Strona 1 z 1

E39/E46 Opinie na temat Turbo i Katalizatora oliwienie...

: 09 maja 2012, 15:49
autor: TadekB
Osobiście mam E39 z 2003 prawie od roku w Gdyni.... no i radziłem i znalazłem znajomemu 320d z 2004, piękny wozik, ale niestety po jeżdżeniu cały tydzień, turbo mu wysiadło z charakterystyczną białą chmurką z tyłu.... :shock:

On już zamawia turbo reg. za 1400 i robota 350 czy coś, co myślę że m.w. ok, ale mechanik mu też powiedział że zalany kat oliwą i wymaga zmiany. Nawet nie chciał zgadnąć ile, bo to tylko od dilera, nie ma takiego czegoś jak regenerowany kat który działa jak nowy... ale można olej wypłukać używając benzyne, co przynajmniej nie zaklei odrazu kata przy rozpaleniu... i wtedy następne turbo... :cry:

Wyczytałem że.....jeden z powodów awarii turbo jest nadwyżka ciśnienia w kat'ie z powodu zablokowania, co mi się zgadza (byłem mechanikiem w 80'ych latach)bo turbo lubi mieć czysty i łatwy wypust spalin, inaczej się rozgrzeje za bardzo, i wtedy łożyska i Seals :twisted:

Czyli mi się wydaje że opłaca się zdjąć Kat'a, od strony podłogi go rozciąć na figurę H, wyciąć z srodka kata wszystko, wspawać rurę jako "bypass" do środka, i spowrotem. Wtedy nie ma problemu już na stałe, a ponieważ w dieslach naprawde Kat nie jest naprawde potrzebny ani skuteczny (z powodu innych spalin CO itd. od benzyny) to nawet w Kontroli nie sprawdzają CO, tylko że musi być kat tak jak z fabryki, i nie widocznie spieprszony.

...i że to nawet często robią tak bez powodu aby silnik lepiej oddychał....

Czyli teraz dwa pytania...

czy ktoś to robił, jest tu członkiem, czy znacie takiego co to robi, i mniej więcej za ile?

i czy taki sposób naprawde ma sens, bo jak tak, to od razu i jego 320d i swojego 530d też załatwie..... :mrgreen: ponieważ turbo dobrze działa, i chciałbym żeby dalej tak działał.....

Dziękuje na przód za opinie i pomoc...

Re: E39/E46 Opinie na temat Turbo i Katalizatora oliwienie..

: 09 maja 2012, 18:22
autor: h4cker
Witaj! Ja w swojej E39 będę na dniach usuwał katy ponieważ dla mnie jest to zbędny bajer i blokada dla spalin :) ostatnio wycięliśmy u brata w Volvo S80 2.5TDI nie dość, że dostał za niego 350zł to jeszcze niesamowicie poprawiły się osiągi :) tak samo było w ciotki Audi 80 1.9TDI :) kolega w E46 2.0d też nie ma kata i jest bardzo zadowolony :) wątpię żeby 10 letni kat spełniał jakieś normy oprócz tego, że blokuje spaliny :( co do efektów ubocznych po wycięciu - BRAK!!! my nie zostawiamy puszek po kacie tylko rurę przelotową ponieważ w puszcze po kacie mogą się robić niepotrzebne zawirowania powietrza przy niskich obrotach... pozdrawiam 8)

Re: E39/E46 Opinie na temat Turbo i Katalizatora oliwienie..

: 09 maja 2012, 18:42
autor: carl0s
Proponowałbym też zainteresować się tematem tzw. katalizatora wstępnego - nie wiem czy w 320d on występuje, trzebaby zerknąć do dokumentacji - a znajduje się on zaraz za downpipe w takim charakterystycznym poszerzeniu rury. Jeśli katalizator główny jest zaolejony, to wstępny tym bardziej jest mokry - i należałoby go usunąć. Ogólnie metody na to są dwie - albo wyciąć i wspawać rurkę, albo wyciąć, wystukać zawartość i wspawać pustą puszkę. Pierwsza metoda jest lepsza - rurka o tej samej średnicy co reszta układu wydechowego nie wprowadzi żadnych efektów dźwiękowych, pusta puszka po katalizatorze może w odpowiednich partiach obrotów rezonować.

Re: E39/E46 Opinie na temat Turbo i Katalizatora oliwienie..

: 09 maja 2012, 19:45
autor: TadekB
No ja głupi, bo najpierw nie zaglądnełem do catalogu.... :roll:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... _silencer/ - czyli jest na moin 4 Katy :shock: i dużo roboty...
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... _catalyst/ - czyli w e46 tylko jedna rura z dwoma katami....

Czy ktoś wie, czy te pierwsze Katy wstępne to takie rury perforowane i obkładane materiałem czy też będą zapchane sadzą tak jak te drugie?

Re: E39/E46 Opinie na temat Turbo i Katalizatora oliwienie..

: 09 maja 2012, 19:52
autor: h4cker
TadekB pisze:No ja głupi, bo najpierw nie zaglądnełem do catalogu.... :roll:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... _silencer/ - czyli jest na moin 4 Katy :shock: i dużo roboty...
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... _catalyst/ - czyli w e46 tylko jedna rura z dwoma katami....

Czy ktoś wie, czy te pierwsze Katy wstępne to takie rury perforowane i obkładane materiałem czy też będą zapchane sadzą tak jak te drugie?
Kolego nie wymyślaj mi tu 4 katów bo mam to samo co Ty! Zgodnie z obrazkiem do E39 rysunek 1 i 3. Co do E46 to pokazałeś wydech z normą EU4 taką ma Twój kolega?

Re: E39/E46 Opinie na temat Turbo i Katalizatora oliwienie..

: 09 maja 2012, 19:57
autor: h4cker
http://moto.allegro.pl/downpipe-bmw-318 ... 44356.html to jest downpipe do E46. Niestety do E39 nie opracowali takiego :( dzwoniłem, chciałem taki to powiedziano mi, że jak przyjadę do nich to mi wyspawają coś podobnego ale na razie do E39 nie będą mieć w ofercie, może w przyszłości...

Re: E39/E46 Opinie na temat Turbo i Katalizatora oliwienie..

: 09 maja 2012, 20:17
autor: TadekB
Aha, czyli u nas 530d z tego rysunku nr.2 nie ma, jest 3. Ok, rozumiem. :) na szczęście.... tylko mamy 2 małe z przodu, prawda... to będzie problem przy rozcięciu takim sposobem aby nie było widać ? :?

a te EU4 to niewiem, wybrałem według modelu.... i to wyskoczyło, czyli wygląda że ma też dwa katy w linii, czyli naprawdę trzeba obydwa tak wyciąć i dorobić rurkę w środku...

Pamiętam że w moim jaguarze XJR, były dwie w "downpipe" tak jak w E39, i wtedy dwie dalej na rurze, a tłumiki dopiero na osi tylnej, ale to był benzynowy z Superchargerem. Te z przodu były monitorowane przed Kompa z obydwóch stron, tak że nie można nic tylko nowe, bo od razu rzuciłby błąd na OBD o "Catalyst Efficiency" a one były NAPRAWDE drogie.... :shock:

Re: E39/E46 Opinie na temat Turbo i Katalizatora oliwienie..

: 09 maja 2012, 20:21
autor: TadekB
h4cker pisze:http://moto.allegro.pl/downpipe-bmw-318 ... 44356.html to jest downpipe do E46. Niestety do E39 nie opracowali takiego :( dzwoniłem, chciałem taki to powiedziano mi, że jak przyjadę do nich to mi wyspawają coś podobnego ale na razie do E39 nie będą mieć w ofercie, może w przyszłości...
Tylko że z tym to od razu widać że nowy i wydaje się że w Kontroli od razu znawcy będą sie pytali gdzie jest pierwszy kat.. i że to nie legalnie... a w naszych to podwójne są.... podwójna cena? :shock:

Re: E39/E46 Opinie na temat Turbo i Katalizatora oliwienie..

: 09 maja 2012, 20:24
autor: h4cker
Dalej mylisz pojęcia... patrz na rysunek z E46 nr. 1 to kat z sondą lambda, nr. 2 to tłumik środkowy tak samo jak w każdym innym aucie :)

Re: E39/E46 Opinie na temat Turbo i Katalizatora oliwienie..

: 09 maja 2012, 20:27
autor: h4cker
TadekB pisze:
h4cker pisze:http://moto.allegro.pl/downpipe-bmw-318 ... 44356.html to jest downpipe do E46. Niestety do E39 nie opracowali takiego :( dzwoniłem, chciałem taki to powiedziano mi, że jak przyjadę do nich to mi wyspawają coś podobnego ale na razie do E39 nie będą mieć w ofercie, może w przyszłości...
Tylko że z tym to od razu widać że nowy i wydaje się że w Kontroli od razu znawcy będą sie pytali gdzie jest pierwszy kat.. i że to nie legalnie... a w naszych to podwójne są.... podwójna cena? :shock:
To co, że widać... stacje kontroli mają na to wyjebane... a zwłaszcza te w małych miasteczkach! Czytaj uważnie... do naszych E39 nie produkują jeszcze downpipe... można zrobić na jednej rurze o średnicy wyjścia z turbiny aż do tłumika środkowego wycinając dwie plecionki i zrobić wszystko jak na tym z alledrogo albo zmierzyć średnicę tej dwururki i wspawać podobne bez katów i zostawić 2 plecionki... chociaż ten drugi pomysł stworzy nie jeden problem i więcej zabawy...

Re: E39/E46 Opinie na temat Turbo i Katalizatora oliwienie..

: 09 maja 2012, 20:33
autor: Jawor
Panowie, jak chcecie coś dopisać to edytujcie wcześniejsze posty, zamiast pisać jeden pod drugim.

Re: E39/E46 Opinie na temat Turbo i Katalizatora oliwienie..

: 09 maja 2012, 20:41
autor: TadekB
h4cker pisze:Dalej mylisz pojęcia... patrz na rysunek z E46 nr. 1 to kat z sondą lambda, nr. 2 to tłumik środkowy tak samo jak w każdym innym aucie :)
No nie, chyba że mówisz że nie masz tego drugiego, bo w tym zdjęciu na http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... _catalyst/ to dokładnie mówią że nr. 2 to Catalyst też...i nawet widać po konstrukcji okrągłej, nie tak jak tłumik...
i też na stronie http://www.onlineautomotive.co.uk/BMW_3 ... rters.aspx są pokazane oby dwa katy, i są dostępne dalej...
E39 na stronie http://www.onlineautomotive.co.uk/BMW_5 ... rters.aspx też pokazują 4 katy.....

Muszę jutro na podnośnik i swojego sprawdzić, zobaczymy jak tam wygląda....

p.s. te dwie plecionki bym nie radził wycinać bo one jednak odbierają dużo stresów w tym miejscu i ryzyko jest łamania przymocowania turbo albo nawet pęknięcie Exhaust Manifold - chyba że się ma Solid Engine Mounts :wink:

Re: E39/E46 Opinie na temat Turbo i Katalizatora oliwienie..

: 09 maja 2012, 21:00
autor: h4cker
No faktycznie nie przyjrzałem się dokładnie... zwracam honor 8) nr.1 to kat wstępny a nr.2 to kat EU4. u niego żeby usunąć katy trzeba jeszcze zmienić mapę czy coś takiego bo ma FAP/DPF... to już całkiem inna bajka niż w M57... U nas na pewno są 2 katy i 2 plecionki tak jak na obrazku!
NzU1ODJfcA==.png

Re: E39/E46 Opinie na temat Turbo i Katalizatora oliwienie..

: 09 maja 2012, 21:07
autor: TadekB
Aha to troszke lepiej się czuje w sprawie swojego E39.... :)
No ale odbić' spowrotem do tematu.... Czy ktoś' z was rozebrał te pierwsze lub drugie katy i może mi powiedzieć' jak one wyglądają od środka?

Re: E39/E46 Opinie na temat Turbo i Katalizatora oliwienie..

: 09 maja 2012, 21:34
autor: h4cker
Wszystkie jakie ja widziałem wyglądały właśnie tak:
540x405_katalizatory-1674357.jpg
540x405_katalizatory-1674357.jpg (25.47 KiB) Przejrzano 4198 razy

Re: E39/E46 Opinie na temat Turbo i Katalizatora oliwienie..

: 09 maja 2012, 21:37
autor: carl0s
katalizatory wstępne maja rzadszy "raster" od zasadniczego. Ponadto nie różnią się niczym.

Re: E39/E46 Opinie na temat Turbo i Katalizatora oliwienie..

: 10 maja 2012, 9:35
autor: TadekB
Aha, dziękuje za informacje, i tak sobie wyobrażałem. Mój w Jaguarze ten duży drugi kat zupełnie się rozpadł w środku i wysypał się jak go wytrząsłem....

Za to ten wygląda na zupełnie czysty, ale czy mógł być zapchany sadzą po 100,000, a napewno po 260,000 :? i jak się kiedyś zalał oliwą i wszystko się podsmarzyło, to chyba bardzo redukuje szybkość gazów spalinowych, a to turbo naprawde wymaga aby łatwo działać....

Pamiętam że zakładaliśmy "straight through exhaust" w Anglii na wyścigowe aby turbo najszybciej się rozpędzał i dłużej chodził... a dzisiaj to nie jest tzw. "politically correct" 8)
---------------------------------------------
Tutaj są zdjęcia mojego 530d... http://www.flickr.com/photos/49282252@N ... 664796496/
tylko dwa malusieńkie Katy z przodu schowane, a jednak pojedyncza rura z tłumikiem a nie podwójne katy... :D ... które widocznie tylko do Angielskich lub gdzie indziej zakładali... :idea: dajcie znać jak macie na swoim... a E46 jutro jadę oglądnąć jak mechanik załatwił, jak się da to zdjęcia dołożę....