[E39] 530d Ciężko odpalała aż w końcu umarła ...

Tematy dotyczące układu paliwowego, mechanizmu CR i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

Myrwyss
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 23 mar 2014, 21:27
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

[E39] 530d Ciężko odpalała aż w końcu umarła ...

Post autor: Myrwyss »

Mam spory problem z niedawno zakupioną E39 530d po lifcie.
Jakiś czas temu zaczęła ciężej odpalać - trzeba było przytrzymać kluczyk z 3 sekundy by zaskoczyła, nie ma znaczenia czy na ciepłym czy na zimnym.
Potem jednak zastrajkowała totalnie z rana i mimo kręcenia kilkukrotnego nie odpaliła. Rozrusznik kręci ale motor nawet nie zaskakuje.
Była raz testowo odpalana plakiem w egr i ruszyła bez problemu, chodziła równiutko, zero kopcenia itp, była moc jak trzeba. Po zgaszeniu nie chce odpalić nawet sekundę po. W momencie przekręcenia kluczyka słychać jakby szum zapowietrzonego paliwa z przodu silnika ale w wężyku za filtrem nie widać pęcherzyków.
Nagrałem odgłos, zerknijcie:
https://www.youtube.com/watch?v=i8PrhgRjDoE

Mój interfejs ma jakieś buntero z Inpą i mogłem sprawdzić tylko z carsoftem.
Wywala błąd zbyt małego ciśnienia podczas rozruchu i niezdefiniowany 09F6.
Gdy jeszcze sama paliła pokazywało na jałowym ciśnienie na listwie 348 bar i Raise Pressure ( ciśnienie pompki w progu? ) ok 3.9 bar. Odpalana z plaka, jak już chodzi to ciśnienie też ok.
Przy kręceniu ciśnienie na listwie bardzo wolno rośnie i na słabym aku dobiłem do 120 bar nim aku zdechło.

Pompka progowa nowa Automotive. Zawór wysokiego ciśnienia na pompie nówka bosh - i co ciekawe: dwa dni po wymianie zaworu paliła dobrze a potem znowu zdechła a wręcz przy jeździe z nagrzanym mocno motorem, gdy dawałem na maksa gazu z wolnych obrotów to wyskakiwał błąd systemu wtryskowego.

Oddałem wtryski do sprawdzenia do bosha.
Czy takie wyniki mogą powodować niemożność odpalenia auta:

http://www.iv.pl/images/93997315201516185238.jpg
( za duży obrazek by wstawić, kopiujcie sobie link )

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam :)
Mario1-1
zbanowany
zbanowany
Posty: 71
Rejestracja: 07 lip 2014, 19:24
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: pomorskie

Re: [E39] 530d Ciężko odpalała aż w końcu umarła ...

Post autor: Mario1-1 »

pompa CR do naprawy .
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Gadulec
Posty: 550
Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Re: [E39] 530d Ciężko odpalała aż w końcu umarła ...

Post autor: GuLuN »

Może też być regulator na pompie ale tak i tak pompa CR
Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
Mario1-1
zbanowany
zbanowany
Posty: 71
Rejestracja: 07 lip 2014, 19:24
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: pomorskie

Re: [E39] 530d Ciężko odpalała aż w końcu umarła ...

Post autor: Mario1-1 »

Też raczej 99% to wina pompy CR miałem kilka podobnych przypadków ,nawet w swoim e39 3,0d identyczny objaw tak z dnia na dzień przestała odpalać ,a na plaka łapała idealnie i później już chodziła normalnie bez różnic ,jak się zgasiło było to samo wystarczyło pompę cr zregenerować i paliła znów na dotyk ,jeśli pompy ta w zbiorniku i progowa nabija ciśnienie jak pisał kolega i pali na plaka i chodzi to 99% pompa do roboty jest .
ODPOWIEDZ