[e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony

Tematy dotyczące układu paliwowego, mechanizmu CR i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

diaspora
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 04 kwie 2013, 23:50
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 740d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie

[e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony

Post autor: diaspora »

Witam wszystkich
Posiadam e38 740d m67 W tym miesiacu popelnilem 2 razy zamach na moj silnik. Na poczatku miesiaca stanelo mi auto z powodu braku paliwa jechalem wlasnie na stacje i doslownie 300m przed wylaczyl sie. Kombinacje z odpaleniem zajelo chyba ze 3h skonczylo sie na tym ze przyjechal znajomy mechanik i prysnal plakiem w dolot po 2 kreceniu odpalil. Powiedzial mi ze dobrze ze nie mordowalem go na kluczyku bo albo zarznal bym rozrusznik albo zajezdzil aku i dodal ze jesli chodzi o tego rodzaju "preparaty" to zdecydowanie lepszy jest plak a nizeli samostart.
Powiedzialem sobie ze niegdy wiecej i k...wa dzisiaj to samo, wiec procedure z plakiem powtorzylem i tak samo za drugim razem zaskoczyl bez problemow. Wiem ze metoda na "plak" to inwazyjny sposob ktory nie powinien byc zbyt czesto praktykowany. Moje pytania brzmia:
a) czy faktycznie metoda na plaka jest szkodliwa dla silnika
b) czy jest jakis sposob na odpowietrzenie ukladu bez pomocy wynalazkow i warsztatow??
Slyszalem ze m67 ciezko odpowietrzyc bez pomocy warsztatu. A cha i dodam ze w/w sytuacje byly wynikiem zlego odczytu poziomu paliwa, nie dopuszczam aby swiecila sie rezerwa ale czasami jest tak ze reasumuje ilosc paliwa po jakims czasie i wtedy wlasnie dochodzi do sytuacji
Awatar użytkownika
ishi
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: 26 sie 2010, 12:07
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2003
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Wwa

Re: [e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony

Post autor: ishi »

Nie wiem jak w M67 ale w M57 masz system samoodpowietrzania. Wystarczy zatankować i włączyć tylko "zapłon" na 1-2min. Wówczas pompa progowa ci napełni cały układ. Taka jest procedura np. przy wymianie filtra paliwa. Samostartu i innych wynalazków raczej bym unikał.
..::Życie w tempie 175BPM::..
diaspora
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 04 kwie 2013, 23:50
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 740d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie

Re: [e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony

Post autor: diaspora »

ishi powiedz mi kolego czy taki zabieg moze mi cos spi....ic w silniku??? bo nie daje mi to spokoju.

pozdro
Awatar użytkownika
ishi
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: 26 sie 2010, 12:07
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2003
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Wwa

Re: [e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony

Post autor: ishi »

Na chłopski rozum jeżeli masz tak samo jak w M57 kolektor dolotowy z tworzywa (pewnie tak) to takie strzały w kolektor mogą skończyć się źle. Ja bym tego mechanika za***bal :) Na przyszłość sugeruje przejrzenie jakiejś dokumentacji, chociażby instrukcje serwisowe TIS.
..::Życie w tempie 175BPM::..
diaspora
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 04 kwie 2013, 23:50
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 740d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie

Re: [e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony

Post autor: diaspora »

Co to znaczy ze zle moze sie skonczyc dla kolektora. Jakie ewentualne objawy itp
Bartos
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podkarpackie

Re: [e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony

Post autor: Bartos »

znajomy z innego forum ma m67, jak mu pompka padła odpowietrzał ja ponad 2h na plaka (chyba 2 puszki), metoda to plak i krecenie rozrusznikiem. Po odpowietrzeniu nie miał skutków negatywnych.
Awatar użytkownika
Markiej
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 19 sty 2011, 12:00
Seria: E28
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1986
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie

Re: [e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony

Post autor: Markiej »

każdy warsztat jaki znam robi wszystko na plaku, benzyniaki, diesle wsio :) po co się bawić w odpowietrzanie skoro można psiknąć i maszyna gada. Ja osobiście nie polecam :) nawet na słuch można zauważyć jak silnik głośno klepie na plaku. Ale faktycznie plak jest "lepszy" na innych środkach typu samostart zauważyłem że silnik chce rozpie***** jak załapie, a na plaku tylko głośniej pracuje.
Bartos
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podkarpackie

Re: [e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony

Post autor: Bartos »

ponoć najlepszy waniliowy :)

czy ktoś napisze mi tak na serio, o co chodzi z tym Plakiem, wiem że na tym zapali ale dlaczego? że niby co? łatwopalny?
Awatar użytkownika
gummiss11
Bywalec Gadulec
Posty: 435
Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kawki(Brodnica)

Re: [e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony

Post autor: gummiss11 »

Jest łatwopalny i tłusty, więc do diesla się nadaje bo kopci :P

Chodzi o to że każdy spray zawiera z sobie jakieś łatwopalne związki, na dezodorant też byś odpalił, ale do domu byś musiał biec, a plak każdy(kto używa oczywiście) ma w samochodzie. Odpalanie jest spokojniejsze niż samostartem bo samostart to typowo środek do uruchamiania silników i ma w sobie same związki łatwopalne i wybuchowe, a plak przy okazji też może służyć do odpalania bo ma podobne właściwości do samostartu :)
Bo Możemy Więcej...Obrazek
Bartos
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podkarpackie

Re: [e38] m67 Problem z odpaleniem. Zapowietrzony

Post autor: Bartos »

dzięki :)
ODPOWIEDZ