem - chyba będzie trzeba do serwisu zajechac bo nie widzę innej opcji.
Chyba, że ktoś ma jeszcze jakieś propozycję?
Pompa ma prawidłowe ciśnienie - wszystko to było sprawdzane.
Przecież nie ma tam żadnej magi do jasnej.....
Nie wiem - chyba będzie trzeba do serwisu zajechac bo nie widzę innej opcji.
Chyba, że ktoś ma jeszcze jakieś propozycję?
-
- Bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 08 gru 2009, 17:43
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 330d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
Re: [E46] 330d - Regulacja ciśnienia RAIL (kontrolka dde)
jakie jest ciśnienie na na pompie na wolnych?
jesli mozesz to wklejaj całe błędy z INPY bo bez urazy nie wierzę w tłumaczenia ;]
ale jak narazie widzę 3 powody jakie mogą być
1) niesprawna pompa wysokiego ciśnienia
2) uszkodzony/zabrudzony czujnik - aczkolwiek niby był podmieniany
3) uszkodzony zawór regulatora ciśnienia za pompą
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... ress_pump/
czesc nr 20
jesli mozesz to wklejaj całe błędy z INPY bo bez urazy nie wierzę w tłumaczenia ;]
ale jak narazie widzę 3 powody jakie mogą być
1) niesprawna pompa wysokiego ciśnienia
2) uszkodzony/zabrudzony czujnik - aczkolwiek niby był podmieniany
3) uszkodzony zawór regulatora ciśnienia za pompą
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... ress_pump/
czesc nr 20
-
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 27 cze 2009, 19:08
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Radziejów
Re: [E46] 330d - Regulacja ciśnienia RAIL (kontrolka dde)
Skąd wiesz czy ma prawidłowe ciśnie?
Daj screnna z inpy i będzie nam dużo łatwiej
Daj screnna z inpy i będzie nam dużo łatwiej
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 502
- Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [E46] 330d - Regulacja ciśnienia RAIL (kontrolka dde)
sprawdzcie jakie jest cisnienie na szynie CR podczas jazdy.
aha i w e46 nie było 3.0d o mocy 193KM jedynie 184KM i 204KM, po roczniku wnosze ze masz ten słabszy.
aha i w e46 nie było 3.0d o mocy 193KM jedynie 184KM i 204KM, po roczniku wnosze ze masz ten słabszy.
-
- Bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 08 gru 2009, 17:43
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 330d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
Re: [E46] 330d - Regulacja ciśnienia RAIL (kontrolka dde)
193 były jak ktoś sobie mape przegral z e39 - moj kumpel jeden na przyklad
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 502
- Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [E46] 330d - Regulacja ciśnienia RAIL (kontrolka dde)
mapy w 184 i 193 sa takie same, te silniki roznia sie czym innym
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 gru 2011, 11:09
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 330d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: [E46] 330d - Regulacja ciśnienia RAIL (kontrolka dde)
Ja mam w dowodzie 142 KW i tyle napisałem - może ktoś się pomylił przy rejestracji.
Jeśli chodzi o wydruki to będzie ciężko i raczej zdecyduje się na ASO.
Mogę tylko powiedzieć, że podczas jazdy z podpiętym kompem ciśnienie na wtryskach przy gwałtownym przyśpieszeniu było większe większe niż powinno być, tj
gdy powinno być być 1000 było 1200 - 1300 a przy równej jeździe było takie jak powinno być (tyle pamiętam jak patrzyłem na kompa).
Jeśli chodzi o wydruki to będzie ciężko i raczej zdecyduje się na ASO.
Mogę tylko powiedzieć, że podczas jazdy z podpiętym kompem ciśnienie na wtryskach przy gwałtownym przyśpieszeniu było większe większe niż powinno być, tj
gdy powinno być być 1000 było 1200 - 1300 a przy równej jeździe było takie jak powinno być (tyle pamiętam jak patrzyłem na kompa).
-
- Bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 08 gru 2009, 17:43
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 330d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
Re: [E46] 330d - Regulacja ciśnienia RAIL (kontrolka dde)
a czym dokładnie?papwil pisze:mapy w 184 i 193 sa takie same, te silniki roznia sie czym innym
no to będzie wróżenie z fusówspidert pisze:Ja mam w dowodzie 142 KW i tyle napisałem - może ktoś się pomylił przy rejestracji.
Jeśli chodzi o wydruki to będzie ciężko i raczej zdecyduje się na ASO.
Mogę tylko powiedzieć, że podczas jazdy z podpiętym kompem ciśnienie na wtryskach przy gwałtownym przyśpieszeniu było większe większe niż powinno być, tj
gdy powinno być być 1000 było 1200 - 1300 a przy równej jeździe było takie jak powinno być (tyle pamiętam jak patrzyłem na kompa).
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 06 cze 2012, 12:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 330d
- Rocznik: 2002
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
Re: [E46] 330d - Regulacja ciśnienia RAIL (kontrolka dde)
witam czy ktoś już rozwiązał ten problem bo mam podobny:/
-
- Bywalec
- Posty: 52
- Rejestracja: 16 lut 2009, 11:06
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: okolice Warki
Re: [E46] 330d - Regulacja ciśnienia RAIL (kontrolka dde)
Pawel (Papwil) czy jestes w stanie pomoc przy takim problemie jak do Ciebie podjedziemy , bo kumpel ma dokladnie ten sam problem ???
SPRZEDAM SWOJĄ LALKĘ E34 TDS
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 502
- Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [E46] 330d - Regulacja ciśnienia RAIL (kontrolka dde)
Tak, oczywiscie. Zapraszam