[exx] turbo- kiedy sie zalancza
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 mar 2009, 21:24
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: gkw
[exx] turbo- kiedy sie zalancza
koledzy mam pytanie maialem nie dawno problem z obrotami na biegu jalowym ale to juz zostalo zrobione okazalo sie, ze sparchacial wezyk od podcisnienia.Teraz po wymianie jest juz ok.Moje pytanko brzmi w jakim zakresie obrotow ciagnie turbo bo przed wymiana wydalawlo mi sie, ze cianie od 1500, 1700 ob/min, a teraz ciagnie od 2500,2800 obr/min. Czy to normalna praca turbo
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
To raczej nie turbo dziura a automat - i tak po prostu ma.
Turbo dziurę masz gdy auto pomimo wzrostu obrotów ciągnie prawie tak samo i nagle od pewnych obrotów magicznie dostaje kopa.
Jeżeli masz w miarę płynne przyśpieszenie to nie ma co szukać dziury w całym.
Jeżeli natomiast było by tak, że do pewnych obrotów proporcjonalnie z obrotami wzrasta przyspieszenie... a potem nic... nic... nic... i nagle dostaje kopa - tak w skrócie wygląda turbo dziura.
EDIT:
Jeżeli "dziura" o której piszesz to sytuacja w której auto stoi a Ty depniesz w podłogę i zaczyna jechać dopiero po jakiejś sekundzie czy dwóch to jest to taka uroda automatów.
Niestety napęd nie jest spięty na twardo na skrzyni a przez element pośredni który umożliwia np. ruszanie z czwartego biegu bez problemów i inne miłe rzeczy... ale dla dynamiki nie jest zbyt korzystny.
Turbo dziurę masz gdy auto pomimo wzrostu obrotów ciągnie prawie tak samo i nagle od pewnych obrotów magicznie dostaje kopa.
Jeżeli masz w miarę płynne przyśpieszenie to nie ma co szukać dziury w całym.
Jeżeli natomiast było by tak, że do pewnych obrotów proporcjonalnie z obrotami wzrasta przyspieszenie... a potem nic... nic... nic... i nagle dostaje kopa - tak w skrócie wygląda turbo dziura.
EDIT:
Jeżeli "dziura" o której piszesz to sytuacja w której auto stoi a Ty depniesz w podłogę i zaczyna jechać dopiero po jakiejś sekundzie czy dwóch to jest to taka uroda automatów.
Niestety napęd nie jest spięty na twardo na skrzyni a przez element pośredni który umożliwia np. ruszanie z czwartego biegu bez problemów i inne miłe rzeczy... ale dla dynamiki nie jest zbyt korzystny.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2009, 22:44 przez raven_1983, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 mar 2009, 21:24
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: gkw
wszystko wrocilo do normy po tym jak wymienilem wezyk od podcisnienia, ktory okazal sie za maly i nie tak wszedl na kruciec na listwie.Dzis wymienilem o odpiwiedni i wszytsko jest ok ciagnie jak nigdy.Dla przypomnienia wezyk nr 9
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1669
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Nie byłeś pewien od ilu "ciągnie" turbo, a teraz my nie wiemy. Poza tym, że jest ok. 

Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
-
- Bywalec
- Posty: 65
- Rejestracja: 12 lut 2010, 23:13
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
turbo- kiedy sie zalancza
Czyli powinno ciągnąć już od 1300 - 1500 obr/min.
Jeżeli jest inaczej - zaczynamy szperać
Dodano: Wto Maj 11, 2010 1:29 pm
Czyli powinno ciągnąć już od 1300 - 1500 obr/min.
Jeżeli jest inaczej - zaczynamy szperać
Jeżeli jest inaczej - zaczynamy szperać

Dodano: Wto Maj 11, 2010 1:29 pm
Czyli powinno ciągnąć już od 1300 - 1500 obr/min.
Jeżeli jest inaczej - zaczynamy szperać

-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 lip 2010, 18:47
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 730d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Leszno
- Kontakt:
[exx] turbo- kiedy sie zalancza
Turbo ciągnie od samego dołu i to bardzo ładnie, sprawdź resztę węży od podciśnienia jest ich dużo, ja wywaliłem wszystkie od razu aby był spokój oraz zamontowałem nowe zawory EGR, są 2 sztuki jeden pod kolektorem a drugi przy turbo w E38 jest jeszcze 3 przy poduchach silnika ale w E39 wątpię aby były takie bonusy.
Po naprawie tego też mi turbo podziękowało po 2 dniach, nie chcę przygnębiać ale właśnie jest robione a rachunek jedyny 1000PLN :/ do tego diagnoza była nie wesoła, coś je wypaliło i to coś wskazuje na problem z którymś wtryskiem, które jutro jadą do wyspecjalizowanego zakładu na sprawdzanie.
Po naprawie tego też mi turbo podziękowało po 2 dniach, nie chcę przygnębiać ale właśnie jest robione a rachunek jedyny 1000PLN :/ do tego diagnoza była nie wesoła, coś je wypaliło i to coś wskazuje na problem z którymś wtryskiem, które jutro jadą do wyspecjalizowanego zakładu na sprawdzanie.
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
[exx] turbo- kiedy sie zalancza
zawór agr jest na kolektorze ssącym tam gdzie rura od ic przychodzi, a te zaworki co piszesz to są elktro sawory sterujące agr właśnie oraz turbiną
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 gru 2009, 17:14
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
[exx] turbo- kiedy sie zalancza
Panowie a jak najlepiej się dostać do tego wężyka nr 9 co pisał simon ponieważ mam bardzo podobne obroty dodam że w gre wchodzą warunki pod blokiem
Pozdro
zlotko5
Pozdro
zlotko5
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
[exx] turbo- kiedy sie zalancza
dzisiaj będę wymieniał ten wężyk u ojca to dam znać jak to wygląda
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 gru 2009, 17:14
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
[exx] turbo- kiedy sie zalancza
kolego a może jakieś fotki wżuć??adam-bmw pisze:dzisiaj będę wymieniał ten wężyk u ojca to dam znać jak to wygląda
Mam pytanie jakie parametry ma ten wężyk tzn średnica wewnętrzna, ciśnienie itp i ile go potrzeba aby powymieniać
wszystkie wężyki w sterowaniu podciśnieniem??
Pozdro
Ostatnio zmieniony 26 sie 2010, 18:01 przez zlotko5, łącznie zmieniany 1 raz.
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
[exx] turbo- kiedy sie zalancza
zawsze jak coś robię to są fotki więc spokojnie
-
- Moderator
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 lip 2010, 11:31
- Seria: F07-18
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525d
- Rocznik: 2011
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: DW
[exx] turbo- kiedy sie zalancza
Na innym forum czytałem, ze chłopakom zeszło 5m wężyka na wymianę ich wszystkich. Kilka jest krótszych ale jest jeden długi, który od strony Turbo idzie na drugą stronę silnika do zaworku EGR.zlotko5 pisze:kolego a może jakieś fotki wżuć??adam-bmw pisze:dzisiaj będę wymieniał ten wężyk u ojca to dam znać jak to wygląda
Mam pytanie jakie parametry ma ten wężyk tzn średnica wewnętrzna, ciśnienie itp i ile go potrzeba aby powymieniać
wszystkie wężyki w sterowaniu podciśnieniem??
Pozdro
Co do parametrów to te wężyki maja wewnętrzną średnicę 3,2mm. Taka średnica w każdym razie była zakładana przez kolesi z forum i pisali, że pasi, siedzi ciasno i jest ok.
Pzdr.
http://aso-bmw.pl/?src=link&ref=MJqK0dn3YdKMOucL - czesci oryginalne i zamienniki w dobrych cenach, rabaty, promocje. Polecam.
https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
[exx] turbo- kiedy sie zalancza
co do długości to ja miałem 2 metry i starczyło na wymianę tego długiego, tych pomiędzy grubym od serwa a zaworkiem agr i zaworkiem poduszek silnika, wymieniłem jeszcze pomiędzy akumulatorem podciśnienia a zaworkiem turbiny
zaworek agr http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45 element 3
sterowanie turbo http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45 element 9 i 10
zaworek poduszek sinika http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=22&fg=05 element 18
reszta wężyków była w dobrym stanie i została
wężyk który wymieniamy to ten bliżej osłony silnika na fotce troszkę wystaje bo jest wypięty
tutaj wspomniane zaworki ten dalej jest od agr a ten bliżej od poduszek silnika
a tutaj już po zabiegu wężyk na swoim miejscu no i akumulator podciśnienia zmienił miejsce bo blaszka normalnie go mocująca znowu pękła (3 raz) a że z racji niedzieli nie miałem jak pospawać zamontowałem po swojemu, teraz muszę poszukać całej blaszki wtedy wróci na swoje miejsce
wymiana jest śmiesznie prosta, jedyną trudność sprawia wciśnięcie wężyka na zaworki pod kolektorem bo jest tam dość mało miejsca a jak mam sporą łapę. można wspomóc się wd40 i troszkę psiknąć do wężyka żeby łatwiej wlazł.
co do spadków mocy i szarpania jest jeszcze jedna przyczyna, mianowicie gruszka turbo, już po wymianie wężyków zobaczyłem że przy wzroście obrotów nie zawsze jej ruch jest płynny czasami potrafi się zaciąć żeby następnie raptownie iść dalej i to w moim przypadku jest takie szarpnięcie jak przyśpiesza auto coś koło 2000 obr/min. koszt wymiany gruszki to ok 200 zł cena samej gruszki, robocizny nie liczę bo robię sam http://allegro.pl/zawor-turbiny-gruszka ... 66332.html
zaworek agr http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45 element 3
sterowanie turbo http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45 element 9 i 10
zaworek poduszek sinika http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=22&fg=05 element 18
reszta wężyków była w dobrym stanie i została
wężyk który wymieniamy to ten bliżej osłony silnika na fotce troszkę wystaje bo jest wypięty

tutaj wspomniane zaworki ten dalej jest od agr a ten bliżej od poduszek silnika

a tutaj już po zabiegu wężyk na swoim miejscu no i akumulator podciśnienia zmienił miejsce bo blaszka normalnie go mocująca znowu pękła (3 raz) a że z racji niedzieli nie miałem jak pospawać zamontowałem po swojemu, teraz muszę poszukać całej blaszki wtedy wróci na swoje miejsce

wymiana jest śmiesznie prosta, jedyną trudność sprawia wciśnięcie wężyka na zaworki pod kolektorem bo jest tam dość mało miejsca a jak mam sporą łapę. można wspomóc się wd40 i troszkę psiknąć do wężyka żeby łatwiej wlazł.
co do spadków mocy i szarpania jest jeszcze jedna przyczyna, mianowicie gruszka turbo, już po wymianie wężyków zobaczyłem że przy wzroście obrotów nie zawsze jej ruch jest płynny czasami potrafi się zaciąć żeby następnie raptownie iść dalej i to w moim przypadku jest takie szarpnięcie jak przyśpiesza auto coś koło 2000 obr/min. koszt wymiany gruszki to ok 200 zł cena samej gruszki, robocizny nie liczę bo robię sam http://allegro.pl/zawor-turbiny-gruszka ... 66332.html
[exx] turbo- kiedy sie zalancza
Witam! Podłącze się pod temat,mam taki problem..... na kompie wykazało mi ze turbina nie pracuje od około 1850 obr. silnika(powyżej 2000 tys.obrotów idzie jak rakieta),zbyt wysoka temperatura...coś takiego...podejrzewam ze prze to moja "mała" trochę przepala..nigdy nie jest w stanie zejść poniżej 7,1 litra(wyliczenia z trasy,tankowanie do pełna) choć jeżdżę naprawdę chwilami z miękką nogą...jutro napisze numer błędów z kompa...wydruk jest po niemiecku wiec nie wiele jestem w stanie z technicznego niemieckiego zrozumieć...co doradzacie sprawdzić,zrobić?
-
- Bywalec
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: [exx] turbo- kiedy sie zalancza
Odkopię troszkę temat.
Panowie niektórzy wiedzą jakie miałem problemy z mocą co zostało juz ogarnięte
i mam pytanie teraz fajnie w wyższych partiach się zbiera bestia,ale teraz mam wrażenie jakby słabiej szła z dołu.
wężyki zmienione.
Chodzi o to,że idzie dobrze,ale moje pytanie jest czy np przez zaślepienie EGR można coś poprawić żeby od dołu jeszcze tą moc poprawić?
Nie,że szukam jakiegoś problemu tylko z ciekawości pytam czy np. przez zaślepienie jakiegoś wężyka auto z dolu lepiej pocągnie?


i mam pytanie teraz fajnie w wyższych partiach się zbiera bestia,ale teraz mam wrażenie jakby słabiej szła z dołu.

wężyki zmienione.
Chodzi o to,że idzie dobrze,ale moje pytanie jest czy np przez zaślepienie EGR można coś poprawić żeby od dołu jeszcze tą moc poprawić?

Nie,że szukam jakiegoś problemu tylko z ciekawości pytam czy np. przez zaślepienie jakiegoś wężyka auto z dolu lepiej pocągnie?

- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1669
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Re: [exx] turbo- kiedy sie zalancza
Thazek, pewnie Cię zmartwię, ale ze swego (i innych użytkowników) doświadczenia, zaślepianie zaworu EGR, nic nie daje.
Ale nikt Ci nie zabroni. Swego czasu, bardzo obszerne dyskusje na ten temat były.
Dawno czyściłeś EGR?
Ps. simon - pisze się, załącza, nie załancza.
Ale nikt Ci nie zabroni. Swego czasu, bardzo obszerne dyskusje na ten temat były.
Dawno czyściłeś EGR?
Ps. simon - pisze się, załącza, nie załancza.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
-
- Bywalec
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: [exx] turbo- kiedy sie zalancza
Hmmm... no po prostu pytam czy jest jakas mozliwość bo jak nie to trudno 
taka moja ciekawość.
EGR czyściłem latem tamtego roku.
przy okazji wyczyściłem też kolektor i resztę rzeczy.
Jak będę wymienial zderza to przy okazji intercooler wyczyszczę i cały dolot.

taka moja ciekawość.

EGR czyściłem latem tamtego roku.

Jak będę wymienial zderza to przy okazji intercooler wyczyszczę i cały dolot.
