E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 730d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
nigdy nie rozbierałem tego, ale ciśnienie na szynie musi być, więc trochę tam się rozleje, proponuje wymienić filtr paliwa bo może już przez niego ciągnie, nowy filtr paliwa warto zalać ON by potem długo nie kręcić bo pompa może się uszkodzić. Odpowietrzenie układu to chyba nic innego jak kręcenie rozrusznikiem aż załapie paliwo, raczej wiele go nie stracisz więc nie będzie problemów.
- TDSik
- Bywalec
- Posty: 63
- Rejestracja: 15 paź 2009, 11:57
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Nowogard
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
Rozebrałem wszystko i przeczyściłem czujnik ciśnienia na listwie i nic to nie dało tylko jak odpalę wariata to rzuca silnikiem a jak popuszczę delikatnie ten czujnik że paliwo zacznie lekko lecieć z pod niego to silnik chodzi równo a jak przykręcę to z powrotem szarpie, czy to może być przez czujnik ? może źle wskazuje i odczytuje za wysokie bądź za niskie ciśnienie i daje złą dawkę paliwa?? Na kompie sprawdzane i wartości mieszczą się w normach. Muszę to jutro ogarnąć bo w niedziele gość chce się ze mną zamienić na inne e39 i chętnie się zamienię tylko muszę to poskładać no i fajnie byłoby to zrobić albo poznać chociaż przyczynę
Śmierć jeździ szybko więc...... trzeba być szybszym od niej !!!
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 730d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
najlepiej pożycz czujnik i zamień, będziesz w 100% pewien
-
- zbanowany
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 sty 2013, 14:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
A ten mechanik co ci te wtryski sprawdzał to robił to przy tobie i podłączał ją pod komputer?
miałem coś podobnego podłączyłem pod komputer i się okazało że jeden wtrysk lał a szarpała nie niemiłosiernie.
miałem coś podobnego podłączyłem pod komputer i się okazało że jeden wtrysk lał a szarpała nie niemiłosiernie.
e21 1,8 mi 78r
e34 525 tds
e39 3,0d 240KM
e34 525 tds
e39 3,0d 240KM
-
- zbanowany
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 sty 2013, 14:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
kolego to na 100% nie filtr paliwa ,żadna pompa się nie uszkadza przy odpowietrzaniu układu paliwa i broń boże filtr zalewać ropą do opalania po zapowietrzeniu układu paliwa ,Plaka się używa najlepiej waniliowy i nic więcej.Bartos pisze:nigdy nie rozbierałem tego, ale ciśnienie na szynie musi być, więc trochę tam się rozleje, proponuje wymienić filtr paliwa bo może już przez niego ciągnie, nowy filtr paliwa warto zalać ON by potem długo nie kręcić bo pompa może się uszkodzić. Odpowietrzenie układu to chyba nic innego jak kręcenie rozrusznikiem aż załapie paliwo, raczej wiele go nie stracisz więc nie będzie problemów.
e21 1,8 mi 78r
e34 525 tds
e39 3,0d 240KM
e34 525 tds
e39 3,0d 240KM
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 730d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
nie piszę że to wina filtra, tylko być może filtr jest brudny i warto by go wymienić,
a czemu nie wolno zalewać filtra ropą? z info w necie wyczytałem że niektórzy tak robią
a czemu nie wolno zalewać filtra ropą? z info w necie wyczytałem że niektórzy tak robią
-
- zbanowany
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 sty 2013, 14:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
bo na Plaku od strzała zapalisz każdego diesla a ropę do m57 3.0 ? sorki nie doczytałem chodziło ci o zalewanie filtra paliwa
po wymianie ,owszem można ale nie trzeba a w e39 jest jeszcze pompa elektryczna wysokiego ciśnienia to ona wstępnie po przekręceniu kluczyka paliwo pompuje aż do listwy
po wymianie ,owszem można ale nie trzeba a w e39 jest jeszcze pompa elektryczna wysokiego ciśnienia to ona wstępnie po przekręceniu kluczyka paliwo pompuje aż do listwy
e21 1,8 mi 78r
e34 525 tds
e39 3,0d 240KM
e34 525 tds
e39 3,0d 240KM
- TDSik
- Bywalec
- Posty: 63
- Rejestracja: 15 paź 2009, 11:57
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Nowogard
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
Tak mechanik a nawet dwóch robili to przy mnie pod kompem i testem przelewowym i test przelewowy wyszedł idealnie wszystkie praktycznie równo dawały i na kompie tak samo. Wczoraj podmieniałem czujnik ciśnienia w listwie i bez zmian, już nie mam pomysłu. Sprawdziłem po raz któryś wszystko co możliwe i dalej nic.
Śmierć jeździ szybko więc...... trzeba być szybszym od niej !!!
-
- zbanowany
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 sty 2013, 14:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
skoro mechanicznie już wszystko sprawdzone to może coś z elektryką otwierania wtrysków
a ciśnienie na każdym garze sprawdzałeś?
a ciśnienie na każdym garze sprawdzałeś?
e21 1,8 mi 78r
e34 525 tds
e39 3,0d 240KM
e34 525 tds
e39 3,0d 240KM
- TDSik
- Bywalec
- Posty: 63
- Rejestracja: 15 paź 2009, 11:57
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Nowogard
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
Tak ciśnienie w normie prawidłowe. Jest coraz gorzej z dnia na dzień szarpie coraz bardziej. Filtr paliwa wydaje mi się że raczej nie bo chyba przez niego by tak nie rzucało nim. Już brak pomysłów co może być a teraz na dodatek sprzęgło się ślizga że ledwo jeździ. Masakra egzemplarz mi się trafił, ktoś ją chyba musiał nieźle kiedyś męczyć.
Śmierć jeździ szybko więc...... trzeba być szybszym od niej !!!
-
- zbanowany
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 sty 2013, 14:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
to spróbuj jeszcze ten komputer zamienić tylko musi być od tego samego modelu
może coś było tam grzebane przy kompie kiedyś zdejmij obudowę filtra przeciwpyłkowego z lewej strony tam gdzie jest zbiornik płynu do szyb i pod nią jest dekiel plastikowy przykręcony na kilka śrubek imbusowych ,tylko najpierw spryskaj śrubki dobrym odrdzewiaczem lub dobrym zamrażaczem w sprayu bo one lubią tam przyrdzewieć i się w obudowie plastikowej obracać popatrz w środku czy z kablami wszystko tam jest ok i czy wody tam nie ma
a mechanicy u których byłeś co na to wszystko mówią?
znajdź lepiej kogoś poleconego od B-emek bo tylko kasę z ciebie wyciągnęli.
po obejrzeniu filmiku co wrzuciłeś na moje oko to będzie coś z układem paliwa czyli
pompa cr
albo tzw pompa progowa
wrzuć najlepiej jakiś filmik jak twoja chodzi na wolnych i np na przedziale 1500-2000 i więcej obr.
może coś było tam grzebane przy kompie kiedyś zdejmij obudowę filtra przeciwpyłkowego z lewej strony tam gdzie jest zbiornik płynu do szyb i pod nią jest dekiel plastikowy przykręcony na kilka śrubek imbusowych ,tylko najpierw spryskaj śrubki dobrym odrdzewiaczem lub dobrym zamrażaczem w sprayu bo one lubią tam przyrdzewieć i się w obudowie plastikowej obracać popatrz w środku czy z kablami wszystko tam jest ok i czy wody tam nie ma
a mechanicy u których byłeś co na to wszystko mówią?
znajdź lepiej kogoś poleconego od B-emek bo tylko kasę z ciebie wyciągnęli.
po obejrzeniu filmiku co wrzuciłeś na moje oko to będzie coś z układem paliwa czyli
pompa cr
albo tzw pompa progowa
wrzuć najlepiej jakiś filmik jak twoja chodzi na wolnych i np na przedziale 1500-2000 i więcej obr.
e21 1,8 mi 78r
e34 525 tds
e39 3,0d 240KM
e34 525 tds
e39 3,0d 240KM
- TDSik
- Bywalec
- Posty: 63
- Rejestracja: 15 paź 2009, 11:57
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Nowogard
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
Oczywiście za sprawdzenie itd nic nie płaciłem bo to znajomy mi warsztat. Do kompa oczywiście zaglądałem już i wyprułem wszystko z tamtąd sprawdziłem i wszystko było ok, sucho i kable całe, bezpieczniki też całe. Spróbuje filtr paliwa zmienić może coś pomoże. Pompa progowa wydaje mi się że chyba nie jest padnięta bo wtedy ciśnienie na wtryskach byłoby za małe a było sprawdzone i było okej. Nakręce filmik i wrzucę i spróbuje ten filtr wymienić jeśli dostane dzisiaj go gdzieś.
Śmierć jeździ szybko więc...... trzeba być szybszym od niej !!!
-
- zbanowany
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 sty 2013, 14:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
a zawsze pali na dotyk ?
obojętnie czy zimny jest ciepły i jak dłużej postoi?
wrzuć filmik jak wyżej pisałem
pompę progową i cr na kompie nie zawsze wykryjesz czy są ok miałem podobny przypadek .
obojętnie czy zimny jest ciepły i jak dłużej postoi?
wrzuć filmik jak wyżej pisałem
pompę progową i cr na kompie nie zawsze wykryjesz czy są ok miałem podobny przypadek .
e21 1,8 mi 78r
e34 525 tds
e39 3,0d 240KM
e34 525 tds
e39 3,0d 240KM
- TDSik
- Bywalec
- Posty: 63
- Rejestracja: 15 paź 2009, 11:57
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Nowogard
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
Mam w końcu filmik
http://www.youtube.com/watch?v=ggLfLnyB ... e=youtu.be
Zawsze pali na dotyk czy ciepły czy zimny ile by nie stał. Wczoraj odłączałem i pukałem w pompę progową i wszystko co tam jest i bez zmian a na odłączonej zgasła czyli normalne.
http://www.youtube.com/watch?v=ggLfLnyB ... e=youtu.be
Zawsze pali na dotyk czy ciepły czy zimny ile by nie stał. Wczoraj odłączałem i pukałem w pompę progową i wszystko co tam jest i bez zmian a na odłączonej zgasła czyli normalne.
Śmierć jeździ szybko więc...... trzeba być szybszym od niej !!!
- tdbezs
- Bywalec Gadulec
- Posty: 480
- Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
- Seria: E53-70
- Nadwozie: SUV
- Model: X5 3.0d/sd
- Rocznik: 2004
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Chełm
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
wiesz... kurde... ja bym zrobił tak, bo na pierwszy dźwięk, coś z osprzętu... także pasek na bok zapalić bez paska. Jak nie ustąpi to zdjąć kolektor ssący i zobaczyć bez kolektora... jak bez zmian to zobaczyć czy rozrząd jest ok... no jak wtryski ok... to co tu się może wziąść i zepsuć??
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
tez bym obstawiał odgłosy jak zatarta pompa wspomagania - E39 miały z tym problemy.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
- tdbezs
- Bywalec Gadulec
- Posty: 480
- Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
- Seria: E53-70
- Nadwozie: SUV
- Model: X5 3.0d/sd
- Rocznik: 2004
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Chełm
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
i taka podpowiedź... na kompie nie pokaże, że pompa się zaciera...
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 sty 2013, 14:46
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
Kolego proponuję zainteresować się pompą, bo szarpanie to brak paliwa. Konkretnie ustawieniem dawki na wtryski. Do tego nie trzeba kompa jeśli ktoś wie co robi to po zdjęciu kolektora do pompy jest już dostęp dobry. Mi mój magik ustawił na słuch, wchodzi na obroty aż miło, kop taki, że musiałem ograniczyć się z naciskaniem gazu. A spalanie - zapominam o stacji - tak się obniżyło, że chyba zamieszczę filmik w sieci bo sam w to nie wierzę. Nie poddawaj się bo to dobre auto.
-
- zbanowany
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 sty 2013, 14:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
na 100% masz coś nie tak z układem ciśnieniowym paliwa a te drgania i hałasy to właśnie tego objaw ale sprawdź Jeszce dokładnie kable przy wszystkich wtyczkach układu zasilania Common rail
a w szczególności tą wtyczkę co idzie do"[ czujnika położenia wałka rozrządu ]tam zawsze w tych autach otulina kabli pęka i śniedzieje ściągnij delikatnie osłonki gumowe z wtyczek i masz jak na talerzu może być słabe przejście
i nie słuchaj z tym ustawianiem dawki paliwa bo w tym 3.0 nic nie ustawisz na słuch tak sobie można w e39 525 ustawiać ale też tych pierwszych wersjach bo później są już na CR tak jak u ciebie, jest taka zasada
w układzie common rail olej napędowy zasysany jest ze zbiornika paliwa pod ciśnieniem około 4 barów i trafia poprzez filtr do pompy wysokiego ciśnienia która jest już z zaworem regulacyjnym . Tłoczkowa pompa spręża paliwo do ogromnego ciśnienia wynoszącego w najnowszych układach nawet 1800 bar. Z pompy wysokiego ciśnienia paliwo trafia do ciśnieniowego zasobnika (akumulatora ciśnienia), tzw. szyny common rail. Szyna ta połączona jest z wszystkimi wtryskiwaczami. Dzięki temu w chwili otwarcia wtryskiwacza, do komory spalania, wtryskiwane jest paliwo z ciśnieniem prawie równym ciśnieniu w szynie. Zasobnik ciśnienia (szyna common rail) zapewnia stabilność ciśnienia w chwili otwarcia wtryskiwacza umożliwiając bardzo częste wtryski bez spadku ciśnienia.
także było to słychać na filmiku jak ją opalałeś za chyba drugim razem tak nie powinna zapalać powinna dosłownie palić na trącenie kluczyka.
a w szczególności tą wtyczkę co idzie do"[ czujnika położenia wałka rozrządu ]tam zawsze w tych autach otulina kabli pęka i śniedzieje ściągnij delikatnie osłonki gumowe z wtyczek i masz jak na talerzu może być słabe przejście
i nie słuchaj z tym ustawianiem dawki paliwa bo w tym 3.0 nic nie ustawisz na słuch tak sobie można w e39 525 ustawiać ale też tych pierwszych wersjach bo później są już na CR tak jak u ciebie, jest taka zasada
w układzie common rail olej napędowy zasysany jest ze zbiornika paliwa pod ciśnieniem około 4 barów i trafia poprzez filtr do pompy wysokiego ciśnienia która jest już z zaworem regulacyjnym . Tłoczkowa pompa spręża paliwo do ogromnego ciśnienia wynoszącego w najnowszych układach nawet 1800 bar. Z pompy wysokiego ciśnienia paliwo trafia do ciśnieniowego zasobnika (akumulatora ciśnienia), tzw. szyny common rail. Szyna ta połączona jest z wszystkimi wtryskiwaczami. Dzięki temu w chwili otwarcia wtryskiwacza, do komory spalania, wtryskiwane jest paliwo z ciśnieniem prawie równym ciśnieniu w szynie. Zasobnik ciśnienia (szyna common rail) zapewnia stabilność ciśnienia w chwili otwarcia wtryskiwacza umożliwiając bardzo częste wtryski bez spadku ciśnienia.
także było to słychać na filmiku jak ją opalałeś za chyba drugim razem tak nie powinna zapalać powinna dosłownie palić na trącenie kluczyka.
e21 1,8 mi 78r
e34 525 tds
e39 3,0d 240KM
e34 525 tds
e39 3,0d 240KM
- TDSik
- Bywalec
- Posty: 63
- Rejestracja: 15 paź 2009, 11:57
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Nowogard
Re: E39 530d Rzuca mocno silnikiem jak zimny.
Oki zrzucę ten pasek i zobaczę wtedy co się będzie działo. Wszystkie wtyczki sprawdzałem i odłączałem na odpalonym sprawdzając czy i jaka będzie reakcja i wszystko niby ok. Mogę jakoś sprawdzić ciśnienie na pompie progowej samodzielnie ??
Śmierć jeździ szybko więc...... trzeba być szybszym od niej !!!