[e39]530d Turbo
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 gru 2009, 17:14
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
[e39]530d Turbo
Witam
Mam taki problem nagle kom pokazał mi ze mam mało oleju w silniku dolałem go i przez krótki czs było ok podczas wymiany wahacza zauważyłem że przy IC w miejscu gdzie dochodzi wąż od turbo jest mokro od oleju i tez osłona silnika mokra od oleju, następnie zaczeło mi przy obrotach tak 2300 dymic na czarno i znowu musiałem dolac oleju.
Czy to jest oznaka końca turbo?? tj.szczelność
z góry dzięki za podpowiedzi
Pozdro
Mam taki problem nagle kom pokazał mi ze mam mało oleju w silniku dolałem go i przez krótki czs było ok podczas wymiany wahacza zauważyłem że przy IC w miejscu gdzie dochodzi wąż od turbo jest mokro od oleju i tez osłona silnika mokra od oleju, następnie zaczeło mi przy obrotach tak 2300 dymic na czarno i znowu musiałem dolac oleju.
Czy to jest oznaka końca turbo?? tj.szczelność
z góry dzięki za podpowiedzi
Pozdro
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
e 39 530d Turbo
Zdejmij wąż z turbiny i zobacz jak wygląda w środku.
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 gru 2009, 17:14
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
e 39 530d Turbo
Witam
Również odkręciłem wąz który dochodzi do AGR też jego ścianki jak i sam AGR był od oleju ubrudzony tj.olej nie wyciekał tylko ściany wilgotne od oleju
Co doradzacie ??
Sory ale dopiero teraz zauważyłem że źle umieściłem mój temat Powinien być w dziale common rail-turbo
Administaratora proszę o przeniesienie go w odpowiednie miejsce
Dziękuję
Więc sprawdziłem wąż który dochodzi do turbiny nie był suchy, mokry od oleju tj olej nie leciał strumieniem tylko wilgotny od olejuraven_1983 pisze:Zdejmij wąż z turbiny i zobacz jak wygląda w środku.
Również odkręciłem wąz który dochodzi do AGR też jego ścianki jak i sam AGR był od oleju ubrudzony tj.olej nie wyciekał tylko ściany wilgotne od oleju
Co doradzacie ??
Sory ale dopiero teraz zauważyłem że źle umieściłem mój temat Powinien być w dziale common rail-turbo
Administaratora proszę o przeniesienie go w odpowiednie miejsce
Dziękuję
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
e 39 530d Turbo
Turbina nie ma jak zaoleić węża którym zasysa powietrze... jak sam napisałeś znajduje się on przed turbiną, więc olej w nim nie bierze się z turbiny.
Sprawdź odmę.
Sprawdź odmę.
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 gru 2009, 17:14
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
e 39 530d Turbo
Witam
Może sprostuje, wąż który sprawdzałem to wąż który wychodzi z turbiny i dochodzi do intercoolera a nastepnie wąż który wychodzi z intercoolera i dochodzi AGR
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz że stan oleju na bagnecie jest na 3/4 czyli prawidłowo a zapala mi sie kontrolka od oleju (czerwona) i pojawia sie informacja CHECK ENGINE OIL LEV
Wczoraj podociągałem wszystkie opaski na łączeniach
Natomiast w dniu dzisiejszym po przeciągałem troszeczkę w drodze do pracy i na początku leciał czarny dymeym a po chwili zaczął lecieć delikatny biały
.
To wszystko było przy pełnym bucie.
Reasumując przy pedale wciśniętym na maxa na samym początku przez pól sekundy wylatuje delikatny czarny dym a później delikatny biały
.
Kur.. co teraz bo sam niewiem co o tym myśleć
.
Pomocy.
Może sprostuje, wąż który sprawdzałem to wąż który wychodzi z turbiny i dochodzi do intercoolera a nastepnie wąż który wychodzi z intercoolera i dochodzi AGR
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz że stan oleju na bagnecie jest na 3/4 czyli prawidłowo a zapala mi sie kontrolka od oleju (czerwona) i pojawia sie informacja CHECK ENGINE OIL LEV
Wczoraj podociągałem wszystkie opaski na łączeniach
Natomiast w dniu dzisiejszym po przeciągałem troszeczkę w drodze do pracy i na początku leciał czarny dymeym a po chwili zaczął lecieć delikatny biały

To wszystko było przy pełnym bucie.
Reasumując przy pedale wciśniętym na maxa na samym początku przez pól sekundy wylatuje delikatny czarny dym a później delikatny biały

Kur.. co teraz bo sam niewiem co o tym myśleć

Pomocy.
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
e 39 530d Turbo
Czyli zdjąłeś wąż wychodzący z turbo a nie dochodzący do niego 
W świecie idealnym powinien być suchy jak pieprz... ale nie żyjemy w świecie idealnym.
Zobacz w jakim stanie jest wirnik turbiny i czy/jakie ma luzy.
Sprawdź również czy pod korkiem wlewu oleju nie ma masła, czy nie ubywa płyn chłodzący i czy na bagnecie nie ma dziwnych nalotów.
Dymienie na czarno to bardziej lejące wtryski i/lub za dużo paliwa (za mało powietrza).
Biały dym - to już prędzej wskazywało by na palenie oleju.

W świecie idealnym powinien być suchy jak pieprz... ale nie żyjemy w świecie idealnym.
Zobacz w jakim stanie jest wirnik turbiny i czy/jakie ma luzy.
Sprawdź również czy pod korkiem wlewu oleju nie ma masła, czy nie ubywa płyn chłodzący i czy na bagnecie nie ma dziwnych nalotów.
Dymienie na czarno to bardziej lejące wtryski i/lub za dużo paliwa (za mało powietrza).
Biały dym - to już prędzej wskazywało by na palenie oleju.
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 gru 2009, 17:14
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
e 39 530d Turbo
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
Żeby wszystko było jasne
Zdjąłem wąż nr 1 i 6
Pod korkiem żadnego masła
Na bagnecie równieżtylko sam olej
Płynu chłodzącego nie ubywa
Żeby wszystko było jasne
Zdjąłem wąż nr 1 i 6
Pod korkiem żadnego masła
Na bagnecie równieżtylko sam olej
Płynu chłodzącego nie ubywa
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
e 39 530d Turbo
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=20
Zdejmij z turbiny wąż numer 4 - sprawdź stan wirnika i ew. luzy na ośce (zarówno wzdłużne jak i poprzeczne) oraz obejrzyj sam wąż.
Jeśli ten wąż będzie suchutki to olej puszcza turbo, jeśli będzie tak samo zaolejony to opary oleju z odmy.
Zdejmij z turbiny wąż numer 4 - sprawdź stan wirnika i ew. luzy na ośce (zarówno wzdłużne jak i poprzeczne) oraz obejrzyj sam wąż.
Jeśli ten wąż będzie suchutki to olej puszcza turbo, jeśli będzie tak samo zaolejony to opary oleju z odmy.
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 gru 2009, 17:14
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
e 39 530d Turbo
raven_1983 pisze:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=20
Zdejmij z turbiny wąż numer 4 - sprawdź stan wirnika i ew. luzy na ośce (zarówno wzdłużne jak i poprzeczne) oraz obejrzyj sam wąż.
Jeśli ten wąż będzie suchutki to olej puszcza turbo, jeśli będzie tak samo zaolejony to opary oleju z odmy.
Witam
Niestety nie dam rady odkręcuc węża nr 4 ponieważ pod blokiem nie mam warunków (nadmienie że dziś próbowałem) i słabe dojście, ale tyle co udło mi sie odkręcić obudowę od filtra powietrza i tam spradizłem jak wygląda przepływka zupełnie suchutka filtr też suchy poza ty że lekko brudny.
Podczas wczorajszej trasy znowu pojawiło się info z kompa o zamałym stanie oleju, oleju jest ok według bagnetu na 3/4 info wyswietla sie podczs zatrzymywania samochody np na swiatłach itp. podczas jazdy wszystko ok
no i TURBO zaczeło nagle z********* głosno chałasowac głosno pracować.
A w dniu dzisiejszym wszystko ok
Co to może być za usterka
Czy podłaczenie pod kompa da coś.
Pozdro
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
e 39 530d Turbo
Ekhm.... porównaj bagnet z innym użytkownikiem takiego samego auta...
Jeżeli bagnet jest prawidłowy i wskazania ilości są w normie, to niestety ale szukał bym dziury w całym w pompie oleju.
Na ten trop naprowadza mnie problem z podawaniem oleju gdy spadną obroty silnika.
Jeżeli bagnet jest prawidłowy i wskazania ilości są w normie, to niestety ale szukał bym dziury w całym w pompie oleju.
Na ten trop naprowadza mnie problem z podawaniem oleju gdy spadną obroty silnika.
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 gru 2009, 17:14
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
e 39 530d Turbo
A gdzie znajduje się odma w moim aucie??raven_1983 pisze:Turbina nie ma jak zaoleić węża którym zasysa powietrze... jak sam napisałeś znajduje się on przed turbiną, więc olej w nim nie bierze się z turbiny.
Sprawdź odmę.
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Bywalec
- Posty: 255
- Rejestracja: 19 lis 2009, 20:50
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2002
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdansk
e 39 530d Turbo
Witam,
Odme znajdziesz pod filtrm powietrza(prawa str silnika/str pasazera). Od niej zacznij sprawdzanie jak pisal Raven.
Potem sprawdzilbym czujnik poziomu oleju.
Pozdrawiam
Odme znajdziesz pod filtrm powietrza(prawa str silnika/str pasazera). Od niej zacznij sprawdzanie jak pisal Raven.
Potem sprawdzilbym czujnik poziomu oleju.
Pozdrawiam