Witam wszystkich
Posiadam e38 740d m67 W tym miesiacu popelnilem 2 razy zamach na moj silnik. Na poczatku miesiaca stanelo mi auto z powodu braku paliwa jechalem wlasnie na stacje i doslownie 300m przed wylaczyl sie. Kombinacje z odpaleniem zajelo chyba ze 3h skonczylo sie na tym ze przyjechal znajomy mechanik i prysnal plakiem w dolot po 2 kreceniu odpalil. Powiedzial mi ze dobrze ze nie mordowalem go na kluczyku bo albo zarznal bym rozrusznik albo zajezdzil aku i dodal ze jesli chodzi o tego rodzaju "preparaty" to zdecydowanie lepszy jest plak a nizeli samostart.
Powiedzialem sobie ze niegdy wiecej i k...wa dzisiaj to samo, wiec procedure z plakiem powtorzylem i tak samo za drugim razem zaskoczyl bez problemow. Wiem ze metoda na "plak" to inwazyjny sposob ktory nie powinien byc zbyt czesto praktykowany. Moje pytania brzmia:
a) czy faktycznie metoda na plaka jest szkodliwa dla silnika
b) czy jest jakis sposob na odpowietrzenie ukladu bez pomocy wynalazkow i warsztatow??
Slyszalem ze m67 ciezko odpowietrzyc bez pomocy warsztatu. A cha i dodam ze w/w sytuacje byly wynikiem zlego odczytu poziomu paliwa, nie dopuszczam aby swiecila sie rezerwa ale czasami jest tak ze reasumuje ilosc paliwa po jakims czasie i wtedy wlasnie dochodzi do sytuacji
[e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony
Moderator: Moderatorzy
- ishi
- Bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 sie 2010, 12:07
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2003
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Wwa
Re: [e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony
Nie wiem jak w M67 ale w M57 masz system samoodpowietrzania. Wystarczy zatankować i włączyć tylko "zapłon" na 1-2min. Wówczas pompa progowa ci napełni cały układ. Taka jest procedura np. przy wymianie filtra paliwa. Samostartu i innych wynalazków raczej bym unikał.
..::Życie w tempie 175BPM::..
-
- Bywalec
- Posty: 12
- Rejestracja: 04 kwie 2013, 23:50
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 740d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Małopolskie
Re: [e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony
ishi powiedz mi kolego czy taki zabieg moze mi cos spi....ic w silniku??? bo nie daje mi to spokoju.
pozdro
pozdro
- ishi
- Bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 sie 2010, 12:07
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2003
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Wwa
Re: [e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony
Na chłopski rozum jeżeli masz tak samo jak w M57 kolektor dolotowy z tworzywa (pewnie tak) to takie strzały w kolektor mogą skończyć się źle. Ja bym tego mechanika za***bal Na przyszłość sugeruje przejrzenie jakiejś dokumentacji, chociażby instrukcje serwisowe TIS.
..::Życie w tempie 175BPM::..
-
- Bywalec
- Posty: 12
- Rejestracja: 04 kwie 2013, 23:50
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 740d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Małopolskie
Re: [e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony
Co to znaczy ze zle moze sie skonczyc dla kolektora. Jakie ewentualne objawy itp
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 730d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: [e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony
znajomy z innego forum ma m67, jak mu pompka padła odpowietrzał ja ponad 2h na plaka (chyba 2 puszki), metoda to plak i krecenie rozrusznikiem. Po odpowietrzeniu nie miał skutków negatywnych.
- Markiej
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 19 sty 2011, 12:00
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1986
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: [e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony
każdy warsztat jaki znam robi wszystko na plaku, benzyniaki, diesle wsio po co się bawić w odpowietrzanie skoro można psiknąć i maszyna gada. Ja osobiście nie polecam nawet na słuch można zauważyć jak silnik głośno klepie na plaku. Ale faktycznie plak jest "lepszy" na innych środkach typu samostart zauważyłem że silnik chce rozpie***** jak załapie, a na plaku tylko głośniej pracuje.
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 730d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: [e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony
ponoć najlepszy waniliowy
czy ktoś napisze mi tak na serio, o co chodzi z tym Plakiem, wiem że na tym zapali ale dlaczego? że niby co? łatwopalny?
czy ktoś napisze mi tak na serio, o co chodzi z tym Plakiem, wiem że na tym zapali ale dlaczego? że niby co? łatwopalny?
- gummiss11
- Bywalec Gadulec
- Posty: 435
- Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 320d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kawki(Brodnica)
Re: [e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony
Jest łatwopalny i tłusty, więc do diesla się nadaje bo kopci
Chodzi o to że każdy spray zawiera z sobie jakieś łatwopalne związki, na dezodorant też byś odpalił, ale do domu byś musiał biec, a plak każdy(kto używa oczywiście) ma w samochodzie. Odpalanie jest spokojniejsze niż samostartem bo samostart to typowo środek do uruchamiania silników i ma w sobie same związki łatwopalne i wybuchowe, a plak przy okazji też może służyć do odpalania bo ma podobne właściwości do samostartu
Chodzi o to że każdy spray zawiera z sobie jakieś łatwopalne związki, na dezodorant też byś odpalił, ale do domu byś musiał biec, a plak każdy(kto używa oczywiście) ma w samochodzie. Odpalanie jest spokojniejsze niż samostartem bo samostart to typowo środek do uruchamiania silników i ma w sobie same związki łatwopalne i wybuchowe, a plak przy okazji też może służyć do odpalania bo ma podobne właściwości do samostartu
Bo Możemy Więcej...