Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1654
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt: Strona WWW

Re: [exx] turbo- kiedy sie zalancza

14 lut 2013, 21:45

Thazek, pewnie Cię zmartwię, ale ze swego (i innych użytkowników) doświadczenia, zaślepianie zaworu EGR, nic nie daje.
Ale nikt Ci nie zabroni. Swego czasu, bardzo obszerne dyskusje na ten temat były.
Dawno czyściłeś EGR?

Ps. simon - pisze się, załącza, nie załancza.

Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: [exx] turbo- kiedy sie zalancza

14 lut 2013, 22:21

Hmmm... no po prostu pytam czy jest jakas mozliwość bo jak nie to trudno ;)
taka moja ciekawość. ;)
EGR czyściłem latem tamtego roku. :) przy okazji wyczyściłem też kolektor i resztę rzeczy.
Jak będę wymienial zderza to przy okazji intercooler wyczyszczę i cały dolot. 8)
Obrazek

driverv8
zbanowany
zbanowany
Posty: 85
Rejestracja: 24 sty 2013, 14:00
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Re: [exx] turbo- kiedy sie zalancza

15 lut 2013, 17:21

ja EGR radziłbym zaślepić bo przez niego jak się zatnie można szybko wtryski załatwić
a daje on nawet sporo właśnie nawet to że kolektora sadzą nie zawali jak w kominie i z wydechu tak dymem nie wali po wciśnięciu pedału gazu w podłogę , niestety u mnie wtrysk jeden się zawiesił całkowicie i lał na +10 i to właśnie ten pierwszy co ma najbliżej do eg-eru drugi wtrysk też mu wiele nie brakowało bo lał na +4
ale wszystkie wymontowałem ,rozmontowałem ,wyczyściłem i dałem do ustawienia bo nie mam sprzętu do sprawdzania pompo wtrysków ,dałem nowe podkładki miedziane pod wtrysk i auto śmiga do dziś .

a co dodam jeszcze że po zaślepieniu egr z niższych obrotów się lepiej silnik zbiera.
e21 1,8 mi 78r
e34 525 tds
e39 3,0d 240KM

Wróć do „Turbo”