e39 m57d30 padnięte wtryski?

Tematy dotyczące układu paliwowego, mechanizmu CR i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

gutowski88
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 24 lut 2013, 21:46
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Warmińsko-mazurskie

e39 m57d30 padnięte wtryski?

Post autor: gutowski88 »

Witam. od jakiegoś czasu auto zaczęło słabo zapalać, stało sie to dosłownie od razu. wczesniej nie było żadnych problemów z odpalaniem a teraz trzeba bardzo długo kręcic zeby załapał. Strasznie rzuca silnikiem na jałowum biegu tak jakby na jeden cylinder słabo palił. sprawdzałem korekty w inpie i wychodzi na to że wtryski gdyż najnizsza ma ok 4 a najwyższa 10 lecz słyszałem ze skala jest do 5,5. zrobiłem test przelewowy i po ok 6 min pracy na jałowym,zimnym silniku wyniósł:
(od przodu auta) 1cyl 44ml
2cyl 27ml
3cyl 33ml
4cyl 48ml
5cyl 54ml
6cyl 45ml
słychać na 5 lub 6 cyl głosny klekot/stukanie.czytałem również iż moze to być pompa lub czujnik cisnienia na szynie cr.
oprócz słabego odpalania i nierównej pracy wszystko jest ok,na wyzszych obrotach nic sie nie dzieje i ma moc jak zawsze. nie jezdzę autem ponieważ lejący wtrysk moze wypalic dziurę w tłoku. spotkał sie juz ktoś z takim problemem? pozdrawiam
Bartos
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podkarpackie

Re: e39 m57d30 padnięte wtryski?

Post autor: Bartos »

sprawdź korekcje w inpie na ciepłym silniku. Co do przelewów to się nie znam ale przyglądnął bym się 5 wtryskowi. Jak słyszysz stukanie na tym wtrysku, to możliwe że się rozjechał i nie podaje dawki we właściwym momencie.

Z ciekawostek to ja też w silniku mam stuki, i też gdzieś ok 5 cylindra. Ale odpala normalnie tylko jak zimny to tak dziwnie lekko nierównie pracuje, i głośno stuka na zimnym. Korekcje mam ok 1.8. Też kiedyś się zajmę tym wtryskiem ale póki co jeżdżę dalej :)
ODPOWIEDZ