[E39] 520d M47 Wymiana wezyków przelewowych?
Moderator: Moderatorzy
- Siudo
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 520d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
[E39] 520d M47 Wymiana wezyków przelewowych?
Witam kolegów.
Wymieniałem ostatnio parę rzeczy w swojej buni i jak juz pozdejmowalem pokrywy to sobie na szybko obleciałem wzrokiem
po silniku bez osłon. Zauważyłem, że pierwszy wtrysk (od przodu) jest dookoła lekko zachlapany paliwem.
Po wnikliwej obserwacji zauważyłem że wężyk przelewowy jest w kiepskim stanie.
Teraz moje pytanie/prośba - czy mogę tak po prostu wymienić te wężyki przelewowe + jeden dłuższy idący do plastykowego
trójnika czy wiąże się to z ryzykiem zapowietrzenia układu. Nie znam się zbytnio na silnikach/mechanice i zasadach działania
poszczególnych rzeczy więc wolę zapytać czy można, a nie "jak to później naprawić".
Jak w temacie mam E39 520d M47.
Wymieniałem ostatnio parę rzeczy w swojej buni i jak juz pozdejmowalem pokrywy to sobie na szybko obleciałem wzrokiem
po silniku bez osłon. Zauważyłem, że pierwszy wtrysk (od przodu) jest dookoła lekko zachlapany paliwem.
Po wnikliwej obserwacji zauważyłem że wężyk przelewowy jest w kiepskim stanie.
Teraz moje pytanie/prośba - czy mogę tak po prostu wymienić te wężyki przelewowe + jeden dłuższy idący do plastykowego
trójnika czy wiąże się to z ryzykiem zapowietrzenia układu. Nie znam się zbytnio na silnikach/mechanice i zasadach działania
poszczególnych rzeczy więc wolę zapytać czy można, a nie "jak to później naprawić".
Jak w temacie mam E39 520d M47.
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [E39] 520d M47 Wymiana wezyków przelewowych?
Wymień i po problemie...
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 502
- Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [E39] 520d M47 Wymiana wezyków przelewowych?
Dasz rade samemu
Ostatnio zmieniony 16 cze 2012, 12:36 przez papwil, łącznie zmieniany 1 raz.
- taperson
- Bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 01 lis 2011, 0:00
- Seria: Land Rover
- Nadwozie: SUV
- Model: RR P38a
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
Re: [E39] 520d M47 Wymiana wezyków przelewowych?
Wczoraj przeprowadzilem ten zabieg w RRowym TeDeeSiku
przewody kupiłem Gets 3.2mm z oplotem wewnętrznym lecz popełniłem jeden blad mianowicie nie sprawdziłem średnicy zewnętrznej i np u mnie przy wtrysku 3-4 a szczególnie 5 te nasadki na które sie wciska przewody sa tak umiejscowione ze nakretka od głownego przewodu pozostawia tak malo miejsca ze nie da sie wcisnąć tam przewodu, lekko musiałem je "z temperować" i weszły.
Takze da sie,
a przy okazji dopytam czy to normalne ze na zimnym silniku wlasnie w 4-5 i 6 stalo paliwo??
przewody kupiłem Gets 3.2mm z oplotem wewnętrznym lecz popełniłem jeden blad mianowicie nie sprawdziłem średnicy zewnętrznej i np u mnie przy wtrysku 3-4 a szczególnie 5 te nasadki na które sie wciska przewody sa tak umiejscowione ze nakretka od głownego przewodu pozostawia tak malo miejsca ze nie da sie wcisnąć tam przewodu, lekko musiałem je "z temperować" i weszły.
Takze da sie,
a przy okazji dopytam czy to normalne ze na zimnym silniku wlasnie w 4-5 i 6 stalo paliwo??
- Siudo
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 520d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: [E39] 520d M47 Wymiana wezyków przelewowych?
Dzięki za odpowiedzi.
Nadal jednak zastanawia mnie kwestia zapowietrzenia układu, bo nie chciał bym mieć problemów z pompą.
A po mechanikach nie lubię ganiać z takimi rzeczami bo z nimi to różnie bywa. Mówią, że się znają na tych
silnikach a jak przychodzi co do czego słyszę "jak ja nie lubię diesli"
A taperson , na Twoje pytanie nie udzielę odpowiedzi bo po prostu nie wiem.
Nadal jednak zastanawia mnie kwestia zapowietrzenia układu, bo nie chciał bym mieć problemów z pompą.
A po mechanikach nie lubię ganiać z takimi rzeczami bo z nimi to różnie bywa. Mówią, że się znają na tych
silnikach a jak przychodzi co do czego słyszę "jak ja nie lubię diesli"
A taperson , na Twoje pytanie nie udzielę odpowiedzi bo po prostu nie wiem.
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 502
- Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [E39] 520d M47 Wymiana wezyków przelewowych?
jak raven napisal - wymien i tyle, nie ma zadnej dalszej filozofii. a jesli dalej bedziesz mial watpliwosci to wstaw samochod do serwisu. pozdr
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: [E39] 520d M47 Wymiana wezyków przelewowych?
Taperson-to nie jest normalne-niezależnie od temp.powinno byc tam sucho. Wtryski do uszczelnienia,ew.przelewy do poprawki.
Siudo-j.w,nic nie zapowietrzysz.
Siudo-j.w,nic nie zapowietrzysz.
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
- taperson
- Bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 01 lis 2011, 0:00
- Seria: Land Rover
- Nadwozie: SUV
- Model: RR P38a
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
Re: [E39] 520d M47 Wymiana wezyków przelewowych?
ale jakto wtryski do uszczelnienia? nie wiem czy dobrze mnie zrozumiałeś ale przy wymianie przelewów podczas zciągniecia ich z tych pypciów na wtrysku pociekło paliwo czyli z samego przewodu.
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: [E39] 520d M47 Wymiana wezyków przelewowych?
Wymieniałes przelewy,polało sie z nich paliwo i tego nie wytarłeś? No fakt-o tym nie pomyslałem..
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [E39] 520d M47 Wymiana wezyków przelewowych?
Jak pompa nie pracuje to paliwo stoi w przelewach... grawitwacyjnie do baku nie wróci - łączenia przelewów są w najniższych punktach.
- Siudo
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 520d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: [E39] 520d M47 Wymiana wezyków przelewowych?
No to już jestem po wymianie. Dzięki Panowie za pomoc.
Zaraz po wymianie autko odpaliło bez problemu, żadnego nadmiernego kręcenia itp.
Wężyki kruszyły mi się w rekach podczas wymiany ale poszło gładko.
Taperson, z tym paliwem to też ,miałem odrobinę paliwa w wężykach, kilka kropli
poleciało, zresztą kolega raven_1983 już odpowiedział o co chodzi.
Nie chcąc śmiecić na forum to do nowego pytania założyłem nowy temat i prosił bym , jeżeli możecie o zerknięcie.
Może ktoś z was już się spotkał z tymi objawami i wie co i jak.
link : http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=37&t=7446
Pozdrawiam.
Zaraz po wymianie autko odpaliło bez problemu, żadnego nadmiernego kręcenia itp.
Wężyki kruszyły mi się w rekach podczas wymiany ale poszło gładko.
Taperson, z tym paliwem to też ,miałem odrobinę paliwa w wężykach, kilka kropli
poleciało, zresztą kolega raven_1983 już odpowiedział o co chodzi.
Nie chcąc śmiecić na forum to do nowego pytania założyłem nowy temat i prosił bym , jeżeli możecie o zerknięcie.
Może ktoś z was już się spotkał z tymi objawami i wie co i jak.
link : http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=37&t=7446
Pozdrawiam.
- taperson
- Bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 01 lis 2011, 0:00
- Seria: Land Rover
- Nadwozie: SUV
- Model: RR P38a
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
Re: [E39] 520d M47 Wymiana wezyków przelewowych?
no bez przesady przewody wymienialem bo bylo mokro, i przy wymianie tez troszkę pokapało, po zabiegu wymyłem cały silnik chemia i szlauchem zeby bylo dobrze widać czy cos jeszcze pokapieDimo pisze:Wymieniałes przelewy,polało sie z nich paliwo i tego nie wytarłeś? No fakt-o tym nie pomyslałem..
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: [E39] 520d M47 Wymiana wezyków przelewowych?
Sorrki-nie zrozumiałem że chodzi Ci o paliwo w weżykach przelewowych
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 lip 2012, 13:29
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2002
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
Re: [E39] 520d M47 Wymiana wezyków przelewowych?
mam podobny otóż u mnie zbiera sie paliwo na pierwszym i drugim wtrysku od strony chłodnicy,wężyki dobre.zauwazyłem ze zbiera mi sie to paliwo miedzy wtryskiem a rurką wysokiego cisnienia
Dodano: 01 Lip 2012 16:40
jest tam ta taka tulejka łącząca wtrysk a rurka
MOD: Nie piszemy posta pod postem, używamy funkcji edycji - przycisk w prawym górnym rogu postu.
Dodano: 01 Lip 2012 16:40
jest tam ta taka tulejka łącząca wtrysk a rurka
MOD: Nie piszemy posta pod postem, używamy funkcji edycji - przycisk w prawym górnym rogu postu.