e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane

Tematy związane z mechaniką, zawieszeniem, karoserią i innymi sprawami w pojazdach BMW (nie związane z silnikiem i nie pasujące do reszty działów).

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane

Post autor: carl0s »

Tak, touring miał wentylowane 302 x 22 mm. M30B30 też miały tarcze 302 mm. W ogóle to nie kojarzę, żeby którakolwiek z E34 miała tarcze 280mm, nawet w e36 jest tarcza 286 mm. Także każda z e34, no może poza 518i ;) będzie pasować do tarcz 308x22.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Awatar użytkownika
pikofm
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 09 kwie 2010, 11:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn / Gdańsk

Re: e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane

Post autor: pikofm »

Może coś mi się pomyliło, dzięki za info! :)
driverv8
zbanowany
zbanowany
Posty: 85
Rejestracja: 24 sty 2013, 14:00
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Re: e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane

Post autor: driverv8 »

a myślałem że wszystkie tds-y miały tarcze wentylowane :)
e21 1,8 mi 78r
e34 525 tds
e39 3,0d 240KM
Awatar użytkownika
pikofm
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 09 kwie 2010, 11:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn / Gdańsk

Re: e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane

Post autor: pikofm »

Zaciski już załatwiłem, jeszcze jarzmo trzymające zacisk podobno może być te co jest w TDS ale trzeba je trochę spiłować.
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane

Post autor: carl0s »

Odwazny jestes jak chcesz jarzma pilowac... W koncu musisz zdjac ile? 10 mm materialu? Ja bym kupil jednak taki o odpowiedniej szerokosci - to sa hamulce, w tym sie raczej nie powinno rzezbic...
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane

Post autor: Jawor »

Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane

Post autor: siudek »

Carlos, jeszcze 516 nie miały wentylowanych z przodu! :D

A wracając do meritum - nic nie piłuj. :shock: Kup jarzma i zaciski od jakiejkolwiek innej e34, chociażby TDS w turasie (ja brałem z 530 V8), do tego nowe tarcze, klocki, płyn, zakładaj, dotrzyj i ciesz się świetnym hamowaniem. Oczywiste przecież jest, że skoro chcesz założyć 2x grubszą tarczę, to potrzeba Ci szerszych zacisków oraz jarzm do tychże. No inaczej się chyba nie da... A jak interesuje Cię więcej, to topic od Jawora polecam. Nawet zdaje się wrzucałem tam moje zaciski przednie i tylne z 540stki.

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
pikofm
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 09 kwie 2010, 11:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn / Gdańsk

Re: e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane

Post autor: pikofm »

Wątek przeczytałem, na razie jestem na etapie zbierania gratów do przeróbki, więcej w mojej galerii :)
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: e34 - zmiana tarcz pełnych na wentylowane

Post autor: siudek »

Pełne tarcze zadziwiająco dobrze hamują, ale to jednak za ciężka bestia. Dobrym modem są heble z 540stki, jednak te seryjne wentylowane również sprawują się świetnie (w końcu za swoich czasów e34 było wzorowo hamującą limuzyną, mówiono że ma "najlepsze hamulce w swojej klasie"). Ja niestety dorwać zacisków z 540stki nie mogłem i wziąłem serię z małego V8. Później zrobiłem wentylowane z tyłu z 540stki i obecnie nie ma nakładów pieniężnych na fanaberię tych samych na przód. A to już fanaberia, bo na dobrych tarczach, dobrych klockach, dobrym płynie i sprawnym układzie (nowe przewody wszystkie) naprawdę zatrzymuje w miejscu.

Hebli z m5 nie ma sensu pakować, tak samo 4-tłoczkowych z e32 - nie ma sensu, gdyż m51 nie zrobi z nich pożytku, a są ciężkie do znalezienia, drogie i problematyczne w naprawie (części do e32 coraz mniej, m5 wszystko drogie). Najrozsądniejszą modyfikacją są hamulce z 540i - do kompletu z tarczami Zimmermann Sport to żyleta nie hamulec. I lepiej zainwestować w te tarcze niż szukać zacisków i jarzm z m5 czy e32. Zwłaszcza że same tarcze też są inne i droższe.

Powodzenia!
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
ODPOWIEDZ