E39 530d ciągnie dopiero od 3000obr.

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Re: E39 530d ciągnie dopiero od 3000obr.

Post autor: wojtek_blekitny »

O/T
Kolegi E32 735i manual paliła tyle przy emeryckiej jeździe po Poznaniu.
A gdzie tu ganianie bliskie v-max Touringiem z automatem :O
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: E39 530d ciągnie dopiero od 3000obr.

Post autor: Jawor »

Prima aprillis chłopaki?
Krakowiaka przy tej prędkości jestem w stanie zrozumieć, ale 13l w cyklu miejskim? :shock:
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
h4cker
Bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: E39 530d ciągnie dopiero od 3000obr.

Post autor: h4cker »

Ja słyszałem, że 3.0d palą tyle samo co 2.0d :lol: ale patrząc po spalaniu swojej nie wydaje mi się żeby 2.0 aż tyle piła... chociaż w trasie do 120km/h miałem spalanie 8L/100KM co uważam o co najmniej litr za dużo 8) nie wiem czemu ale moja waży 1800kg :| w porównaniu kolegi nie całe 1600kg...
maniu19_89
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 02 gru 2012, 11:18
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie

Re: E39 530d ciągnie dopiero od 3000obr.

Post autor: maniu19_89 »

Witam wszytskich :D Mam do was prosbe niech ktos mi pomoze.Bo moja bmw 3.0d193km nie ma mocy:(Posiadalem wczesniej 184km bmw i duzo lepiej przyspieszala.ta jest jakas zamulona wogole nie slychac jak turbina gwizdze:(I jezeli daje jej sie na kazdym biegu do podlogi to ma czasami takie cos ze obrotomierz dojdzie do 2.5tys obrotow albo 3tysiace i stanie i trzeba popuscic gaz i znowu dopiero wkreca sie na obroty.ale to nie jest to:(Niech ktos mi pomoze i doradzi
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Re: E39 530d ciągnie dopiero od 3000obr.

Post autor: wojtek_blekitny »

Kolego 2 strony tematu to niewiele do czytania.
Są wypisane objawy i co zrobili poprzednicy.
Sterowanie turbo, EGR, przepływomierz, szczelność dolotu no i wreszcie podstawa w aucie z tym silnikiem - kontrola pod komputerem, sprawdzenie korekcji wtryskiwaczy, przejażdżka z podglądem parametrów pracy.
Wszystko opisane na forum- wystarczy umiejętnie korzystać z wyszukiwarki- szczerze polecam zaznajomienie się z nią, aby nie pisać po 100x tego samego.
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
hyszkin
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 08 gru 2009, 20:04
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Re: E39 530d ciągnie dopiero od 3000obr.

Post autor: hyszkin »

a ja właśnie uporałem się z problemem tak obszernie opisywanym powyżej. W moim przypadku wystarczyło wymienić wężyki podciśnieniowe, niestety nie obyło się bez zdjęcia kolektora, co znacząco podwyższyło cały koszt imprezy. Wężyk przy samej gruszce był już na tyle zmęczony, że się po prostu zassał, a ten przy kolektorze ledwo już żył. Zanim doszło do wymiany to IPNA pokazywał(a) błąd czujnika-zaworka (biegły w temacie nie jestem) podciśnienia pod kolektorem ssącym, ale wymiana przewodów podciśnieniowych rozwiązała cały problem. Sugestia moja jest taka, że zanim zacznie się wymieniać wszystko po kolei to w pierwszej kolejności warto sprawdzić wszystkie podciśnieniowe przewody.
ODPOWIEDZ