e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane
Moderator: Moderatorzy
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane
Tak, touring miał wentylowane 302 x 22 mm. M30B30 też miały tarcze 302 mm. W ogóle to nie kojarzę, żeby którakolwiek z E34 miała tarcze 280mm, nawet w e36 jest tarcza 286 mm. Także każda z e34, no może poza 518i będzie pasować do tarcz 308x22.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
- pikofm
- Bywalec
- Posty: 127
- Rejestracja: 09 kwie 2010, 11:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn / Gdańsk
Re: e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane
Może coś mi się pomyliło, dzięki za info!
-
- zbanowany
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 sty 2013, 14:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
Re: e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane
a myślałem że wszystkie tds-y miały tarcze wentylowane
e21 1,8 mi 78r
e34 525 tds
e39 3,0d 240KM
e34 525 tds
e39 3,0d 240KM
- pikofm
- Bywalec
- Posty: 127
- Rejestracja: 09 kwie 2010, 11:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn / Gdańsk
Re: e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane
Zaciski już załatwiłem, jeszcze jarzmo trzymające zacisk podobno może być te co jest w TDS ale trzeba je trochę spiłować.
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane
Odwazny jestes jak chcesz jarzma pilowac... W koncu musisz zdjac ile? 10 mm materialu? Ja bym kupil jednak taki o odpowiedniej szerokosci - to sa hamulce, w tym sie raczej nie powinno rzezbic...
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane
Carlos, jeszcze 516 nie miały wentylowanych z przodu!
A wracając do meritum - nic nie piłuj. Kup jarzma i zaciski od jakiejkolwiek innej e34, chociażby TDS w turasie (ja brałem z 530 V8), do tego nowe tarcze, klocki, płyn, zakładaj, dotrzyj i ciesz się świetnym hamowaniem. Oczywiste przecież jest, że skoro chcesz założyć 2x grubszą tarczę, to potrzeba Ci szerszych zacisków oraz jarzm do tychże. No inaczej się chyba nie da... A jak interesuje Cię więcej, to topic od Jawora polecam. Nawet zdaje się wrzucałem tam moje zaciski przednie i tylne z 540stki.
Pzdr.
A wracając do meritum - nic nie piłuj. Kup jarzma i zaciski od jakiejkolwiek innej e34, chociażby TDS w turasie (ja brałem z 530 V8), do tego nowe tarcze, klocki, płyn, zakładaj, dotrzyj i ciesz się świetnym hamowaniem. Oczywiste przecież jest, że skoro chcesz założyć 2x grubszą tarczę, to potrzeba Ci szerszych zacisków oraz jarzm do tychże. No inaczej się chyba nie da... A jak interesuje Cię więcej, to topic od Jawora polecam. Nawet zdaje się wrzucałem tam moje zaciski przednie i tylne z 540stki.
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
- pikofm
- Bywalec
- Posty: 127
- Rejestracja: 09 kwie 2010, 11:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn / Gdańsk
Re: e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane
Wątek przeczytałem, na razie jestem na etapie zbierania gratów do przeróbki, więcej w mojej galerii
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane
Pełne tarcze zadziwiająco dobrze hamują, ale to jednak za ciężka bestia. Dobrym modem są heble z 540stki, jednak te seryjne wentylowane również sprawują się świetnie (w końcu za swoich czasów e34 było wzorowo hamującą limuzyną, mówiono że ma "najlepsze hamulce w swojej klasie"). Ja niestety dorwać zacisków z 540stki nie mogłem i wziąłem serię z małego V8. Później zrobiłem wentylowane z tyłu z 540stki i obecnie nie ma nakładów pieniężnych na fanaberię tych samych na przód. A to już fanaberia, bo na dobrych tarczach, dobrych klockach, dobrym płynie i sprawnym układzie (nowe przewody wszystkie) naprawdę zatrzymuje w miejscu.
Hebli z m5 nie ma sensu pakować, tak samo 4-tłoczkowych z e32 - nie ma sensu, gdyż m51 nie zrobi z nich pożytku, a są ciężkie do znalezienia, drogie i problematyczne w naprawie (części do e32 coraz mniej, m5 wszystko drogie). Najrozsądniejszą modyfikacją są hamulce z 540i - do kompletu z tarczami Zimmermann Sport to żyleta nie hamulec. I lepiej zainwestować w te tarcze niż szukać zacisków i jarzm z m5 czy e32. Zwłaszcza że same tarcze też są inne i droższe.
Powodzenia!
Hebli z m5 nie ma sensu pakować, tak samo 4-tłoczkowych z e32 - nie ma sensu, gdyż m51 nie zrobi z nich pożytku, a są ciężkie do znalezienia, drogie i problematyczne w naprawie (części do e32 coraz mniej, m5 wszystko drogie). Najrozsądniejszą modyfikacją są hamulce z 540i - do kompletu z tarczami Zimmermann Sport to żyleta nie hamulec. I lepiej zainwestować w te tarcze niż szukać zacisków i jarzm z m5 czy e32. Zwłaszcza że same tarcze też są inne i droższe.
Powodzenia!
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!