JUHASS
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:04

M-Pakiet w BMW

20 wrz 2017, 23:27

M-Pakiet w BMW



Witam wszystkich zmotoryzowanych, szczególnie tych, którzy lubią sportowe autka. Sam jestem fanem i zawsze marzyłem o bmw z m-pakietem i kilka tygodni temu w końcu udało mi się taki zakupić. Różnica jest kolosalna i muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolony. No ale może po kolei, bo widzę, że często poruszacie ten wątek.
Dawniej najbardziej ekscytowało mnie pojawienie się nowej BMW X3 z m-pakietem, bo zastanawiałem się czy pojawi się coś czego dotąd nie było no i się nie zawiodłem. Niektórzy narzekają na wygląd tego modelu, chociaż mi osobiście bardzo się podobał i wyglądał na pewno dużo lepiej od poprzednika. W sportowej wersji znajdują się 19-calowe felgi aluminiowe i jak zawsze sportowe zawieszenie i specjalna kierownica z manetkami do zmiany biegów. Nawet siedzenia zostały odpowiednio dopasowane dla zwiększonej ergonomii, moim zdecydowanym ulubieńcem jest jednak BMW M5, zwłaszcza jeśli chodzi o sportową wersję, no ale wiadomo, że do tanich aut to nie należy. Po pierwsze sam wygląd robi już świetne wrażenie, ekskluzywne lakiery M naprawdę prezentują się imponująco i jeżeli ktoś się na tym zna, to na pewno zauważy różnice, podobnie jest z pakietem aerodynamicznym. Moc autka została zwiększona do 575 KM i to jest dopiero coś. Samochód po prostu sam się prowadzi, a o przyspieszeniu mógłbym pisać tylko w samych superlatywach.
Zazwyczaj widzę, że pytacie co wchodzi w skład m-pakietu, dlatego odpowiem może na przykładzie właśnie M5. Sportowa wersja to m.in. 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Double Spoke 601 M z ogumieniem mieszanym, niższy jest też układ jezdny o jakieś 10 mm, a układ kierowniczy jest jeszcze bardziej bezpośredni. Sterowanie dynamiczną kontrolą amortyzatorów zostało dostosowane do nieco zmienionego układu jezdnego, głównie chodzi o regulacje DSC. Uwagę na pewno trzeba zwrócić na sportowe fotele gwarantujące pewne trzymanie boczne. Skórzana kierownica też robi swoje, bo podczas prowadzenia może się poczuć pewniej. Co warto wiedzieć, to że pakiet M dostępny jest dla wszystkich aut BMW i radziłbym już kupować gotowe modele z tym pakietem.
Ogólnie w m-pakietach zmieniony jest przeważnie przedni zderzak, kierownica, gałka zmiany biegów, zawieszenie, alufelgi i progi, to chyba taki standard, który możecie zobaczyć chociażby na przykładzie e46, ale wiadomo, że różnie to bywa w różnych rocznikach. Teraz kombinacji jest dużo, wystarczy sprawdzić na stronie bmw i zajrzeć do konfiguratora. Możemy wybrać zwykły pakiet sportowy czyli tzw. aerodynamiczny m z felgami i kierownicą lub pakiet sportowy M lub edycją sportową plus. W starszych rocznikach wygląda to trochę inaczej, bo pakiety sportowe różnicowane ze względy na kraj. Zawsze można zdecydować się na doposażenie pakietu sportowego, na internecie na pewno znajdziecie już gotowe całe pakiety, chociaż można kupować też pojedyncze części, ale nie ma to chyba większego sensu, chyba że chcecie powoli, systematycznie przemieniać swoje autko, ale to już trzeba lubić się w to bawić. Jak to wygląda cenowo? Tak na szybko sprawdziłem, że np. doposażenie pakietu aerodynamicznego do bmw e60 kosztuje 5,500 tys. Do starszych roczników są również tańsze, nawet na poziomie 3,500 tys.
Widziałem wiele pytań o części zamienne, czyli głównie o chińskie podróbki i musze przyznać, że trochę mnie to dziwi, bo to jakby udawać, że ma się m-pakiet. Po co w ogóle za to płacić? To zupełnie mija się z celem. Jeżeli nie chcemy decydować się na kompletne doposażenie to trzeba poszukać części używanych. Zabiera to sporo czasu bo musimy wklepać VIN i wyszukać doposażenie M, a później szukać tych części po necie, ale to pewnie o wiele tańsza opcja, z tym że musimy załatwić lakierowanie we własnym zakresie. Ewentualnie możemy poszukać lakierowanych podając kod koloru z tym, że będzie to znacznie droższe. Jest wśród was ktoś kto posiada m-pakiet? Chętnie wymienię się doświadczeniami. Pewnie macie też sporo informacji, których mi zabrałko.

Wróć do „Mechanika, blacharka i inne”