PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Ogłoszenia forumowiczów: części samochodowe
Regulamin | Minimum 11 postów, automatyczne kasowanie po 30 dniach bez odpowiedzi.

Moderatorzy: Moderatorzy, Partnerzy

Awatar użytkownika
Bagor
Partner
Partner
Posty: 365
Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Bagor »

tomek_pszczola pisze:Pytanko do kolegi BAGORA
Mam e61 520 d rocznik 2008 z silnikiem n47 130kW/177 km sprowadzone z Belgii. W silniku jest zredukowana fabrycznie moc do 120 kW / 163 km. To częsty problem z samochodami z Belgii gdzie żeby zmniejszyć opłaty rejestracyjne samochodu redukują moc. Pytanko do BAGORA: Czy zajmujesz się modelmi e61 i czy dałbyś radę zdjąć ta fabryczną redukcję mocy i ustawić fabryczne 130 kW lub więcej?
Nie ma problemu zrobić taką zmianę.

Problem jest tylko w tym, że te silniki mają sterownik EDC17, który jest zabezpieczony - nie można zrobić modyfikacji przez OBD. Modyfikację trzeba wykonać na otwartym sterowniku, a to zawsze wiąże się z ryzykiem.
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
Daras666
Świeżak
Świeżak
Posty: 0
Rejestracja: 19 lut 2017, 23:37
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Lubuskie

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Daras666 »

Bagor swietna robota tds dwa razy mocniejszy nawet w automacie auto chce jechac :mrgreen: silnik nabral rasowego dzwieku przypomina mi 3.0d :D eprom super zapakowany .
Awatar użytkownika
Bagor
Partner
Partner
Posty: 365
Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Bagor »

Daras666 pisze:Bagor swietna robota tds dwa razy mocniejszy nawet w automacie auto chce jechac :mrgreen: silnik nabral rasowego dzwieku przypomina mi 3.0d :D eprom super zapakowany .
Dzięki za opinię :)
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
MateuszJAW
Świeżak
Świeżak
Posty: 0
Rejestracja: 20 mar 2017, 18:18
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: MateuszJAW »

Witam Robiłem mape u Ciebie Bagor i pytanie, wymianiłem filtr na simota wkładka no i czasem go dławi na doładowaniu, może problem w filterkach podciśnienia.
chyba że możemy coś dostroić do obecnej mapy.
Jak leciał 220km tak teraz vmax to 200km.


Może ktoś miał podobny problem jak założył wkładkę sportową.
Awatar użytkownika
Bagor
Partner
Partner
Posty: 365
Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Bagor »

MateuszJAW pisze:Witam Robiłem mape u Ciebie Bagor i pytanie, wymianiłem filtr na simota wkładka no i czasem go dławi na doładowaniu, może problem w filterkach podciśnienia.
chyba że możemy coś dostroić do obecnej mapy.
Jak leciał 220km tak teraz vmax to 200km.


Może ktoś miał podobny problem jak założył wkładkę sportową.
Witam, nie widzę żadnego związku pomiędzy tym a zrobioną modyfikacją :) To trochę tak jakbyś zalał benzynę zamiast ropy, a potem pytał czy to wina chipa dlaczego coś gorzej działa ;)

Nie ma tutaj nic do dostrojenia.

Pozdrawiam
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
MateuszJAW1
Świeżak
Świeżak
Posty: 0
Rejestracja: 21 mar 2017, 13:50

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: MateuszJAW1 »

Nie mówię że zły chip... 3 lata na nim latam i rewelacja :)
zadziwia mnie dziura w okolicy 3 tys na 4-5 biegu, ekonomizer pokazuje 20l po czym jest dziura i wraca do 15l i znowu na 20 l jak już się odetka.
woogle2
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: 24 lip 2014, 23:32
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: woogle2 »

Bagor Jesteś prze Kozak

Tds lata jak ta lala odjeżdża 530xd, czip robi mega robotę, jestem Mega zadowolony
Autko wogóle nie kopci jakby nie było tego programu, zaczynam się zastanawiać nad programem pod mbc :)

Świetna robota :)

Pozdroo!
mlody1998
Świeżak
Świeżak
Posty: 0
Rejestracja: 25 maja 2017, 15:23
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: mlody1998 »

Siemanko, jak najbardziej polecam chip u Bagora. Zrobił z mojej 530d petardę. Na suchym asfalcie nie ma możliwości złapania trakcji na drugim biegu, jak mokro to i na trzecim nie ma co zbierać. DSC ma teraz co robić. Na pojedynek z bi-turbo jeszcze nie było czasu ale jak się spotkamy to pogadamy o tym. Pozdrawiam Cię i czekam na hamownie.
Załączniki
IMG_0565.JPG
Awatar użytkownika
KapselK
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: 06 wrz 2015, 13:46
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 330d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Drzycim

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: KapselK »

Do E91 M57T2D30 seryjnie 231km/500nm też byś coś wymodził? :)
E36 318 TDS 2014-2017
E91 330D 2017- ...
Awatar użytkownika
Bagor
Partner
Partner
Posty: 365
Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Bagor »

KapselK pisze:Do E91 M57T2D30 seryjnie 231km/500nm też byś coś wymodził? :)
Oczywiście. Wysłałem więcej informacji na PW.
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
12345Artur
Bywalec
Posty: 22
Rejestracja: 26 lis 2010, 20:44
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: 12345Artur »

Jestem świeżo od wczoraj po remapie od Bagora. Furmanka e46 2.0d 150KM z mocnym programem i.... czuć różniće, na każdym biegu dużo dużo bardziej elastyczny, juz nie wspomne że sprint też jest dużo dużo lepszy zdecydowanie polecam tym którzy się wahają :)
Bartektds
Świeżak
Świeżak
Posty: 0
Rejestracja: 30 lip 2017, 13:55

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Bartektds »

Witam, jestem świeżo po zainstalowaniu chipa od Bagora i muszę przyznać że jest świetny. Moja e34 w tds-ie przed instalacją dobrze się zbierała ale teraz ...............:):)
polecam wszystkim
dzieki
Awatar użytkownika
koliber2323
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2017, 16:26
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 318tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Lublin/Kraśnik

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: koliber2323 »

Witam! Jestem zadowolonym klientem Bagora i muszę się wypowiedzieć ;)
Zamówiłem optymalne ustawienia i mocniejsze, oba wytestowane i muszę powiedzieć że diametralnie zmieniła się charakterystyka silnika.
Na optymalnych ustawieniach turbo nie miało takiego muła, ogólnie sprawniej i przyjemniej się jeździło a przy bucie do końca czuć że silnik chętniej wchodzi na obroty i pojawiało się trochę czarnego dymu za mną :mrgreen: , co do spalania nie wypowiem się bo zrobiłem może ze 20km i chciałem spróbować mocniejszych :twisted:
Na mocniejszych ustawieniach już pozostałem :D Silnik agresywnie wchodzi na obroty, poniżej 1500rpm już przyspiesza i bez zadyszki ciągnie mocno do 4500
Ruszyć z piskiem czy przypalić kapora to już nie problem :twisted:
Bagor ostrzegał że na tych ustawieniach będzie mocno dymił i tak jest :lol: przy mocnym depnięciu jest naprawdę czarno z tyłu :mrgreen:
Spalanie przy normalnej jeździe bez zmian, może nawet na plus bo wystarczy muskać pedał gazu ale za to przy butowaniu wskazówka ucieka w oczach :mrgreen:
Coś za coś :lol: :twisted:
Ogólnie bardzo polecam, wszystko wyjaśnione, powiedziane jak i co wymienić i wiruski robią robote :mrgreen:

Zapomniałem dodać że mowa o 318TDS :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bagor
Partner
Partner
Posty: 365
Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Bagor »

Film pokazujący różnicę przyspieszenia w E39 525d po mojej modyfikacji :)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nofh77MY ... e=youtu.be[/youtube]
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
Artur von upalator
Świeżak
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:21
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Artur von upalator »

Bardzo polecam program, w moim przypadku zrobiony pod Mbc na 1,5 bara. Coś czego 318 tds brakowało, dokładnie nie wiem ile mam koni i momentu, ale napewno wystarczająco żeby zrobić rondo na 2 biegu przy suchym asfalcie. Naprawde teraz to co innego, turbina zaczyna bić i trakcje gubi. Do 100 km/h wyszło mi poniżej 11 sekund, ale tylko dlatego że kiepsko ruszyłem, miałem pasażera i cały zbiornik paliwa. sądzę że w 10 sekundach bym się zmieścił jeszcze nie wiem ile pali bo dzisiejsza jazda testowa to ok 50 km.
marvin_1986
Świeżak
Świeżak
Posty: 0
Rejestracja: 01 lut 2014, 21:12
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2003
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: marvin_1986 »

Cześć,
Polecam modyfikacje softu u kolegi Bagora- testowane od dwóch lat :D Bardzo dobry kontakt, wszystko wytłumaczone co jak zrobić. Po wgraniu mapy auto jest bardziej elastyczne i lepiej się zbiera, zerwanie trakcji nawet na suchym asfalcie to żaden problem, poza tym ładnie wciska w fotel (silnik M57D25). Spalanie przy częstym wykorzystaniu nowych możliwści naturalnie trochę w górę, ale za to przy zachowaniu stylu jazdy sprzed modyfikacji- w dół. W trasie Wrocław-> Praga-> Bogatynia-> Wrocław w 4 osoby z pełnym bagażnikiem średnie spalanie wyszło 5,4l/100km. Przy aktualnym jeżdżeniu 80% miasto 20% trasa spalanie utrzymuje się na poziomie 7,1l/100km.

Ogólnie jest moc i wgranie mocniejszych map zdecydowanie polecam.
Manolito77
Moderator
Moderator
Posty: 273
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:31
Seria: F07-18
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: DW

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Manolito77 »

marvin_1986 pisze:Ogólnie jest moc i wgranie mocniejszych map zdecydowanie polecam.
A jak jeszcze dorzucić do tego trochę wydajniejszą turbinę to jest jeszcze przyjemniej. U siebie w 525d mam program Bagora (robiony jeszcze na fabrycznej suszarce) + turbinę od e60 525d 177KM. Po założeniu nowszej turbiny jest jeszcze różnica na plus. Oczywiście jest jeszcze lekki zapas i można by jeszcze ten program trochę podciągnąć pod wydajniejszą turbinę ale póki zostaje jak jest (niech nowa turbina pracuje sobie bez wysilania jej).
Pzdr.
http://aso-bmw.pl/?src=link&ref=MJqK0dn3YdKMOucL - czesci oryginalne i zamienniki w dobrych cenach, rabaty, promocje. Polecam.

https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
Awatar użytkownika
Bagor
Partner
Partner
Posty: 365
Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Bagor »

Manolito77 pisze:A jak jeszcze dorzucić do tego trochę wydajniejszą turbinę to jest jeszcze przyjemniej. U siebie w 525d mam program Bagora (robiony jeszcze na fabrycznej suszarce) + turbinę od e60 525d 177KM. Po założeniu nowszej turbiny jest jeszcze różnica na plus. Oczywiście jest jeszcze lekki zapas i można by jeszcze ten program trochę podciągnąć pod wydajniejszą turbinę ale póki zostaje jak jest (niech nowa turbina pracuje sobie bez wysilania jej).
Pzdr.
Zmiana turbiny lub turbina hybrydowa wiąże się z ważną kwestią - kalibracją geometrii. Geometria turbiny (względem obciążenia i obrotów silnika) jest sterowana przez sterownik silnika. Dlaczego to jest takie ważne? Bo po zmianie turbiny auto często nie jedzie - auto traci dolne obroty albo górne. Jest to kwestia nagminnie pomijana przez tunerów z dwóch powodów - brak wiedzy, że takie coś istnieje lub brak wiedzy jak to wykonać. Oczywiście są przypadki, że auto po zmianie turbiny bez kalibracji geometrii, jedzie dobrze lub nawet jest poprawa. Dzieje się tak, bo seryjna kalibracja jest w miarę odpowiednia dla nowej turbiny.

Brak prawidłowej geometrii nie pozwala utrzymać odpowiedniego oczekiwanego ciśnienia przy danych obrotach i obciążeniu. Dlatego to jest też takie ważne, bo przy złej kalibracji turbina, która powinna dać maksymalne ciśnienie np. 1.7 bar, nie uzyska nawet 1.5 bar. Modyfikowałem już sporo aut z hybrydową turbiną (przeważnie są to najcięższe przypadki), które po prostu nie jechały, a po odpowiednich zmianach różnice są bardzo duże.
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
Manolito77
Moderator
Moderator
Posty: 273
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:31
Seria: F07-18
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: DW

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Manolito77 »

Tak jak piszesz Bagor - po założeniu turbiny od e60 525d okazało się, że auto dopiero jedzie od około 2100 obrotów - była mega dziura. Dopiero 6-7 przejazdów gdzie po każdym było strojenie turbiny sztanga aby geometria odpowiednio smigala dały właściwy rezultat i teraz auto jedzie już od okolo 1700 obrotów. :)
Pzdr.
http://aso-bmw.pl/?src=link&ref=MJqK0dn3YdKMOucL - czesci oryginalne i zamienniki w dobrych cenach, rabaty, promocje. Polecam.

https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
Awatar użytkownika
Bagor
Partner
Partner
Posty: 365
Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Bagor »

Manolito77 pisze:Tak jak piszesz Bagor - po założeniu turbiny od e60 525d okazało się, że auto dopiero jedzie od około 2100 obrotów - była mega dziura. Dopiero 6-7 przejazdów gdzie po każdym było strojenie turbiny sztanga aby geometria odpowiednio smigala dały właściwy rezultat i teraz auto jedzie już od okolo 1700 obrotów. :)
Pzdr.
OK :) Niemniej jednak, taki sposób to nie jest prawidłowe ustawienie geometrii. Dane w sterowniku nadal są niezgodne, więc jest to taki "półśrodek". Należy zrobić tak jak pisałem wcześniej, czyli ustawić kalibrację geometrii w sterowniku silnika. To jedyna prawidłowa metoda.
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
ODPOWIEDZ