Witam mam taki oto problem:
od kiedy zrobiło się cieplej po odpaleniu samochodu szarpie obrotami, w dół tak jakby samochód miał zaraz zgasnąć ( dzieje się to tylko gdy temp zew jest powyżej 20 stopni)
na początku działo się to tylko chwilkę po odpaleniu , po czasie nasiliło się i gdy jechałem i puściłem nogę z gazu żeby dotoczyć się do krzyżówki szarpneło obrotami i samochód zgasł... Naszczęście potem bez problemu odpalił
moc jest , pali od strzała , dzisiaj naprzykład gdy temperatura spadała do 13 stopni samochód zachowuje się już normalnie , w sumie zauważyłem że problem występuje tylko gdy jest gorąco
Samochód to e39 530d automat LIFT
Re: e39 530d , szarpie obrotami
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 lis 2012, 22:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: Re: e39 530d , szarpie obrotami
usterka wykryta , temat prawdopodobnie zamknięty , regulator na pompie 600zł z wymianą
+ dodatkowe info od mojego serwisu DIESEL ze 6-ty wtrysk ma zawyżone dawki sięgające 3,5 ( nie wiem czego ) ale ponoć nie ma potrzeby ruszać bo do 5,5 można śmigać
+ dodatkowe info od mojego serwisu DIESEL ze 6-ty wtrysk ma zawyżone dawki sięgające 3,5 ( nie wiem czego ) ale ponoć nie ma potrzeby ruszać bo do 5,5 można śmigać
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 lis 2012, 22:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: Re: e39 530d , szarpie obrotami
niestety szarpanie wróciło ....
mam takie pytanie czy pompka progowa na wolnych obrotach może powodować takie właśnie szarpanie ( czkawkę ) ?
moc jest , zbiera się tylko właśnie to dławienie na wolnych obrotach występuje , dodam że przy wymianie regulatora koleś Mi powiedział że był błąd ciśnienia ...
mam takie pytanie czy pompka progowa na wolnych obrotach może powodować takie właśnie szarpanie ( czkawkę ) ?
moc jest , zbiera się tylko właśnie to dławienie na wolnych obrotach występuje , dodam że przy wymianie regulatora koleś Mi powiedział że był błąd ciśnienia ...
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 730d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: Re: e39 530d , szarpie obrotami
a podłącz pod kompa i zobacz jakie jest cisnienie paliwa w chwili szarpania, filtr paliwa wymieniałeś?
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 lis 2012, 22:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: Re: e39 530d , szarpie obrotami
filtr paliwa zmieniałem w styczniu tego roku ,,, ale jakies dwa miesiace temu wysłałem regenerowana pompka paliwa progowa na reklamacje bo głosno pracowała a kupiłem uzywana na ten czas żeby móc poruszac sie samochodem ,,, i mniej wiecej od tego czasu to sie dzieje , wiec chyba zaloze ta regenerowana ktora mi odezłali i zobacze co bedzie sie działo ... juz normalnie ten samochod konczy mnie psychicznie i finansowo ....
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 lis 2012, 22:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: Re: e39 530d , szarpie obrotami
czy jest taka opcja że jeśli jeden z wtrysków będzie już miał za duże przelewy to może występować właśnie coś takiego jak szarpanie wolnymi obrotami , oraz drugi objaw że jeśli np pocisnę parę razy , zatrzymam się wystudzę samochód z pół minuty do minuty i wyłączę zapłon to silnik jeszcze kilka sekund pracuje i tak jak by gasił się na chama ( coś w stylu jakby nie odcinało mu ropy całkowicie )
proszę o pomoc bo już nie mam pomysłów ....
proszę o pomoc bo już nie mam pomysłów ....
-
- Bywalec
- Posty: 222
- Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 2006
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
Re: Re: e39 530d , szarpie obrotami
Trochę za wysoka ta korekta 3,5... zawsze taniej zregenerować wtrysk (koszt do 400zł) niż robić motor jak lejący wtrysk zrobi dziurę w tłoku...
możliwe, że przez ten lejący wtrysk silnik jeszcze przepala to co zostało w komorze... bo po wyłączeniu zapłonu żadna pompa nie poda ani kropli paliwa...
ja za to słyszałem, że jak korekty są powyżej +/-2 to już powinno się regenerować wtryski także każdy mówi co innego
możliwe, że przez ten lejący wtrysk silnik jeszcze przepala to co zostało w komorze... bo po wyłączeniu zapłonu żadna pompa nie poda ani kropli paliwa...
ja za to słyszałem, że jak korekty są powyżej +/-2 to już powinno się regenerować wtryski także każdy mówi co innego
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 lis 2012, 22:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: Re: e39 530d , szarpie obrotami
no nic samochód dzisiaj pojechał znów do serwisu diesel w RZE zobaczymy co z tego wyjdzie...
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 lis 2012, 22:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: Re: e39 530d , szarpie obrotami
problemem okazał się zabrudzony regulator , niestety po wyczyszczeniu go i wymianie filtra samochód śmigał ok tylko jeden dzień ....