E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turbo?
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: E39 3.0d 184KM
Bo na biegu jałowym nie ma tam ciśnienia, a tak jak jedziesz to turbo działa inaczej.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 lis 2011, 21:20
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: E39 3.0d 184KM
co sądzicie o tym: http://allegro.pl/turbina-bmw-530d-e39- ... 78953.html ?
Wygląda mi na ściemę, bo gdzieś czytałem, że podobno Garrett wycofał się ze sprzedaży tzw. zestawów naprawczych do turbin?
Wygląda mi na ściemę, bo gdzieś czytałem, że podobno Garrett wycofał się ze sprzedaży tzw. zestawów naprawczych do turbin?
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turb
Świst i spadek mocy (przy okazji często dymienie) bardzo często ma związek z nieszczelnością dolotu (np. dziura w IC). Sprawdź wpierw dolot zanim rozbierzesz turbosprężarkę.
Co do regeneracji, chłopaki Ci już podawali tutaj:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.ph ... 561#p64561
Co do części - dla turbin VTG nie dystrybuują części, gdyż stwierdzili że ich regeneracja nie ma sensu (że niby za trudna czy coś i mało kto ma sprzęt). Jak to jest naprawdę i w chwili obecnej ciężko stwierdzić bez poszukania większej liczby informacji (najlepiej u źródła). Oficjalny dystrybutor w Polsce:
Moto Remo Burzynscy Sp.j.
ul. Glebocka 98A
http://performancebyturbo.com/
Pzdr.
Co do regeneracji, chłopaki Ci już podawali tutaj:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.ph ... 561#p64561
Co do części - dla turbin VTG nie dystrybuują części, gdyż stwierdzili że ich regeneracja nie ma sensu (że niby za trudna czy coś i mało kto ma sprzęt). Jak to jest naprawdę i w chwili obecnej ciężko stwierdzić bez poszukania większej liczby informacji (najlepiej u źródła). Oficjalny dystrybutor w Polsce:
Moto Remo Burzynscy Sp.j.
ul. Glebocka 98A
http://performancebyturbo.com/
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 lis 2011, 21:20
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turb
ale w moim przypadku nie odczuwam spadku mocy, jeśli chodzi o dymienie, to przy mocniejszym bucie lubi puścić czarną chmurkę, ale czytałem, że to nie powód do obaw.siudek pisze:Świst i spadek mocy (przy okazji często dymienie) bardzo często ma związek z nieszczelnością dolotu (np. dziura w IC). Sprawdź wpierw dolot zanim rozbierzesz turbosprężarkę.
w dodatku w chłodniejsze dni, np. dzisiaj, czyli +3 stopnie, turbina nie wydaje podejżanego świstu.
wysłałem zapytanie do polecanej przez forumowiczów firmy pod Poznaniem i otrzymałem taką odpowiedź:Co do regeneracji, chłopaki Ci już podawali tutaj:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.ph ... 561#p64561
Co do części - dla turbin VTG nie dystrybuują części, gdyż stwierdzili że ich regeneracja nie ma sensu (że niby za trudna czy coś i mało kto ma sprzęt). Jak to jest naprawdę i w chwili obecnej ciężko stwierdzić bez poszukania większej liczby informacji (najlepiej u źródła). Oficjalny dystrybutor w Polsce:
Moto Remo Burzynscy Sp.j.
ul. Glebocka 98A
http://performancebyturbo.com/
Pzdr.
więc napewno lepiej, że firma z Anglii a nie ChińczykiWitam,
koszt regenerowanej turbosprężarki wynosi 1000zł netto, starą należy zdać.
Przy regeneracji używamy części renomowanej firmy Melett.
Pozdrawiam
Renata Rosiak

jednak co do regeneracji mam obawy, ponieważ rozmawiałem z poprzednim właścicielem mojego BMW i dwa lata temu (23.08.2010) regenerował już turbinę w Bydgoszczy, i rzeczywiście w teczce z fakturami którą mi wręczył przy sprzedaży jest owa faktura za regenerację. Czyli jak widać długo nie wytrzymała (u mnie dwa lata bez dwóch miesięcy / 25 000km)
Z drugiej strony na regenerację w Bydgoszczy dali tylko 6miesięcy gwarancji, a w Poznaniu dają dwa lata bez limitu km
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 lis 2011, 21:20
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turb
byłem u mechanika, wymacał turbo i powiedział, że luz na wirniku nie jest jeszcze niepokojący, natomiast stwierdził, że turbina mocno rzyga olejem, (co mnie zdziwiło, bo zawsze dbałem o chłodzenie turbiny przed wyłączeniem silnika
) czy z wiązku z tym najwyższy czas na zmianę trubiny?

-
- Bywalec
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turb
Byczus no ale jak wymacał? Wyciągał go? Rozebrał? Sprawdził? Bo tak to sam sobie mogę sprawdzić.
Może sytuacja jest tak jak u mnie,że masz upalony wirnik.
Może sytuacja jest tak jak u mnie,że masz upalony wirnik.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 lis 2011, 21:20
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turb
zapewne tylko zdjął rure od dolotu i sprawdził 'na dotyk', z tym, że u mnie nie ma spadku mocy Thazek, odmę wymieniałem ok 10tys km temu, więc chyba poszły uszczelniacze w turbo
jeśli dobrze zrozumiałem to powiedział, że rzyga olejem na zewnątrz i, że spływa sobie po intercoolerze.

-
- Bywalec
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turb
Byczus ja też zmieniałem odmę a właściwie sam filtr. Aż w końcu kumpel dobrał mi się do turbo i naprawił
b były zapieczone łopatki od zmiennej geometrii.
teraz śmiga ale świst pozostał bo wirnik od drugiej strony jest delikatnie uszczerbiony.
Ale z tym olejem to dziwne... U mnie delikatnie jest olej w dolocie ale to tak ,że prawie nie czuć go.
I nie czaję jednego. Masz jakiś wyciek oleju czy co? Bo moze cieknie Ci spod uszczelki pod podstawą filtra
oleju? Wtedy może kapaś po silniku.
b były zapieczone łopatki od zmiennej geometrii.

teraz śmiga ale świst pozostał bo wirnik od drugiej strony jest delikatnie uszczerbiony.
Ale z tym olejem to dziwne... U mnie delikatnie jest olej w dolocie ale to tak ,że prawie nie czuć go.
I nie czaję jednego. Masz jakiś wyciek oleju czy co? Bo moze cieknie Ci spod uszczelki pod podstawą filtra
oleju? Wtedy może kapaś po silniku.

-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 lis 2011, 21:20
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turb
nie znam się na mechanice, ale serwisuję auto u speca od BMW, chyba najlepszego w Poznaniu i mu ufam, a mówi, że olej idzie z turbiny no i świszczy jak jest ciepło, i chyba kupię tą używkę, ponoć w super stanie i będę mógł spokojnie spać, bo chyba samych uszczelniaczy nie ma sensu regenerować? powiedzcie jeszcze jedno; wymieniałem olej 500km temu, czy podczas wymiany turbiny mogę zalać tym samym, czy lepiej zalać znowu nowym? czy coś jeszcze trzeba wymienić?
-
- Bywalec
- Posty: 201
- Rejestracja: 27 gru 2010, 18:15
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Re: E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turb
nie wiem jak w tym silniku ale warto jeśli jest sprawdzić uszczelniacze na przewodach do chłodniczki oleju czasem tam sie pocić lubi bynajmniej w TDSie tak mialem przy wiekszym rozszczelnieniu potrafi wydmuchac caly olej, a i moze cieknac na IC